Nee Luc, dit op aanraden van de bij jou bekende Peter Molenaar, mijn toermaatje, 17 pk daar ben ik nog niet aan toe.Luc schreef:koepelsekreidler schreef:henk heeft al zo n blok jilles die vertel je niks nieuwsZatopek schreef:Gistermiddag ff bij Luc langs geweest om op mijn oude RS waar nu dit geweld onder zit even proef te rijden. Ik was natuurlijk voorbereid maar dan nog.......... wat een geweld en wat een soepel motorvermogen. Je kan er ook 60 mee rijden in zijn 5 en dan gewoon het gas opendraaien. Als je hem doortrekt in de versnellingen dan word je echt afgevuurd, wel kicken. Het lijkt dan wel of je op een 125cc motorfietsje rijdt................
Het lijkt me echt iets voor Henk3Bakvoet, al die scooterzooi op zijn duitser. Italiaanse en japanse spullen, het blijft toch een band scheppen met die duitsers
mart
Ook 17pk Mart?
Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rpm
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Deze 17pk is niet iets waaraan je moeten wennen, maar je bent verkocht zodra je erop gereden hebt.
Tenzij je iets hebt tegen niet orgineel Kreidler materiaal, wat ook heel goed te bergijpen is.
Het is ieder zijn vrije keuze, wat de verscheidenheid in onze hobby alleen maar vergroot.
Doe Peter de groeten van mij.
Gr. Luc
Tenzij je iets hebt tegen niet orgineel Kreidler materiaal, wat ook heel goed te bergijpen is.
Het is ieder zijn vrije keuze, wat de verscheidenheid in onze hobby alleen maar vergroot.
Doe Peter de groeten van mij.
Gr. Luc
- HAAGSESPUITER
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
- Locatie: drieborg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
net wat je zegt luc je bent er klaar voor of niet lekker plat of gewoon blijven zitten op je gatLuc schreef:Deze 17pk is niet iets waaraan je moeten wennen, maar je bent verkocht zodra je erop gereden hebt.
Tenzij je iets hebt tegen niet orgineel Kreidler materiaal, wat ook heel goed te bergijpen is.
Het is ieder zijn vrije keuze, wat de verscheidenheid in onze hobby alleen maar vergroot.
Doe Peter de groeten van mij.
Gr. Luc
luc gewoon door gaan groet willem
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Ik heb getracht een fabrieksopgave voor het vermogen van de Stage6 70cc Race te bemachtigen, maar van officiele zijde heb ik het niet kunnen vinden.
Vervolgens heb ik op scooterforums waar veel aan tunewerk gedaan wordt navraag gedaan en hier volgt het antwoord:
http://forum.scooterforum.net/forum/f10 ... ost2981195
Hey Luc!
De stage6 racing LC voor minarelli geeft standaard uit de doos rond de 15 pk aan het achterwiel icm een 19mm carburateur en een stage6 uitlaat. Op piaggio geeft hij meestal iets meer af, rond de 16pk. Met getunede versies zitten we inmiddels om en nabij de 20pk op het achterwiel met 19mm carb.
Pronk
Zijn opgave is geheel in lijn met die van mij.
Ik heb ook getest met een 21mm black edition, maar dat voelde gelijk al minder aan en heb het daarom ook niet met Mr Dyno gemeten.
Met een 24mm zo uit de doos nagenoeg ongetuned is die 17pk dus heel aannemelijk, mogelijk is het geheel ongetuned 16pk maar wat dan nog?
Stand van het project:
De speciaal gemaakte uitlaten zijn reeds in huis, het wachten is nog steeds op de cilinders.
Zodra de cilinders binnen zijn kunnen we pas echt beginnen met de productie.
Met het prototype van de speciale uitlaat heb ik ook op een 60cc getest en ook daar werkte hij zeer goed, ook hier blijkt ca 17pk mogelijk, maar dat is uiteraard niet ongetuned.
Door de losse bocht constructie is hij ook aansluitbaar op afwijkende cilinders en tevens het toerental tussen 12-13k instelbaar.
Bij Nico ligt vandaag één uitlaat voor enkele mensen die hem willen testen.
Gr. Luc
Dit is de G-meting van de huidige setup, zoals in de start van het topic beschreven.
files/mrdynomina70cc_668.jpg
Vervolgens heb ik op scooterforums waar veel aan tunewerk gedaan wordt navraag gedaan en hier volgt het antwoord:
http://forum.scooterforum.net/forum/f10 ... ost2981195
Hey Luc!
