Brommerrace: SOBW racer Roy (Royekolen)
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
den willem schreef:Ik heb nog eens zitten kijken om zeker te zijn en bij de moderne sportmoto's (R1 etc) zit de remklauw boven de achterbrug. Volgens mij geeft dit ook meer "steun", ipv dat aan de bevestigingspunten van de klauw getrokken wordt, wordt deze geblokkeerd (geduwd) tegen de achterbrug. Tijd zal natuurlijk uitwijzen of dit ook van toepassing is op het lagere gewicht/remvermogen van een Kreidler
- Bijlagen
-
- Kreidler Van Veen.jpg (90.48 KiB) 12474 keer bekeken
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja bedankt dat je het ff zegt joh.... (ff voor alle duidelijkheid: GEINTJE)
maar ja even kijken of ie meer geeft dan de motoplat ontsteking die heeft tot nu toe alle ontstekingen ruim verslagen.
gr roy
maar ja even kijken of ie meer geeft dan de motoplat ontsteking die heeft tot nu toe alle ontstekingen ruim verslagen.
gr roy
Laatst gewijzigd door royekolen op 29 jan 2009, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hey
ja bedankt allemaal was vandaag een hectisch dagje weer...
accu problemen (had accu's geleend om te rijden maar daar zaten de polen andersom stresss haha) had de vrije training dus gemist
en veder jaaaaaaaa........ dat komt van de week kom ook weer net van een verjaardag en moet nog even leren het ging idd wel lekker ja
de ignitech is top het rijd echt zo lekker, lekker fel! en doet wat je zegt gewoon goed... en kan tegen een stootje
gr roy
de tijden
http://www.mylaps.com/results/showevent ... &org=52969
ja bedankt allemaal was vandaag een hectisch dagje weer...
accu problemen (had accu's geleend om te rijden maar daar zaten de polen andersom stresss haha) had de vrije training dus gemist
en veder jaaaaaaaa........ dat komt van de week kom ook weer net van een verjaardag en moet nog even leren het ging idd wel lekker ja
de ignitech is top het rijd echt zo lekker, lekker fel! en doet wat je zegt gewoon goed... en kan tegen een stootje
gr roy
de tijden
http://www.mylaps.com/results/showevent ... &org=52969
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Race in Lelystad
Tja de eerste race van het seizoen dat is toch altijd wel weer spanend. Kijken wat de andere hebben gedaan hoe hard ze nu gaan. Maar tot nu toe viel het gelukkig mee, mensen waar ik van had verwacht dat ze heel snel zouden gaan de eerste race beleven gelukkig uit. Zo had ik volledig doel op de huidig kampioen.
de vrije training
Die heb ik niet gereden omdat er een techniek probleem was met de ontsteking, hij vonkte niet. Ik zal maar niet herhalen hier wat ik allemaal zei. Maar dan heb je de hele winter hard gewerkt en getest alles tot in de puntjes geregeld doet de motor het niet op de eerste race dag. Dan baal je wel! Nou naar een hoop door gemeten te hebben kon het aan 2 dingen liggen of de accu maar die was nieuw of aan het ontstekings kastje. Nou eerst de accu dan maar: he? Er zit gewoon spanning op en stroom. Nou dan vervliegt de hoop gelijk want je heb geen nieuw kastje. Maar toen schoot me in een keer wat te binnen. De accu's waar ik mee getest had zaten de polen (+ en -) omgedraaid en omdat een accu gelijk spanning is krijgt hij dus dan gewoon geen stroom. We hebben de polen omgedraaid en we hadden een lopende motor. Pffffff wat een opluchting!
de tijdtraining
Ik wist bijna wel zeker dat de kampioen me in de gaten ging houden en er voor ging zorgen dat ik geen snelle ronde neer kon zetten. Dit was dan ook het geval en bleef bij mij me de hele tijd. Maar natuurlijk had hij wel de snelste tijd neer gezet en ik nog niet. Dat is balen want ik wist dat ik nog sneller kon dan dat ik nu ging en met een 2de plaats nam ik geen genoegen. Ik besloot stil te gaan staan. En dwong dus eigenlijk de huidig kampioen veder te rijden en mij te laten gaan. Dus ik wachten even en ging er toen even goed voor zitten ik had genoeg ruimte om 1 snelle ronde neer te zetten. En dat deed ik dan ook ik had de pole te pakken. Mijn tijd was: 50.407 en me gemiddelde snelheid was: 71.419 km/h de zijne waren: 50.986 en 70.608 km/h ik had dus een ruime marge op hem. We zijn de rest van de tijdtraining met elkaar aan het ‘'spelen'' gegaan.
