Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
Gebben Kreidler; De Snelle...
Bron: 3/79 MOTORSPORT
Artikel gescand door Claus (LVS) over de Gebben Kreidler model 3.
Formaat PDF (1,3 MB)
De droom van heel wat schooljongens die op hun vrije woensdag- of zaterdagmiddag de plaatselijke vuilnisbelt onveilig maken met hun zelf in elkaar geknutselde crossbrommetjes. Het summum op motorcrossgebied voor wat betreft de borrelglasklasse? Dat moet welhaast de conclusie zijn als je bij een gemiddelde 50 cc cross aan de start staat, want bestaat die rode jankende meute vaak niet voor meer dan 90 procent uit Gebben-Kreidlers? Motorsport toog voor U naar Staphorst om daar in de raceafdeling samen met de geestelijke vader Rieks van der Wal, de nieuwe 1979er Gebben Kreidler te bekijken en te berijden.
GESCHIEDENIS.
Wie er in die kraakheldere werkplaats likkebaardend om de professioneel ogende Gebben Kreidler heendraait beseft misschien niet meteen welk enorm brok ervaring hij voor zich heeft. Daar zijn zo'n kleine 10 jaar van ontwikkeling en steeds weer verbeteren aan voorafgegaan. Het begon allemaal zo tegen het eind van de zestiger jaren. André Gebben vierde al triomphen op de cross- en grasbanen. Alleen nog niet op een Gebben Kreidler. Die kwam er toen André in contact kwam met de toen nog schoolgaande tandartszoon Rieks van der Wal. Net als zijn vader was ook hij erg vakkundig met de boormachine met dit verschil dat hij de tanden en kiezen met rust liet en in plaats daarvan zijn lusten op cilinders en koppen botvierde. Zo ontstond de oervader van de Gebben Kreidler. En zo kwam de dag dat André, nu eindelijk eens door die andere deur, bij de tandarts naar binnen stapte om eens te vragen of Rieks voor hem ook niet zo'n crosser kon bouwen. Dat gebeurde en binnen de kortst mogelijke keren bleek de combinatie André Gebben/Gebben Kreidler schier onverslaanbaar op de Nederlandse circuits. De gevolgen bleven niet uit en niet zelden stond de telefoon 's maandags roodgloeiend van mensen die meer wilden weten van dat supersnelle materiaal waarmee André zich verplaatste, Men besloot een kleine serie Gebben Kreidlers op te zetten. Dat was in 1970. De verkoop ging zo enorm goed dat men Rieks in vaste dienst nam, uitsluitend voor de ontwikkeling en produktie van de crossers. Van dat eerste model zijn er tot '73 zo'n 250 verkocht en hoewel men dat eerste model steeds verder verbeterd en aangepast had, werd er in '73 een drastisch nieuw model geïntroduceerd en ook nu bleef succes niet uit. Zo'n 300 exemplaren gingen over de toonbank tot en met '76. In de winter van '77 werd het derde model gepresenteerd en de '79er is daar weer een verder geperfektioneerde versie van.
VAN VEEN/ GEBBEN
Het had niet veel gescheeld of de merknaam Gebben/Kreidler was verdwenen. Of, beter gezegd, gewijzigd in Van Veen/Kreidler. In eerste instantie had men zo'n 100 crossers voor Van Veen gebouwd toen er vanuit Amsterdam het voorstel kwam om de gehele produktielijn over te nemen. Men kwam tot overeenstemming en de machines zouden voortaan, volgens Gebben specificaties, in Duitsland gebouwd worden. De machines voor de Nederlandse markt zouden door de firma Gebben verkocht gaan worden en er waren al speciale Gebben versies van de Van Veen te koop die o.a. verschilden door toepassing van een 6-bak. Toen ook Duitsland de Kreidlers ging veranderen o.a. werd het blok schuin omhoog gezet, besloot Gebben om de samenwerking te beëindigen en voortaan weer zelf de produktie ter hand te nemen. Dat het vertrouwen er niet minder om is geworden blijkt uit het feit dat er op het ogenblik al een wachttijd van maar liefst 2 maanden is.
Foto: Aan deze twee wakkere knapen heeft de Gebben Kreidler zijn grootste faam te danken; links technicus Rieks van der Wal en rechts André Gebben de man die een waarschijnlijk ontelbaar aantal overwinningen op "zijn" machine behaalde.
SPECIAL.
Wat maakt zo'n Gebben/Kreidler nu zo aantrekkelijk dat er zo'n lange wachtlijst kan ontstaan? Zeker niet de prijs die met F 6750,- zelfs zo'n 2 mille hoger ligt dan het standaard Van Veen model, en welhaast drie duizend boven andere 50 cc produktiecrossers. Het antwoord zit waarschijnlijk opgesloten in het laatste woord van de vorige zin. De Gebben/Kreidler is eigenlijk een special op basis van een produktiecrosser. Een van de eerste geheimen vinden we terug in de cilinder. Uitgaande van de standaard super breitwand nikasil cilinder tuned Rieks van der Wal elke cilinder persoonlijk volgens de beproefde methode. Het resultaat is niet alleen anderhalve p.k. meer dan het standaard produkt maar bovendien een veel makkelijker te berijden machine met een veel bredere powerband. Al vanaf zo'n 6000 tpm. is er voldoende vermogen aanwezig en dat gaat dan door tot 10.500 tpm. De standaarduitvoering levert haar topvermogen pas bij 13.000 omwentelingen en dat gaat natuurlijk altijd enigszins ten koste van de betrouwbaarheid. De gesmede Mahle zuiger is standaard evenals de cilinderkop. De Ø 28 mm. Bing carburateur moest plaats maken voor een Japanse Keihin met gelijke doorlaat. Van het blok zijn eigenlijk alleen het krukas/ drijfstang mechanisme en de carters orgineel. De elektronische ontsteking werd door Motoplat (waarvan de firma Gebben overigens importeur is) speciaal op bestelling gemaakt. De primaire tandwieloverbrenging kreeg een andere verhouding en de standaard vijfversnellingsbak moest plaats maken voor een exemplaar met zes, klauwengeschakelde, tandwielparen. De versnellingsbak is een produkt van Dick de Jager. Door die extra versnelling was er trouwens geen plaats meer voor een kickstarter, maar die ontbrak ook op het standaard model al. De Gebben/Kreidler is trouwens ook met een 5-bak te koop en is dan bovendien nog zo'n duizend gulden goedkoper. De laatste verbetering aan het blok vinden we bij de koppeling. Deze kreeg een plaat extra terwijl ook het huis verstevigd werd.
VOORVORK OP LUCHT
Het frame werd door een paar extra buizen, lopend vanaf de cilinder, schuin naar boven onder de tank, verstevigd. De achtervork kreeg een ander bevestigingspunt voor de schokbrekers en werd door twee opgelaste strips stijver. Zowel voor als achter werden de veerwegen vergroot. De voorvork staat nu op lucht en meet een nuttige veerweg van 180 mm. De veer is afkomstig van White Power. Achterin staan een paar Koni gasschokbrekers met losse reservoirs die speciaal voor de Gebben/Kreidlers zijn ontwikkeld. Voor dit jaar nam de veerweg met 30 mm toe tot 240 mm. De door Speed 7 vervaardigde zij-schildjes zijn zo veranderd dat de plaats voor de nummers naar achteren verhuisde, terwijl de benzinetank geheel volgens de laatste mode het model "Dromedaris" kreeg. De wielen bleven ongewijzigd, dat wil zeggen D.I.D. velgen met voor een Bridgestone en achter een Metzeler band. Het complete rijklaar gewicht bedraagt 62 kg.
VLOERZANDGAT
Ons crosscircuit voor die middag lag zo'n drie kilometer ten noorden van Staphorst. In een kleine zandafgraving, het gemeenschappelijk eigendom van een aantal Staphorster boeren. Vroeger haalde men hier het fijne gele zand vandaan dat gebruikt werd om over de vloer te strooien.
Foto: De achtervork werd verstevigd.
Dat is nu verleden tijd, wat bleef is een uitgekiend crossbaantje bijzonder geschikt voor onze testritten. We reden op de "fabrieksmachine" van de door Gebben gesteunde Theo Eggens. We hadden ook elke ander fiets kunnen pakken omdat ze zowel in- als uitwendig allemaal precies hetzelfde zijn. Het zal U dan ook niet verbazen dat we wat onze kritiek betreft niet veel verder kwamen dan een voor onze jeugdige testers iets te stug afgeveerde machine en dat mag zelfs nog niet eens als kritiek gelden want als er iets persoonlijk afgesteld moet worden dan is het de vering wel. Twee dingen werden unaniem geroemd: de stuurkwaliteiten en het bijzonder grote vermogen. Zo groot dat men het gas niet constant open durfde te houden....
En dat op een vijftiger. Enfin, één ding hebben we in ieder geval afgeleerd daar in het Staphorster zand. En dat is om ons te verbazen als er weer eens een enorme vloot Gebben/Kreidlers aan de start staan. Want het is gewoon een verschrikkelijk fijn ding.
Foto: Deze hoogvlieger heet Theo Eggens. Een aardig voorbeeld dat bewijst dat zo'n vijftiger op sommige circuits slechts weinig of niets voor veel zwaardere fietsen onderdoet.
TECHNISCHE GEGEVENS GEBBEN/KREIDLER.
Motor: Kreidler 1 cil., 50 cc
Boring x slag: 40 x 39,7 mm.
Vermogen: 13,5 pk/10.500 pm
Compr. verh.: 1 : 13
Ontsteking: Elektr. Motoplat
Carburateur: Keihin Ø 28 mm
Brandstof: Mengsmering 1 : 25
Koppeling: 6 natte platen.
Versnellingsbak: 6 versn. Klauwengesch.
Frame: Dubbel ruggegr. frame met in silentblocks gelagerde achtervork
Voorvork: Ceriani op lucht met White Power veren 180 mm veerweg
Achtervering: Koni gasschokbrekers 240 mm veerweg
Voorwiel: Randloze alu DID velg met Grimeca rem. 2.75 x 21" Bridgestone band
Achterwiel: Randloze alu DID velg met Grimeca rem. 3.25 x 18" Metzeler band
Fabrikant: Gebben Staphorst
Prijs: F. 6750,- geheel compleet.
Meer informatie:
Bron: 3/79 MOTORSPORT
Artikel gescand door Claus (LVS) over de Gebben Kreidler model 3.
Formaat PDF (1,3 MB)
De droom van heel wat schooljongens die op hun vrije woensdag- of zaterdagmiddag de plaatselijke vuilnisbelt onveilig maken met hun zelf in elkaar geknutselde crossbrommetjes. Het summum op motorcrossgebied voor wat betreft de borrelglasklasse? Dat moet welhaast de conclusie zijn als je bij een gemiddelde 50 cc cross aan de start staat, want bestaat die rode jankende meute vaak niet voor meer dan 90 procent uit Gebben-Kreidlers? Motorsport toog voor U naar Staphorst om daar in de raceafdeling samen met de geestelijke vader Rieks van der Wal, de nieuwe 1979er Gebben Kreidler te bekijken en te berijden.
GESCHIEDENIS.
Wie er in die kraakheldere werkplaats likkebaardend om de professioneel ogende Gebben Kreidler heendraait beseft misschien niet meteen welk enorm brok ervaring hij voor zich heeft. Daar zijn zo'n kleine 10 jaar van ontwikkeling en steeds weer verbeteren aan voorafgegaan. Het begon allemaal zo tegen het eind van de zestiger jaren. André Gebben vierde al triomphen op de cross- en grasbanen. Alleen nog niet op een Gebben Kreidler. Die kwam er toen André in contact kwam met de toen nog schoolgaande tandartszoon Rieks van der Wal. Net als zijn vader was ook hij erg vakkundig met de boormachine met dit verschil dat hij de tanden en kiezen met rust liet en in plaats daarvan zijn lusten op cilinders en koppen botvierde. Zo ontstond de oervader van de Gebben Kreidler. En zo kwam de dag dat André, nu eindelijk eens door die andere deur, bij de tandarts naar binnen stapte om eens te vragen of Rieks voor hem ook niet zo'n crosser kon bouwen. Dat gebeurde en binnen de kortst mogelijke keren bleek de combinatie André Gebben/Gebben Kreidler schier onverslaanbaar op de Nederlandse circuits. De gevolgen bleven niet uit en niet zelden stond de telefoon 's maandags roodgloeiend van mensen die meer wilden weten van dat supersnelle materiaal waarmee André zich verplaatste, Men besloot een kleine serie Gebben Kreidlers op te zetten. Dat was in 1970. De verkoop ging zo enorm goed dat men Rieks in vaste dienst nam, uitsluitend voor de ontwikkeling en produktie van de crossers. Van dat eerste model zijn er tot '73 zo'n 250 verkocht en hoewel men dat eerste model steeds verder verbeterd en aangepast had, werd er in '73 een drastisch nieuw model geïntroduceerd en ook nu bleef succes niet uit. Zo'n 300 exemplaren gingen over de toonbank tot en met '76. In de winter van '77 werd het derde model gepresenteerd en de '79er is daar weer een verder geperfektioneerde versie van.
VAN VEEN/ GEBBEN
Het had niet veel gescheeld of de merknaam Gebben/Kreidler was verdwenen. Of, beter gezegd, gewijzigd in Van Veen/Kreidler. In eerste instantie had men zo'n 100 crossers voor Van Veen gebouwd toen er vanuit Amsterdam het voorstel kwam om de gehele produktielijn over te nemen. Men kwam tot overeenstemming en de machines zouden voortaan, volgens Gebben specificaties, in Duitsland gebouwd worden. De machines voor de Nederlandse markt zouden door de firma Gebben verkocht gaan worden en er waren al speciale Gebben versies van de Van Veen te koop die o.a. verschilden door toepassing van een 6-bak. Toen ook Duitsland de Kreidlers ging veranderen o.a. werd het blok schuin omhoog gezet, besloot Gebben om de samenwerking te beëindigen en voortaan weer zelf de produktie ter hand te nemen. Dat het vertrouwen er niet minder om is geworden blijkt uit het feit dat er op het ogenblik al een wachttijd van maar liefst 2 maanden is.
Foto: Aan deze twee wakkere knapen heeft de Gebben Kreidler zijn grootste faam te danken; links technicus Rieks van der Wal en rechts André Gebben de man die een waarschijnlijk ontelbaar aantal overwinningen op "zijn" machine behaalde.
SPECIAL.
Wat maakt zo'n Gebben/Kreidler nu zo aantrekkelijk dat er zo'n lange wachtlijst kan ontstaan? Zeker niet de prijs die met F 6750,- zelfs zo'n 2 mille hoger ligt dan het standaard Van Veen model, en welhaast drie duizend boven andere 50 cc produktiecrossers. Het antwoord zit waarschijnlijk opgesloten in het laatste woord van de vorige zin. De Gebben/Kreidler is eigenlijk een special op basis van een produktiecrosser. Een van de eerste geheimen vinden we terug in de cilinder. Uitgaande van de standaard super breitwand nikasil cilinder tuned Rieks van der Wal elke cilinder persoonlijk volgens de beproefde methode. Het resultaat is niet alleen anderhalve p.k. meer dan het standaard produkt maar bovendien een veel makkelijker te berijden machine met een veel bredere powerband. Al vanaf zo'n 6000 tpm. is er voldoende vermogen aanwezig en dat gaat dan door tot 10.500 tpm. De standaarduitvoering levert haar topvermogen pas bij 13.000 omwentelingen en dat gaat natuurlijk altijd enigszins ten koste van de betrouwbaarheid. De gesmede Mahle zuiger is standaard evenals de cilinderkop. De Ø 28 mm. Bing carburateur moest plaats maken voor een Japanse Keihin met gelijke doorlaat. Van het blok zijn eigenlijk alleen het krukas/ drijfstang mechanisme en de carters orgineel. De elektronische ontsteking werd door Motoplat (waarvan de firma Gebben overigens importeur is) speciaal op bestelling gemaakt. De primaire tandwieloverbrenging kreeg een andere verhouding en de standaard vijfversnellingsbak moest plaats maken voor een exemplaar met zes, klauwengeschakelde, tandwielparen. De versnellingsbak is een produkt van Dick de Jager. Door die extra versnelling was er trouwens geen plaats meer voor een kickstarter, maar die ontbrak ook op het standaard model al. De Gebben/Kreidler is trouwens ook met een 5-bak te koop en is dan bovendien nog zo'n duizend gulden goedkoper. De laatste verbetering aan het blok vinden we bij de koppeling. Deze kreeg een plaat extra terwijl ook het huis verstevigd werd.
VOORVORK OP LUCHT
Het frame werd door een paar extra buizen, lopend vanaf de cilinder, schuin naar boven onder de tank, verstevigd. De achtervork kreeg een ander bevestigingspunt voor de schokbrekers en werd door twee opgelaste strips stijver. Zowel voor als achter werden de veerwegen vergroot. De voorvork staat nu op lucht en meet een nuttige veerweg van 180 mm. De veer is afkomstig van White Power. Achterin staan een paar Koni gasschokbrekers met losse reservoirs die speciaal voor de Gebben/Kreidlers zijn ontwikkeld. Voor dit jaar nam de veerweg met 30 mm toe tot 240 mm. De door Speed 7 vervaardigde zij-schildjes zijn zo veranderd dat de plaats voor de nummers naar achteren verhuisde, terwijl de benzinetank geheel volgens de laatste mode het model "Dromedaris" kreeg. De wielen bleven ongewijzigd, dat wil zeggen D.I.D. velgen met voor een Bridgestone en achter een Metzeler band. Het complete rijklaar gewicht bedraagt 62 kg.
VLOERZANDGAT
Ons crosscircuit voor die middag lag zo'n drie kilometer ten noorden van Staphorst. In een kleine zandafgraving, het gemeenschappelijk eigendom van een aantal Staphorster boeren. Vroeger haalde men hier het fijne gele zand vandaan dat gebruikt werd om over de vloer te strooien.
Foto: De achtervork werd verstevigd.
Dat is nu verleden tijd, wat bleef is een uitgekiend crossbaantje bijzonder geschikt voor onze testritten. We reden op de "fabrieksmachine" van de door Gebben gesteunde Theo Eggens. We hadden ook elke ander fiets kunnen pakken omdat ze zowel in- als uitwendig allemaal precies hetzelfde zijn. Het zal U dan ook niet verbazen dat we wat onze kritiek betreft niet veel verder kwamen dan een voor onze jeugdige testers iets te stug afgeveerde machine en dat mag zelfs nog niet eens als kritiek gelden want als er iets persoonlijk afgesteld moet worden dan is het de vering wel. Twee dingen werden unaniem geroemd: de stuurkwaliteiten en het bijzonder grote vermogen. Zo groot dat men het gas niet constant open durfde te houden....
En dat op een vijftiger. Enfin, één ding hebben we in ieder geval afgeleerd daar in het Staphorster zand. En dat is om ons te verbazen als er weer eens een enorme vloot Gebben/Kreidlers aan de start staan. Want het is gewoon een verschrikkelijk fijn ding.
Foto: Deze hoogvlieger heet Theo Eggens. Een aardig voorbeeld dat bewijst dat zo'n vijftiger op sommige circuits slechts weinig of niets voor veel zwaardere fietsen onderdoet.
TECHNISCHE GEGEVENS GEBBEN/KREIDLER.
Motor: Kreidler 1 cil., 50 cc
Boring x slag: 40 x 39,7 mm.
Vermogen: 13,5 pk/10.500 pm
Compr. verh.: 1 : 13
Ontsteking: Elektr. Motoplat
Carburateur: Keihin Ø 28 mm
Brandstof: Mengsmering 1 : 25
Koppeling: 6 natte platen.
Versnellingsbak: 6 versn. Klauwengesch.
Frame: Dubbel ruggegr. frame met in silentblocks gelagerde achtervork
Voorvork: Ceriani op lucht met White Power veren 180 mm veerweg
Achtervering: Koni gasschokbrekers 240 mm veerweg
Voorwiel: Randloze alu DID velg met Grimeca rem. 2.75 x 21" Bridgestone band
Achterwiel: Randloze alu DID velg met Grimeca rem. 3.25 x 18" Metzeler band
Fabrikant: Gebben Staphorst
Prijs: F. 6750,- geheel compleet.
Meer informatie:
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (1979)
mooie documentatie bij de machine die (inmiddels) in de opslag staat. Mijn dank daarvoor allemaal.
Volgend voorjaar er weer op uit in de nieuwe bus, met wss 2 nieuwe grasbaanmannen de demo's af te rijden.
Mijn VHS zal worden opgebouwd en door de toekomstige bestuurder van eigen LTV-tuning worden voorzien
Ei-tankcrosser krijgt een S4 blokje. Welke setup is nog ff onduidelijk maar hangt definitief af van de portemonnee van deze nieuwe jonge bestuurder.
Deze jonge grasbaan aanwas komt iig uit het Groninger Westerkwartier en heeft het Kreidler-hart op de juiste plek.
Volgend voorjaar er weer op uit in de nieuwe bus, met wss 2 nieuwe grasbaanmannen de demo's af te rijden.
Mijn VHS zal worden opgebouwd en door de toekomstige bestuurder van eigen LTV-tuning worden voorzien
Ei-tankcrosser krijgt een S4 blokje. Welke setup is nog ff onduidelijk maar hangt definitief af van de portemonnee van deze nieuwe jonge bestuurder.
Deze jonge grasbaan aanwas komt iig uit het Groninger Westerkwartier en heeft het Kreidler-hart op de juiste plek.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (1979)
dick baan is ook een nieuwe aan het bouwen laaste type gebben. met een nieuw frame gemaakt door chris homoet.
de gebben wordt voor Bart de Rooij.
de gebben wordt voor Bart de Rooij.
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (1979)
mooi artikel
zo een heb ik ook nog
zonder goed mijn best te hebben gedaan op school
zo een heb ik ook nog
zonder goed mijn best te hebben gedaan op school
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
Claus maakte me er in zijn mail nog op attent dat het hier gaat om Gebben Kreidler model 3 en had nog enkele foto's meegestuurd, meest van Simon.
- Bijlagen
-
- Gebben Kreidler
- geb1.jpg (92.39 KiB) 25078 keer bekeken
-
- Gebben Kreidler
- geb2.jpg (95.52 KiB) 25079 keer bekeken
-
- Gebben Kreidler
- geb3.jpg (89.95 KiB) 25079 keer bekeken
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
ik zie bij deze al verschil in de achterbrug. de nr 77 lijkt het meest er op.
dan zou deze toch ook geleverd kunnen zijn met alu achterbrug ?
dan zou deze toch ook geleverd kunnen zijn met alu achterbrug ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
http://50ccclassicgrasbaanteam.123forum ... -t137.html" onclick="window.open(this.href);return false;caveman schreef:ik zie bij deze al verschil in de achterbrug. de nr 77 lijkt het meest er op.
dan zou deze toch ook geleverd kunnen zijn met alu achterbrug ?
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
Dat is een heel mooi overzicht daar op het grasbaanforum.
Ik zie een andere tank...Eifelyeti schreef:wat is het verschil van een Typ 3 tot een GP??
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
2 en 3 is de zelfde tank of niet???Maarten schreef:Dat is een heel mooi overzicht daar op het grasbaanforum.
Ik zie een andere tank...Eifelyeti schreef:wat is het verschil van een Typ 3 tot een GP??
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
dat was een optie denk ik hilvertcaveman schreef:ik zie bij deze al verschil in de achterbrug. de nr 77 lijkt het meest er op.
dan zou deze toch ook geleverd kunnen zijn met alu achterbrug ?
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
dus wat is het dan, bij elkaar geraapt? of tussen modellen.... snap hem nu ook niet meer.
want ik ken een model 3 zonder haakjes aan het frame.
zal nog eens kijken of dat klopt met het balhoofd
dus zou dat gelijk zijn aan de KVV frame? of zit ik dan weer mis.
want ik ken een model 3 zonder haakjes aan het frame.
zal nog eens kijken of dat klopt met het balhoofd
dus zou dat gelijk zijn aan de KVV frame? of zit ik dan weer mis.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
------------------------------------------------------caveman schreef:dus wat is het dan, bij elkaar geraapt? of tussen modellen.... snap hem nu ook niet meer.
want ik ken een model 3 zonder haakjes aan het frame.
zal nog eens kijken of dat klopt met het balhoofd
dus zou dat gelijk zijn aan de KVV frame? of zit ik dan weer mis.
lees het artikel eens aandachtig door
daar staat alles precies omschreven
##
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
ja klopt dus, alleen dan zou de Kayaba voorvork hier ook weer in kunnen en maakt het allemaal geen **** wat je aan dit model frame knoopt.
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (1979)
Bart..... die ken ik ... liefhebber en vakman op zien gebieddijk schreef:dick baan is ook een nieuwe aan het bouwen laaste type gebben. met een nieuw frame gemaakt door chris homoet.
de gebben wordt voor Bart de Rooij.
is nog bezig veur mien GP gebben kreidler IETS HEEEEEL MOOJS TE MAAKN
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (1979)
bart is zeker een vakmanJohnnycross schreef:Bart..... die ken ik ... liefhebber en vakman op zien gebieddijk schreef:dick baan is ook een nieuwe aan het bouwen laaste type gebben. met een nieuw frame gemaakt door chris homoet.
de gebben wordt voor Bart de Rooij.
is nog bezig veur mien GP gebben kreidler IETS HEEEEEL MOOJS TE MAAKN
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
caveman schreef:ja klopt dus, alleen dan zou de Kayaba voorvork hier ook weer in kunnen en maakt het allemaal geen **** wat je aan dit model frame knoopt.
de juiste voorvork Kayaba 32mm in kroonplaten van honda elsinore CR125 1973
- Bijlagen
-
- IMG_2147 (Medium) (Large).jpg (63.51 KiB) 31038 keer bekeken
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
die Kayaba 32mm had dick ook gauw geregeld bij chris voor bartJohnnycross schreef:caveman schreef:ja klopt dus, alleen dan zou de Kayaba voorvork hier ook weer in kunnen en maakt het allemaal geen **** wat je aan dit model frame knoopt.
de juiste voorvork Kayaba 32mm in kroonplaten van honda elsinore CR125 1973
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Gebben Kreidler; De Snelle... (model 3) (1979)
die Bart is een mazzelkont kroonplaten maakt hij zelf denk ikdijk schreef:die Kayaba 32mm had dick ook gauw geregeld bij chris voor bartJohnnycross schreef:caveman schreef:ja klopt dus, alleen dan zou de Kayaba voorvork hier ook weer in kunnen en maakt het allemaal geen **** wat je aan dit model frame knoopt.
de juiste voorvork Kayaba 32mm in kroonplaten van honda elsinore CR125 1973