APK-KEURING voor motoren, brommers en scooters. (Poll)
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Hmm, ja, daar zeg je wat cave, bloknummers... niet voor niets heb ik ze niet opgegeven bij enkele dubieuze 'brommers'... dat was het voordeel van zelf schouwen...
Persoonlijk heb ik nooit problemen met apk gehad, dus verwacht ik dat met bromfietsen ook niet. Van tevoren weet ik in grote lijnen wat er aan de auto mankeert, zien ze de helft niet, ben ik een tevreden mensch.
Persoonlijk heb ik nooit problemen met apk gehad, dus verwacht ik dat met bromfietsen ook niet. Van tevoren weet ik in grote lijnen wat er aan de auto mankeert, zien ze de helft niet, ben ik een tevreden mensch.
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Bloknummers zijn nog nooit aan de orde geweest bij enige keuring, ook niet bij auto's.
Voor je reageert is het ook beter de hele discussie eens goed door te lezen, met name het deel over de huidige eisen t.a.v. de snelheid en setup want om nou steeds weer dezelfde antwoorden te moeten geven bost totaal niet bij.
@hermanp
Ik rijd oldtimer C Kadett
Ik ben BLIJ als ze ergens iets ondeugdelijks vinden wat van belang is, tenslotte zie ik zelf ook niet alles, ik keur ook alleen bij de rdw zelf en ga vaak in overleg over zaken die ik niet zo geweldig vind aan de auto maar die eigenlijk gewoon zijn toegestaan.
Ooit heb ik eens een keuring meegemaakt waar ze de wagen niet op de remmentestbank zetten en klakkeloos goedkeruden. erg onfris, ze keken dan ook zeer vreemd op toen ik een herkeuring op goedkeur aanvroeg (ze wisten niet eens dat dat kon trouwens)
Voor je reageert is het ook beter de hele discussie eens goed door te lezen, met name het deel over de huidige eisen t.a.v. de snelheid en setup want om nou steeds weer dezelfde antwoorden te moeten geven bost totaal niet bij.
@hermanp
Ik rijd oldtimer C Kadett
Ik ben BLIJ als ze ergens iets ondeugdelijks vinden wat van belang is, tenslotte zie ik zelf ook niet alles, ik keur ook alleen bij de rdw zelf en ga vaak in overleg over zaken die ik niet zo geweldig vind aan de auto maar die eigenlijk gewoon zijn toegestaan.
Ooit heb ik eens een keuring meegemaakt waar ze de wagen niet op de remmentestbank zetten en klakkeloos goedkeruden. erg onfris, ze keken dan ook zeer vreemd op toen ik een herkeuring op goedkeur aanvroeg (ze wisten niet eens dat dat kon trouwens)
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nee maar wat doe je als je een c kadett hebt met een 6 Cil er in....
je wordt aangehouden bij een grote controle....
nou dan kun je me meer vertellen dan gaat ie wel van de weg
en kun je hem ter keuring aan bieden bij de RDW en die gaat dan
keuren als een Type C Kadett....... en die was er echt niet als 6 Cil
dus brede steek kreidler gaat ook voor de bijl........
en vertel me niks over oldtimers, heb al jaren div opels gehad rij nu taunus en chevy dat die keuringen niet deugen dat weet mij...ook wel.
oja als voorbeeld is deze wel leuk 40 op de bank en toch mee.....voor een ........
http://www.youtube.com/watch?v=6-5y44uQgNQ
greetz cave
je wordt aangehouden bij een grote controle....
nou dan kun je me meer vertellen dan gaat ie wel van de weg
en kun je hem ter keuring aan bieden bij de RDW en die gaat dan
keuren als een Type C Kadett....... en die was er echt niet als 6 Cil
dus brede steek kreidler gaat ook voor de bijl........
en vertel me niks over oldtimers, heb al jaren div opels gehad rij nu taunus en chevy dat die keuringen niet deugen dat weet mij...ook wel.
oja als voorbeeld is deze wel leuk 40 op de bank en toch mee.....voor een ........
http://www.youtube.com/watch?v=6-5y44uQgNQ
greetz cave
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Oja en dit heb ik ook al gezien.....
wordt in 2020 verplicht.......
http://www.youtube.com/watch?v=1_LxU622t8k
greetz
wordt in 2020 verplicht.......
http://www.youtube.com/watch?v=1_LxU622t8k
greetz
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Het is toegestaan om het motorvermogen van een auto met max. 40% te verhogen zonder dat de auto hiervoor hoeft te worden omgekeurd.caveman schreef:Nee maar wat doe je als je een c kadett hebt met een 6 Cil er in....