race 1
Ik was zo zenuwachtig voor race 1 echt niet normaal. Maar ja het moest wel ik was er wel gerust op geworden toen ik de tijden zag en dat ik 0,5 sec sneller dan hem was. Toen ik eenmaal aan de warm-up lap begon waren vrijwel direct de zenuwen verdwenen en kon dus vrij relax van start gaan. De man met de vlag liep weg en ging naar het licht en het licht sprong op rood…. En UIT! Volgas en koppeling zo snelmogelijk (rustig) op laten komen. Ik ging als 2de de eerste bocht in de nummer 3 had een super start en de huidig kampioen lag vlak achter me. In de 2de bocht lag ik op kop en had dus vrij baan. Dit was ook goed te merken want liep kei hard weg bij de rest en na 8 ronde had ik de laatste ook weer in. Langs de kant stonden ze te juichen dus ik wist dat het goed zat en bleef dus hard door rijden. Toen ik het bordje laatste ronde zag keek ik even achter me er was niemand meer te zien. YESSS dacht ik bij me zelf zo heb ik het laatste rondje dan ook lekker ronde getuft. Ik was voor de eerste keer in me leven eerste geworden…. Dat voelt goed!
race 2
Was niet de beste race maar was wel een ongelofelijk goede race en leuk om naar te kijken hoorde ik. Ik ging dit keer als eerste de bocht door, en lag er goed bij. Tot in de 3de bocht het noodlot toesloeg. Volgens mij werd ik onderuit gereden maar dat weet ik niet heel zeker ik hoor toen ik binnen kwam van hij reed je zo onderuit. Afhankelijk dacht ik dat ik het zelf had gedaan. Maar goed ik lag dus in 1 klap laatste. Snel doorrijden dan kan je miss nog winnen dus gelijk weer opgestaan motor gepakt alles even snel recht getimmerd met de hand. En kon weer veder 3 bochten later lag ik weer op me snuit. Koude banden de Pirreli wordt dus niet zo snel warm als de bridstone! De 1ste had me bijna al op een ronde gezet en ik kon wel janken zo stond ik er bij al snel dacht ik het kan me ook geen fuck meer schelen en stapte op en ging gelijk goed hard in de ronte. Naar 1 ronde haalde ik de eerste al weer in. En dit ging maar door zo. In dit resulteerde dat ik in ronde 8 al weer 5de lag. Ook kreeg ik door dat ik veel sneller was dan de andere. Maar er zat zo groot gat tussen mij en nummer 4 dat ik dacht van dit haal
ik nooit meer. Maar ging er gewoon voor en lag in ronde 13 dus weer 4de de nummer 3 en 4 zaten niet zo ver weg en dacht die pak ik ook en in ronde 14 was dit ook gedaan. Ik lag 2de maar de afstand was 10 sec op de nummer 1 en met nog 3 ronde te gaan kon ik dat niet meer halen. En werd dus 2de. Dat is overall dus een gedeelte 1ste plaats. Niet slecht ook al zeg ik het zelf…..
De volgende wedstrijd is op 5 april in spa-Francorchamps en belooft wederom een leuke wedstrijd te worden.
met vriendelijke groet,
Nieuwendijk Racing
Tja de eerste race van het seizoen dat is toch altijd wel weer spanend. Kijken wat de andere hebben gedaan hoe hard ze nu gaan. Maar tot nu toe viel het gelukkig mee, mensen waar ik van had verwacht dat ze heel snel zouden gaan de eerste race beleven gelukkig uit. Zo had ik volledig doel op de huidig kampioen.
de vrije training
Die heb ik niet gereden omdat er een techniek probleem was met de ontsteking, hij vonkte niet. Ik zal maar niet herhalen hier wat ik allemaal zei. Maar dan heb je de hele winter hard gewerkt en getest alles tot in de puntjes geregeld doet de motor het niet op de eerste race dag. Dan baal je wel! Nou naar een hoop door gemeten te hebben kon het aan 2 dingen liggen of de accu maar die was nieuw of aan het ontstekings kastje. Nou eerst de accu dan maar: he? Er zit gewoon spanning op en stroom. Nou dan vervliegt de hoop gelijk want je heb geen nieuw kastje. Maar toen schoot me in een keer wat te binnen. De accu's waar ik mee getest had zaten de polen (+ en -) omgedraaid en omdat een accu gelijk spanning is krijgt hij dus dan gewoon geen stroom. We hebben de polen omgedraaid en we hadden een lopende motor. Pffffff wat een opluchting!
de tijdtraining
Ik wist bijna wel zeker dat de kampioen me in de gaten ging houden en er voor ging zorgen dat ik geen snelle ronde neer kon zetten. Dit was dan ook het geval en bleef bij mij me de hele tijd. Maar natuurlijk had hij wel de snelste tijd neer gezet en ik nog niet. Dat is balen want ik wist dat ik nog sneller kon dan dat ik nu ging en met een 2de plaats nam ik geen genoegen. Ik besloot stil te gaan staan. En dwong dus eigenlijk de huidig kampioen veder te rijden en mij te laten gaan. Dus ik wachten even en ging er toen even goed voor zitten ik had genoeg ruimte om 1 snelle ronde neer te zetten. En dat deed ik dan ook ik had de pole te pakken. Mijn tijd was: 50.407 en me gemiddelde snelheid was: 71.419 km/h de zijne waren: 50.986 en 70.608 km/h ik had dus een ruime marge op hem. We zijn de rest van de tijdtraining met elkaar aan het ‘'spelen'' gegaan.
