S&S 2010 - de grafieken

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: S&S 2010 - de grafieken

#51 Bericht door gebben » 02 jan 2011, 18:38

ocin schreef:Beste Johan, ik begrijp hem waar de schoen wringt.

Ook heb ik al eerder geschreven hoe je uit deze grafiek vergelijkingen van het te verwachten weg resultaat kan inschatten.



Winnaar straatkreidlers Marcel onvlee 20+ pk 90cc Creanotive tuning.
Grafiek waar de rest van BIG bore's in verzuipt.
Alles boven de 50cc is Big Bore.

Creanotive wenst ieder de beste wensen en veel veilige Kreidler kilometers voor het nieuwe jaar.
Helaas zal ik ook dit jaar niet meer actief en bereikbaar zijn op en via dit forum.
voor jou ook de beste wensen nico,en succes met de tunelelarij :wink:
het zal voor jou en :?: johan wel duidelijk zijn nico,en er is blijkbaar meer aan de hand #-o
jammer dat dit WEER op kreidler.nl moet worden beslecht,dan wel moet worden uitgevochten :roll:
kijk,je hebt een punt,maar maak nu eens duidelijk waar het om gaat :?: en dan hier op het forum :?:
ik ben er eerlijk in,ik zou het zonde vinden als jou ,,gouden handjes,, niet voor iedereen bereikbaar zijn,weggegooide kennis noem ik zoiets.
dat er een kleine oorlog gaande is in de big-bore is denk ik voor iedereen wel duidelijk,maar waar liggen de knelpunten :?:
uiteraard hoop ik ook dat andere ,,bigboorders,, hun mening hier spuien :oops:
ik ben van mening dat dit een echt innovatief item is en dit op kreidler.nl moet blijven bestaan,maar waarom elkaar de vlooien afvangen :?: of negatieve antwoorden plaatsen zonder onderbouwing :?:
jammer,erg jammer mannen..........................
moderator,als ik :offtopic ben,dan graag dit verwijderen,is alleen maar positief bedoelt.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#52 Bericht door Maarten » 02 jan 2011, 18:46

Nico, iedereen is onder de indruk van de prestaties. Dusdanig dat we er stil van zijn misschien.

Dus maak je niet druk en geniet van de behaalde resultaten, en negeer een eventuele azijnzeikert. Niemand die de winst van Marcel in twijfel trekt, en ook het geweldige vermogen van de 70 cc van Pim is zeer indrukwekkend.

Elk jaar weer grote vorderingen gemaakt, het lijkt mij dat er alleen maar reden tot tevredenheid kan zijn. Uitstekend werk!

Ik ben de trotse eigenaar van een Creanotive set en ik ben er heel blij mee. :-)

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: S&S 2010 - de grafieken

#53 Bericht door Niekjuh » 02 jan 2011, 18:49

ocin schreef:Beste Johan, ik begrijp hem waar de schoen wringt.

Ook heb ik al eerder geschreven hoe je uit deze grafiek vergelijkingen van het te verwachten weg resultaat kan inschatten.



Winnaar straatkreidlers Marcel onvlee 20+ pk 90cc Creanotive tuning.
Grafiek waar de rest van BIG bore's in verzuipt.
Alles boven de 50cc is Big Bore.

Creanotive wenst ieder de beste wensen en veel veilige Kreidler kilometers voor het nieuwe jaar.
Helaas zal ik ook dit jaar niet meer actief en bereikbaar zijn op en via dit forum.
Jammer Nico, ik had graag een mooie discussie gezien maar dat zit er zo te zien niet in.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#54 Bericht door caveman » 02 jan 2011, 19:42

hee Nico laat je niet kisten man. doe gewoon je ding en ga er niet op in.

straks zit je net als ik, ook aan de pillen......

greetz cave

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: S&S 2010 - de grafieken

#55 Bericht door Marco RS-S » 02 jan 2011, 19:57

Theo schreef:Wat wil je nou bewijzen Nico ? De grafiek van Emilio is veel mooier en heeft geen gigantische dip !
Jij bent toch die leuke oproerkraaier die verleden jaar Marcel onvlee,s naam noemde bij de bedreigingen aan het adres van de Koepelse rijder??? Als je iets niet begrijpt of geen "verstand" ervan hebt vraag het dan normaal of sla het topic even over!

