Verkeerde uitlaat?
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 04 jan 2009, 19:58
- Locatie: Ermelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Verkeerde uitlaat?
Ik heb een kreidler rmc-s 4bak direct. Deze heeft op het moment een standaart cilinder en een 14 mm cabr met aangepast sproeiertje. Mijn uitlaatbocht is 28 mm en er zit een homoet 4p van 32 mm onder. Dit maakt gelijk het probleem, hij loopt namelijk +/- 70 km/h alleen ik word gestoord van het geluid! Niet omdat ik homoet niet mooi vind klinken maar omdat ik zeker weet dat hij lek is.. Hij sluit niet goed af bij het tussenstukje(van 32 naar 28 mm), alles al aan geprobeerd blijft matig. Vraag is gaat het me snelheid(misschien vermogen?) kosten/opleveren als ik mijn fluisterpijpje er weer ga opzetten? Of is het toch slimmer om deze erop te zetten? http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=828
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt Joris, en dat het slimmer is om de uitlaat die jij bedoeld( van Kreidlerparts) te gebruiken op deze setup.
Homoet is prima, maar niet op deze setup.
NB: Die uitlaat die jij bedoeld kost € 55,- .
Voor € 28,- heb je de economy uitvoering van Jamarcol, zonder stempel, mét lasnaad.
Homoet is prima, maar niet op deze setup.
NB: Die uitlaat die jij bedoeld kost € 55,- .
Voor € 28,- heb je de economy uitvoering van Jamarcol, zonder stempel, mét lasnaad.
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
1s per jaar met luilak gaat 'ie er af en dan schroef ik hem daarna er meteen weer op want de klere, wat een geluid maakt 'ie dan zeg!Jovink schreef:ik heb die achterkant er ook wel eens afgeschroeft
maakt heel veel herrie en je hebt minder tegendruk
ik had er geen voordelen bij en alleen maar een hoop herrie
dus gauw weer erop die achterkant
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
wat casper zegt is de beste . de uitlaat verkoopt dick baan ook.Caspar schreef:Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt Joris, en dat het slimmer is om de uitlaat die jij bedoeld( van Kreidlerparts) te gebruiken op deze setup.
Homoet is prima, maar niet op deze setup.
NB: Die uitlaat die jij bedoeld kost € 55,- .
Voor € 28,- heb je de economy uitvoering van Jamarcol, zonder stempel, mét lasnaad.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Of de 28mm uitvoering voor 45 euro http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1830dijk schreef:wat casper zegt is de beste . de uitlaat verkoopt dick baan ook.Caspar schreef:Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt Joris, en dat het slimmer is om de uitlaat die jij bedoeld( van Kreidlerparts) te gebruiken op deze setup.
Homoet is prima, maar niet op deze setup.
NB: Die uitlaat die jij bedoeld kost € 55,- .
Voor € 28,- heb je de economy uitvoering van Jamarcol, zonder stempel, mét lasnaad.
Of de RS uitvoering 32 mm voor 45 euro http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1828
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
@RM-er: Met die blokfluit heb ik op topspeed nét effe wat meer vermogen, scheelt 3km/u.
Maar hier in het heuvelland heb ik véél meer aan bruikbaar koppel in lage en midden gebied, en daar presteerd de 2 delige RS uitlaat met losse achterdemper stukken beter. bergje op én met tegenwind houd hij zijn vermogen veel beter vast dan met de blokfluit-demper. Er zijn trouwens runs gedaan op de testbank, en daar kwam deze 2 delige uitlaat er beter uit als een Homoet 4P
Maarrrrrrr: Er zijn ook imitatie uitlaten van Jamarcol op de markt geweest waar het demperschot op de verkeerde plek zat. de afstand van je zuigerhemd tot dit demperschot is erg belangrijk voor je koppel/vermogens-karakteristiek. Als dit schot op de verkeerde plek zit, loopt hij slechter.
De uitlaten van Dick Baan hebben het schot op de juiste plaats zitten.
Daarnaast maken ze een heel ander geluid, maar dat is een smaak kwestie natuurlijk. Nou vind ik wel dat op een oude RS gewoon een blokfluit hoort te hangen ivm het karakteristieke geknetter.
