Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap + KALENDER 2012

Grasbaan & Cross 50 CC
Gesloten
Bericht
Auteur
starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap + KALENDER 2012

#1 Bericht door starting74 » 24 nov 2010, 18:07

Wedstrijdkalender Classic 50cc Motocross 2012


De wedstrijden zullen worden verreden volgens het reglement Classic 50cc Motocross,
versie maart 2011 DP70-01.

De dagindeling bestaat uit één vrije training en de wedstrijden zullen worden verreden over
twee manches van 15 minuten en 1 ronde.

16 juni Lochem Voorinschrijving alleen via http://www.macsev.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

4&5 aug Linköping Voorinschrijving via Christer Jansson (S), flinkmotors@hotmail.com

26 aug Lutjewinkel Dit is een grasbaanwedstrijd, waar ook de Classic 50cc
motocrossers zijn uitgenodigd.

22 sept Lochem Dit is een reservedatum voor het NK, mocht één van de zeven NK's afgelast worden

St. Anthonis, 24 november 2010



______________________________________________________________________________




Geachte 50cc motorcrossliefhebber,

Wij zijn een Classic Motocrossclub, die al ruim 20 jaar de doelstelling nastreeft om klassieke crossmotoren in stand te houden en er mee te rijden. Wij onderhouden contacten met organiserende clubs binnen geheel Nederland en hebben elk jaar weer een kalender met een stuk of tien wedstrijden.
Net zoals de hoogtijdagen, waarin de Classic 50cc wegrace nu verkeert, zouden wij dit ook graag landelijk op willen gaan zetten in de Classic 50cc motocross. Wij hebben eind vorig jaar al eens gepolst of er interesse bestaat in zulk soort wedstrijden en willen hiermee serieus in het seizoen 2011 van start gaan.
Zulk soort wedstrijden voor o.a. de Classic 50cc worden al enkele jaren verreden in bijvoorbeeld St. Isidorushoeve, daar waar de Dutch Pré 70 Motocrossclub ook aanwezig is.

We hebben het hier dus duidelijk over de Classic 50cc, dit betekent 50cc crossmotoren die zijn gebouwd tot ca 1981 en in een zo origineel mogelijke staat zijn. Bekende merken uit die tijd waren de Crosta, Looman Special, Rond Sachs, Nijland Sport, Boele Kreidler, AGS, VaWi Kreidler, Gebben Kreidler, Linde Kreidler, Flandria, Monark Sachs, Van Veen Kreidler, VHS Kreidler, Puch Cobra, Hoemoet Special, HuVo, HeJa en de vele merken zoals het Italiaanse Ital(jet), Fantic, Simonini, SWM en Minarelli.

De 50cc klasse was vroeger de kweekvijver van de motorcross. Grote namen zijn daaruit voortgekomen, zoals Jo Lammers, Pierre Karsmakers, Gerrit Wolsink, Frans Sigmans, Peter Herlings, Gerard Rond, Gert-Jan van Doorn en Mr. Dakar Jan de Rooij.

Graag zouden wij binnenkort van u willen vernemen of er interesse is, om met dit Classic 50cc kampioenschap mee te rijden vanaf 2011. Wij zullen dan de coördinatie tot ons nemen wat betreft de toewijzing van de startnummers, aanvraag trainingsbewijs en de standen om het kampioenschap. Eventueel kunnen we met enkele enthousiastelingen een reglement op gaan stellen.

Mocht u nog vragen hebben, gelieve deze te richten per email naar gonniemarcel@hetnet.nl

Als u nog meerdere relaties heeft, die ook geïnteresseerd zijn in dit nieuw op te zetten kampioenschap, dan zijn deze ook van harte welkom.


Met vriendelijke sportgroet,




Namens het bestuur,

M. Hermans
St. Anthonis
Tel. 06-21657908
http://www.classicmotorsport.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
André Gebben op zijn vertrouwde Kreidler
André Gebben op zijn vertrouwde Kreidler
1971 A. Gebben.jpg (84.5 KiB) 27675 keer bekeken
Laatst gewijzigd door starting74 op 24 dec 2010, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#2 Bericht door dijk » 24 nov 2010, 18:39

dit is zeker mooi al er nk komt voor 50cc classic cross.