Leuk is het ook voor degene die hun best doen om wat aan anderen te laten zien maar steeds afgebrand worden door die leuke mensen die werkelijk nooit op een toerrit of evenement komen om maar te blaffen vanaf de zijlijn!!!

Er speelt inderdaad meer af en daardoor gaan wij steeds meer (grote) namen missen op dit forum!!!
Laten we vooral toestaan dat de kwijlen lekker schoppen en vervelen in de tuningstopic's, dan blijft er lekker veel leuk leesvoer voor ons over!

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#56 Bericht door Maarten » 02 jan 2011, 21:57

Gebruiker Theo heeft een waarschuwing gehad.

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#57 Bericht door rick rol » 02 jan 2011, 22:33

Maarten schreef:Gebruiker Theo heeft een waarschuwing gehad.

Een ban mag ook gezien zijn postings alleen maar negatief zijn kunnen we missen als kiespijn...................

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: S&S 2010 - de grafieken

#58 Bericht door hermanp » 02 jan 2011, 22:35

Voor het vermogen gaan we dus voor een roterende inlaat.
Waar zijn de zuigergestuurde jongens gebleven die in het verleden al op 15 pk zaten?

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: S&S 2010 - de grafieken

#59 Bericht door marinus » 02 jan 2011, 23:42

Wil even wat zaken verduidelijken voor diegene die in de weeromstuit de weg zijn kwijt geraakt.
Vooraf moet ik aangeven,. dat diegene die bij mij testen dat de daaruit voortkomende resultaten niet door mij gemeld worden aan derden.
Wil men toch wat weten dan info bij de eigenaar.

Echter in dit geval is er door de betrokken mensen reeds gesproken dus zal ik wat zaken op een rij zetten.

Getest zijn:

Marco 21,5 pk. (77 cc.) alleen vermogens meting uitgevoerd. tunning en bouw Nico
Pim 18,8 ,, (70 cc.) uitlaten getest en onsteking cor. tunning en bouw Nico
Johan 20,4 ,, (77 cc.) binnen op 16,5 uit op 20,4 pk. deel tunning Marinus Bouw Nico
Martjan 17,2 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Peter Polo 16,8 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Marinus 18,9 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus (niet aanwezig)

Deze Kreidlers (op die van Peter na) stonden allemaal, gegeven de omstandigheden veel te arm,...zelf heb ik fors warm staan draaien met de Kreidler van Johan en heb aan een aantal mensen laten zien dat ik de uitlaat blijvend vast kon houden. (buiten was het onder nul binnen 6 graden)
Deze nadelen waren er voor een ieder,...de een had er meer last van dan de ander,.....is uit te leggen,....ga ik niet doen.

Hoe hoger een machine getuned staat,..des te gevoeliger zal hij zijn voor wijzigingen in de atmosfeer en afwijkingen in de brandstof kwaliteit.
De een zal zeggen wat een gekloot met die dingen,....voor de ander is het een avontuur, maar tevens een never ending story.
Best wel leuk een werk/hobby zonder einde.

Als je niet tegen chaos kunt moet je hier nooit aan beginnen,....je zult namelijk nooit verder komen dan het enigsinds scheppen van orde in deze chaos, vandaag is het goed, morgen is het fout of juist beter.
Het is onlosmakelijk met tunning op dit niveau verbonden en zal nooit veranderen,.....

Het blijven ook wat van die nerveuze kereltjes.... raar heel raar.
Heb e.e.a. na gelezen nadat ik uit het hok kwam,.....maar begrijp met de beste wil van de wereld niet waar de weeromstuit vandaan komt.

Groet,..