Maar hier in het heuvelland heb ik véél meer aan bruikbaar koppel in lage en midden gebied, en daar presteerd de 2 delige RS uitlaat met losse achterdemper stukken beter. bergje op én met tegenwind houd hij zijn vermogen veel beter vast dan met de blokfluit-demper. Er zijn trouwens runs gedaan op de testbank, en daar kwam deze 2 delige uitlaat er beter uit als een Homoet 4P
Maarrrrrrr: Er zijn ook imitatie uitlaten van Jamarcol op de markt geweest waar het demperschot op de verkeerde plek zat. de afstand van je zuigerhemd tot dit demperschot is erg belangrijk voor je koppel/vermogens-karakteristiek. Als dit schot op de verkeerde plek zit, loopt hij slechter.
De uitlaten van Dick Baan hebben het schot op de juiste plaats zitten.
Daarnaast maken ze een heel ander geluid, maar dat is een smaak kwestie natuurlijk. Nou vind ik wel dat op een oude RS gewoon een blokfluit hoort te hangen ivm het karakteristieke geknetter.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
En je doet nog meer zaken door de bout één gat op te schuiven naar voren. Dus de bocht nog wat korter.Caspar schreef:@RM-er: Met die blokfluit heb ik op topspeed nét effe wat meer vermogen, scheelt 3km/u.
Maar hier in het heuvelland heb ik véél meer aan bruikbaar koppel in lage en midden gebied, en daar presteerd de 2 delige RS uitlaat met losse achterdemper stukken beter. bergje op én met tegenwind houd hij zijn vermogen veel beter vast dan met de blokfluit-demper. Er zijn trouwens runs gedaan op de testbank, en daar kwam deze 2 delige uitlaat er beter uit als een Homoet 4P
Maarrrrrrr: Er zijn ook imitatie uitlaten van Jamarcol op de markt geweest waar het demperschot op de verkeerde plek zat. de afstand van je zuigerhemd tot dit demperschot is erg belangrijk voor je koppel/vermogens-karakteristiek. Als dit schot op de verkeerde plek zit, loopt hij slechter.
De uitlaten van Dick Baan hebben het schot op de juiste plaats zitten.
Daarnaast maken ze een heel ander geluid, maar dat is een smaak kwestie natuurlijk. Nou vind ik wel dat op een oude RS gewoon een blokfluit hoort te hangen ivm het karakteristieke geknetter.
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
De immitatie die Jamarcol levert hebben dezelfde specs, alleen de bevestiging zit op een andere plek.
Daardoor werkt de tweedelige beter dan een blokfluiter.
Maak je de ophangbeugel bij de blokfluituitvoering ongeveer 10 cm langer dan zijn ze gelijk.
Voor 45 Euro koop ik liever 2 uitlaten, die het ook goed doen, dan 1.
Wietse
Daardoor werkt de tweedelige beter dan een blokfluiter.
Maak je de ophangbeugel bij de blokfluituitvoering ongeveer 10 cm langer dan zijn ze gelijk.
Voor 45 Euro koop ik liever 2 uitlaten, die het ook goed doen, dan 1.
Wietse
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
Pffft 270 gulden /2 - 10% /22.50 Eurie wordt een wiskunde probleem.Caspar schreef:Hee Wietse: Ik heb ooit Fl 270,- (Gulden) neergeteld voor een originele NOS Zwitserse (langere-) RS uitlaat met vaste bocht
En jij wil 2 uitlaten voor € 45,-
dat zijn veel uitlaten........
Ik hou ook van origineel hoor maar als je een uitlaat zoekt die goed werkt moet je niet met origineel aankomen, maar die opmerking zal mij waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen.
Wietse
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Tja, iedere setup is natuurlijk nét effe anders, dus zou het best kunnen wat je verteld.
Bij mij werkte de oude blauwe en gedeukte originele uitlaat het beste. Dus die zocht ik. Heb ik dus uiteindelijk ook gevonden.
