Brommerrace: SOBW racer Roy (Royekolen)
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zo naar een tijd je niets hier van me te laten horen zal ik hier maar een paar foto's plaatsen.
ook kan ik mededelen dat na 3 leuke jaren van samenwerking de sponsoring van LVS tuning te Naaldwijk is beëindigt. Claus bedankt voor de sponsoring de afgelopen jaren!!
echter is er al gouw achtig een nieuwe samenwerking op gezet met van Maanen racing. (bekijk de site eens http://www.vanmaanenracing.nl )
ook dit jaar worden er weer heel wat nieuwe onderdelen gemaakt en uitgedacht.
een paar belangrijke punten zijn dit jaar.
- minder gewicht van de racer.
- vering verbeteren.
- motor blok van van maanen racing optimaliseren.
- een extra set banden voor nat weer. (veldhoven dit jaar hadden veel mensen aan de kop van het veld intermedium's onder de brommer liggen wat toch een duidelijk voordeel bood. des ondanks wist ik toch een 2de plek te rijden.)
gr roy
de foto's:
ook kan ik mededelen dat na 3 leuke jaren van samenwerking de sponsoring van LVS tuning te Naaldwijk is beëindigt. Claus bedankt voor de sponsoring de afgelopen jaren!!
echter is er al gouw achtig een nieuwe samenwerking op gezet met van Maanen racing. (bekijk de site eens http://www.vanmaanenracing.nl )
ook dit jaar worden er weer heel wat nieuwe onderdelen gemaakt en uitgedacht.
een paar belangrijke punten zijn dit jaar.
- minder gewicht van de racer.
- vering verbeteren.
- motor blok van van maanen racing optimaliseren.
- een extra set banden voor nat weer. (veldhoven dit jaar hadden veel mensen aan de kop van het veld intermedium's onder de brommer liggen wat toch een duidelijk voordeel bood. des ondanks wist ik toch een 2de plek te rijden.)
gr roy
de foto's:
- Bijlagen
-
- kuip nieuw.JPG (86.62 KiB) 11894 keer bekeken
-
- lelystad.JPG (57.23 KiB) 11894 keer bekeken
-
- veldhoven.jpg (90.77 KiB) 11894 keer bekeken
-
- zwolle.jpg (91.53 KiB) 11894 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja dat is zo enzo. je wilt niet met je brommer over de binnen rand heen dan heb je grote kans dat je op je plaat ligt. in de regen echter heb je meer grip dan op het asfalt aan de buiten kant dan he. dus dan pak je die ook mee over de volle lengte zo dat je goed op het gas kan dan.Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb veel gekart op deze baan. Ik zie dat het voor SOBW een stuk moeilijker is. Met de kart ros je makkelijk over de randen.
Enzo
maar ja aan het trillen van het beeld mag dus wel blijken dat me veerring te stijf was he:P
gr roy
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
- Locatie: Zuidwolde, Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Zeker een mooie film, die zouden we vaker moeten zien.
Je ziet hier wat echt racen is, hij gaat er stevig tegen aan en ook de stuurvastheid is nergens in gevaar.
Als ik wat gegevens zou hebben dan zou ik bij benadering het vermogen kunnen uitrekenen.
Ik vind de machine erg goed draaien en de gearing is ook goed op de bochten afgestemd.
Groeten,
Luc
Je ziet hier wat echt racen is, hij gaat er stevig tegen aan en ook de stuurvastheid is nergens in gevaar.
Als ik wat gegevens zou hebben dan zou ik bij benadering het vermogen kunnen uitrekenen.
Ik vind de machine erg goed draaien en de gearing is ook goed op de bochten afgestemd.
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Geweldig mooi Roy,..
Hij is lekker scherp op het gas,....maar vind hem wel piekerig,..smalle band.
Je rijd natuurlijk met de nodige restricties,..je bent op zoek naar vermogen met heel veel beperkingen dat begrijp ik.
wat me opvalt is dat er een aantal bochten tussen zitten die je op halfgas neemt, zelf zou ik dat anders doen.
