Marinus 60 cc 2009

De Kreidlerbioscoop.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#126 Bericht door Erwin_1965 » 05 jun 2009, 12:47

](*,)

waarom jij je op de vluchtstrook????

240 euri bekering :wink:

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#127 Bericht door Monsma » 05 jun 2009, 12:48

Supper 8)

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#128 Bericht door Niekjuh » 05 jun 2009, 13:40

Mooi filmpje :clap

Maar waarom rij je op de vluchtstrook #-o

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#129 Bericht door Ries » 05 jun 2009, 14:06

Wel leuk,

maar dat andere filmpje was een stuk veiliger dan deze... Je hebt toch een motorplaat, dus dan mag je ook op de rijbaan rijden, en niet op de vluchtstrook? of is daar een reden voor?

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#130 Bericht door Zatopek » 05 jun 2009, 14:08

Godsamme Marinus, heb net dat dijkenfilmje ff bekeken. Wat een geweld, niet normaal en wat loopt dat ding supergoed man. Niet normaal!!!! Wat pakt het motortje goed op. Geweldig in één woord. Zou ik ook wel willen, wie niet........ :oops:

Snelwegritje is natuurlijk ook prachtig maar dat dijkenfilmpje , echt heel bruut...........

Sorry Bé, maar dit filmpje slaat echt alles wat ik tot nu toe heb gezien bij een straatkreidler.

Ik ben heel erg onder de indruk........................... Nou heb jij ook de kennis wat tunen betreft en dat is wel een vereiste.......... :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#131 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2009, 14:10

Ries schreef:Wel leuk,

maar dat andere filmpje was een stuk veiliger dan deze... Je hebt toch een motorplaat, dus dan mag je ook op de rijbaan rijden, en niet op de vluchtstrook? of is daar een reden voor?
Ik denk vanwege de filmauto die dan mooie zij shots kan maken.

Enzo

AVDL
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#132 Bericht door AVDL » 05 jun 2009, 14:11

Niekjuh schreef:Maar waarom rij je op de vluchtstrook #-o
waarom rij je op de snelweg??
daar heb je niks te zoeken met zo n ding

hij loopt wel fantastisch 8) :clap ! heb nog niet vaak zo n mooi lopende kreidler gehoord

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#133 Bericht door den willem » 05 jun 2009, 14:11

Ik denk dat dit weer een filmpje is waar veel reactie's inzake rijgedrag op gaan komen.

Zoals de anderen zich al al afvroegen: waarom rij je op de vluchtstrook?

Ook snap ik niet waarom je uiterst rechts op je baanvak rijdt. Los van het feit dat je Kreidler 100% geschikt is voor de snelweg (wat betreft snelheid) moet je als motorrijder je positie op de weg afdwingen, dit houdt in dat je op 2/3e van je rijvak rijdt, meer naar het linkergedeelte van het rijvak dus. Ook het "rechts inhalen" bij de afrit die je op het einde neemt, is niet heel netjes, de wagen naast jou kan altijd naar rechts uitwijken zonder jou gezien te hebben.
Ook vind ik dat je kledij niet helemaal aangepast is aan het rijden. Schoenen/laarzen die je enkels beschermen lijken me toch niet overbodig. Zelfs ik met mijn "gewone" RS draag dit altijd en ik haal maximum de 100km/u. Men zegt verstand komt met de jaren dus van jou had ik toch wel anders verwacht.

Los van dit alles vind ik dat je machine er enerzijds super uitziet en anderzijds ook super rijdt zo te zien!


mvg,

Willem

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#134 Bericht door hermanp » 05 jun 2009, 15:08

AVDL schreef:
Niekjuh schreef:Maar waarom rij je op de vluchtstrook #-o
waarom rij je op de snelweg??
daar heb je niks te zoeken met zo n ding

hij loopt wel fantastisch 8) :clap ! heb nog niet vaak zo n mooi lopende kreidler gehoord


Is een motorfiets, dus mag op de snelweg.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#135 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2009, 15:11

Gorinchem-Tiel 33 KM reden wij ook naar de Betuwerit met 4 RS-jes.
Niet al te drukke Snelweg en een biljartlaken aan asfalt.
Heb je wel eens gezien hoeveel personenauto´s er 80 sukkelen.

Enzo

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#136 Bericht door m.vandervet » 05 jun 2009, 15:16

viewtopic.php?t=23429&start=0&postdays= ... highlight=

Marinus hoort onomstotelijk bij dit rijtje thuis. Kreidler is weer op de Kaart gezet. 8)

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#137 Bericht door Zatopek » 05 jun 2009, 15:23

den willem schreef:Ik denk dat dit weer een filmpje is waar veel reactie's inzake rijgedrag op gaan komen.

Zoals de anderen zich al al afvroegen: waarom rij je op de vluchtstrook?

Ook snap ik niet waarom je uiterst rechts op je baanvak rijdt. Los van het feit dat je Kreidler 100% geschikt is voor de snelweg (wat betreft snelheid) moet je als motorrijder je positie op de weg afdwingen, dit houdt in dat je op 2/3e van je rijvak rijdt, meer naar het linkergedeelte van het rijvak dus. Ook het "rechts inhalen" bij de afrit die je op het einde neemt, is niet heel netjes, de wagen naast jou kan altijd naar rechts uitwijken zonder jou gezien te hebben.
Ook vind ik dat je kledij niet helemaal aangepast is aan het rijden. Schoenen/laarzen die je enkels beschermen lijken me toch niet overbodig. Zelfs ik met mijn "gewone" RS draag dit altijd en ik haal maximum de 100km/u. Men zegt verstand komt met de jaren dus van jou had ik toch wel anders verwacht.

Los van dit alles vind ik dat je machine er enerzijds super uitziet en anderzijds ook super rijdt zo te zien!


mvg,

Willem
Willem, ook al heb je in theorie gelijk en ben ook ik vaak een moraalridder maar vind dit toch alemaal wel een beetje overtrokken......

Ik vind dat tochtje op die dijk vele malen gevaarlijker. Je mag toch wel een beetje bravoure hebben maar nogmaals, begrijp me niet verkeerd, in theorie heb je natuurlijk volkomen gelijk. Rij jij bijvoorbeeld nooit door een rood stoplicht dan? Rij jij altijd volledig in het leer als het buiten 30 graden is? Ik niet!

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#138 Bericht door marinus » 05 jun 2009, 15:25

Met een 245 volvo hou je het niet bij met trekken tot de 100 km.
Dus moest ik ruimte geven om er naast te komen.

Dus Enzo had het juiste idee hierbij.

Marinus

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#139 Bericht door peterria » 05 jun 2009, 15:28

ik weet er alles van enzo heb er nu geen last meer van futter
maar eerst als je dan met de vrachtwagen ging passeren gingen ze langs zaam meer gas geven maar niet te veel want je moest ze maar is voor bij gaan of kunnen
en wat anderzaken betreft zo als kleding en schoeisel en snelheid
worden we hier in dit land al genoeg in de gaten gehouden
als daar ook de burgers zich mee moeten bemoeien
word het tijd om tevluchten
laat een ieder toch lekker doen
en als een fietser op een dijk naar links komt zit ie teslapen en als ie schrikt heeft ie een slecht geweten :mrgreen:

grt peterria

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#140 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2009, 15:29

Vele vergissen zich in de trekkracht van een getunde Kreidler.
Pas op donderdagavond moest de Honda Rebel van Willempie ook zijn meerdere erkennen in mijn Fluor 6V.

Enzo

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#141 Bericht door den willem » 05 jun 2009, 16:00

Zatopek schreef:
den willem schreef:Ik denk dat dit weer een filmpje is waar veel reactie's inzake rijgedrag op gaan komen.

Zoals de anderen zich al al afvroegen: waarom rij je op de vluchtstrook?

Ook snap ik niet waarom je uiterst rechts op je baanvak rijdt. Los van het feit dat je Kreidler 100% geschikt is voor de snelweg (wat betreft snelheid) moet je als motorrijder je positie op de weg afdwingen, dit houdt in dat je op 2/3e van je rijvak rijdt, meer naar het linkergedeelte van het rijvak dus. Ook het "rechts inhalen" bij de afrit die je op het einde neemt, is niet heel netjes, de wagen naast jou kan altijd naar rechts uitwijken zonder jou gezien te hebben.
Ook vind ik dat je kledij niet helemaal aangepast is aan het rijden. Schoenen/laarzen die je enkels beschermen lijken me toch niet overbodig. Zelfs ik met mijn "gewone" RS draag dit altijd en ik haal maximum de 100km/u. Men zegt verstand komt met de jaren dus van jou had ik toch wel anders verwacht.

Los van dit alles vind ik dat je machine er enerzijds super uitziet en anderzijds ook super rijdt zo te zien!


mvg,

Willem
Willem, ook al heb je in theorie gelijk en ben ook ik vaak een moraalridder maar vind dit toch alemaal wel een beetje overtrokken......

Ik vind dat tochtje op die dijk vele malen gevaarlijker. Je mag toch wel een beetje bravoure hebben maar nogmaals, begrijp me niet verkeerd, in theorie heb je natuurlijk volkomen gelijk. Rij jij bijvoorbeeld nooit door een rood stoplicht dan? Rij jij altijd volledig in het leer als het buiten 30 graden is? Ik niet!
@ Zatopek: In de regel rij ik nooit door rode lichten, niet overdag, niet 's nachts. Met de fiets in de stad durf ik hieraan wel eens zondigen ALS de situatie het toelaat. Maar met gemotoriseerde voertuigen nooit!

In de zomer rijd ik nog steeds met mijn motorvest rond. Het is dan wel geen lederen exemplaar, maar ze is verstevigd met de nodige beschermstukken en zit strak om het lijf. Mijn laarzen draag ik ook quasi altijd. Voor korte ritjes <1km durf ik het nog wel eens laten, maar anders niet! Ik ben nog niet in een situatie gekomen waarbij ik deze klederdracht nodig had, maar hopen dat dit ook zo blijft.
Ik zie dikwijls gasten in hun t-shirt zonder handschoenen rondrijden in de zomer. Zelfs de politie rijdt in een hemdje rond. Ik vraag mij dan altijd af of ze zelf wel zo goed bewust zijn van de gevaren die ze zelf altijd prediken (Blik op de weg, Wegmisbruikers etc).

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#142 Bericht door Ries » 05 jun 2009, 17:08

Enzo-tvdzijden schreef:Vele vergissen zich in de trekkracht van een getunde Kreidler.
Pas op donderdagavond moest de Honda Rebel van Willempie ook zijn meerdere erkennen in mijn Fluor 6V.

Enzo
vooral de 1e paar meters vaak!

maar een honda rebel :oops: :oops: :oops:

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#143 Bericht door SwiffMeister » 05 jun 2009, 17:22

Een honda rebel heb je ook in 250cc uitvoering, dan heeft zo'n ding ook slechts 17pk. Maar weegt wel ruim 140kg. Das bijna het dubbele van een kreidler...

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#144 Bericht door Zatopek » 05 jun 2009, 17:24

Willem. laten we deze discussie maar sluiten. In theorie heb je volkomen gelijk en in de praktijk ook maar eens een keertje met 30 graden in je T-shirtje rijden op een motor (lekker hoorrrrrrrr) is echt leuk. Dat je je dan moet realiseren dat je nog meer kwetsbaar bent is een ander verhaal. Hezelfde geld als je door een rood stoplicht rijd. Kom op man, niet zo zemelen Brave Hendrik :wink: :lol: Beetje adrenaline door je lijf doet je goed :wink:

Ik dacht dat ik een moraalridder was maar je hebt altijd baas boven baas.

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#145 Bericht door den willem » 05 jun 2009, 17:39

Zatopek schreef:Willem. laten we deze discussie maar sluiten. In theorie heb je volkomen gelijk en in de praktijk ook maar eens een keertje met 30 graden in je T-shirtje rijden op een motor (lekker hoorrrrrrrr) is echt leuk. Dat je je dan moet realiseren dat je nog meer kwetsbaar bent is een ander verhaal. Hezelfde geld als je door een rood stoplicht rijd. Kom op man, niet zo zemelen Brave Hendrik :wink: :lol: Beetje adrenaline door je lijf doet je goed :wink:

Ik dacht dat ik een moraalridder was maar je hebt altijd baas boven baas.
Haha ok Zatopek! Ik kan het mij goed voorstellen dat het een lekker gevoel is zo in je t-shirt;-) Maar ik ga er mij toch niet aan wagen, je weet wat ze zeggen van een ongeluk :wink: Adrenaline opzoeken door rode lichten op te zoeken is niet echt mijn ding :lol: Ooit eens per ongeluk door een rood licht gereden (niet met de Kreidler, die stond wel achterin de Berlingo) en ik kan je zeggen dat het beangstigend is!
Nu op zoek naar mijn baas :lol: :wink: (Ik ben zeker niet in alles zo consequent/extremistisch maar als het gaat over de combinatie van verkeersveiligheid en motorrijden, dan ben ik wel nogal alert) :wink:

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#146 Bericht door RS3001 » 05 jun 2009, 20:14

Hoor nog liever een boormachine als die takkemuziek :-# poeh.....dat gaat weer hard op de snelweg 8)

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#147 Bericht door Chrismetzwarteletters » 05 jun 2009, 21:51

Man o man, en durf nu nog maar eens te zeggen dat die 'jeugd van tegenwoordig' zo hard gaat! Denk dat er niet veel mensen bij zijn die dit voorbij gaan (bv. Marco's RS-S).

Nou dit is (nog) niet aan mij gewaagt! :roll:

willykreidler
Berichten: 466
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:56
Locatie: denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#148 Bericht door willykreidler » 11 jun 2009, 17:49

zo kan ik het ook op mijn broemer teler :clap :clap :clap

in het land vn flipje :oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#149 Bericht door tonnie de groot » 12 jun 2009, 10:49

dag marinus,


ik heb even de tijd genomen om je filmpje's te bekijken.
moet zeggen dat ik dit gedrag verwacht van een JONGE knaap.en niet van een MENEER die al wat ouder is.
maar goed we krijgen allemaal eens een midlife crisis,( ik hoop dat het bij mij nog even wegblijft).

een kreidler,met of zonder motorkenteken hoort gewoon niet op een SNELWEG te mogen komen,terwijl ze dit wettelijk wel mogen.
het machinetje moet constant VOL belast worden,en dat gaat niet lang goed,hoe goed je het ook voor elkaar te lijkt te hebben.

en ja WIND in de rug,berg af met de stroming mee lopen ze allemaal IETS harder.probeer eens wind tegen,berg op dan zal je zien dat gewoon meekomen in het verkeer een heel andere zaak zal zijn ( op de snelweg).

vele dijken worden afgesloten door dranghekken, WAAROM..........omdat vele zeer hard rijden,met open uitlaten en het bijna nog vaak net goed gaat.
ik heb kennissen wonen aan een dijk, ze kunnen op zondag bij goed weer NIET buiten zitten,omdat ze gek worden van de herrie.

verder Marinus veel plezierige kmérs toegewenst en geniet van de tijd dat hij heel blijft.

mvg van tonnie de groot.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6357
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 52 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#150 Bericht door Gijs » 12 jun 2009, 10:56

Zo ken ik je weer !

Plaats reactie