marinus schreef:Wil even wat zaken verduidelijken voor diegene die in de weeromstuit de weg zijn kwijt geraakt.
Vooraf moet ik aangeven,. dat diegene die bij mij testen dat de daaruit voortkomende resultaten niet door mij gemeld worden aan derden.
Wil men toch wat weten dan info bij de eigenaar.
Echter in dit geval is er door de betrokken mensen reeds gesproken dus zal ik wat zaken op een rij zetten.
Getest zijn:
Marco 21,5 pk. (77 cc.) alleen vermogens meting uitgevoerd. tunning en bouw Nico
Pim 18,8 ,, (70 cc.) uitlaten getest en onsteking cor. tunning en bouw Nico
Johan 20,4 ,, (77 cc.) binnen op 16,5 uit op 20,4 pk. deel tunning Marinus Bouw Nico
Martjan 17,2 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Peter Polo 16,8 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus
Marinus 18,9 ,, (60,3 cc.) tunning en bouw Marinus (niet aanwezig)
Deze Kreidlers (op die van Peter na) stonden allemaal, gegeven de omstandigheden veel te arm,...zelf heb ik fors warm staan draaien met de Kreidler van Johan en heb aan een aantal mensen laten zien dat ik de uitlaat blijvend vast kon houden. (buiten was het onder nul binnen 6 graden)
Deze nadelen waren er voor een ieder,...de een had er meer last van dan de ander,.....is uit te leggen,....ga ik niet doen.
Hoe hoger een machine getuned staat,..des te gevoeliger zal hij zijn voor wijzigingen in de atmosfeer en afwijkingen in de brandstof kwaliteit.
De een zal zeggen wat een gekloot met die dingen,....voor de ander is het een avontuur, maar tevens een never ending story.
Best wel leuk een werk/hobby zonder einde.
Als je niet tegen chaos kunt moet je hier nooit aan beginnen,....je zult namelijk nooit verder komen dan het enigsinds scheppen van orde in deze chaos, vandaag is het goed, morgen is het fout of juist beter.
Het is onlosmakelijk met tunning op dit niveau verbonden en zal nooit veranderen,.....
Het blijven ook wat van die nerveuze kereltjes.... raar heel raar.
Heb e.e.a. na gelezen nadat ik uit het hok kwam,.....maar begrijp met de beste wil van de wereld niet waar de weeromstuit vandaan komt.
Groet,..
Marinus
Om misverstanden te voorkomen: Er zijn vragen gesteld wat er nou hoe en wat,...deze waarden hebben niets te maken met de S&S dag.
Dat waarden daar anders uitvallen komt niet door de manier van testen of de bank van S&S (niks mis mee) maar door andere omstandigheden waar een ieder last van had.
Het is louter en alleen bedoeld om te laten zien wat er kan gebeuren.
.
Allereerst idereen de beste wensen voor 2011 .
De verschillen met het testen op verschillende testbanken en weersomstandigheden zijn alle honderde keren aan de orde geweest op dit forum .
Soms test je in een vochtige warme omgeving ,daarna sta je weer buiten in een koude droge omgeving .
Dit hoort er allemaal bij ,daarom is het ook verstandig om altijd op de zelfde bank te testen om te kunnen zien of er verbeteringen in zitten .
Als je op het niveau van boven de 20 pk zit maakt het niet zo veel meer uit of je nu 20,3 of 20,5 pk hebt ,veel belangrijker is als je iets veranderd hebt om te kunnen zien of de een verbetering of verslechtering is .
Met het gehele Big-Bore gebeuren zaten wij jaren geleden al boven de 27 Pk . Toen had ook iedereen altijd zijn voor oordelen klaar .
De testbank is niet goed enzo nu hebben vele het live meegemaakt,dus nu kun je ook zien hoe gevoelig een 2 takt regageerd op weersinvloeden .
De verschillen zijn op top niveau altijd erg klein , maar wat maakt het uit voor op een straat fiets .
Ik heb wel geleerd dat je beter met 17,5 pk kunt rondrijden dat alles heel blijft dan met 20 pk en alles kapot gaat .
Groeten,
Johan