Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projecten?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projecten?

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 11 apr 2011, 22:14

Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projecten?

Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! dit is nou wat ik altijd wilde.

Week 2 ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet, wat rijdt hij nu geweldig, veeeel beter nu.

Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, wat rijdt hij nu geweldig.

Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, hij ademt nu beter, als een kogel gaat hij.

Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, hij trekt nu beter door in al zijn versnellingen.

Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in nu, als een straaljager gaat ie.

Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, aaaaa haha ja ja ja

Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nu heerlijk regelmatig stationair.

Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. hij rijdt gelijk aan een Pan European.

Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, oh wat ben ik tevreden nu.

Week 11 Ik heb wat geëxperimenteerd met de eind demper ollala, wat een verschil.

Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan, fenomenaal wat een power.

Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, jonge jonge wat een gasreactie nu.

Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god als de brandweer gaat hij.

Week 15 Ik ga toch voor een berekende uitlaat.

Week 16 Te koop aangeboden

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#2 Bericht door Niekjuh » 11 apr 2011, 22:17

Haha die henk, week 1 t/m 15 klopt wel, met een kreidler ben en blijf je altijd bezig, dat maakt het nou net leuk.
Week 16 niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#3 Bericht door Sander » 11 apr 2011, 22:31

Er blijft altijd verbetering inzitten, hoe dan ook! :D
Meer net zoals Niek zegt, punt 16 zal er voor mij nooit komen :wink:

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#4 Bericht door lampie » 11 apr 2011, 22:33

die Henk weer :mrgreen:.
wat ik denk van Henk, Henk wil een Big-bore maar ja dat kan natuurlijk niet als Orgineel Kreidler goeroe............ :mrgreen: :mrgreen:


Lampie

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#5 Bericht door Gijs » 11 apr 2011, 22:34

waar haalt ie het vandaan!

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#6 Bericht door redfox » 11 apr 2011, 22:35

Gijs schreef:waar haalt ie het vandaan!
Ik denk dat hij de topics volgt :wink:
Maar dan nog :clap

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#7 Bericht door nozems » 11 apr 2011, 22:40

Geweldig, met een kreidler raak je niet uitgetund, als je dat wilt natuurlijk, het kan altijd beter, ik zit nu in week 9, maar heb een hoop dingen nog niet gedaan, gauw een afspraak maken met de tuner :lol:

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#8 Bericht door Jan. K » 11 apr 2011, 22:46

Ja hoor, ik geloof het wel, henkie. haha

Nee, wat jij en ik en vele doen... voor teveel geld ouwe meuk opscharrelen omdat het ori moet zijn, dan in mekaar schroeven en ooooooh en aaaah roepen.
Is dat wat.
Ieder zijn ding.
Denk dat ik ook maar eens big ga bore, heb er alleen net als henk geen ruk verstand van. Whaaaaa

Ik bedoel.... verveel je jezelf, Henk?

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#9 Bericht door hermanp » 11 apr 2011, 22:56

Leuk verhaaltje Henk. Ben het grotendeels met je eens. Niet alleen met de big bore projecten, maar ook bij de 16-jarigen zie je na verloop van tijd dat de interesse elders gaat liggen of dat men niet tevreden is met het resultaat en de boel verkoopt.
Week 17 Te koop gevraagd, motor met meer cc's?

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#10 Bericht door MichielJ » 11 apr 2011, 22:57

Henk beschrijft volgens mij de big bores wanabe's. Volgens mij zijn er best heel wat jongens die al tijden naar tevredenheid rijden. De mensen die Henk beschrijft willen big bore rijden met een small bore budget ;-)

Ik vind het prachtig en kan er zeker van genieten maar ik ga niet om. Teveel poespas, ik heb te weinig verstand ervan en heb een big bore die een andere big bore overbodig maakt.

Wel weer een amusant stukje :lol:

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#11 Bericht door Niekjuh » 11 apr 2011, 23:11

Ik snap jou punt niet echt Michiel, volgens mij ben ik de eerste big bore rijder met een relatief klein budget...

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#12 Bericht door nozems » 11 apr 2011, 23:18

Over alles valt wat te zeggen toch Niek?of je accepteert dat je met 75km/h als top genoegen neemt, opdat dat nu eenmaal de kreidler is zoals ie is, of je koopt een motorfiets die 140km/h gaat :lol:

Trek het je niet aan, dit stelt helemaal niks voor, nee dan moet je eens terug bladderen in m,n oude topic rustige 75cc :lol:
Het zal mij allemaal wel, doe gewoon lekker je ding :D

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#13 Bericht door hermanp » 11 apr 2011, 23:21

MichielJ schreef:Henk beschrijft volgens mij de big bores wanabe's. Volgens mij zijn er best heel wat jongens die al tijden naar tevredenheid rijden. De mensen die Henk beschrijft willen big bore rijden met een small bore budget ;-)

Ik vind het prachtig en kan er zeker van genieten maar ik ga niet om. Teveel poespas, ik heb te weinig verstand ervan en heb een big bore die een andere big bore overbodig maakt.