je wordt aangehouden bij een grote controle....
nou dan kun je me meer vertellen dan gaat ie wel van de weg
en kun je hem ter keuring aan bieden bij de RDW en die gaat dan
keuren als een Type C Kadett....... en die was er echt niet als 6 Cil
dus brede steek kreidler gaat ook voor de bijl........
en vertel me niks over oldtimers, heb al jaren div opels gehad rij nu taunus en chevy dat die keuringen niet deugen dat weet mij...ook wel.
oja als voorbeeld is deze wel leuk 40 op de bank en toch mee.....voor een ........
http://www.youtube.com/watch?v=6-5y44uQgNQ
greetz cave
De C Kadett werd geleverd met 4 cilinder lijnmotoren van 1100, 1200, 1600, 1900 en 2000cc in OHV en CIH uitvoering zowel met carborateur als injectiesysteem.
Je kunt ze zeer eenvoudig op historische grond laten omkeuren omdat er voor alle genoemde motoren een Betriebserlaubnis is...
(de Sedan overigens slechts tot 1600)
Nou, dat moet toch bekend klinken dacht ik
Een 6pitter past er trouwens niet in, wel een Omega 2,4CIH motor of een 16kleps 20XE en die zijn beiden doodgewoon zo op kenteken te zetten.
(de rdw weet overigens ook best dat er dan zwaardere assen en remmen onder moeten dus denk niet dat je alleen ff een blokkie moet wisselen)
Maar goed
Terug on topic
Er mag wel degelijk worden gewijzigd aan de setup zonder dat dit directe consequenties heeft, wel is er voor bromfietsen dus de regel dat de door constructie bepaalde snelheid max. 45Kmph mag zijn.
Alle verdere verzinsels van je doen hier niet ter zake en iedere vorm van controle of APK zowel met auto's als brommers zie ik met groot genoegen tegemoed.
Laatst gewijzigd door Coinoperator op 10 feb 2009, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
caveman schreef:Oja en dit heb ik ook al gezien.....
wordt in 2020 verplicht.......
http://www.youtube.com/watch?v=1_LxU622t8k
greetz
Niet te hopen dat het dan om een MINIMUM TE HALEN snelheid gaat....
Ik vrees dat ik....
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
dus daarom was mijn verglijk er ook een standaard kreidler cil of een super kom je al al meer dan 40 % en ff snel terug bouwen kunnen jij en ik misschien wel maar veel anderen weer niet.
omdat je ook zit met de brede steek..
dus vandaar het vergelijk met een auto ombouwen.
ik kon het filmpje van blik op de weg of van wegmisbruikers niet vinden dat ze een golf aan de kan zetten met vr6 er in.
en wat je zelf ook al zegt dat de constructie snelheid/type keuring.
daar loop je op vast.
en wat mij betreft voeren ze het hier in. kun je gewoon je kenteken inleveren. en als je hem weer wil gebruiken laat je hem herkeuren
dat kan namelijk ook nog.
greetz cave
omdat je ook zit met de brede steek..
dus vandaar het vergelijk met een auto ombouwen.
ik kon het filmpje van blik op de weg of van wegmisbruikers niet vinden dat ze een golf aan de kan zetten met vr6 er in.
en wat je zelf ook al zegt dat de constructie snelheid/type keuring.
daar loop je op vast.
en wat mij betreft voeren ze het hier in. kun je gewoon je kenteken inleveren. en als je hem weer wil gebruiken laat je hem herkeuren
dat kan namelijk ook nog.
greetz cave
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Waartoe ik de overheid makkelijk in staat acht, is dat ze kijken naar bouwjaar van de bromfiets. Dus een bromfiets met bouwjaar 1970 moet voldoen aan de eisen van 1970 en een bromfiets met bouwjaar 2003 moet voldoen aan de toen geldende eisen. Afhankelijk van hoe streng ze zijn, of worden, kunnen ze al moeilijk doen wanneer een Kreidler uit 1969 50 km/u haalt, omdat dat toen niet mocht. Er zijn hele partijen bromfietsen teruggestuurd naar de importeur omdat ze tijdens tests 43 km/u haalden...
