110 cc de Jager 23,39 Pk 17,84 Nm @ 9350 RPM
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
110 cc de Jager 23,39 Pk 17,84 Nm @ 9350 RPM
Door de 90 cc's die we hebben gemaakt kregen we steeds meer vraag
naar motoren met een hoger koppel.
We gaan dan nu ook een kit maken met 110 cc.
Boring 54mm en slag 48 mm
De originele krukas konden we niet meer aanpassen, dus bleef er maar
1 ding over......... een compleet nieuwe krukas te maken.
Hieronder het verslag
Groeten Alexander
naar motoren met een hoger koppel.
We gaan dan nu ook een kit maken met 110 cc.
Boring 54mm en slag 48 mm
De originele krukas konden we niet meer aanpassen, dus bleef er maar
1 ding over......... een compleet nieuwe krukas te maken.
Hieronder het verslag
Groeten Alexander
- Bijlagen
-
- ruw5.jpg (57.08 KiB) 27268 keer bekeken
-
- ruw4.jpg (62.33 KiB) 27268 keer bekeken
-
- ruw3.jpg (66.13 KiB) 27268 keer bekeken
-
- Ruw.jpg (55.5 KiB) 27267 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lieuw op 26 feb 2009, 10:35, 4 keer totaal gewijzigd.
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
- Locatie: (Pea)nut(s)-village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- papabrolli
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
wauw!het kw..l loopt me weer in de mond,het is dus toch zover gekomen....want in ik had al gehoord van alexander dat ze mogelijk eigen krukassen gingen maken,aangezien bij een standaard 45,5mm slag het maximaal haalbare is..denk aan de stevigheid van je krukwangen
echt super mooi!maar hoe zit het met de krukaslagers,kunnen die het geweld wel aan (ik heb altijd problemen met die dingen)...in een lk600 zijn die krukaslagers een merkbaar slagje groter...
echt super mooi!maar hoe zit het met de krukaslagers,kunnen die het geweld wel aan (ik heb altijd problemen met die dingen)...in een lk600 zijn die krukaslagers een merkbaar slagje groter...
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Na de eerste hebben we besloten om de schuine kant iets kleiner te nemen, inderdaad voor de sterkte.Ries schreef:zo, ziet er netjes uit!
even een vraagje,
waarom zit er verschil in schuine kanten?
Is de kleinere schuine kant voor de stevigheid?
De diameter is ook groter dan een originele, het carter moet dus iets worden gekotterd.
Groeten Alexander
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Om al het vermogen zonder slip op de weg te krijgen hebben we ook reeds een primaire rechte vertanding sets gemaakt met een overbrenging van 1 op 3 ( ipv 1 op 3.95 ) ook loopt deze op naaldlager. ( natuurlijk)
Tevens hebben we een lager in de drukplaat gemaakt om de drukstift te ontlasten bij in getrokken koppelling.
Marcel rijdt hier reeds mee en heeft hierdoor géén last meer van slippende koppelling
Groeten Alexander
Tevens hebben we een lager in de drukplaat gemaakt om de drukstift te ontlasten bij in getrokken koppelling.
Marcel rijdt hier reeds mee en heeft hierdoor géén last meer van slippende koppelling
Groeten Alexander
- Bijlagen
-
- Primair_set_kreidler.JPG (32.2 KiB) 27094 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Eh ja dit is denk ik een van de belangrijkste dingen om een goed product te kunnen leveren.RmC schreef: very very nice
wat voor materiaal hebben jullie hiervoor gebruikt? en wat voor nabehandeling hebben jullie gedaan aan het materiaal?
of is dit allemaal beroepsgeheim
Groeten,
Johan
Het zou te makkelijk zijn om 40 jaar ervaring even weg te geven.
Sorry dus.
Groeten Alexander
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dat dacht ik al . maar niet geschoten is altijd mis.Lieuw schreef:Eh ja dit is denk ik een van de belangrijkste dingen om een goed product te kunnen leveren.RmC schreef: very very nice
wat voor materiaal hebben jullie hiervoor gebruikt? en wat voor nabehandeling hebben jullie gedaan aan het materiaal?
of is dit allemaal beroepsgeheim
Groeten,
Johan
Het zou te makkelijk zijn om 40 jaar ervaring even weg te geven.
Sorry dus.
Groeten Alexander
succes met het project,
Johan
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
De cilinder !
Nadat we flink ruimte hadden gefreesd en een membraan inlaat hadden
gemaakt, is er enorm veel laswerk verricht aan de cilinder.
Natuurlijk hebben we daarna de spoelpoorten erin gemaakt.
Nadat we flink ruimte hadden gefreesd en een membraan inlaat hadden
gemaakt, is er enorm veel laswerk verricht aan de cilinder.
Natuurlijk hebben we daarna de spoelpoorten erin gemaakt.
- Bijlagen
-
- DSCF5536.jpg (83.75 KiB) 27039 keer bekeken
-
- DSCF5527.jpg (74.38 KiB) 27039 keer bekeken
-
- DSCF5515.jpg (90.6 KiB) 27039 keer bekeken
-
- DSCF5513.JPG (81.48 KiB) 27039 keer bekeken