We hebben het hier dus duidelijk over de Classic 50cc, dit betekent 50cc crossmotoren die zijn gebouwd tot ca 1981 en in een zo origineel mogelijke staat zijn. Bekende merken uit die tijd waren de Crosta, Looman Special, Rond Sachs, Nijland Sport, Boele Kreidler, AGS, VaWi Kreidler, Gebben Kreidler, Linde Kreidler, Flandria, Monark Sachs, Van Veen Kreidler, VHS Kreidler, Puch Cobra, Hoemoet Special, HuVo, HeJa en de vele merken zoals het Italiaanse Ital(jet), Fantic, Simonini, SWM en Minarelli.
dan praten we over zuigergestuurde 50cc crossers,of ook met membraan uitgevoerd :?:

Testfahrer
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jul 2010, 22:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#3 Bericht door Testfahrer » 24 nov 2010, 19:08

als het een echte organiseerde championat is met races in het hele nederland, en niet ma in Friesland of Noord-Holland met ma classic 50cctjes, heb ik in het voorjaar een kleen homoetje... :wink:

ma meer dan 100km rijden is voor de nederlanders teveel.... #-o

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#4 Bericht door KJ » 24 nov 2010, 19:37

Heb de brief voor dit initiatief per email ontvangen.
Mooi dit soort initiatieven, waar mensen bereid zijn hun nek uit te steken, wie weet waar het allemaal eindigt.

Het initiatief voor het Classic 50cc Grasbaan Team werd in 2008 gestart met een trainingsmiddag te Lauwerzijl met een klein groepje rijders.
Als je vandaag de ledenpagina bekijkt zijn er ruim 40 mensen die (weer) grasbaandemo's rijden. http://www.classic50ccgrasbaanteam.nl

Persoonlijk zal ik, met uitzondering van Waarland 2011 (speciaal voor Dijkie) geen enkele cross meer rijden, maar mij slechts nog op een vlakke baan begeven.
De week na St. Isidorushoeve 2010 is mij duidelijk geworden dat mijn knie er te slecht voor is. :cry:

starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#5 Bericht door starting74 » 24 nov 2010, 20:51

Dijk,

Ten aanzien van je vraag, zuigergestuurd of membraan.

Ik heb in de aankondiging al aangegeven dat het opstellen van het reglement door enkele enthousiastelingen kan gebeuren.
Persoonlijk ben ik ervoor in de 50cc, maar ik weet niet zo zeer hoe de rest van de rijders daar over denkt.
Experimenteren werd vroeger al in de cross gedaan en dat zal ook wel zo blijven, ondanks dat je een limiet instelt omtrent bouwjaar.

Het enigste wat ik op dit moment erg belangrijk vind is dat je de Classic 50cc apart laat rijden.

Je kunt ook voorstellen om de zuigergestuurde motoren apart te klasseren op het einde van het jaar.

Wij rijden zelf met oudere zwaardere crossmotoren, zoals Husqvarna, CZ en vele mooie viertaktjes en bij ons is het aanbrengen van een membraan in het reglement niet toegestaan.

Dus regels bepaal je samen.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#6 Bericht door dijk » 24 nov 2010, 21:17

starting74 schreef:Dijk,

Ten aanzien van je vraag, zuigergestuurd of membraan.

Ik heb in de aankondiging al aangegeven dat het opstellen van het reglement door enkele enthousiastelingen kan gebeuren.
Persoonlijk ben ik ervoor in de 50cc, maar ik weet niet zo zeer hoe de rest van de rijders daar over denkt.
Experimenteren werd vroeger al in de cross gedaan en dat zal ook wel zo blijven, ondanks dat je een limiet instelt omtrent bouwjaar.

Het enigste wat ik op dit moment erg belangrijk vind is dat je de Classic 50cc apart laat rijden.

Je kunt ook voorstellen om de zuigergestuurde motoren apart te klasseren op het einde van het jaar.

