probleem met RS

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Blok724
Berichten: 476
Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
Locatie: NW Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#51 Bericht door Blok724 » 27 sep 2010, 12:50

john schreef:alleen het volgende probleem mijn achterwiellager loopt steeds vast, dit dus eerst verhelpen voor ik verder kan testen
Weet je zeker dat het niet je (imi) remvoering is, dat is een probleem wat vaker voorkomt.

Rene

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#52 Bericht door john » 27 sep 2010, 17:49

hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart

watde uitlaat betreft: deze is opmaat voor een standaard 6,2pk cilinder de bocht is eraan gelast en kan dat wel doorslijpen maar dan krijg ik hem ben ik bang nooit meer vast.
ik heb hem zo gekocht en het is absoluut geen prutsding...

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: probleem met RS

#53 Bericht door Kreidler freak » 27 sep 2010, 18:16

john schreef:hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart

watde uitlaat betreft: deze is opmaat voor een standaard 6,2pk cilinder de bocht is eraan gelast en kan dat wel doorslijpen maar dan krijg ik hem ben ik bang nooit meer vast.
ik heb hem zo gekocht en het is absoluut geen prutsding...
Lijken mij de remschoenen wat waarschijnlijk imitaties zijn (ook verklaart dat een hoop vwbt het remmen)

zou toch even kijken naar de uitlaat of van iemand in de buurt een ander lenen mischien?
en als hij opmaat is voor een 6,2 pk cilinder...... je hebt de cilinder ook laten aanpassen dus zo opmaat is hij niet meer.

Heb nog wel een 32mm 3 delige rs pijp liggen (32mm) proberen kan altijd.

Gr Joey

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: probleem met RS

#54 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 sep 2010, 18:18

Kreidler freak schreef:
john schreef:hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart

watde uitlaat betreft: deze is opmaat voor een standaard 6,2pk cilinder de bocht is eraan gelast en kan dat wel doorslijpen maar dan krijg ik hem ben ik bang nooit meer vast.
ik heb hem zo gekocht en het is absoluut geen prutsding...
Heb nog wel een 32mm 3 delige rs pijp liggen (32mm) proberen kan altijd.

Gr Joey
Dan reken je de bocht zeker mee :wink:

Enzo

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#55 Bericht door john » 27 sep 2010, 18:41

ik heb ook met een sigaar uitlaat geprobeert die ik altijd bij deze cilinder heb gebruikt toen ik 16 was.
het word er niet veel beter van.
nouja beetje bij beetje loopt hij wel steeds beter hoor.

heeft het nou nog veel zin om dadelijk een membraan op de inlaat te plaatsen?
want dit zou eigenlijk mijn volgende stap worden voor er een nieuwe wand in komt.
tevens zit ik erin te denken om nog 2 spoelers erbij te maken van onder uit het carter.
ik heb nog wel meer ideen in mijn hoofd maarjaaah(2 fluitpoorten bijvoorbeeld)

Gebruikersavatar
Blok724
Berichten: 476
Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
Locatie: NW Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#56 Bericht door Blok724 » 27 sep 2010, 18:57

john schreef:hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart
Dat zijn je remvoeringen die vastlopen.
Even je uiteinden van je remvoering schuin wegvijlen, dan is je probleem opgelost.

Rene

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: probleem met RS

#57 Bericht door Caspar » 27 sep 2010, 19:14

Wiellagers willen ook nog wel eens naar één kant vastlopen als ze in puin liggen , maar remschoenen lijken inderdaad meer waarschijnlijk

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: probleem met RS

#58 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 sep 2010, 19:21

Blok724 schreef:
john schreef:hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart
Dat zijn je remvoeringen die vastlopen.
Even je uiteinden van je remvoering schuin wegvijlen, dan is je probleem opgelost.

Rene
Nog nooit last van gehad :wink:
imitatie, irritatie

Enzo

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#59 Bericht door john » 28 sep 2010, 13:22

hmm nou ik zal het zaakje eens loshalen, het is volgens mij inderdaad de rem.
de rs begint nu wel gestalte te krijgen
zit wel in twijfel of ik er motorschermen op doe of niet.
je kunt nu wel mooi op alle onderdelen kijken:d
en ik weet het: hij is nog niet af
P1010001 (2).JPG
P1010001 (2).JPG (67.53 KiB) 1818 keer bekeken

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: probleem met RS

#60 Bericht door Kreidler freak » 28 sep 2010, 13:58

Enzo-tvdzijden schreef:
Kreidler freak schreef:
john schreef:hoi
dat weet ik niet zeker inderdaad haha maar als ik hem bijvoorbeeld vooruit drk gaat hij heel zwaar en als ik hem dan achteruit druk gaat hij weer licht heel apart

watde uitlaat betreft: deze is opmaat voor een standaard 6,2pk cilinder de bocht is eraan gelast en kan dat wel doorslijpen maar dan krijg ik hem ben ik bang nooit meer vast.
ik heb hem zo gekocht en het is absoluut geen prutsding...
Heb nog wel een 32mm 3 delige rs pijp liggen (32mm) proberen kan altijd.

Gr Joey
Dan reken je de bocht zeker mee :wink:

Enzo

Inderdaad,dat heb je helemaal goed Enzo :wink:

Gr Joey

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: probleem met RS

#61 Bericht door Kreidler freak » 28 sep 2010, 14:01

john schreef:hmm nou ik zal het zaakje eens loshalen, het is volgens mij inderdaad de rem.
de rs begint nu wel gestalte te krijgen
zit wel in twijfel of ik er motorschermen op doe of niet.
je kunt nu wel mooi op alle onderdelen kijken:d
en ik weet het: hij is nog niet af
P1010001 (2).JPG

Ik denk dat er wel motorschermen op moeten maar dat vind ik bij deze moeilijk te zeggen.

Het begint al wel ergens op te lijken :D ben benieuwd naar hoe hij is als hij af is

Gr Joey

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#62 Bericht door john » 28 sep 2010, 14:30

nog even een koplamp en achterlicht erop(voor de sier, kan toch niet werken) en achter wil ik heel graag nog een net 160mm wiel.
duosteuntjes moeten nog nieuw en tankstickers en knielappen erop. dan is het rijwielgedeelte wat mij betreft klaar.

het blok: cilinder nog verder bewerken(zijn nu al 2 blinde poorten bijgemaakt en in en uitlaat aangepast)
ook moet er een membraan op komen en dan een 26 of 28mm carburateur.
daarna nieuwe wand in de cilinder en voet op laten lassen(is nu afgedraaid voor 4 bak beetje jammer)
daarna nieuwe op maat uitlaat maken voor dze cilinder.

Doel: zo hard mogelijk met een 50cc sb met daarbij een zo ouderwets mogelijk uiterlijk vandaar de keus voor een 74 model

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: probleem met RS

#63 Bericht door Caspar » 28 sep 2010, 18:59

Oplassen ? Waarom ? Houd het zo echt wel hoor.
Je brengt onnodig veel thermische belasting in je cilinder, kan tot spanningen leiden. Misschien is hij dan niet rond meer.
Vergeet je luchtfilter niet :wink:

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#64 Bericht door WimOudewater » 28 sep 2010, 21:18

john schreef:zo hard mogelijk met een 50cc sb met daarbij een zo ouderwets mogelijk uiterlijk vandaar de keus voor een 74 model
Dan had je een super 5 eitank moeten nemen en daar een de jager 6bak blok onder moete hangen :P
Ik ben het met Caspar eens, niet oplassen, nergens voor nodig. K heb mn 4 bak carters ook laten kotteren, maar heb dr nog geen super opstaan, gewoon een kleine blokcilinder waarvan de poorten iets bewerkt zijn, maar geen enkel probleem dat ie smal is hoor. Zolang je tapeinden goed recht zijn, maar dat is altijd wel aan te bevelen 8), is het geen probleem. Je kan misschien net zo goed een snelle cilinder waar een goede wand in zit kopen als ik hoor wat je van plan bent. Je wil er een nieuwe wand in laten zetten en dergelijke, je hebt er poortjes bij laten frezen, gaat een hoop tijd in zitten, en dat in een cilinder waar de wand uitligt, zometeen als je je wand hebt laten doen, ken je weer opnieuw beginnen..

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#65 Bericht door john » 29 sep 2010, 00:41

omdat als ik nu een cilinder met goede wand zou kopen ik weer helemaal opnieuw moet beginnen en omdat ik hier net een splinternieuwe mahle zuiger bij heb gekocht die ik dan ook niet meer kan gebruiken:)

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#66 Bericht door john » 29 sep 2010, 14:51

ik heb trouwes een vraagje tussendoor
wat is een goede carburateur voor op mijn setup als ik groter wil dan 20mm maar geen bing wil?
keihin?mikuni?delorto?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: probleem met RS

#67 Bericht door Caspar » 29 sep 2010, 21:19

Effe rustig aan !
Eérst het één , dan het ander.
De Dell O'rto 21mm Black-Edition wordt veel gebruikt, kun je in een aangepaste versie bestellen zodat hij op een Kreidler past.
Ook Mikuni en Keihin kom je geregeld tegen, maar passen niet zo mooi achter de zijkappen.

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#68 Bericht door john » 13 okt 2010, 09:38

heb hier nu een hele mooie nieuwe keihin 24mm liggen :D
ik weet niet of het wat is maar we zullen het zien haha
voor het geld wou ik het wel proberen

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#69 Bericht door john » 14 okt 2010, 19:18

hmm weer een ilusie armer:( de vlotterbak is veel groter
dat zal zelf wel een spruitstuk maken worden

Plaats reactie