Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning
-
Dennis_RMC
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#1
Bericht
door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 18:03
ik zat vanmiddag naar m'n cilinder te kijken en was aan het denken hoe ik 'm sneller kon maken, maar nu zag ik dat ik met een vijl vast en zeker niet bij die spoelpoorten kon komen, dus vroeg ik me af: hoe doet een echte tuner dat? en wat voor gereedschap heeft ie ervoor? oh en wat ik me ook afvraag is: hoe maak je die boosterpoortjes? want je kan er zo bijna niet bij komen?
Laatst gewijzigd door
Dennis_RMC op 01 okt 2003, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#2
Bericht
door Burning Tyre » 30 sep 2003, 18:07
Met een haakse frees wordt dat volgens mij gedaan.
-
Melvin
- Berichten: 8272
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
46 keren
-
Ontvangen waarderingen:
118 keren
#3
Bericht
door Melvin » 30 sep 2003, 18:41
een dremel doet wonderen
.
-
Dennis_RMC
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#4
Bericht
door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 18:53
mellie schreef:een dremel doet wonderen
.
ja maar met een dremel kan je niet bij de spoelpoorten komen, tenminste ik niet, of heb je daar een speciaal verleng stukje voor nodig ofzo?
-
Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#5
Bericht
door Burning Tyre » 30 sep 2003, 19:02
Spoelpoorten kan je voor zover ik weet beste met haakse frees doen. Zelf heb ik het niet maar. Ik denk dat dat veel nauwkeuriger werkt als zo'n dremel.
-
Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#6
Bericht
door Sander » 30 sep 2003, 19:19
je hebt zo'n buigstuk voor een dremel
-
Dennis_RMC
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#7
Bericht
door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 19:21
hmm ja na ff zoeken ben ik er nu dus achter gekomen dat er zo'n 90 graden draai stukje is voor op een dremel, maar das voor een dremel pro dus dan moet ik die maar gaan halen denk ik
maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo
-
Mario TT
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#8
Bericht
door Mario TT » 30 sep 2003, 19:21
boosterpoorten helpen hooguit een half pk-tje (zelf gezien op de testbank)
en inderdaad een haakse frees en een gradenboog zodat je precies kan tunen op graden.. gradenboog op de krukas.
-
Wouter
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
- Locatie: Maasland
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#9
Bericht
door Wouter » 30 sep 2003, 21:03
meestal worden de boosterpoorten gemaakt met een bolletjes-kop dacht ik
-
LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
-
Gegeven waarderingen:
15 keren
-
Ontvangen waarderingen:
127 keren
-
Contacteer:
#10
Bericht
door LVS » 30 sep 2003, 22:26
Dennis_RMC schreef:hmm ja na ff zoeken ben ik er nu dus achter gekomen dat er zo'n 90 graden draai stukje is voor op een dremel, maar das voor een dremel pro dus dan moet ik die maar gaan halen denk ik
maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo
ben al 25 jaar met cilinders bezig.
en dat haakse 90 graden stuk is erg groot .. past bijna niet in een cilinder.
dus uitkijken wat je koopt.
-
Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#11
Bericht
door Steven » 30 sep 2003, 22:33
Dennis_RMC schreef:maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo
hier een fototje van de werkplaats van LVS tuning in naalwijk:
-
Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
-
Gegeven waarderingen:
985 keren
-
Ontvangen waarderingen:
46 keren
#12
Bericht
door Gps » 30 sep 2003, 22:37
Maar wat gebruik je wel?
Buigzame as? Tandarts setje?
Sleutel vijlen?
Bewerk je ook de spoelpoorten?
Ik verwacht niet dat je al je ervaring na 25 jaar hier even neerzet, dus maten hoeft niet, maar welk gereedschap?
-
Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#13
Bericht
door Burning Tyre » 30 sep 2003, 23:14
Ik kan me herrineren dat lvs op de vorige vehikelbeurs een hele grote doos met freesjes heeft gekocht. Dus ik denk dat ie veel met freesaparatuur werkt. Sleutelvijltjes zijn wel nauwkeurig maar ik denk dat het teveel werkt vergt.
-
LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
-
Gegeven waarderingen:
15 keren
-
Ontvangen waarderingen:
127 keren
-
Contacteer:
#14
Bericht
door LVS » 30 sep 2003, 23:16
heb vroeger buigzaame assen gehad [4 stuks versleten]
ook een tandarts setje voor de spoelpoorten.
haakse luchttol
en heb 2 cilinders gevijld toen ik 16 was [ maar dat duurde me veeeels te lang
maar gebruik al jaren rechte lucht stiftslijpers voor de meeste bewerkingen 20.000 toeren met hardmetalen fraisjes en een speciaal setje voor de spoelpoorten van kurval.
-
Dennis_RMC
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#15
Bericht
door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 23:23
hmm maar waar krijg je zo'n haakse luchttol dan? of zo'n tandarts setje? en wat kost dat ongeveer?
-
LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
-
Gegeven waarderingen:
15 keren
-
Ontvangen waarderingen:
127 keren
-
Contacteer:
#16
Bericht
door LVS » 30 sep 2003, 23:30
haakse luchttol zal 400 euro zijn .
tandarts haakse set met as en motor 1200 euro
kurval set haaks kop 1700 euro
-
Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
-
Gegeven waarderingen:
985 keren
-
Ontvangen waarderingen:
46 keren
#17
Bericht
door Gps » 30 sep 2003, 23:58
Mijn dank is groot.
Een vriend van mij heeft een oude electro motor opgehangen, en daar een buigzame as aan gehangen. Redelijk succes vol omdat de buigzame as een beetje heel blijft, omdat hij niet veel hoeft te buigen.
-
tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
-
Contacteer:
#18
Bericht
door tombo » 01 okt 2003, 08:47
Bart heeft laatst een tandarts boor gekregen met een aantal kopjes. Hij gaat hem zo uitproberen! (Als het gaat uberhaupt gaat lukken, wist hij zelf nog niet, gewoon proberen!)
-
shalom
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
- Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#19
Bericht
door shalom » 01 okt 2003, 10:56
sjah als er nog iemand een wortelkanaalbehandeling wilt: ik doe dat gratis. kan ik lekker oefenen voordat ik me dure cilinder naar de piep help
-
Melvin
- Berichten: 8272
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
46 keren
-
Ontvangen waarderingen:
118 keren
#20
Bericht
door Melvin » 01 okt 2003, 13:29
je kan ook een flexibele as op je dremel kopen. dan kan je er waarschijnlijk wel bij. en die dremel van mij maakt 33000 toeren dus daar kan het niet aan liggen.
-
Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#21
Bericht
door Arjen » 01 okt 2003, 15:37
Steven schreef:Dennis_RMC schreef:maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo
hier een fototje van de werkplaats van LVS tuning in naalwijk:
Goh, mijn garage lijkt al op de werkplaats van een echte tuner....
qua rotzooi dan
-
Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
-
Gegeven waarderingen:
6 keren
-
Ontvangen waarderingen:
25 keren
#22
Bericht
door Ries » 01 okt 2003, 17:10
dan moet pim wel een meester in tunen zijn....
-
-Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#23
Bericht
door -Johnny- » 01 okt 2003, 17:12
hoe meer middelen hoe meer vreugd toch??
LVS heeft genoeg middelen om iets leuks te maken...dit gebeurd dan ook
maaruhm...miscchien een kleine tip: probeer je nagelvijltjes, tandartsboortjes enzo eerst op een oud cylinder! as je er nog een paar nodig hebt om te oefenen heb ik ze nog wel voor je tegen verzendkosten en oud-aluminium prijs
-
tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
-
Contacteer:
#24
Bericht
door tombo » 01 okt 2003, 19:53
Ries RMC schreef:dan moet pim wel een meester in tunen zijn....
Ik baal er van dat ik die foto kwijt ben
-
Bart
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2002, 10:07
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#25
Bericht
door Bart » 05 okt 2003, 17:30
mellie schreef:je kan ook een flexibele as op je dremel kopen. dan kan je er waarschijnlijk wel bij. en die dremel van mij maakt 33000 toeren dus daar kan het niet aan liggen.
Lukt je niet. En met een haakse vrees is het nog maar de vraag of je je spoelpoorten goed kan bewerken. Haal jij de spoeradiussen van de gangen goed en de horizotale en verticale richting. En verder zijn er nog wat dingetjes om rekening mee te houden, bijvoorbeeld oppervlak en verhouding met uitlaatpoorten enz. Ik heb er al 1 cilinder mee verziekt, geloof me het is makkelijker om een extra voetpakking te monteren en cilinder af te laten draaien als je spelers het toerental niet meer aankunnen
.