Wij rijden zelf met oudere zwaardere crossmotoren, zoals Husqvarna, CZ en vele mooie viertaktjes en bij ons is het aanbrengen van een membraan in het reglement niet toegestaan.

Dus regels bepaal je samen.
we horen wel wat de anderen willen :wink:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5509
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#7 Bericht door kreidler844 » 24 nov 2010, 22:40

Ken hier iemand die crosste al met een membraan op een kreidler in 1972.
Gemonteerd op het carter, hij vertelde mij dat het een FS1 membraan was.

Wietse

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#8 Bericht door LVS » 24 nov 2010, 22:43

Testfahrer schreef:als het een echte organiseerde championat is met races in het hele nederland, en niet ma in Friesland of Noord-Holland met ma classic 50cctjes, heb ik in het voorjaar een kleen homoetje... :wink:

ma meer dan 100km rijden is voor de nederlanders teveel.... #-o
----------------------------------------------------------

ik heb dit jaar 7000km naar belgie gereden, omdat er in nederland geen oldtimer kampioenschap is.
dan is nederland toch iets dichterbij, :mrgreen:

maar dan liever geen banen zoals den dungen #-o [ met 18 springschansen in een ronde :oops: :oops: ]


BK Old 50 cc

wommelgem--Haid Haversin--Tildonk--Vollezele--Tongeren Berg--Ranst--Koningshooikt--Wachtebeke--Paal-Beringen --Scherpenheuvel --Rutten --Kampenhout--Willancourt--Soiron--rijkevorsel--wommelgem--noorderwijk

##

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#9 Bericht door Eifelyeti » 24 nov 2010, 22:52

LVS schreef:
ik heb dit jaar 7000km naar belgie gereden, omdat er in nederland geen oldtimer kampioenschap is.

ja oke, ma een :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#10 Bericht door Eifelyeti » 24 nov 2010, 22:54

Testfahrer schreef:als het een echte organiseerde championat is met races in het hele nederland, en niet ma in Friesland of Noord-Holland met ma classic 50cctjes, heb ik in het voorjaar een kleen homoetje... :wink:

ma meer dan 100km rijden is voor de nederlanders teveel.... #-o
heb ik geschreven van Ollis computer...

starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#11 Bericht door starting74 » 24 nov 2010, 23:39

Claus,

Bij ons in de Dutch Pré 70 klasse rijden coureurs mee die al ouder zijn dan 70 jaar.

En die zeuren niet of een baan nu wel of niet te zwaar is.

Is voor iedereen hetzelfde.

Kwestie van trainen en conditie hebben!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#12 Bericht door dijk » 25 nov 2010, 06:19

starting74 schreef:Claus,

Bij ons in de Dutch Pré 70 klasse rijden coureurs mee die al ouder zijn dan 70 jaar.

En die zeuren niet of een baan nu wel of niet te zwaar is.

Is voor iedereen hetzelfde.

Kwestie van trainen en conditie hebben!
een 50cc heeft een korte veerweg,en niet zoveel vermogen :!:

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#13 Bericht door Bo17 » 25 nov 2010, 12:31

Heeft dit een bestaansrecht naast het NK brommercross?

Er is al veel ‘aanbod': de kermiscrossen in NH, de maisplakcrossen in NB en het grasbaanracen in de Noordelijke provinciën. En die evenementen vallen ook vaak op dezelfde data.
Maar het is natuurlijk niet onmogelijk, zie ook de start van het grasbaanverhaal in 2008 en het Belgische verhaal. Maar zijn er in België naast dit kampioenschap nog meer 50cc activiteiten, vergelijkbaar met NL?

Er moet een vaste groep zijn die wil rijden (waarvoor dit topic is gestart natuurlijk), het moet een aantrekkelijke competitie zijn, zowel voor publiek als de rijders.

En wat is de drijfveer van de DP'70MC? Het beleid bij de zwaardere klassen is bouwjaar tot 1970 (pardon: 1974), en ook rijderleeftijd 30+. Je haalt met de 50cc een heel andere groep binnen. Het moet zowel voor de bestaande als de nieuwe 50cc klasse ‘leuk' zijn om met elkaar op te trekken. Het programma wordt er flink voller door. En om ze nu door elkaar te laten rijden? Ik zou het niet leuk vinden om als BSA rijder door een Kreidler op een ronde gezet te worden.
En is dit KNMV gelieerd, inclusief licentie, transponder etc.?

Ook voor de machines is dit zwaar, zoals Dijk al aanhaalt. En je kunt er wel op rekenen dat een seizoen crossen voor een 50cc aardig meer kost als eens een keertje een kermis- of maisplakcross meedoen of grasbaanracen. Om maar niet te spreken van het aantal km's wat moet worden gereden om het een beetje landelijk dekkend te houden (voorbeeld van LVS). Dan begint het al op regulier motorcrossen te lijken, wat zonder sponsoren ook al een moeilijke opgave is, andere kant: die rijden wel weer veel vaker.

Zelf ben ik ook bezig om een 50cc crosser compleet te krijgen voor 2012(geen Kreidler) en ik zou het leuk vinden dat daar ook een mogelijkheid voor is. Mijn hoofdmoot blijft de grasbaan, waar ik ook voor zou kiezen bij samenvallende data.

Maar ik blijf dit volgen.
Gr.

Gebruikersavatar
jos16
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
Locatie: Mariahout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#14 Bericht door jos16 » 25 nov 2010, 17:07

Ik heb het al een keer meer aangegeven,voor mij hoeft een aparte classic klasse niet,als ik graag een membraam cylinder,of een watergekoeld blok monteer doe ik dat.

De classic gaat zelfs met pensioen,en ik ga door met de watergekoelde fantic[met schijfremmen]

Jos

M3GTDRIVER
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
Locatie: Gemert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#15 Bericht door M3GTDRIVER » 25 nov 2010, 18:49

Er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald ben ik bang voor, maar deels door onwetendheid denk ik.
dijk schreef:
starting74 schreef:Claus,
Bij ons in de Dutch Pré 70 klasse rijden coureurs mee die al ouder zijn dan 70 jaar.
En die zeuren niet of een baan nu wel of niet te zwaar is.
Is voor iedereen hetzelfde.
Kwestie van trainen en conditie hebben!
een 50cc heeft een korte veerweg,en niet zoveel vermogen :!:
@ dijk, die motoren van de Pré 70 klasse hebben volgens mij allemaal mnder veerweg dan de 50cc's en vergis je niet de meeste worden voorbij gereden door de snelste Puchjes (Maxi automaat)! Zo'n zware oude machine met 10cm veerweg gaat echt niet zo snel rond.
Bo17 schreef:Heeft dit een bestaansrecht naast het NK brommercross?

Er is al veel ‘aanbod': de kermiscrossen in NH, de maisplakcrossen in NB en het grasbaanracen in de Noordelijke provinciën. En die evenementen vallen ook vaak op dezelfde data.
Maar het is natuurlijk niet onmogelijk, zie ook de start van het grasbaanverhaal in 2008 en het Belgische verhaal. Maar zijn er in België naast dit kampioenschap nog meer 50cc activiteiten, vergelijkbaar met NL?

Er moet een vaste groep zijn die wil rijden (waarvoor dit topic is gestart natuurlijk), het moet een aantrekkelijke competitie zijn, zowel voor publiek als de rijders.

En wat is de drijfveer van de DP'70MC? Het beleid bij de zwaardere klassen is bouwjaar tot 1970 (pardon: 1974), en ook rijderleeftijd 30+. Je haalt met de 50cc een heel andere groep binnen. Het moet zowel voor de bestaande als de nieuwe 50cc klasse ‘leuk' zijn om met elkaar op te trekken. Het programma wordt er flink voller door. En om ze nu door elkaar te laten rijden? Ik zou het niet leuk vinden om als BSA rijder door een Kreidler op een ronde gezet te worden.
En is dit KNMV gelieerd, inclusief licentie, transponder etc.?

Ook voor de machines is dit zwaar, zoals Dijk al aanhaalt. En je kunt er wel op rekenen dat een seizoen crossen voor een 50cc aardig meer kost als eens een keertje een kermis- of maisplakcross meedoen of grasbaanracen. Om maar niet te spreken van het aantal km's wat moet worden gereden om het een beetje landelijk dekkend te houden (voorbeeld van LVS). Dan begint het al op regulier motorcrossen te lijken, wat zonder sponsoren ook al een moeilijke opgave is, andere kant: die rijden wel weer veel vaker.

Zelf ben ik ook bezig om een 50cc crosser compleet te krijgen voor 2012(geen Kreidler) en ik zou het leuk vinden dat daar ook een mogelijkheid voor is. Mijn hoofdmoot blijft de grasbaan, waar ik ook voor zou kiezen bij samenvallende data.

Maar ik blijf dit volgen.
Gr.
@ Bo17, bestaansrecht naast het ONK Brommercross weet ik niet maar misschien wel samen rijden?

Wat betreft de kermis en mais crossen, dat zijn meestal seizoens evenementen, de maiscrossen zijn hier alleen maar in november en als je verder niets doet blijft je crosser werkeloos de rest van het jaar.

De drijfveer van de DP'70MC is waarschijnlijk hetzelfde als van de Dutch Twinshock en dat is om die mooie uitgehomologeerde machines op de baan te houden en hun rijders op een relatief goedkope manier een gezellige hobbie-competitie te laten rijden.

Dat je er een aantal kilometers voor moet rijden is wel weer waar, maar als je al veel geld uitgeeft aan een crosser, aanhanger, kleding en beschermers en je doet er bijna niets mee, alleen bv. de maiscrossen, dan geef je eigenlijk ook veel uit terwijl je er niet zo vaak iets aan hebt. Als je dan een keer of 6 of 8 per jaar een lekkere crossdag hebt is dat toch ook veel leuker?

Ik ben er wel voorstander van om bv waterkoeling, membraam, mono en USD toe te staan. Vroeger werd er ook geëxperimenteerd toch?

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#16 Bericht door Bo17 » 25 nov 2010, 19:30

Hoeveel wedstrijden zijn er eigenlijk in het NK brommercross?

Als je eenmaal een 'crossset' hebt 'eet het geen hooi' meer. Km's rijden en de boel aan de praat houden wel, het risico van stuk rijden is met 3 á 4x per jaar rijden minder als met 8x...
Maar da's natuurlijk maar net wat je er voor over hebt!

Qua aanpassingen is het begrips "tijdsorigineel expirimenteren" misschien beter daar is denk ik genoeg ruimte binnen.
(VHS had al heel vroeg een monoshock, het membraan werd dus ook al in 1972 'ontdekt' en waterkoeling had Van Veen al midden jaren zeventig op de RAI).

En zijn er al mensen die zeggen: hier doe ik aan mee?
"As d'r ien skiep oer de daam is, folgje d'r mear!"

Gr.

M3GTDRIVER
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
Locatie: Gemert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#17 Bericht door M3GTDRIVER » 25 nov 2010, 19:46

Wij komend seizoen in ieder geval niet want komend seizoen rijden we nog met de Puch Super Maxi in het ONK BX Automaten klasse. :mrgreen:

Hansel
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 sep 2009, 22:58
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#18 Bericht door Hansel » 25 nov 2010, 23:53

jos16 schreef:Ik heb het al een keer meer aangegeven,voor mij hoeft een aparte classic klasse niet,als ik graag een membraam cylinder,of een watergekoeld blok monteer doe ik dat.

De classic gaat zelfs met pensioen,en ik ga door met de watergekoelde fantic[met schijfremmen]

Jos

:clap :clap :clap Als we daar plezier aan beleven moet dat toch ook kunnen. :mrgreen:

Hansel

starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#19 Bericht door starting74 » 27 nov 2010, 12:28

Update;

We hebben op dit moment al diverse toezeggingen van rijders die vanaf 2011 met dit kampioenschap mee willen rijden, maar krijgen tegelijkertijd ook vragen wat wel en wat niet toegestaan is, zoals leeftijd, lengte veerwegen, wel of geen membraan, aantal wedstrijden etc.

Bij deze willen wij duidelijk maken dat in principe alles discutabel is wat betreft de nieuw op te zetten 50cc klasse, dus ook de leeftijd van de rijder. Iemand van 20 jaar mag gerust bij ons instappen, mits de rest van de 50cc rijders dat ook goed vind. We kunnen ons voorstellen dat pa vroeger nog op zo'n 50cc heeft gereden en dat ie graag ziet dat zijn zoon (of dochter) dat ook weer gaat doen.

Wij rijden zelf ca. tien wedstrijden per jaar binnen Nederland.
Als de 50cc groep beslist dat vijf wedstrijden voldoende zijn, gaan wij hiermee acccoord.

De basis bij ons is dat het Classic dient te blijven, we gaan niet verder dan bouwjaar 1981 van de motor.

Ons inziens sluit de Classic 50cc daarom perfect aan bij de Dutch Pré 70.

We hebben dan ook het voornemen om binnen enkele maanden een samenkomst te organiseren voor de geïnteresseerden en over al deze punten eens te praten.
Misschien kunnen we dan al een reglement opstellen.

Dus ben je geïnteresseerd, maar twijfel je nog over een aantal zaken, meld je dan alsnog aan.

Met vriendelijke sportgroet,

Dutch Pré70 Motocrossclub
M. Hermans
Tel. 06-21657908
gonniemarcel@hetnet.nl

rene 50cc
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2007, 17:29
Locatie: melissant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#20 Bericht door rene 50cc » 12 dec 2010, 19:35

vroeger reden we 20 tot 25 wedstrijden per jaar met de 50cc kreidler en zundapp.
omdat mijn vader het niks vond had ik buiten mijn normale werk nog 3 krantenwijken
speciaal voor de reiskosten.
toen reden we ook op zware zandbanen woog toen ook 70 kg.
een crosser die goed in elkaar stak ging niet of nauwelijks kapot.
dus ik heb wel zin in het nk
gr rene

starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#21 Bericht door starting74 » 15 dec 2010, 23:27

Update;
Ik heb enkele weken terug nog een schrijven gehad van Freddy van der Laan over de historie van de Motocrossclub de Expansie.
In de jaren negentig is de Dutch Pré 70 Motocrossclub een samenwerkingsverband aangegaan met Motocrossclub de Expansie. Jan van Rosmalen richtte deze club destijds op met als doel het in stand houden van de Classic 50cc motocross. Bekende rijders uit die tijd waren Tonny van Deijne ( ja, de Dakar man ), Chris van Homoet, Jos van Boekel, Dinand Zijlstra, Tjeerd Gardenier, Freddy van der Laan, Arnold de Klein en allen die we vergeten zijn.
Op een gegeven moment werd de animo jammer genoeg minder, maar zoals de kenners nu aangeven zijn er op dit moment meer actieve Classic 50cc-ers dan 15 jaar geleden.

Een leuk detail is dat van de oude garde zich al verschillende rijders hebben aangemeld, dus het leeft nog steeds.

Als iemand hier nog foto's van heeft, nog meerdere namen of leuke herinneringen, dan zijn deze van harte welkom.

Er schijnt ook een clubblad te zijn geweest met daarin o.a. een reglement.

Tot ziens in Hoogeveen op 30 december a.s.

Dutch Pré70 Motocrossclub
Marcel Hermans
Laatst gewijzigd door starting74 op 16 dec 2010, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#22 Bericht door dijk » 16 dec 2010, 06:18

starting74 schreef:Update;
Ik heb enkele weken terug nog een schrijven gehad van Freddy van der Laan over de historie van de Motocrossclub de Expansie.
In de jaren negentig is de Dutch Pré 70 Motocrossclub een samenwerkingsverband aangegaan met Motocrossclub de Expansie. Jan van Rosmalen richtte deze club destijds op met als doel het in stand houden van de Classic 50cc motocross. Bekende rijders uit die tijd waren Tonny van Deijne ( ja, de Dakar man ), Chris van Homoet, Jos van Boekel, Dinand Zijlstra, Tjeerd Gardenier, Freddy van der Laan, Arnold de Klein en allen die we vergeten zijn.
Op een gegeven moment werd de animo jammer genoeg minder, maar zoals de kenners nu aangeven zijn er op dit moment meer actieve Classic 50cc-ers dan 15 jaar geleden.

Een leuk detail is dat van de oude garde zich al verschillende rijders hebben aangemeld, dus het leeft nog steeds.

Als iemand hier nog foto's van heeft, nog meerdere namen of leuke herinneringen, dan zijn deze van harte welkom.

Tot ziens in Hoogeveen op 30 december a.s.

Dutch Pré70 Motocrossclub
Marcel Hermans
ga je zien marcel 30 december.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#23 Bericht door Eifelyeti » 16 dec 2010, 10:43

starting74 schreef:Update;
Ik heb enkele weken terug nog een schrijven gehad van Freddy van der Laan over de historie van de Motocrossclub de Expansie.
In de jaren negentig is de Dutch Pré 70 Motocrossclub een samenwerkingsverband aangegaan met Motocrossclub de Expansie. Jan van Rosmalen richtte deze club destijds op met als doel het in stand houden van de Classic 50cc motocross. Bekende rijders uit die tijd waren Tonny van Deijne ( ja, de Dakar man ), Chris van Homoet, Jos van Boekel, Dinand Zijlstra, Tjeerd Gardenier, Freddy van der Laan, Arnold de Klein en allen die we vergeten zijn.


Dutch Pré70 Motocrossclub
Marcel Hermans

de Eifelyeti hebben se ook alt vergeten... :lol:

was een goede 50cc tijd.....ma dan kamen de eerste 60cctjes op..... :twisted:

en dan was het snel kapott met de club "Expansie"....
Afbeelding

een pre70 race met de club expansie tezamen in Kleinhau (D) "Flutlicht Moto Cross"..

heft het alles alt geveven, ma ik denk het gat niet door... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

we hadden zeker meer dan 25 members, ma 6 tot 8 starter op het race..... #-o

starting74
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 feb 2003, 11:00
Locatie: Rijkevoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#24 Bericht door starting74 » 16 dec 2010, 11:58

Eifelyeti,

Het is een goede opmerking wat betreft de cylinderinhoud.

En sorry dat ik je naam vergeten ben.

We dienen dus een strak reglement te hebben en na te leven.

De Flutlichtrennen in Kleinhau heb ik de laatste drie jaar al twee keer bezocht als toeschouwer. Dat is een hele happening daar met meer dan 5000 toeschouwers.
Deze wedstrijd vindt jaarlijks plaats op de vrijdag na Hemelvaart.

Stuur me eens een pb'tje of anders een mail rechtstreeks naar gonniemarcel@hetnet.nl

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Start NK Classic 50cc Motocrosskampioenschap

#25 Bericht door Eifelyeti » 16 dec 2010, 12:15

starting74 schreef:Eifelyeti,

Het is een goede opmerking wat betreft de cylinderinhoud.

En sorry dat ik je naam vergeten ben. ....dat maakt me nix uit :mrgreen:

We dienen dus een strak reglement te hebben en na te leven.

De Flutlichtrennen in Kleinhau heb ik de laatste drie jaar al twee keer bezocht als toeschouwer. Dat is een hele happening daar met meer dan 5000 toeschouwers.
Deze wedstrijd vindt jaarlijks plaats op de vrijdag na Hemelvaart.

Stuur me eens een pb'tje of anders een mail rechtstreeks naar gonniemarcel@hetnet.nl
als ik voor de Club expansie deze Wedstrijd bij mijn club met Edgar Jansen organisierd had, waren ma 5 50cc Crossers aan de start......

bij 10 hadden we een eigen race gehad....

aan deze race waren het 8000 toeschouwers......ma voor de 50cc piloten waren 200 of 300 km teveel Kilometer....

lat deze "Piloten" ma lekker met de scooters en de Puch Maxis, of Vespas aan de start gan en lekker Kindercross maken.... :lol: :lol:

ma 100km weg van tehuis .... :clap :clap

:mrgreen: :mrgreen:


je heft email...

Gesloten