Restauratie /reparatie van brommer na aanrijding
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Restauratie /reparatie van brommer na aanrijding
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen
Ik ben Ben Hengst woon in 's-Heerenberg en rij nu pas 3jaar kreidler maar altijd met veel plezier .
Ivm met een "uit de hand gelopen" hobby van me vader (tnx pa!) ben ik ook groot fan geworden van oldtimers
Aangezien ik een scooter niets vind en iets moois wilde hebben als brommer heb ik voor de Kreidler gekozen .
Uiteindelijk is het een LF geworden uit 1979 die ik van mijn ouders heb gekregen.
In April dit jaar heb ik een ongeluk gehad . Gelukkig had ik zelf niets maar de brommer heeft behoorlijke schade opgelopen .
Gelukkig was het niet mijn schuld en heeft de tegenpartij erkent.
Vanaf vandaag ben ik begonnen om de brommer op te knappen en hopelijk weer rijdend te hebben voor augustus omdat ik ermee op vakantie wil:)
Tot nu toe gedaan aan de opbouw
Een rijdend frame gekocht zonder blok.
Het rijdende frame gedemonteerd.
Frame+kappen+klein spul naar de spuiter gebracht (Dam-desings in terborg)
Kleur uitgekozen namelijk candy-apple-red
Acherbrug + standaard + onderbouw kaal geschuurd
Cockpit gekocht en zwart gespoten
Zodra alles terug is van de spuiter ga ik alle onderdelen bestellen die ik nodig heb
Als het goed is heb ik alle de gespoten onderdelen over 2weken terug
Ik zal de voordgang hier bij houden
Ik zal me even voorstellen
Ik ben Ben Hengst woon in 's-Heerenberg en rij nu pas 3jaar kreidler maar altijd met veel plezier .
Ivm met een "uit de hand gelopen" hobby van me vader (tnx pa!) ben ik ook groot fan geworden van oldtimers
Aangezien ik een scooter niets vind en iets moois wilde hebben als brommer heb ik voor de Kreidler gekozen .
Uiteindelijk is het een LF geworden uit 1979 die ik van mijn ouders heb gekregen.
In April dit jaar heb ik een ongeluk gehad . Gelukkig had ik zelf niets maar de brommer heeft behoorlijke schade opgelopen .
Gelukkig was het niet mijn schuld en heeft de tegenpartij erkent.
Vanaf vandaag ben ik begonnen om de brommer op te knappen en hopelijk weer rijdend te hebben voor augustus omdat ik ermee op vakantie wil:)
Tot nu toe gedaan aan de opbouw
Een rijdend frame gekocht zonder blok.
Het rijdende frame gedemonteerd.
Frame+kappen+klein spul naar de spuiter gebracht (Dam-desings in terborg)
Kleur uitgekozen namelijk candy-apple-red
Acherbrug + standaard + onderbouw kaal geschuurd
Cockpit gekocht en zwart gespoten
Zodra alles terug is van de spuiter ga ik alle onderdelen bestellen die ik nodig heb
Als het goed is heb ik alle de gespoten onderdelen over 2weken terug
Ik zal de voordgang hier bij houden
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 19:06
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nog even een vraagje
zou iemand voor mij even de diameter + lengte van de bus die door de standaard heenzit op willen meten dan kan ik namelijk morgen een nieuwe draaien op school;)
als ik het goed heb moet er 2* M8 in komen toch?
omdat ze een draadstang hadden gebeunt weet ik de maat niet
alvast bedankt
zou iemand voor mij even de diameter + lengte van de bus die door de standaard heenzit op willen meten dan kan ik namelijk morgen een nieuwe draaien op school;)
als ik het goed heb moet er 2* M8 in komen toch?
omdat ze een draadstang hadden gebeunt weet ik de maat niet
alvast bedankt
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
je kan toch de maat van tussen je frame opmeten met de schuifmaat ?
en dan de binnenmaat waar de bus in moet komen opmeten met een 3 punt binnenmicrometer.
zorg dat de bus klem in de standaard komt te zitten, en aan beide kanten 1 mm uit de standaard komt, als je dan de bout aandraait, dan klemt deze de standaard niet vast.
als de bus evenlang is, dan is dit namelijk wel eht geval
en dan de binnenmaat waar de bus in moet komen opmeten met een 3 punt binnenmicrometer.
zorg dat de bus klem in de standaard komt te zitten, en aan beide kanten 1 mm uit de standaard komt, als je dan de bout aandraait, dan klemt deze de standaard niet vast.
als de bus evenlang is, dan is dit namelijk wel eht geval
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik had kromme voetsteunen liggen, daarom vroeg ik me af of ik die onderbouw kon gebreuken als die onderbouw goed was had ik de steunen laten zittenhermanp schreef:De voetsteunen eraf halen? Eh, tja... wat jij wilt, maar toch wel jammer. Had je beter die oude kunnen laten lassen of een andere zoeken.
Ben
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ben weer even bezig geweest in de garage met spuiten en pollijsten vind het al de goede kant opgaan
jammer genoeg heb ik nog geen mooie lamp oren ervoor
Ik hoop dat de spullen snel terug zijn van de spuiter want ik kan niet wachten
Weet iemand trouwens hoe ik die lager schaal eraf haal of kan dat niet of is het niet nodig
jammer genoeg heb ik nog geen mooie lamp oren ervoor
Ik hoop dat de spullen snel terug zijn van de spuiter want ik kan niet wachten
Weet iemand trouwens hoe ik die lager schaal eraf haal of kan dat niet of is het niet nodig
- Bijlagen
-
- 14062009333.jpg (81 KiB) 16143 keer bekeken
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Owja toen ik mijn voorpoten eindelijk los had kwam er uit 1kant mooie geel/oranje oli en de ander grijs/zwart... Volgens mij betekend dat dat die met grijs/zwarte lek is toch??
en bij allebij de poten kwamen er kleine (witte) korreltjes mee dat hoort ook niet denk ik iemand een idee wat dat is en wat ik daaraan kan/moet doen?
Ben
en bij allebij de poten kwamen er kleine (witte) korreltjes mee dat hoort ook niet denk ik iemand een idee wat dat is en wat ik daaraan kan/moet doen?
Ben
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Grijs/zwart duidt op water in de olie.
Wat kan jou het schelen ook van die witte korrels.
Dit is geweest.
Als je alles schoonmaakt en je monteert nieuwe keerring, aanslagrubber, demperolie en zuigerplaatje kan je weer jaren ongestoordt veren/dempen.
Jammer dat je van de glimmende spul op je kroonstuk heb gesmeerd.
Enzo
Wat kan jou het schelen ook van die witte korrels.
Dit is geweest.
Als je alles schoonmaakt en je monteert nieuwe keerring, aanslagrubber, demperolie en zuigerplaatje kan je weer jaren ongestoordt veren/dempen.
Jammer dat je van de glimmende spul op je kroonstuk heb gesmeerd.
Enzo
- Ben Hengst
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:17
- Locatie: 's-Heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Het vervangen was ik ook wel vanplan;)Enzo-tvdzijden schreef:Grijs/zwart duidt op water in de olie.
Wat kan jou het schelen ook van die witte korrels.
Dit is geweest.
Als je alles schoonmaakt en je monteert nieuwe keerring, aanslagrubber, demperolie en zuigerplaatje kan je weer jaren ongestoordt veren/dempen.
Jammer dat je van de glimmende spul op je kroonstuk heb gesmeerd.
Enzo
Onder in de poot zit een stang en een plaatje moeten die er ook uit? en hoe moet dat dan?
Aangezien alle zwarte delen hoogglans worden heb ik mijn kroonstuk ook zwart hg gespoten met blanke lak.