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
het was beter dat ze hier in nederland is massaal in opstand kwamen
tegen deze rassia praktijken hier hebben ze wel de tijd voor
de brommers van jonge leeftijd op een plein bij een drijffen en met een man of acht af zeiken en op kosten jagen onder het mom veiligheid
ik ben 62 jaar en wat ik lees op diverse forums is alleen maar snelheid
er loopt geen een oltymer 45 km ze zijn alle maal sneller
ik rijd veel tour ritten per jaar maar er zijn er bij die met een snorkent
je met 60 of meer voorbij komen en daar is niks mis mee leven en laten leven
maar om dan als auwe bromnozem de jeugt af tevallen en te denken
dat wij audtjes het zo netjes doen is niet helemaal waar
en het rijbewijs zou hier veel in kunnen verbeteren
een goede op leiding en de snelheid net als in duisland omhoog naar 80
ben je van een hoop gezeik en stres af maar maak ze dat in denhaag maar is weis
tegen deze rassia praktijken hier hebben ze wel de tijd voor
de brommers van jonge leeftijd op een plein bij een drijffen en met een man of acht af zeiken en op kosten jagen onder het mom veiligheid
ik ben 62 jaar en wat ik lees op diverse forums is alleen maar snelheid
er loopt geen een oltymer 45 km ze zijn alle maal sneller
ik rijd veel tour ritten per jaar maar er zijn er bij die met een snorkent
je met 60 of meer voorbij komen en daar is niks mis mee leven en laten leven
maar om dan als auwe bromnozem de jeugt af tevallen en te denken
dat wij audtjes het zo netjes doen is niet helemaal waar
en het rijbewijs zou hier veel in kunnen verbeteren
een goede op leiding en de snelheid net als in duisland omhoog naar 80
ben je van een hoop gezeik en stres af maar maak ze dat in denhaag maar is weis
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
we kunnen natuurlijk allemaal Minster Eurlings mailen en het verzoek doen dat we het net zo willen hebben als in Duitsland...
venwinfo@postbus51.nl
of gewoon je gevoelens uiten waarom niet.
greetz cave
venwinfo@postbus51.nl
of gewoon je gevoelens uiten waarom niet.
greetz cave
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
inderdaad caveman
waarom de jongens niet gewoon een goederijopleiding geven
en dat gejaag achterwegen laten denk dat ook een stuk rust zal geven
want nu zitten ze toch als op gejaagt wild op de brommertje
en als ze dat eerst voormekaar hebben dan pas over een apk praten en zorg dragen dat het spul 100% in orden is en blijft
waarom de jongens niet gewoon een goederijopleiding geven
en dat gejaag achterwegen laten denk dat ook een stuk rust zal geven
want nu zitten ze toch als op gejaagt wild op de brommertje
en als ze dat eerst voormekaar hebben dan pas over een apk praten en zorg dragen dat het spul 100% in orden is en blijft
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
[quote="caveman"]we kunnen natuurlijk allemaal Minster Eurlings mailen en het verzoek doen dat we het net zo willen hebben als in Duitsland...
venwinfo@postbus51.nl
ja dat moeten we doen. gewoon elke dag gewoon hetzelfde E mail. moeten we ook alle brommer sites mee laten doen. net zolang zeiken tot ze wel moeten
venwinfo@postbus51.nl
ja dat moeten we doen. gewoon elke dag gewoon hetzelfde E mail. moeten we ook alle brommer sites mee laten doen. net zolang zeiken tot ze wel moeten
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
apk vind ik niet erg hoor. ff ander blokkie eronder en de volgende dag weer lekker jakkeren met hapHenk 3bakvoet schreef:De hardste schreeuwers die tegen een APK keuring zijn, hebben de APK het hardste nodig.
Maar waar zijn we bang voor? keuren die handel, en weg met inferieure bromfietsen scooters e.d.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Let wel, ik bedoel die moderne troep.Henk 3bakvoet schreef:De hardste schreeuwers die tegen een APK keuring zijn, hebben de APK het hardste nodig.
Maar waar zijn we bang voor? keuren die handel, en weg met inferieure bromfietsen scooters e.d.
Uiteraard vallen de mooie oldtimers niet onder de apk regels.
bijvoorbeeld is het nu verplicht om een spiegel op een nieuwe brommer te hebben.
Dit gaat natuurlijk niet op voor oude bromfietsen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
- woah
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
- Locatie: Beltrum (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
natuurlijk niet ??????Henk 3bakvoet schreef:Let wel, ik bedoel die moderne troep.Henk 3bakvoet schreef:De hardste schreeuwers die tegen een APK keuring zijn, hebben de APK het hardste nodig.
Maar waar zijn we bang voor? keuren die handel, en weg met inferieure bromfietsen scooters e.d.