Is een stuk dikker materiaal en daardoor ook een net effe ander geluidje. Erg fraai verchroomd en afgewerkt trouwens.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Bij mij werkte de oude blauwe en gedeukte originele uitlaat het beste. Dus die zocht ik. Heb ik dus uiteindelijk ook gevonden.
Is een stuk dikker materiaal en daardoor ook een net effe ander geluidje. Erg fraai verchroomd en afgewerkt trouwens.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Nou weet ik niet of er nog mensen zijn met goede ervaringen met de kopie vande duitse RS-uitlaat van Johnboss?..dus los eindstuk met korte,vast gelaste bocht!?
Die had ik op m,n standaard RS ook zitten,gaf een mooi bruikbaar koppel en nog aardig wat toeren en snelheid en een heerlijk mooi kreidlergeluid
En nu had ik enige tijd terug al zo,n zelfde uitlaat weer gevonden (in zeer goede staat)..had de uitlaat ontkoolt om ooit weer te gebruiken..maar ik trok de stoute schoenen aan en dacht ik schroef em voor de gein eens onder m,n 75cceer
Man niet normaal meer,wat een koppel,en wat een mooi karakter heeft ie nu,hetzelfde als een vlotte duitse RS,alleen overal beduidend meer power,vooral van onderuit is het nu dikke pret
ik vond m,n kreidler al heerlijk rijden,maar nu werkt het echt verslavend!
en nou maar weer zien of dat ook zo blijft met warmer weer etc etc
Die had ik op m,n standaard RS ook zitten,gaf een mooi bruikbaar koppel en nog aardig wat toeren en snelheid en een heerlijk mooi kreidlergeluid
En nu had ik enige tijd terug al zo,n zelfde uitlaat weer gevonden (in zeer goede staat)..had de uitlaat ontkoolt om ooit weer te gebruiken..maar ik trok de stoute schoenen aan en dacht ik schroef em voor de gein eens onder m,n 75cceer
Man niet normaal meer,wat een koppel,en wat een mooi karakter heeft ie nu,hetzelfde als een vlotte duitse RS,alleen overal beduidend meer power,vooral van onderuit is het nu dikke pret
ik vond m,n kreidler al heerlijk rijden,maar nu werkt het echt verslavend!
en nou maar weer zien of dat ook zo blijft met warmer weer etc etc
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
kortom een heel sportief fietsje dus,zo herinner ik me m,n oude RS ook,al maakt die 75cc hem wel een beduidend stuk potiger en als ik er op rijdt hoor en merk je dat het een langere slag motor is,en ik ken nu gemakkelijk een tandje voor zwaarder rijden vergleken met m,n oude RS,zou zelfs nog wat zwaarder kunnen,maar dan gaat het vlotte karakter eruit denk ik...
zoals het nu staat zal die zich beslist thuis voelen in huevelachtig terein...motor word nl wel goed warm al,ondanks het koude weer,maar hoe dan ook,de pit kleurt perfekt nog
maar dit is wel kicken,een berg koppel erin waar je blij van word en dan dat mooie typische kreidler geluid,oke wel een stukje zwaarder..de kenner kan horen dat er meer dan de oorspronkelijke 50cc aan het werk zijn
maar hij is kwa karakter nu echt precies zoals ik hem bedoeld had,lekker vlot maar ook weer niet te gek..en nou maar zien hoe houdbaar het allemaal is,kan niet wachten op beter weer..ken ik weer verder testen
zoals het nu staat zal die zich beslist thuis voelen in huevelachtig terein...motor word nl wel goed warm al,ondanks het koude weer,maar hoe dan ook,de pit kleurt perfekt nog
maar dit is wel kicken,een berg koppel erin waar je blij van word en dan dat mooie typische kreidler geluid,oke wel een stukje zwaarder..de kenner kan horen dat er meer dan de oorspronkelijke 50cc aan het werk zijn
maar hij is kwa karakter nu echt precies zoals ik hem bedoeld had,lekker vlot maar ook weer niet te gek..en nou maar zien hoe houdbaar het allemaal is,kan niet wachten op beter weer..ken ik weer verder testen
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren