"De verhuizing" - Tot nu toe

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Bericht
Auteur
gijsbertus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2005, 20:07
Locatie: ochten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#51 Bericht door gijsbertus » 28 jun 2010, 15:52

nog maar een keer, en nu goed.ik kan niets vinden om de site in te stellen als startpagina.mvg.gijsbertus.

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#52 Bericht door Arny » 28 jun 2010, 20:22

[quote="gijsbertus"]nog maar een keer, en nu goed.ik kan niets vinden om de site in te stellen als startpagina.mvg.gijsbertus.[/quote]

Voor Windows Explorer:
- Ga naar de beginpagina van deze site of als je dat liever hebt, het forum.
- Klik bovenaan in de browser op "Extra".
- Klik in het scherm dat opend op " Internetopties".
- Klik op het tabblad "Algemeen".
- Klik op de knop "Huidige gebruiken".
- Klik vervolgens op "Toepassen" en op "OK".

Voortaan opend Windows Explorer met je favoriete pagina.

Ja toch, Wout ?

:)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jun 2010, 20:29

Windows basic les 1.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#54 Bericht door Niekjuh » 28 jun 2010, 21:21

niet iedereen weet dat.
Vaak staat er ook op een site, stel deze pagina in als uw startpagina of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#55 Bericht door caveman » 28 jun 2010, 21:25

moet er nog wat aan wennen.....maar het begint al aardig te lukken.....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#56 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jun 2010, 21:27

Dat is best mogelijk en niet erg.
Maar het blijft les 1 van internet Explorer.
Hoe vaak zet Windows zelf het niet terug dat je het opnieuw moet instellen. Ooit wel eens een nieuwe besturing geïnstalleerd. Dan komt hij ook niet op jou meest bezochte site.

Hulp genoeg nu het niet automatisch gaat door op het logo te drukken (extra service)

Enzo

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#57 Bericht door Niekjuh » 28 jun 2010, 22:11

Ok tjerry, het kwam een beetje alsof het vanzelfsprekend was dat iedereen dat wist.

En een nieuw OS op een systeem stelt ook niet veel voor.

Gebruikersavatar
lutje
Berichten: 934
Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#58 Bericht door lutje » 18 jul 2010, 10:20

ik snap de voordelen, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen, de voorpagina snap ik niet zo goed helaas, het zal wel aan mij liggen maar ik mis de oude indeling wel.



Lutje

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#59 Bericht door Ed.P » 18 jul 2010, 21:38

[quote="lutje"]ik snap de voordelen, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen, de voorpagina snap ik niet zo goed helaas, het zal wel aan mij liggen maar ik mis de oude indeling wel.



Lutje[/quote]
Ik heb een tijdje gewacht met een mening te geven.. misschien dat het eerst moest wennen maar dat doet het niet.
Voor mij hetzelfde verhaal als Lutje , zeker de beginpagina die is mij totaal onduidelijk en onhandig , ik mis ook de handige knoppen in de banner.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#60 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jul 2010, 21:51

Ik gebruik maar 4 knopjes
- rechts toon nieuwe berichten onder je avatar
- links knopje hoofdmenu
- links knopje forum
- rechtsboven aangepast zoeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#61 Bericht door Ed.P » 18 jul 2010, 22:15

Tjerry ,
Zie het niet als zeuren die site is natuurlijk prachtig geworden maar is wel gemaakt door jochies die waarschijnlijk zelf ook op een PC gemaakt zijn en er geen rekening mee houden dat er mensen zijn die zo,n ding alleen uit pure noodzaak gebruiken en/of er eigenlijk helemaal geen verstand van willen hebben (zoals ik) wat ik wel uit ervaring weet is dat de begin pagina uitdagend moet zijn met leuke info en foto,s anders klicken mensen meteen door , mensen willen plaatjes zien.
Er staat bv op de begin pagina recente mededelingen , onderwerpen en berichten in mijn beleving dubbele info terwijl ik als ik even op MP wil kijken drie pagina,s verder moet.
Hoe moet je foto,s of smilies aan je bericht toevoegen ? het is mij een compleet raadsel en ik heb helemaal geen zin om dat allemaal uit te vinden ,enzo heb ik er nog wel een paar.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#62 Bericht door Niekjuh » 18 jul 2010, 22:31

Ik vind het perfect werken, eigenlijk niks anders.
Alleen jammer dat een boel linkjes niet meer werken, staan wel in het ''bug'' topic

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#63 Bericht door lampie » 18 jul 2010, 23:33

Hoe moet je foto,s of smilies aan je bericht toevoegen.

volledige bewerking ff indrukken naast bevestiging.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#64 Bericht door Maarten » 19 jul 2010, 01:17

Ed.P schreef:
lutje schreef:ik snap de voordelen, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen, de voorpagina snap ik niet zo goed helaas, het zal wel aan mij liggen maar ik mis de oude indeling wel.



Lutje
Ik heb een tijdje gewacht met een mening te geven.. misschien dat het eerst moest wennen maar dat doet het niet.
Voor mij hetzelfde verhaal als Lutje , zeker de beginpagina die is mij totaal onduidelijk en onhandig , ik mis ook de handige knoppen in de banner.
De verhuizing naar de nieuwe software was noodzakelijk, het was gewoon NIET mogelijk om door te gaan met de oude software. Het voortbestaan van het forum was in het geding, en ook de veiligheid van de computers van de bezoekers vanwege verspreiding van virussen via het forum.

Ik wist/we wisten dat de overstap ingrijpende gevolgen zou hebben en dat er achter de schermen ontzettend veel werk te verrichten is. Er zijn ook nog heel veel werkzaamheden te doen om weer de voorpagina terug te krijgen in de kwaliteit zoals we die voorheen hadden.

Momenteel liggen de werkzaamheden echter stil. Zelf heb ik het te druk, en andere beheerders/admins zijn ook bezet. Voorlopig mogen we blij zijn dat we het forum hebben kunnen behouden en moeten we het doen met de huidige setup. (waar ik trouwens toch ook wel handige functies ben tegengekomen die ik op het oude forum zeker miste).

De Kreidlersite is voor mij ooit begonnen als een hobby en is dat altijd gebleven. De start van een eigen bedrijfje rond de Kreidlersite was niet om er veel geld mee te verdienen, maar om de site meer officieel te kunnen regelen.

Ik snij nu ongetwijfeld een pijnlijk onderwerp aan, maar de lol in de hobby is bij mij er momenteel een beetje van af. Een bepaalde anti-forum sfeer door sommige personen en het terugkerende patroon van mensen die op een negatieve manier het forum overheersen of op of buiten het forum om negatief praten over deze site, zijn voor mij de reden dat ik ook niet meer gemotiveerd ben om al mijn tijd, mijn ziel en mijn zaligheid in deze site te steken. Hoewel ook heel veel mensen altijd hun waardering hebben getoond voor de Kreidlersite, heeft de kritiek op deze site mij nogal geraakt. Het afkeren van deze site door bepaalde leden geeft mij ook een heel akelig gevoel. Ik zit zelf ook al een tijd niet lekker in mijn vel, misschien ligt het daar ook aan. Maar momenteel laat ik de boel de boel, doe ik af en toe wat van de meest noodzakelijke werkzaamheden en wacht ik de tijd af dat ik weer zin krijg om met nieuwe energie nieuw leven in de site te blazen. Tot die tijd neem ik deze zomer een time-out en log ik af en toe kort in op de site, ipv er dagelijks vele uren op te vertoeven.

Gelukkig hebben we nog enkele goede moderators en draait het forum in ieder geval stabiel en zijn eigenlijk bijna alle functies wel beschikbaar (al gaat het soms wat minder handig nog). De kalender mis ik ook wel erg, hoop dat we die toch nog weer snel kunnen her-introduceren.

Mensen die de vaardigheden en de tijd hebben om mee te werken aan de verdere ontwikkeling van de Kreidlersite cq het repareren van bugs, kunnen altijd contact opnemen via de pb.
mvg Maarten

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#65 Bericht door jamojamo » 19 jul 2010, 09:54

Tjee Maarten, dat je er zo over denkt... Laat je niet kisten zou ik willen zeggen maar ik denk dat ik het wel begrijp. Het zit in je om het iedereen naar de zin te maken en er zijn nu eenmaal mensen die de sfeer weleens verpesten. Ik persoonlijk hoop dat je met jezelf in het reine komt ook als dit ten koste gaat van de Kreidler-site. Het is de mooiste tijd van het jaar en geniet ervan. Voor wat het je waard is: ík heb enorm veel waardering voor je !.

Groet,
Eric

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#66 Bericht door KJ » 19 jul 2010, 11:04

Ik kan me je gevoel goed voorstellen Maarten.
Helaas is het zo dat als je je nek uitsteekt er altijd mensen zijn die hem eraf willen hakken.
Hiervoor zijn ook heel duidelijk menselijke eigenschappen aan te geven die (helaas vanzelfsprekend) ook hier op Kreidler.nl de kop opsteken. Afgunst, jaloezie, nijd en zelfs haat.
Wat je ook doet (of juist niet) echt goed doe je het niet vaak. Nodig je de criticasters uit om zelf een bijdrage te leveren dan wordt er radiostilte in acht genomen of gaat het buiten het forum een eigen leven leiden. Hier een vinger achter krijgen is vaak onmogelijk.

Persoonlijk hoor ik wel eens "er gaan verhalen rond dat ..." maar het verhaal zelf of waar het vandaan komt blijft vervolgens uit.
Ik heb een tijdje terug besloten mij er niet meer druk om te maken en te doen wat ik wil. Uitgangspunt; "Beter dat ze over je fiets lullen dan over je lul fietsen". Zakkenwassers van het zuiverste water zijn er overal en altijd.
Om op dit punt te komen moest ik helaas in aug 2006 wel eerst met een enorme burn-out thuis komen te zitten. Sinds sept 2008 weer aan het werk maar pas begin 2010 uit de directe omgeving en persoonlijk mogen ervaren dat ik er (uiteindelijk) redelijk door heen ben gekomen. Dat er enige "restschade" agv deze "ziekteperiode" is heb ik helaas wel mogen vaststellen.

Op deze wijze met je neus op de feiten gedrukt worden resulteerd in het stellen van hele andere prioriteiten;
1; Thuissituatie (Gezin en huis) en gezondheid
2; Vrienden en relaties
3; Ontspanning en werk
4; KCNN, Grasbanen, Rijdendmotorsportmuseum
andere zaken

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#67 Bericht door maloud » 19 jul 2010, 15:46

Jammer, maar zag het (eigenlijk) wel aankomen.
Dat is de reden waarom ik het grotendeels 'gebabbel' van mijn site weg hou. Maar al te vaak zie je commentaren als smiley's e.d. Misschien om de felbegeerde grens van 10.000 berichten te halen.
Men vergeet echter dat er slechts een enkeling is (bijvoorbeeld Enzo) die dan ook zinnige berichten plaatsen.

Nog steeds zie ik dit forum als een fantastisch medium om de beginnende (en de gevorderde) Kreidler fanaten van dienst te zijn.
Niet alleen technisch, maar ook om uitnodigingen voor bijeenkomsten bekend te maken. Het sociale karakter (bijvoorbeeld het verjaardagstopic) mag dan ook niet ontbreken.

Maarten, als één van de oudste leden (ook van het vorige forum) én als conculega :) hoop ik dat deze dip tijdelijk is en dat je binnenkort met de overige moderatoren een modus kunt vinden om deze site 'levend' te houden.

Sterkte !!

Gebruikersavatar
gerriedeperry
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 nov 2009, 20:37
Locatie: De Krim Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#68 Bericht door gerriedeperry » 19 jul 2010, 18:25

Ik ben nog erg "nat" achter de oren wbt de hele Kreidlersite....

Maar één ding staat voor mij als een paal boven water.... en dat is dat ik RESPECT heb voor alles wat jij (Maarten) betekend voor deze site en voor Kreidler Nederland, en bij deze ook Enzo met zijn véle kennis en ongelooflijke humor.

