problemen met immitatie uitlaatbocht!
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
problemen met immitatie uitlaatbocht!
laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht )
Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?
of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?
gr sonny
P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht )
Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?
of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?
gr sonny
P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht !!!!!!!!
valse lucht kan alleen na de carburateurmarson1963 schreef:laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht )
Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?
of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?
gr sonny
P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?
nooit bij uw uitlaat
mvg
- WernerRMC
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:14
- Locatie: Kalken, België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Had hetzelfde met m'n bocht.. ik heb deze warm gestookt in m'n pa zijn oven voor hoefijzers ( mijn pa is hoefsmid en om de ijzers warm te maken heeft hij zo'n koolvuur).. ik heb hem netjes op de juiste hoek kunnnen buigen.. enige nadeel is da je chroom helemaal verkleurd.. maarja.. dat nam ik er maar bij..
gr
Werner
gr
Werner
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
het zal best wel heeeeeeeeeeeeeeel moeilijk zijn voor zo een fabriek om een orgineel uitlaatje als voorbeeld te nemen en die vervolgens in de zelfde hoek na te maken, en dan heb ik het dus nog maar niet over die minkukel die vervolgens duizenden van die bochten laat maken, maar het meest bewondering heb ik nog wel voor de verkoper die vervolgens al die bochten (die voor geen meter passen) nog weet te slijten aan verschillende bromfiets winkels zo een verkoper verkoopt volgens mij nog een bontjas aan een ijsbeer.
sorry hoor maar dat moest er echt even uit ik kan er met mijn pet niet bij dat dat soort dingen nog steeds mogelijk zijn
Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ?
gr sonny
sorry hoor maar dat moest er echt even uit ik kan er met mijn pet niet bij dat dat soort dingen nog steeds mogelijk zijn
Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ?
gr sonny
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Ik denk het laatste. Origineel bestaat al lang niet meer met uitlaten en bochten.
Maar laten we dan maar op gaan van net zo goed passend als origineel.
En die laatste hebben een hogere prijs.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.
Enzo
Maar laten we dan maar op gaan van net zo goed passend als origineel.
En die laatste hebben een hogere prijs.
Dat hoort bij standaard. Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.marson1963 schreef:wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.
Enzo
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dat hoort bij standaard. Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.
enzo als ik strax die cilinder van gerritjan heb optimaliseren lvs en gemonteerd heb kan ik er dan vanuit gan dat ik over de hele range een gelijkmatige trekracht heb of hangt dat af van de manier optimaliseren ?
gr sonny
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.
enzo als ik strax die cilinder van gerritjan heb optimaliseren lvs en gemonteerd heb kan ik er dan vanuit gan dat ik over de hele range een gelijkmatige trekracht heb of hangt dat af van de manier optimaliseren ?
gr sonny
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Kijk eens bij Kreidlerparts.commarson1963 schreef:Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.pimvandongen schreef:Hallo Sonny,
helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten.
gr sonny
Daar staat een bocht flens 28mm economy voor 12,90 euro
en er staat eenzelfde bocht flens 28mm voor 35,70 euro
Ik kan je vertellen dat die eerste niet past. Vraag maar aan Tom
Enzo
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Wie heeft ze niet thuis in de overvolle oude immi rotzooi doos ,
als je BIJVOORBEELD wel es wat doet op Marktplaats kan je vaak ook al gauw een oudijzer handel beginnen .
treurig ja ,
NOG vreemder is dat de (diverse ) handelaren die zooi Alsmà à r blijven verkopen ,ONDANKS ze allang weten dat ze niet passen ,het probleem doet zich namelijk al Jà à à à ren voor .
als je BIJVOORBEELD wel es wat doet op Marktplaats kan je vaak ook al gauw een oudijzer handel beginnen .
treurig ja ,
NOG vreemder is dat de (diverse ) handelaren die zooi Alsmà à r blijven verkopen ,ONDANKS ze allang weten dat ze niet passen ,het probleem doet zich namelijk al Jà à à à ren voor .
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
In gemonteerde staat (uitlaat er ook aan vast) de bocht voor het grootste deel doorzagen zodat je die in de juiste hoek kunt buigen, en dan weer dichtlassen. Zo deed PvdG het bij mijn Kreidler 25 jaar geleden voor 2 knaken. Ik deed dan maar een stapje naar achteren als hij ging lassen onder de brommer... dat leek mij altijd een beetje link.marson1963 schreef:Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ?
gr sonny
Het was in 5 minuten gebeurd.