race 1
Ik was zo zenuwachtig voor race 1 echt niet normaal. Maar ja het moest wel ik was er wel gerust op geworden toen ik de tijden zag en dat ik 0,5 sec sneller dan hem was. Toen ik eenmaal aan de warm-up lap begon waren vrijwel direct de zenuwen verdwenen en kon dus vrij relax van start gaan. De man met de vlag liep weg en ging naar het licht en het licht sprong op rood…. En UIT! Volgas en koppeling zo snelmogelijk (rustig) op laten komen. Ik ging als 2de de eerste bocht in de nummer 3 had een super start en de huidig kampioen lag vlak achter me. In de 2de bocht lag ik op kop en had dus vrij baan. Dit was ook goed te merken want liep kei hard weg bij de rest en na 8 ronde had ik de laatste ook weer in. Langs de kant stonden ze te juichen dus ik wist dat het goed zat en bleef dus hard door rijden. Toen ik het bordje laatste ronde zag keek ik even achter me er was niemand meer te zien. YESSS dacht ik bij me zelf zo heb ik het laatste rondje dan ook lekker ronde getuft. Ik was voor de eerste keer in me leven eerste geworden…. Dat voelt goed!
race 2
Was niet de beste race maar was wel een ongelofelijk goede race en leuk om naar te kijken hoorde ik. Ik ging dit keer als eerste de bocht door, en lag er goed bij. Tot in de 3de bocht het noodlot toesloeg. Volgens mij werd ik onderuit gereden maar dat weet ik niet heel zeker ik hoor toen ik binnen kwam van hij reed je zo onderuit. Afhankelijk dacht ik dat ik het zelf had gedaan. Maar goed ik lag dus in 1 klap laatste. Snel doorrijden dan kan je miss nog winnen dus gelijk weer opgestaan motor gepakt alles even snel recht getimmerd met de hand. En kon weer veder 3 bochten later lag ik weer op me snuit. Koude banden de Pirreli wordt dus niet zo snel warm als de bridstone! De 1ste had me bijna al op een ronde gezet en ik kon wel janken zo stond ik er bij al snel dacht ik het kan me ook geen fuck meer schelen en stapte op en ging gelijk goed hard in de ronte. Naar 1 ronde haalde ik de eerste al weer in. En dit ging maar door zo. In dit resulteerde dat ik in ronde 8 al weer 5de lag. Ook kreeg ik door dat ik veel sneller was dan de andere. Maar er zat zo groot gat tussen mij en nummer 4 dat ik dacht van dit haal
ik nooit meer. Maar ging er gewoon voor en lag in ronde 13 dus weer 4de de nummer 3 en 4 zaten niet zo ver weg en dacht die pak ik ook en in ronde 14 was dit ook gedaan. Ik lag 2de maar de afstand was 10 sec op de nummer 1 en met nog 3 ronde te gaan kon ik dat niet meer halen. En werd dus 2de. Dat is overall dus een gedeelte 1ste plaats. Niet slecht ook al zeg ik het zelf…..
De volgende wedstrijd is op 5 april in spa-Francorchamps en belooft wederom een leuke wedstrijd te worden.
met vriendelijke groet,
Nieuwendijk Racing
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja zeker zijn er foto's gemaakt:
http://www.motografie.nl/images/le220309/index.html
http://www.mijnalbum.nl/Album=HOOHTI83
http://www.sobw.nl/fotos.php
ook zijn er nog door me pa nog mooie foto gemaakt maar die moet ik eerst nog even zien te verkleinen
gr roy
http://www.motografie.nl/images/le220309/index.html
http://www.mijnalbum.nl/Album=HOOHTI83
http://www.sobw.nl/fotos.php
ook zijn er nog door me pa nog mooie foto gemaakt maar die moet ik eerst nog even zien te verkleinen
gr roy
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Gefeliciteerd Roy en Claus natuurlijk ook.
Mooi verslag weer en een mooi begin van het nieuwe seizoen en nu reeds een klasse verschil met de rest van het veld.
Nog even wennen aan deze positie, want weten dat je kunt winnen geeft voor de wedstrijd veel meer spanning en adrenaline. Maar als je het wat meer gewend bent wordt je er wel weer rustiger van.
Met die ontsteking heb je gelukkig gehad, vaak gaan ze eraan door + en -verwisselen.
Groeten,
Luc
Mooi verslag weer en een mooi begin van het nieuwe seizoen en nu reeds een klasse verschil met de rest van het veld.
Nog even wennen aan deze positie, want weten dat je kunt winnen geeft voor de wedstrijd veel meer spanning en adrenaline. Maar als je het wat meer gewend bent wordt je er wel weer rustiger van.
Met die ontsteking heb je gelukkig gehad, vaak gaan ze eraan door + en -verwisselen.
Groeten,
Luc