Wel weer een amusant stukje :lol:


Ik denk dat wat Henk beschrijft geldt voor iedereen die aan het opvoeren/tunen is. Het is eigenlijk nooit goed. Er zijn er maar weinig die met een getunde Kreidler zonder sleutelen veel kilometers maken, zelfs de standaard RS of TM-en moeten regelmatig onder het mes, als ik de verscheidene topics zo lees. Sproeiertje kleiner of groter, klepjes in de uitlaat even bijbuigen, sproeiernaald verstellen of ontsteking net even anders zetten zodat de Kreidler wéér perfect loopt. Tenminste, de eerste 10 kilometer?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#14 Bericht door nozems » 11 apr 2011, 23:26

En zo is het maar net Herman, ik weet dat er ook genoeg zijn die geen genoegen nemen met een standaard machientje en toch gaan zoeken in het huidige kennisveld.

Ik vindt dit juist het leuke eraan, al moet er wel een grens zijn, ik zou er niet vrolijk van worden om elke 3maanden m,n blok los te moeten halen, omdat ik anders kans loopt dat m,n drijfstang vanzelf de uitlaat uitkomt :D maar pielen met een sproeiertje zo af en toe, is niet een ramp.....maar ik stop met tikken want ik loop danig achter op Henk z,n schema :lol:

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 696 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#15 Bericht door Monsma » 11 apr 2011, 23:29

Welke week zit je Pascal 4/5?

Haha grappig lijstje.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#16 Bericht door nozems » 11 apr 2011, 23:34

nee dit wordt de 9de week al, ik loop zeker 4 weken achter, maar stiekem toch bijna 2500km verder :D

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 696 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#17 Bericht door Monsma » 11 apr 2011, 23:36

nozems schreef:nee dit wordt de 9de week al, ik loop zeker 4 weken achter, maar stiekem toch bijna 2500km verder :D
Netjes , maar we gaan off topic. Het zoals al eerder geschreven je stelt elke keer opnieuw prioriteiten aan je kreidler althans dat heb ik.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#18 Bericht door Niekjuh » 11 apr 2011, 23:39

hermanp schreef:
MichielJ schreef:Henk beschrijft volgens mij de big bores wanabe's. Volgens mij zijn er best heel wat jongens die al tijden naar tevredenheid rijden. De mensen die Henk beschrijft willen big bore rijden met een small bore budget ;-)

Ik vind het prachtig en kan er zeker van genieten maar ik ga niet om. Teveel poespas, ik heb te weinig verstand ervan en heb een big bore die een andere big bore overbodig maakt.

Wel weer een amusant stukje :lol:


Ik denk dat wat Henk beschrijft geldt voor iedereen die aan het opvoeren/tunen is. Het is eigenlijk nooit goed. Er zijn er maar weinig die met een getunde Kreidler zonder sleutelen veel kilometers maken, zelfs de standaard RS of TM-en moeten regelmatig onder het mes, als ik de verscheidene topics zo lees. Sproeiertje kleiner of groter, klepjes in de uitlaat even bijbuigen, sproeiernaald verstellen of ontsteking net even anders zetten zodat de Kreidler wéér perfect loopt. Tenminste, de eerste 10 kilometer?
Kreidler rijders zijn gewoon erg kritisch, maar dat hoort ook bij de hobby, lekker sleutelen.
Misschien wel het allerleukste zelfs...

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#19 Bericht door hermanp » 12 apr 2011, 00:55

Voor vrijwel alle Kreidler-bezitters is de Kreidler een hobby, en een hobby mag geld en tijd kosten. Van tevoren weet je dat wanneer je gaat tunen, er tijd, soms erg veel tijd, in het afstellen gaat zitten. Je gaat iedere keer weer proberen om hem iets beter te laten lopen, zeker als je een ander met een, misschien, nog mooier lopende Kreidler hebt gesproken.
Voor mij persoonlijk is de Kreidler vanaf mijn eerste kilometers die ik maakte, voornamelijk een vervoermiddel geweest wat het gewoon moest doen. Op mijn SL heb ik vanaf dat ik hem kocht, ongeveer 1997, vele duizenden kilometers gemaakt voordat ik zelfs maar een bougietje eruit had gedraaid.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#20 Bericht door dijk » 12 apr 2011, 06:11

toppie henk :mrgreen:

timotimo
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2011, 16:13
Locatie: Schimmert (Limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#21 Bericht door timotimo » 12 apr 2011, 07:59

Haha leuk bedacht henk!
Volgens mij Klopt het ook nog redelijk wat er staat! Zelf doe ik dat in iets wat lichtere maten en iets wat langzamer.. Ik snap alleen die snelheden niet(beetje overdreven) hehe

Gr,
Timotimo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#22 Bericht door Henk 3bakvoet » 12 apr 2011, 08:15

Henk 3bakvoet schreef:Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projecten?

Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! dit is nou wat ik altijd wilde.

Week 2 ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet, wat rijdt hij nu geweldig, veeeel beter nu.

Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, wat rijdt hij nu geweldig.

Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, hij ademt nu beter, als een kogel gaat hij.

Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, hij trekt nu beter door in al zijn versnellingen.

Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in nu, als een straaljager gaat ie.

Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, aaaaa haha ja ja ja

Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nu heerlijk regelmatig stationair.

Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. hij rijdt gelijk aan een Pan European.

Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, oh wat ben ik tevreden nu.

Week 11 Ik heb wat geëxperimenteerd met de eind demper ollala, wat een verschil.

Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan, fenomenaal wat een power.

Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, jonge jonge wat een gasreactie nu.

Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god als de brandweer gaat hij.

Week 15 Ik ga toch voor een berekende uitlaat.

Week 16 Te koop aangeboden
Hoe het eigenlijk gelezen moet worden.

Week 1 Jongens hij rijdt als een kogel, geweldig! Maar!!!!!!! ik ben niet helemaal tevreden.

Week 2 Om dat ik niet tevreden ben ik heb toch maar de vertanding wat lichter gezet.

Week 3 Ik heb maatje kleinere sproeier gemonteerd, hij rijdt nog steeds niet naar mijn zin.

Week 4 Ik heb het luchtfilter iets aangepast, ik heb het idee dat het iets beter gaat nu.

Week 5 toch de vertanding iets zwaarder gezet, door het geklooi met mijn lucht luchtfilter en sproeiers ben ik eigenlijk nu de weg kwijt.

Week 6 het beeld van de bougie is erg licht, heb er een maatje kouder in, ik ben bang voor een vast naaier dus ook de oude sproeier weer gemonteerd.

Week 7 ik heb de curve van mijn ontsteking iets bij gesteld, ik ben nog steeds niet tevreden.

Week 8 Ik heb een grotere stationair sproeier gezet, hij loopt nog steeds niet regelmatig stationair.

Week 9 wind tegen kwam ik rechtop niet boven de 130 toch maar een tandje kleiner voor. ik wil de rij eigenschappen van een Pan European.

Week 10 aangezien ik altijd wind mee heb toch maar een 33 achter tandwiel gemonteerd, gloeiende gloeiende waar blijft het toer karakter van mijn bigbore.

Week 11 Ik weet het niet meer, bakken met geld verdampen daarom wat geëxperimenteerd met de eind demper.

Week 12 Ik ben nu van 33 naar 35 achter gegaan het is nog steeds niet wat ik voor ogen had.

Week 13 Stand van de gas naald iets hoger gezet, mijn lol gaat er af het is nog steeds geen Pan European.

Week 14 Toch de uitlaatbocht iets ingekort op advies van mijn tuner, mijn god ik wou dat hij in zijn broek gescheten had.

Week 15 Inmiddels ben ik radeloos, en Luc een mailtje gestuurd of hij een berekening voor een juiste uitlaat kan maken, hij is mijn laatste strohalm.

Week 16 Eigenlijk diep in mijn hart had ik het bij een leuk getuned 50 cc moeten houden.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#23 Bericht door nozems » 12 apr 2011, 09:29

:lol: geniaal :lol:

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#24 Bericht door rm-mer » 12 apr 2011, 10:44

Haha, leuk lijstje.

Er bestaat inderdaad iets als een motorfiets als je 150 wil rijden :D

Wel altijd zonde van de goede originele carters waar aan gelast/geboord wordt bij deze projecten :x

Maar het blijven leuke projecten om te volgen!

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10325
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Geloven jullie het allemaal nog die super bigbore projec

#25 Bericht door Andy » 12 apr 2011, 11:01

Ha die Henk,,, het was weer een beetje stil,,, nu is die er weer met scherpe teksten :clap

Het is vaak wel de realiteit van het tunen en/of op zoek naar meer snelheid/vermogen.

Van je eertse lijstje zit ik op week 1 van mijn big-bore project, en dat blijft zo.
Het enige wat ik hoefde te doen = een standaard pijp monteren (ipv de 6p.homoet) en wat klooien met de gasnaald.

Ik heb koppel en een vreselijk fijn rijdende kreidler voor lange afstanden. Snelheid was niet mijn prioriteit.

Andy,

Plaats reactie