Jullie zijn voor mij, "groentje", onvergetelijk en laat dat voor jou, Maarten, een hart onder riem zijn, om voor ons "jonge" honden een drijfveer zijn om door te gaan met alles wat je doet. En laat die anderen maar lullen!!!!!!

Wij weten wel beter!!!!!!

Respect!!!

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#69 Bericht door BESTMAN » 19 jul 2010, 18:44

en zo is het laat je niet gek maken.
en net wat gerriedeperry aan geeft ( RESPECT VOOR ELKAAR )

Gebruikersavatar
arjan v
Berichten: 487
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:28
Locatie: hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#70 Bericht door arjan v » 19 jul 2010, 19:00

Dat is de enige en juiste opmerking Dick gewoon lol informatie en geen gezeik

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#71 Bericht door Kreidler freak » 19 jul 2010, 20:33

ik vind het een geweldige site en heeft mij met heel veel dingen enorm geholpen als deze site er niet was had ik binnenkort geen knalsetje gehad want ben via het forum met mijn tuner in contact gekomen.

ik heb er echt heel veel respect voor dat u vrijwillig met deze site dagen en nachten bezig bent ook mijn respect natuurlijk voor de moderators.

en dat er mensen zijn die het verzieken.......... zielige figuren en misselijke portretten hou je toch wel.

Dus kop op en laat je niet kisten,want zo krijgen ze uiteindelijk hun zin!

Gr Joey

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#72 Bericht door Maarten » 19 jul 2010, 21:23

@ Ed : Mijn opmerking sloeg absoluut niet op jou hoor, ik weet dat je de site een warm hart toedraagt, dank je wel :-)

En ik kom er wel weer bovenop. Heb het gewoon wat te druk op het werk, en ik heb ook wel eens verplichtingen in het huishouden en en in de sociale sfeer. Net ons tuintje opgeknapt, en daar zat ook weer veel tijd en werk in. (hoewel ik het bestraten heb laten doen door een stratenmaker).

Maar ik moet mijn prioriteiten wel stellen, zoals KJ al opsomt. Er is gewoon een hoop aan de hand op zo'n site als deze (op alle details zal ik nu niet ingaan) en het kost vooral energie als het uit de hand loopt of als er dingen veranderen of nieuwe dingen moeten worden toegevoegd.

Deze site gaat gewoon door, maak je maar geen zorgen. Zelfs als ik eventueel op een dag het stokje aan een ander overdraag. Maar zo ver is het nog niet, straks ga ik gewoon weer door met nieuwe energie.

Maar natuurlijk ben ik trots op de Kreidlersite en alles wat we in die jaren gedaan hebben en besproken hebben. Veel is tot stand gekomen via deze site. Het zou leuk zijn de hoogtepunten of meest spraakmakende evenementen, veranderingen, ontwikkelingen en topics in een mooie filmpje te bundelen.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#73 Bericht door Andy » 19 jul 2010, 21:55

Het tuning en restauratie topic vond ik toch het meest aanspreken op deze mooie site...

Hoop wel dat we mooie tunings en restauraties projecten gaan zien komende tijd.

Andy,

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#74 Bericht door tombo » 19 jul 2010, 22:05

Idd, dat is 1 van de voornaamste redenen waarom ik deze site bezoek, als niet-kreidler bezitter.

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: "De verhuizing" - Tot nu toe

#75 Bericht door Chrismetzwarteletters » 20 jul 2010, 13:56

maloud schreef:Jammer, maar zag het (eigenlijk) wel aankomen.
Dat is de reden waarom ik het grotendeels 'gebabbel' van mijn site weg hou. Maar al te vaak zie je commentaren als smiley's e.d. Misschien om de felbegeerde grens van 10.000 berichten te halen.
Men vergeet echter dat er slechts een enkeling is (bijvoorbeeld Enzo) die dan ook zinnige berichten plaatsen.
Van de 996 berichten die jij nu hebt geplaatst, hoeveel daarvan zijn niet het typische Maloud-bericht van de Kreidlerdatabase? Dat kan ook via een Pb'tje!

Plaats reactie