90 cc met membraan Proto 2
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
90 cc met membraan Proto 2
Hieronder een verslag van de cilinder die we voor Marcel O. hebben gemaakt. Hij had wat pech met de vorige dus..........
Gegevens:
Cilinderboring 49.50 mm
Slag 45.50 mm
Spoelpoorten 128 graden
Uitlaat 188 graden
Inlaat ~ membraan
We hebben dus dezelfde timingen aangehouden als de vorige cilinder zie de linkhieronder.
viewtopic.php?t=24156&start=0&postdays= ... =eigenbouw
We hebben de cilinder dichtgelast om vervolgens in stappen de spoelpoorten en inlaat er weer in te maken.
Schrik niet van de eerste foto's want tijdens en na het lassen ziet het er NIET uit !!
Groeten Alexander
Gegevens:
Cilinderboring 49.50 mm
Slag 45.50 mm
Spoelpoorten 128 graden
Uitlaat 188 graden
Inlaat ~ membraan
We hebben dus dezelfde timingen aangehouden als de vorige cilinder zie de linkhieronder.
viewtopic.php?t=24156&start=0&postdays= ... =eigenbouw
We hebben de cilinder dichtgelast om vervolgens in stappen de spoelpoorten en inlaat er weer in te maken.
Schrik niet van de eerste foto's want tijdens en na het lassen ziet het er NIET uit !!
Groeten Alexander
- Bijlagen
-
- Inlaat.JPG (47.69 KiB) 20763 keer bekeken
-
- Inlaat2.JPG (45.02 KiB) 20763 keer bekeken
-
- Cilindervoet2.JPG (28.58 KiB) 20763 keer bekeken
-
- Cilindervoet.JPG (50.44 KiB) 20763 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Na het grote aantal uren laswerk dat er nu in de cilinder zat, zijn we begonnen met afwerken van de basis.
- Bijlagen
-
- inlaat_frezen1.jpg (42.95 KiB) 20754 keer bekeken
-
- inlaat_frezen.jpg (56.97 KiB) 20754 keer bekeken
-
- Cilindervoet3.JPG (35.4 KiB) 20754 keer bekeken
-
- spoelpoort.JPG (33.77 KiB) 20754 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Nu werd het tijd om de nieuwe bus te maken.
We hebben voor een gietijzerbus gekozen.
Zoals je zo ziet met 5 spoelpoorten en 3 uitlaatpoorten
We hebben voor een gietijzerbus gekozen.
Zoals je zo ziet met 5 spoelpoorten en 3 uitlaatpoorten
- Bijlagen
-
- cilinderbus3.jpg (27.07 KiB) 20742 keer bekeken
-
- cilinderbus4.jpg (26.73 KiB) 20742 keer bekeken
-
- cilinderbus2.jpg (22.93 KiB) 20742 keer bekeken
-
- cilinderbus.jpg (36.91 KiB) 20742 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
18,44 pk ............ dus eerst gebak gehaald !
We hebben de grafiek ook even in onze eerste test ( de 90 cc zonder membraan ) getekend.
Hieruit blijkt dat de cilinder met membraan en dezelfde timingen een veeeeeel beter resultaat geeft.
Op sommige plaatsen ruim 3 pk meer
Dus het topic over met membraan meer vermogen ? kan wel op slot !
Ja dus
Marcel veel plezier met je PK monster en hou hem heel.
Groeten Alexander
We hebben de grafiek ook even in onze eerste test ( de 90 cc zonder membraan ) getekend.
Hieruit blijkt dat de cilinder met membraan en dezelfde timingen een veeeeeel beter resultaat geeft.
Op sommige plaatsen ruim 3 pk meer
Dus het topic over met membraan meer vermogen ? kan wel op slot !
Ja dus
Marcel veel plezier met je PK monster en hou hem heel.
Groeten Alexander
-
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 22:08
- Locatie: Sint Annaparochie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
hmm, ik vraag me nog steeds af waarom je er dan een carburateur op
gaat duwen,
een membraam werkt heel anders dan een 'open inlaat' die een deel
terugspuwt en het menseld dus arm houdt.
gaat het fout (je meet volgens mij helemaal niets) kan het je niet alleen
vermogen kosten, maar ook je cilinder!
zelf zou ik eens goed gaan kijken naar een electronische injectie,
dan kan je echt alles afregelen totop de AFR per toeren, per gasklep
stand toe.
dit komt nu uit de Spitfire met een motortje (ontwerp 1950) van 1978,
van de winter ga ik dit eens op een Kreilder bouwen.
gaat duwen,
een membraam werkt heel anders dan een 'open inlaat' die een deel
terugspuwt en het menseld dus arm houdt.
gaat het fout (je meet volgens mij helemaal niets) kan het je niet alleen
vermogen kosten, maar ook je cilinder!
zelf zou ik eens goed gaan kijken naar een electronische injectie,
dan kan je echt alles afregelen totop de AFR per toeren, per gasklep
stand toe.
dit komt nu uit de Spitfire met een motortje (ontwerp 1950) van 1978,
van de winter ga ik dit eens op een Kreilder bouwen.
- Bijlagen
-
- run 8 onbewerkt.GIF (97.85 KiB) 20542 keer bekeken
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9749
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 825 keren
- Ontvangen waarderingen: 416 keren
- Contacteer:
Mooi hoor! Dit is voorbehouden aan de echte specialisten.
Wat voor luchtfilter is hierbij nu gebruikt? En wat voor ontsteking?
Er zal misschien nog veel meer vermogen te realiseren zijn als je de verschillen ziet tussen de membraan- en zuigergestuurde Kreidlers, en als je ziet dat we op het forum al een membraan Kreidler hebben met 60 cc en 18 pk?
Ben benieuwd....
Wat voor luchtfilter is hierbij nu gebruikt? En wat voor ontsteking?
Er zal misschien nog veel meer vermogen te realiseren zijn als je de verschillen ziet tussen de membraan- en zuigergestuurde Kreidlers, en als je ziet dat we op het forum al een membraan Kreidler hebben met 60 cc en 18 pk?
Ben benieuwd....