De stage6 racing LC voor minarelli geeft standaard uit de doos rond de 15 pk aan het achterwiel icm een 19mm carburateur en een stage6 uitlaat. Op piaggio geeft hij meestal iets meer af, rond de 16pk. Met getunede versies zitten we inmiddels om en nabij de 20pk op het achterwiel met 19mm carb.
Pronk
Zijn opgave is geheel in lijn met die van mij.
Ik heb ook getest met een 21mm black edition, maar dat voelde gelijk al minder aan en heb het daarom ook niet met Mr Dyno gemeten.
Met een 24mm zo uit de doos nagenoeg ongetuned is die 17pk dus heel aannemelijk, mogelijk is het geheel ongetuned 16pk maar wat dan nog?
Stand van het project:
De speciaal gemaakte uitlaten zijn reeds in huis, het wachten is nog steeds op de cilinders.
Zodra de cilinders binnen zijn kunnen we pas echt beginnen met de productie.
Met het prototype van de speciale uitlaat heb ik ook op een 60cc getest en ook daar werkte hij zeer goed, ook hier blijkt ca 17pk mogelijk, maar dat is uiteraard niet ongetuned.
Door de losse bocht constructie is hij ook aansluitbaar op afwijkende cilinders en tevens het toerental tussen 12-13k instelbaar.
Bij Nico ligt vandaag één uitlaat voor enkele mensen die hem willen testen.
Gr. Luc
Dit is de G-meting van de huidige setup, zoals in de start van het topic beschreven.
files/mrdynomina70cc_668.jpg
- Bijlagen
-
- MrDynoMina70cc.JPG (74.27 KiB) 8559 keer bekeken
-
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 00:33
- Locatie: Haarlem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Stage 6 Racing van een Minarelli LC en Piaggio heeft trouwens wel een vlinder uitlaatpoort. De Pro heeft een ovale poort bij scooters.
Misschien leuk voor iets extra is een HPI op geforceerd gekoeld?
http://www.putfile.nl/content/806011573 ... 53741.html
Klinkt wel interesant dit topic, had zelf ook wel eens aan die cilindertjes gedacht (ik denk dan alleen al meteen aan een evo ofzo ) Maarja zoveel kennis heb ik niet dus het werd niet meer als een idee.. Ben benieuwd naar de rest van dit topic en een filmpje
Misschien leuk voor iets extra is een HPI op geforceerd gekoeld?
http://www.putfile.nl/content/806011573 ... 53741.html
Klinkt wel interesant dit topic, had zelf ook wel eens aan die cilindertjes gedacht (ik denk dan alleen al meteen aan een evo ofzo ) Maarja zoveel kennis heb ik niet dus het werd niet meer als een idee.. Ben benieuwd naar de rest van dit topic en een filmpje
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Filmpje is leuk, had Hilvert (Caveman) ook al gevraagd. Ik zal eens kijken of ik samen met Luc iets kan maken. Luc wisselt alleen nogal snel van setup dus............ Word vervolgd.....Guido schreef:Stage 6 Racing van een Minarelli LC en Piaggio heeft trouwens wel een vlinder uitlaatpoort. De Pro heeft een ovale poort bij scooters.
Misschien leuk voor iets extra is een HPI op geforceerd gekoeld?
http://www.putfile.nl/content/806011573 ... 53741.html
Klinkt wel interesant dit topic, had zelf ook wel eens aan die cilindertjes gedacht (ik denk dan alleen al meteen aan een evo ofzo ) Maarja zoveel kennis heb ik niet dus het werd niet meer als een idee.. Ben benieuwd naar de rest van dit topic en een filmpje
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Filmpje is leuk, had Hilvert (Caveman) ook al gevraagd. Ik zal eens kijken of ik samen met Luc iets kan maken. Luc wisselt alleen nogal snel van setup dus............ Word vervolgd.....
is dat nodig dan wisselen het is 17 pk ieder ander zu een gat in de lucht springen
maar wisselen van tandwielen zou eerder op zijn plek zijn
13 om 34 is een kwajongens tandwielverhouding
16 om 33 moet makkelijk kennen met 17 pk
volgens mijn berekening ken hij dan ff met 150 km per langs een flitspaal naaien
maar ik vind het ook goed met jou berekende 137 km per uur
ik betaal de bekeuring wel
na overleg van de foto
mart
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Zatopek schreef:Filmpje is leuk, had Hilvert (Caveman) ook al gevraagd. Ik zal eens kijken of ik samen met Luc iets kan maken. Luc wisselt alleen nogal snel van setup dus............ Word vervolgd.....Guido schreef:Stage 6 Racing van een Minarelli LC en Piaggio heeft trouwens wel een vlinder uitlaatpoort. De Pro heeft een ovale poort bij scooters.
Misschien leuk voor iets extra is een HPI op geforceerd gekoeld?
http://www.putfile.nl/content/806011573 ... 53741.html
Klinkt wel interesant dit topic, had zelf ook wel eens aan die cilindertjes gedacht (ik denk dan alleen al meteen aan een evo ofzo ) Maarja zoveel kennis heb ik niet dus het werd niet meer als een idee.. Ben benieuwd naar de rest van dit topic en een filmpje
Jilles doet de advies en berekening en Luc de uitvoering
Andy,
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Jij snapt het helemaal, toch nog iemand die het snaptAndy schreef:Zatopek schreef:Filmpje is leuk, had Hilvert (Caveman) ook al gevraagd. Ik zal eens kijken of ik samen met Luc iets kan maken. Luc wisselt alleen nogal snel van setup dus............ Word vervolgd.....Guido schreef:Stage 6 Racing van een Minarelli LC en Piaggio heeft trouwens wel een vlinder uitlaatpoort. De Pro heeft een ovale poort bij scooters.
Misschien leuk voor iets extra is een HPI op geforceerd gekoeld?
http://www.putfile.nl/content/806011573 ... 53741.html
Klinkt wel interesant dit topic, had zelf ook wel eens aan die cilindertjes gedacht (ik denk dan alleen al meteen aan een evo ofzo ) Maarja zoveel kennis heb ik niet dus het werd niet meer als een idee.. Ben benieuwd naar de rest van dit topic en een filmpje
Jilles doet de advies en berekening en Luc de uitvoering
Andy,
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Ftt7012 uitlaat
Hierbij een paar plaatjes van de nieuwe productie uitlaat type Ftt7012.
Veel gereden heb ik er nog niet mee, het voelt ongeveer gelijk aan, maar de metingen moeten nog gedaan worden. Eerst wat inrijden voor wat koolaanslag aan de binnenzijde, waardoor de warmte afgifte wat minder snel verloopt en het echte resultaat beschikbaar is.
De uitlaat is opgebouwd uit 2 delen en heeft ook een verwisselbare tailpijp.
Voordeel hiervan is dat enige na-tuning gemakkelijker wordt. De bochtlengte kan iets korter gemaakt worden, waardoor het toerental wat oploopt en omgekeerd.
De aansluiting op de cilinder is daarmee ook verwisselbaar, zodat hij zowel op de Minarelli cilinder als een kreidler cilinder gemaakt kan worden.
Hoewel de uitlaat is berekend voor 70cc en 12.000rpm, heeft deze ook al met succes op een 60cc gezeten. Voor andere cilinderinhoud, zoals de 60cc zullen in deze serie ook aangepaste uitlaten beschikbaar komen.
gr. Luc
Veel gereden heb ik er nog niet mee, het voelt ongeveer gelijk aan, maar de metingen moeten nog gedaan worden. Eerst wat inrijden voor wat koolaanslag aan de binnenzijde, waardoor de warmte afgifte wat minder snel verloopt en het echte resultaat beschikbaar is.
De uitlaat is opgebouwd uit 2 delen en heeft ook een verwisselbare tailpijp.
Voordeel hiervan is dat enige na-tuning gemakkelijker wordt. De bochtlengte kan iets korter gemaakt worden, waardoor het toerental wat oploopt en omgekeerd.
De aansluiting op de cilinder is daarmee ook verwisselbaar, zodat hij zowel op de Minarelli cilinder als een kreidler cilinder gemaakt kan worden.
Hoewel de uitlaat is berekend voor 70cc en 12.000rpm, heeft deze ook al met succes op een 60cc gezeten. Voor andere cilinderinhoud, zoals de 60cc zullen in deze serie ook aangepaste uitlaten beschikbaar komen.
gr. Luc
- Bijlagen
-
- Ftt7012uitlaat2.jpg (75.59 KiB) 8159 keer bekeken
-
- Nieuwe productie uitlaat Ftt7012
- Ftt7012Uitlaat1.JPG (91.15 KiB) 8159 keer bekeken
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0