1e Flitschgas Kreidler Eifeltour 13 & 14 Juni 2009
Moderator: Eifelyeti
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
koekie schreef:Mooi idee kerel. Rij bijna wekelijks in deze buurt. Wel met de groote brommer. Nideggen,vossensck en schimdt en via rursee terug . Ik volg deze. Als brommers mee kunnen ben ik van de partij. succes. gr Roger
mijn Woonplaats is Nideggen.
Dann weet je ja, wat hier met de Bergen op en met de Buchten is. en dat et voor een kleen brommertje te zward is... ,sorry, ma et is soo
Roman
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Hallo zusammen,
Ich hoffe, dass sich ein Mitglied des Forums die Mühe macht dies zu übersetzen. Ich versuche ja auf holländisch zu schreiben, aber das ist nun zu wichtig um missverstanden zu werden.
Um zu klären, wie das mit dem Mopeds und der Leistung gemeint ist:
Bitte nicht glauben, dass ich nur schnelle Mopeds bei der Ausfahrt dabei haben möchte.
Um hier in der Eifel einigermaßen mit Freude fahren zu können, braucht ein Moped nun mal etwas mehr Leistung, um die langen steilen Anfahrten gut bewältigen zu können und nicht zuviel Zeit zu verlieren. Die Strecke ist schon heftig genug von der Länge her. Denn nur so kommt Freude auf.
Habe vor, Anfang Mai mit Emilio ( Mitglied vom Forum) die Tour mal Probe zu fahren.
Das Problem ist, wenn die Unterschiede der Geschwindigkeit zu groß sind, haben die einen sowohl auch die anderen Fahrer weniger Freude am Fahren.
Für mich ist das organisatorisch kein Problem eine 2. Tour für langsamere Fahrzeuge auszuarbeiten, die dann weniger Kilometer haben wird und dann auch problemlos zu schaffen ist, wo aber abends der Treffpunkt und Ãœbernachtung mit der anderen Tour wieder zusammen stattfindet. Die Geselligkeit wie Benzingespräche unter den Mitgliedern ist ja wohl nach dem fahren auch nicht unwichtig, oder?
Nur brauche ich dann jemanden aus dem Forum, der sich der Betreuung der kürzeren Fahrt annimmt. Ich bin zwar zwei, kann mich aber nicht teilen, leider!
Ob Jugendherberge, Camping oder Hotel kann ja später immer noch gemeinsam abgestimmt werden.
Ich gehe mal davon aus, dass wir alle Erwachsene sind und das kein Streitgespräch gibt.
Das ich es nicht jedem Mitglied Recht machen kann, ist mir schon klar.
Auch sollte das Moped etwas herunter geritzelt werden um die Kreidler nicht die langen Steigungen zu quälen. Dafür wird man aber auch für lange Abfahrten und vielen Kurven belohnt.
Koekie ( Mitglied aus dem Forum) weiß was ich meine.....
@ Koekie: Komm doch das nächste mal in Nideggen-Abenden einen Kaffee trinken. Direkt hinter den Serpentinen Richtung Heimbach
Kleiner Tipp: Polizei ist hier überall ...
Mit freundlichen Grüßen,
Roman
Ich hoffe, dass sich ein Mitglied des Forums die Mühe macht dies zu übersetzen. Ich versuche ja auf holländisch zu schreiben, aber das ist nun zu wichtig um missverstanden zu werden.
Um zu klären, wie das mit dem Mopeds und der Leistung gemeint ist:
Bitte nicht glauben, dass ich nur schnelle Mopeds bei der Ausfahrt dabei haben möchte.
Um hier in der Eifel einigermaßen mit Freude fahren zu können, braucht ein Moped nun mal etwas mehr Leistung, um die langen steilen Anfahrten gut bewältigen zu können und nicht zuviel Zeit zu verlieren. Die Strecke ist schon heftig genug von der Länge her. Denn nur so kommt Freude auf.
Habe vor, Anfang Mai mit Emilio ( Mitglied vom Forum) die Tour mal Probe zu fahren.
Das Problem ist, wenn die Unterschiede der Geschwindigkeit zu groß sind, haben die einen sowohl auch die anderen Fahrer weniger Freude am Fahren.
Für mich ist das organisatorisch kein Problem eine 2. Tour für langsamere Fahrzeuge auszuarbeiten, die dann weniger Kilometer haben wird und dann auch problemlos zu schaffen ist, wo aber abends der Treffpunkt und Ãœbernachtung mit der anderen Tour wieder zusammen stattfindet. Die Geselligkeit wie Benzingespräche unter den Mitgliedern ist ja wohl nach dem fahren auch nicht unwichtig, oder?
Nur brauche ich dann jemanden aus dem Forum, der sich der Betreuung der kürzeren Fahrt annimmt. Ich bin zwar zwei, kann mich aber nicht teilen, leider!
Ob Jugendherberge, Camping oder Hotel kann ja später immer noch gemeinsam abgestimmt werden.
Ich gehe mal davon aus, dass wir alle Erwachsene sind und das kein Streitgespräch gibt.
Das ich es nicht jedem Mitglied Recht machen kann, ist mir schon klar.
Auch sollte das Moped etwas herunter geritzelt werden um die Kreidler nicht die langen Steigungen zu quälen. Dafür wird man aber auch für lange Abfahrten und vielen Kurven belohnt.
Koekie ( Mitglied aus dem Forum) weiß was ich meine.....
@ Koekie: Komm doch das nächste mal in Nideggen-Abenden einen Kaffee trinken. Direkt hinter den Serpentinen Richtung Heimbach
Kleiner Tipp: Polizei ist hier überall ...
Mit freundlichen Grüßen,
Roman
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
ff een vertaling van hierboven:
Het is niet zo dat ik alleen snelle kreidlers bij de tocht wil hebben.
Om in de Eifel enigzins met plezier te kunnen rijden heeft een brommer eenmaal iets meer vermogen nodig om de lange en stijle wegen bergop te kunnen en niet te veel tijd te verliezen. De tour is al heftig genoeg door de lange afstanden. Alleen dan (met meer vermogen) heb je plezier.
Ik heb me samen met Emilio (Forum lid) voorgenomen om in mei de tour als pilot te rijden.
Het probleem is, als het verschil in vermogen/snelheid te groot is, Hebben zowel de zowel de snelle als de langzamere mannen minder plezier in het rijden (constant bij proberen te blijven met een brommer is niet leuk, en constant wachten met een RS op de rest is ook niet leuk)
Voor mij is het geen probleem een tweede rit voor langzamere kreidlers uit te zetten. Die dan wat minder km's te rijden hebben zodat dat ook probleemloos te overbruggen is. 's avonds zullen de twee groepen elkaar dan weer ontmoeten bij de overnachtingsplek zodat je het samen gezellig hebt. Gezellig lullen en brommerpraat na de toertocht is ook niet onbelangrijk toch?
Ik heb dan wel iemand van het forum nodig die de bromfietsenrit begeleid. Ik kan immers niet 2 ritten tegelijk rijden
Of we in een jeugdherberg, een camping of een hotel gaan zitten kunnen we later gemeenschappelijk afspreken. Ik ga ervan uit dat we allemaal volwassen genoeg zijn om dat zonder gezeur en geruzie op te lossen. Dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken wist ik al.
Ook zou de brommer lichter vertandt moeten worden om de Kreidler bergop niet te zeer te kwellen. Je wordt daarvoor echter ook beloont met lange afdalingen en vele bochten.
(ik heb in de eifel een RSP zuiger kapot gereden om dat de RS te zwaar vertand was......kon sommige heuvels alleen in zijn 1overwinnen (15%). De opmerking van hem is dus niet uit de lucht gegrepen....)
Koekie (forumlid weet wat ik bedoel)
kleine tip. De polizei zit overal
Het is niet zo dat ik alleen snelle kreidlers bij de tocht wil hebben.
Om in de Eifel enigzins met plezier te kunnen rijden heeft een brommer eenmaal iets meer vermogen nodig om de lange en stijle wegen bergop te kunnen en niet te veel tijd te verliezen. De tour is al heftig genoeg door de lange afstanden. Alleen dan (met meer vermogen) heb je plezier.
Ik heb me samen met Emilio (Forum lid) voorgenomen om in mei de tour als pilot te rijden.
Het probleem is, als het verschil in vermogen/snelheid te groot is, Hebben zowel de zowel de snelle als de langzamere mannen minder plezier in het rijden (constant bij proberen te blijven met een brommer is niet leuk, en constant wachten met een RS op de rest is ook niet leuk)
Voor mij is het geen probleem een tweede rit voor langzamere kreidlers uit te zetten. Die dan wat minder km's te rijden hebben zodat dat ook probleemloos te overbruggen is. 's avonds zullen de twee groepen elkaar dan weer ontmoeten bij de overnachtingsplek zodat je het samen gezellig hebt. Gezellig lullen en brommerpraat na de toertocht is ook niet onbelangrijk toch?
Ik heb dan wel iemand van het forum nodig die de bromfietsenrit begeleid. Ik kan immers niet 2 ritten tegelijk rijden
Of we in een jeugdherberg, een camping of een hotel gaan zitten kunnen we later gemeenschappelijk afspreken. Ik ga ervan uit dat we allemaal volwassen genoeg zijn om dat zonder gezeur en geruzie op te lossen. Dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken wist ik al.
Ook zou de brommer lichter vertandt moeten worden om de Kreidler bergop niet te zeer te kwellen. Je wordt daarvoor echter ook beloont met lange afdalingen en vele bochten.
(ik heb in de eifel een RSP zuiger kapot gereden om dat de RS te zwaar vertand was......kon sommige heuvels alleen in zijn 1overwinnen (15%). De opmerking van hem is dus niet uit de lucht gegrepen....)
Koekie (forumlid weet wat ik bedoel)
kleine tip. De polizei zit overal
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Als Rion en Miller meegaan dan wil ik ook wel
Ja Melvin, ik ben een ouwe lul, dus ik pieker er niet over om in een of andere jeugdherberg te maffen. Een lekker hotelletje, vlotte en charmante bediening, een lekker wijntje, biertje, kaviaarkroketten en zalmfrikadellen
Nee, zonder gekheid, het lijkt mij ook hartstikke gaaf dus ik wil ook wel mee.
Ja Melvin, ik ben een ouwe lul, dus ik pieker er niet over om in een of andere jeugdherberg te maffen. Een lekker hotelletje, vlotte en charmante bediening, een lekker wijntje, biertje, kaviaarkroketten en zalmfrikadellen
Nee, zonder gekheid, het lijkt mij ook hartstikke gaaf dus ik wil ook wel mee.