Zou zwaarder inremmen in de aanloop aan de buitenkant..en met een iets lagere snelheid aanvangen waarna je meer grip op kunt bouwen in het verloop. (als je niet gehunt word natuurlijk aan de binnenkant)
Als je een iets bredere powerband zou hebben zou dat wat meer eindsnelheid opleveren aan het eind van de bocht.
Heb je er wel eens over nagedacht om iets piekvermogen in te ruilen voor wat koppel (1/2 pktje.) om hem wat harder uit de hoek te laten komen.
Roy ik doe het je niet na....volgens mij heb je de tong op de knieen hangen op zo een korte baan, vele kijken naar vroeger de mooie lange banen met ook de specifieke problemen,..maar dit is gewoon zo moeilijk,...je hebt gewoon geen tijd,..voor helemaal niets
Geweldig
Marinus
Hij is lekker scherp op het gas,....maar vind hem wel piekerig,..smalle band.
Je rijd natuurlijk met de nodige restricties,..je bent op zoek naar vermogen met heel veel beperkingen dat begrijp ik.
wat me opvalt is dat er een aantal bochten tussen zitten die je op halfgas neemt, zelf zou ik dat anders doen.
Zou zwaarder inremmen in de aanloop aan de buitenkant..en met een iets lagere snelheid aanvangen waarna je meer grip op kunt bouwen in het verloop. (als je niet gehunt word natuurlijk aan de binnenkant)
Als je een iets bredere powerband zou hebben zou dat wat meer eindsnelheid opleveren aan het eind van de bocht.
Heb je er wel eens over nagedacht om iets piekvermogen in te ruilen voor wat koppel (1/2 pktje.) om hem wat harder uit de hoek te laten komen.
Roy ik doe het je niet na....volgens mij heb je de tong op de knieen hangen op zo een korte baan, vele kijken naar vroeger de mooie lange banen met ook de specifieke problemen,..maar dit is gewoon zo moeilijk,...je hebt gewoon geen tijd,..voor helemaal niets
Geweldig
Marinus
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hey lucLuc schreef:Zeker een mooie film, die zouden we vaker moeten zien.
Je ziet hier wat echt racen is, hij gaat er stevig tegen aan en ook de stuurvastheid is nergens in gevaar.
Als ik wat gegevens zou hebben dan zou ik bij benadering het vermogen kunnen uitrekenen.
Ik vind de machine erg goed draaien en de gearing is ook goed op de bochten afgestemd.
Groeten,
Luc
ja dank je wel voor dit compliment luc en de rest natuurlijk. ja ik ben wel benieuwd op welk vermogen jij uit komt. ik wil je je benodigde informatie wel geven. wij reden toen daar met 10,5 pk rond bij claus op de bank. deze cilinder kwam namelijk net van de nicakasealer vandaan. en we waren dus het bekende vermogen kwijt.... daarna nooit meer terug gevonden. laatste paar races met de Martijn koert cilinder gereden die had net wat meer vermogen.
gr roy
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
@ marinus
dat piekerige is kreidler eigen he! dat moet je toch wel weten en op top vermogen kan ik dus echt niet inleveren... dan komen ze me op het rechte stuk voor bij knallen. nu blijf ik ze net voor of net niet. ik verkies een hoge bochten snelheid omdat ik dan een paar 100 toeren hoger de bocht uit kom dan heb ik iets meer vermogen. op het filmpje is trouwens maar 1 linker bocht waar ik me gas even gelijk hou. dit is omdat je die bocht niet mooi hard in kan als je het gas los laat want dan raakt de ketting van zijn spanning af dan moet je weer zoeken enzo nu blijft ie mooi op spanning en kan je eerder op het gas. het is trouwens bocht 4 als het goed is niet die voor de start lijn. in me profiel kan je ongeveer zien wat voor vermogen we hebben gehad en hoe breed het is.