Uiteraard vallen de mooie oldtimers niet onder de apk regels.
bijvoorbeeld is het nu verplicht om een spiegel op een nieuwe brommer te hebben.
Dit gaat natuurlijk niet op voor oude bromfietsen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Henk 3bakvoet schreef:Let wel, ik bedoel die moderne troep.Henk 3bakvoet schreef:De hardste schreeuwers die tegen een APK keuring zijn, hebben de APK het hardste nodig.
Maar waar zijn we bang voor? keuren die handel, en weg met inferieure bromfietsen scooters e.d.
Uiteraard vallen de mooie oldtimers niet onder de apk regels.
bijvoorbeeld is het nu verplicht om een spiegel op een nieuwe brommer te hebben.
Dit gaat natuurlijk niet op voor oude bromfietsen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Voor de overheid is een bromfiets per definitie inferieur en de oudjes moeten in een museum. Apk is mijns inziens een manier om bromfietsen nog meer te weren, maar, vooral, een manier om extra inkomens te hebben. De keuringsstations moeten investeren en vergunningen betalen, de bromfietseigenaar zal dat op haar beurt moeten bekostigen waarna een gedeelte weer richting overheid verdwijnt in de vorm van omzetbelasting etc. In feite word je gen@@id waar je bijstaat en als er maar vaak genoeg wordt gezegd dat het voor jouw en de algemene veiligheid is, zal de massa het geloven, of althans er fhijn in meegaan. Laten we wel zijn, de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft niets met bromfietsen en zal iedere maatregel, die bromfietsen beperkt, toejuichen.
- HAAGSESPUITER
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
- Locatie: drieborg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
er zit veel waarheden in hier en daar in het schrijven .
al die brommers die nu op naam staan is nu een spaarpot voor onze overheid verzekeren of niet het kost je nu geld en dan het idee om even te bekijken wat heb jij en hij in zijn bezit thuis heb staan .
ik denk zelf dat het maken heb met je verzekering kijk maar in je polis niet opvoeren anders niet verzekerd. ik verwacht ook geen problemen met oldtimers we weten daar gaat soms veel geld in om hem nieuw te maken . ik merk veel met autosss na een aanrijding
dat een verzekerings man van de tegen partij kijk naar banden of remmen als deze niet goed zijn om er onder uit te komen.
kijk er is iets voor het zeggen apk met je auto zonder ben je niet verzekerd.brommers hebben nu vrij spel of je rem nou werkt of niet of je band nu goed is of niet ik vind het zelf ook wat .
merk nu ook met brommobiels er zijn verzekeraars die willen ze vaak niet meer op nemen in hun pakket zit ook geen apk op .
en er rijden soms wat gekken op de weg
al die brommers die nu op naam staan is nu een spaarpot voor onze overheid verzekeren of niet het kost je nu geld en dan het idee om even te bekijken wat heb jij en hij in zijn bezit thuis heb staan .
ik denk zelf dat het maken heb met je verzekering kijk maar in je polis niet opvoeren anders niet verzekerd. ik verwacht ook geen problemen met oldtimers we weten daar gaat soms veel geld in om hem nieuw te maken . ik merk veel met autosss na een aanrijding
dat een verzekerings man van de tegen partij kijk naar banden of remmen als deze niet goed zijn om er onder uit te komen.
kijk er is iets voor het zeggen apk met je auto zonder ben je niet verzekerd.brommers hebben nu vrij spel of je rem nou werkt of niet of je band nu goed is of niet ik vind het zelf ook wat .
merk nu ook met brommobiels er zijn verzekeraars die willen ze vaak niet meer op nemen in hun pakket zit ook geen apk op .
en er rijden soms wat gekken op de weg
- Bijlagen
-
- willempie.jpg (36.74 KiB) 7402 keer bekeken
Laatst gewijzigd door HAAGSESPUITER op 11 feb 2009, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
in 1964 werd de wa verzekering voor brommers verplicht
toen dachten ze daar kunnen we flink aan verdienen
daar na kwamen de nieuwe melk praktijken schakel brommers
en ze zullen alles uit de kast haalen om maar niet uit te hoeven keren
of het nu materiele schaden is of letsel schaden of brand diefstal
daar hebben ze kleine lettertjes voor
toen dachten ze daar kunnen we flink aan verdienen
daar na kwamen de nieuwe melk praktijken schakel brommers
en ze zullen alles uit de kast haalen om maar niet uit te hoeven keren
of het nu materiele schaden is of letsel schaden of brand diefstal
daar hebben ze kleine lettertjes voor