Marinus

Om misverstanden te voorkomen: Er zijn vragen gesteld wat er nou hoe en wat,...deze waarden hebben niets te maken met de S&S dag.
Dat waarden daar anders uitvallen komt niet door de manier van testen of de bank van S&S (niks mis mee) maar door andere omstandigheden waar een ieder last van had.
Het is louter en alleen bedoeld om te laten zien wat er kan gebeuren.


.
Laatst gewijzigd door marinus op 03 jan 2011, 00:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#60 Bericht door Theove » 03 jan 2011, 00:09

@Dijk; ik heb je filmpjes verplaatst naar het normale S&S topic, dit gaat over de grafieken van de S&S dag (hoewel....).

Jammer dat eea in een paar uur weer zo kan escaleren :cry:


De grafieken in dit topic heb ik puur geplaatst om in een plaatje te kunnen zien wat onomstotelijk op de S&S dag aan gegevens is gegenereerd. Heb er niets maar dan ook niets bijverzonnen.

Om alle discussies in een ander topic over meetwaarden die in andere condities zijn genomen te voorkomen, is hier alles beperkt tot 1 dag. Nu zie ik ineens toch weer gegevens van andere testbanken en condities verschijnen :-| Snap ik het nog?

Conclusie; het is nooit goed denk ik maar zo, iedereen heeft ergens zijn beste grafiek en wil daar graag aan refereren (logisch natuurlijk). Ik bedoel het dan ook niet verwijtend; constateer alleen.

Maar ik laat mij niet verleiden tot opgeven dus kom maar op met je grafieken/gegevens van de S&S dag 2010 en ik verwerk ze naar eer en geweten.

Verder wens ik een ieder een vreedzaam 2011 toe.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: S&S 2010 - de grafieken

#61 Bericht door Niekjuh » 03 jan 2011, 00:46

Theo er wordt ook niks gezegd over jou werk, zowel negatief als positief.
Dat laatste mag wel eens gebeuren.
Ik vind het erg mooi dat je er zoveel tijd en moeite in steekt en ook al reageer ik er niet op, ik mag het graag zien/lezen.

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: S&S 2010 - de grafieken

#62 Bericht door dolle aad » 03 jan 2011, 00:56

Niekjuh schreef:Theo er wordt ook niks gezegd over jou werk, zowel negatief als positief.
Dat laatste mag wel eens gebeuren.
Ik vind het erg mooi dat je er zoveel tijd en moeite in steekt en ook al reageer ik er niet op, ik mag het graag zien/lezen.

:thumbleft

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#63 Bericht door caveman » 03 jan 2011, 01:07

Prima uitgelegd Marinus heb het ook gezien van je test met de uitlaat.

en net wat je zegt des te hoger de lat ligt des te meer andere meetpunten ga je krijgen.

neem bijv de formule 1 de ene week rijden ze vooraan de andere week rijden ze in het midden.

en waarom moeten ze trainen en gegevens zoeken voor de afstelling?

daar hebben ze ook gelijk last van als de luchtdruk veranderd.

vond het allemaal super daar in Hoogeveen net wat je zegt voor iedereen gelijke omstandigheden.

alleen bij een paar toppers stonden er nog meer mensen dus nog een beetje extra invloed.

Theo gewoon door gaan joh. doe je ding vind het gaaf dat je, je nek uit durft te steken.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#64 Bericht door Maarten » 03 jan 2011, 08:50

Marinus, dank je wel voor je uitleg, het is goed om te weten wie er welk aandeel heeft gehad in de snelle machines. Dat was nog niet duidelijk, nu wel.

Nico (Creanotive) heeft laten zien dat hij mooie dingen kan bouwen, en heeft tevens bewezen een zeer goede tuner te zijn. En ook hulde voor Marinus.

Ik hoop dat de tuners en de snelle jongens toch ook hun plek terugvinden op Kreidler.nl. Jullie zijn welkom, maar ik kan niet elk negatief geluid censureren. Het is nu eenmaal een openbaar forum, en de kracht (en tevens de zwakte) zit in al die verschillende mensen met al die meningen. Onterechte kritiek, inwrijven, off topic enzovoorts zullen we proberen zo goed mogelijk tegen te gaan. Maar als iemand iets kritisch zegt, bijvoorbeeld dat je vantevoren had kunnen weten dat het koud zou zijn bij S&S en dat je daar dus je machines op moest afstellen, dan moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden.