@melvin
heyyy uhmm ja kan wel... kan ook wel berghem zijn geweest... ja nu weet ik het ook niet meer vind het wel leuk dat je soms komt kijken hopelijk zie ik je dit jaar ook nog wel eens buurten je weet de weg in de caravan he
@franksuper
claus heeft het te druk gekregen met alles. hij werkt, doet spul voor anderen en crost ook nog. al je dan ook nog eens vol op het racen wilt storten lukt dat gewoon niet. ook was de sponsoring eigenlijk maar voor 1 jaar. dus ja. claus heeft me in ieder geval geweldig geholpen en heb een hoop van hem geleerd. in het begin was ik nog echt een ROOKIE
gr roy
dat piekerige is kreidler eigen he! dat moet je toch wel weten en op top vermogen kan ik dus echt niet inleveren... dan komen ze me op het rechte stuk voor bij knallen. nu blijf ik ze net voor of net niet. ik verkies een hoge bochten snelheid omdat ik dan een paar 100 toeren hoger de bocht uit kom dan heb ik iets meer vermogen. op het filmpje is trouwens maar 1 linker bocht waar ik me gas even gelijk hou. dit is omdat je die bocht niet mooi hard in kan als je het gas los laat want dan raakt de ketting van zijn spanning af dan moet je weer zoeken enzo nu blijft ie mooi op spanning en kan je eerder op het gas. het is trouwens bocht 4 als het goed is niet die voor de start lijn. in me profiel kan je ongeveer zien wat voor vermogen we hebben gehad en hoe breed het is.
@melvin
heyyy uhmm ja kan wel... kan ook wel berghem zijn geweest... ja nu weet ik het ook niet meer vind het wel leuk dat je soms komt kijken hopelijk zie ik je dit jaar ook nog wel eens buurten je weet de weg in de caravan he
@franksuper
claus heeft het te druk gekregen met alles. hij werkt, doet spul voor anderen en crost ook nog. al je dan ook nog eens vol op het racen wilt storten lukt dat gewoon niet. ook was de sponsoring eigenlijk maar voor 1 jaar. dus ja. claus heeft me in ieder geval geweldig geholpen en heb een hoop van hem geleerd. in het begin was ik nog echt een ROOKIE
gr roy
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoi Roy,....
Ben een paar keer wezen kijken en ben van plan dat dit jaar weer te doen.
Het gaat veel harder dan je denkt en is echt mooi om dat te zien.
Dat piekerige komt omdat jij het met heel weinig brandstof moet doen door de restrictor in de carb anders zou hij echt wel breder zijn,..het zijn de regels maar dat maakt (maakte) het werk van claus wel moeilijker.
Groet,
Marinus
Ben een paar keer wezen kijken en ben van plan dat dit jaar weer te doen.
Het gaat veel harder dan je denkt en is echt mooi om dat te zien.
Dat piekerige komt omdat jij het met heel weinig brandstof moet doen door de restrictor in de carb anders zou hij echt wel breder zijn,..het zijn de regels maar dat maakt (maakte) het werk van claus wel moeilijker.
Groet,
Marinus
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Ik heb op basis van die opmerkingen over te piekerig nog eens goed naar het filmpje gekeken, eigelijk meer geluisterd, maar ik vind de powerband voldoende.
Een enkele keer zit hij op de grens, maar nergens echt onder de powerband.
Je mag het niet vergelijken met een membraam 2t en zeker niet met een machine voor straatgebruik.
Het is geen lekker toeren het is racen en daar gelden andere normen.
Mijn racer en ook sprinter doen niets anders dan dat ik hier hoor.
Groeten,
Luc
Een enkele keer zit hij op de grens, maar nergens echt onder de powerband.
Je mag het niet vergelijken met een membraam 2t en zeker niet met een machine voor straatgebruik.
Het is geen lekker toeren het is racen en daar gelden andere normen.
Mijn racer en ook sprinter doen niets anders dan dat ik hier hoor.
Groeten,
Luc
- Gps
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 993 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Mij valt ook bij race 4 takten atijd op dat het wel meevalt met die brede powerband.
En in de F1 zit er dan nogal wat elektronica achter.
Ik volg momenteel de F1 niet meer, maar ze hadden 7 versnellingen, dat heb je niet nodig als je een echt brede power-band hebt.
edit
en 28 mm is ongeveer 4 x zo groot. qua doorstroom.
En in de F1 zit er dan nogal wat elektronica achter.
Ik volg momenteel de F1 niet meer, maar ze hadden 7 versnellingen, dat heb je niet nodig als je een echt brede power-band hebt.
edit
en 28 mm is ongeveer 4 x zo groot. qua doorstroom.
Laatst gewijzigd door Gps op 27 feb 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.