Ik zou willen zeggen dat er veel winnaars zijn, nooit eerder waren er zulke hoge vermogens voor de straatKreidlers.

Mijn goede voornemen voor 2011 voor de Kreidlersite is dat ik er meer op toe zal zien dat de berichtgeving eerlijk en objectief is. Relschoppers, stokers en pure azijnzeikers die de hobby (en de zaken) verpesten zullen eerder gewaarschuwd of zelfs geband gaan worden. Ik kan dat alleen met jullie hulp, loopt het ergens uit de hand, stuur me dan een pb of druk op de reportknop.

Maarten

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#65 Bericht door lazy rider » 03 jan 2011, 09:31

marinus schreef:Wil even wat zaken verduidelijken voor diegene die in de weeromstuit de weg zijn kwijt geraakt.
Vooraf moet ik aangeven,. dat diegene die bij mij testen dat de daaruit voortkomende resultaten niet door mij gemeld worden aan derden.
Wil men toch wat weten dan info bij de eigenaar.

Echter in dit geval is er door de betrokken mensen reeds gesproken dus zal ik wat zaken op een rij zetten.

Getest zijn:

Marco 21,5 pk. (77 cc.) alleen vermogens meting uitgevoerd. tunning en bouw Nico
Pim 18,8 ,, (70 cc.) uitlaten getest en onsteking cor. tunning en bouw Nico
Johan 20,4 ,, (77 cc.) binnen op 16,5 uit op 20,4 pk. deel tunning Marinus Bouw Nico
Martjan 17,2 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Peter Polo 16,8 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Marinus 18,9 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus (niet aanwezig)

Deze Kreidlers (op die van Peter na) stonden allemaal, gegeven de omstandigheden veel te arm,...zelf heb ik fors warm staan draaien met de Kreidler van Johan en heb aan een aantal mensen laten zien dat ik de uitlaat blijvend vast kon houden. (buiten was het onder nul binnen 6 graden)
Deze nadelen waren er voor een ieder,...de een had er meer last van dan de ander,.....is uit te leggen,....ga ik niet doen.

Hoe hoger een machine getuned staat,..des te gevoeliger zal hij zijn voor wijzigingen in de atmosfeer en afwijkingen in de brandstof kwaliteit.
De een zal zeggen wat een gekloot met die dingen,....voor de ander is het een avontuur, maar tevens een never ending story.
Best wel leuk een werk/hobby zonder einde.

Als je niet tegen chaos kunt moet je hier nooit aan beginnen,....je zult namelijk nooit verder komen dan het enigsinds scheppen van orde in deze chaos, vandaag is het goed, morgen is het fout of juist beter.
Het is onlosmakelijk met tunning op dit niveau verbonden en zal nooit veranderen,.....

Het blijven ook wat van die nerveuze kereltjes.... raar heel raar.
Heb e.e.a. na gelezen nadat ik uit het hok kwam,.....maar begrijp met de beste wil van de wereld niet waar de weeromstuit vandaan komt.

Groet,..

Marinus

Om misverstanden te voorkomen: Er zijn vragen gesteld wat er nou hoe en wat,...deze waarden hebben niets te maken met de S&S dag.
Dat waarden daar anders uitvallen komt niet door de manier van testen of de bank van S&S (niks mis mee) maar door andere omstandigheden waar een ieder last van had.
Het is louter en alleen bedoeld om te laten zien wat er kan gebeuren.


.

Allereerst idereen de beste wensen voor 2011 .

De verschillen met het testen op verschillende testbanken en weersomstandigheden zijn alle honderde keren aan de orde geweest op dit forum .
Soms test je in een vochtige warme omgeving ,daarna sta je weer buiten in een koude droge omgeving .
Dit hoort er allemaal bij ,daarom is het ook verstandig om altijd op de zelfde bank te testen om te kunnen zien of er verbeteringen in zitten .
Als je op het niveau van boven de 20 pk zit maakt het niet zo veel meer uit of je nu 20,3 of 20,5 pk hebt ,veel belangrijker is als je iets veranderd hebt om te kunnen zien of de een verbetering of verslechtering is .
Met het gehele Big-Bore gebeuren zaten wij jaren geleden al boven de 27 Pk . Toen had ook iedereen altijd zijn voor oordelen klaar .
De testbank is niet goed enzo nu hebben vele het live meegemaakt,dus nu kun je ook zien hoe gevoelig een 2 takt regageerd op weersinvloeden .
De verschillen zijn op top niveau altijd erg klein , maar wat maakt het uit voor op een straat fiets .
Ik heb wel geleerd dat je beter met 17,5 pk kunt rondrijden dat alles heel blijft dan met 20 pk en alles kapot gaat .

Groeten,
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 03 jan 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: S&S 2010 - de grafieken

#66 Bericht door gebben » 03 jan 2011, 10:55

Niekjuh schreef:Theo er wordt ook niks gezegd over jou werk, zowel negatief als positief.
Dat laatste mag wel eens gebeuren.
Ik vind het erg mooi dat je er zoveel tijd en moeite in steekt en ook al reageer ik er niet op, ik mag het graag zien/lezen.
gelijk heb je niek :wink:
bij deze dan theo :clap mooi wark :wink:
ik weet dat ome karst er erg veel werk voor moet doen om alles goed op een lijst te krijgen,en dat zal voor jou niet minder zijn :wink:
dus kom op met de S&S metingen van afgelopen donderdag jongens :wink:

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#67 Bericht door caveman » 03 jan 2011, 11:20

Hier die van mij :oops:

even de mededeling kvv was 100 %

eitank choke schuif los en deksel carb los getrild.

formule rem achter vast geslagen.

geen excuus. maar toch wel invloed.
Bijlagen
kreidler eitank testbank (Large).jpg
kreidler eitank testbank (Large).jpg (74.26 KiB) 5859 keer bekeken
Kreidler KVV testbank (Large).jpg
Kreidler KVV testbank (Large).jpg (74.78 KiB) 5859 keer bekeken
kreidler formule testbank (Large).jpg
kreidler formule testbank (Large).jpg (56.02 KiB) 5859 keer bekeken

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#68 Bericht door Theove » 03 jan 2011, 11:40

Zo, de volgende grafiek. Hierin is per cc inhoud de hoogste pk/cc verhouding verwerkt. Geen onderscheid gemaakt in inlaat/koeling.
Bijlagen
specvermgrafiek.jpg
specvermgrafiek.jpg (55.27 KiB) 4327 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10802
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 568 keren

Re: S&S 2010 - de grafieken

#69 Bericht door Henk 3bakvoet » 03 jan 2011, 15:18

marinus schreef:
Getest zijn:

Marco 21,5 pk. (77 cc.) alleen vermogens meting uitgevoerd. tunning en bouw Nico
Pim 18,8 ,, (70 cc.) uitlaten getest en onsteking cor. tunning en bouw Nico
Johan 20,4 ,, (77 cc.) binnen op 16,5 uit op 20,4 pk. deel tunning Marinus Bouw Nico
Martjan 17,2 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Peter Polo 16,8 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Marinus 18,9 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus (niet aanwezig)


.
Maarten, is het geen idee om jou kreidler ook even bij Marinus op de bank te zetten. :idea:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: S&S 2010 - de grafieken

#70 Bericht door nozems » 03 jan 2011, 15:35

Kijk daar noem je wat Johan.....al blijft dit een natuurlijk altijd erg gevoelig onderwerp, er wordt toch ook om de eer gestreden,maar wat ik nog steeds niet snap,was het nou de bedoeling om het hoogste (rijdbare) vermogen te krijgen,of wat?Als jij Johan al boven de 27pk weet te scoren...dan moet dat elders gerust wel lukken om die 27pk ook te halen, de kennis is zeker voor handen!

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#71 Bericht door lazy rider » 03 jan 2011, 18:26

nozems schreef:Kijk daar noem je wat Johan.....al blijft dit een natuurlijk altijd erg gevoelig onderwerp, er wordt toch ook om de eer gestreden,maar wat ik nog steeds niet snap,was het nou de bedoeling om het hoogste (rijdbare) vermogen te krijgen,of wat?Als jij Johan al boven de 27pk weet te scoren...dan moet dat elders gerust wel lukken om die 27pk ook te halen, de kennis is zeker voor handen!

Hallo Pascal ,

Je formuleerd het nu zo als of het een eitje is om boven de 25 PK uit te komen .
Ik heb er vele horen zeggen dat ze 25 pk en meer hebben ,maar de testbank uitslagen laat toch heel wat anders zien .
En over het koppel maar helemaal niet te praten , wat ik overigens best wel laag vindt bij de meeste metingen.
Een berekend vermogen is heel wat anders dan een gemeten vermogen ,dat blijkt dus wel uit de uitslagen .
Ik heb weken op de testbank gestaan en honderde wijzigingen aangebracht om aan deze vermogens te komen .
Dan praat ik nog niet over al de andere uren die we er mee bezig zijn geweest.
Maar deze vermogens zijn totaal niet geschikt voor straat gebruik , mits je alleen maar wilt steutelen en veel geld uitgeven en weinig wilt rijden.

Dit was 1 van mijn test grafieken met de 86 cc Big-Bore van malossi , deze was net iets te hoog getimed wat ten kosten ging van het koppel maar met de uitlaat op 203 is dat ook niet zo vreemd .
We gebruiken wel een andere correctie methode dan S&S voor de rest gebruiken we de zelfde software .
Wij meten altijd in SAE PK's en niet ISO zoals S&S gebruikt .

johan
Bijlagen
testrun%2090%20cc%201.JPG
testrun%2090%20cc%201.JPG (90.01 KiB) 5633 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 04 jan 2011, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: S&S 2010 - de grafieken

#72 Bericht door nozems » 03 jan 2011, 18:59

Nou zo bedoelde ik het nu ook weer niet,ik vindt het al knap wat er gemaakt en gecreerd wordt,laat dat duidelijk zijn......maar nu hadden we zo,n leuke testbank dag en het lijkt er wel om te gaan wie het allerhoogste vermogen heeft,maar juist een mooi vermogensloop is toch veel belangrijker?en een idem dito koppel?
Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je 18pk of krap 20pk heb,alleen op de snelweg of met een sprintje zal je iets sneller kunnen zijn,maar wellicht is dat toch wel de redenen?

Er worden namelijk verschillende dingen gezegd,eerst gaat het om de rijdbaarheid,maar als we op de bank gaan tellen de hoogste cijfers?(maargoed ik spreek mezelf ook weleens tegen)

De tunerbattle programma is wel een mooie,daar krijg je wel een goed beeld van de rijdbaarheid, ook al ben ik zelf niet van die hoge vermogens, toch vindt ik het razend intressant!

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#73 Bericht door RS3001 » 03 jan 2011, 19:05

Mooie gegevens..........maar heeft niks met s&s te maken.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#74 Bericht door lazy rider » 03 jan 2011, 19:11

RS3001 schreef:Mooie gegevens..........maar heeft niks met s&s te maken.

Daar stonden toch niet alleen straat kriedlers op de testbank !
Waar ook de grafieken van vermeld worden.
Dus ik snap niet waarom het er niets mee te maken heeft , het gaat toch om opgevoerde kreidlers ?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5514
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: S&S 2010 - de grafieken

#75 Bericht door kreidler844 » 03 jan 2011, 19:22

Klusje voor Theo
Bijlagen
Grafiek VHS
Grafiek VHS
Grafiek VHS.jpg (91.9 KiB) 5650 keer bekeken
Grafiek AM 6 onder een Honda crosser
Grafiek AM 6 onder een Honda crosser
Grafiek AM 6.jpg (88.05 KiB) 5650 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kreidler844 op 03 jan 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie