afdraaien cilinder
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
- Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
afdraaien cilinder
hallo,
ik heb een rm uit 73 (2.9pk) en ik zou mijn cilinderkop willen laten afdraaien nu heb ik toch nog wel wat vragen:
geeft dit echt een groot verschil?
hoe kan ik bepalen hoeveel ik hem kan laten afdraaien?
cuno
ik heb een rm uit 73 (2.9pk) en ik zou mijn cilinderkop willen laten afdraaien nu heb ik toch nog wel wat vragen:
geeft dit echt een groot verschil?
hoe kan ik bepalen hoeveel ik hem kan laten afdraaien?
cuno
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
Beetje vragen naar de bekende............... 1 mm, zodat hij net zo lang wordt dan een 15.43.99.cuno schreef:hallo,
ik heb een rm uit 73 (2.9pk) en ik zou mijn cilinderkop willen laten afdraaien nu heb ik toch nog wel wat vragen:
geeft dit echt een groot verschil?
hoe kan ik bepalen hoeveel ik hem kan laten afdraaien?
cuno
Wietse
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: afdraaien cilinder
Hij heeft slecht gelezen in zijn andere topicCaspar schreef:Je moet de cilinder afraaien , niet de kop.
Of je moet de kop IN de cilinder laten vallen , dat gaat ook.
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
Inderdaad Caspar, maar is ook een behoorlijk stukje duurder en deze cilinders zijn toch te lang.Caspar schreef:Je moet de cilinder afraaien , niet de kop.
Of je moet de kop IN de cilinder laten vallen , dat gaat ook.
Wietse
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: afdraaien cilinder
Niet op het pasvlak waar de koppakking tegenaan komt.cuno schreef:gaat dit dan wel , deze zijn toch verchroomd?
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
het antwoord is al gegeven. 1 mm dan is is gelijk qua lengte aan de 15.43.99.
bij te veel afdraaien komt de zuiger boven de cilinder uit. Dus houdt gewoon de maten aan die hier gegeven worden doro de kenners.
bij te veel afdraaien komt de zuiger boven de cilinder uit. Dus houdt gewoon de maten aan die hier gegeven worden doro de kenners.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: afdraaien cilinder
Wat er niet bij verteld wordt is dat de timingen niet hetzelfde als een .99 worden , met het afdraaien van de onderkant krijg je meer inlaat timing maar spoelpoorten en uitlaat timing worden minder ( en dat is al niet veel) m.a.w. alles wordt uit verband getrokken.het antwoord is al gegeven. 1 mm dan is is gelijk qua lengte aan de 15.43.99.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: afdraaien cilinder
verwarrend ,
De één heeft het over een cilinderkop afdraaien
Cilinderkop erin draaien
Draaikont Leks , geeft er weer een draai aan .
Dan weer bovenkant cilinder afdraaien
dan weer aan de voet van cilinder draaien .
iedereen draaid maar wat om de... hete brij , lijk mij
Dalijk draai ik me wel om in bed
De één heeft het over een cilinderkop afdraaien
Cilinderkop erin draaien
Draaikont Leks , geeft er weer een draai aan .
Dan weer bovenkant cilinder afdraaien
dan weer aan de voet van cilinder draaien .
iedereen draaid maar wat om de... hete brij , lijk mij
Dalijk draai ik me wel om in bed
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: afdraaien cilinder
Een RM cilinder is meestal 70mm hoog, die draai je best af naar 68mm.
En draai de BOVENKANT af (waar de koppakking tegen zit dus).
Als je de onderkant afdraait zakken de poorten nog dieper naar beneden en zal hij helemaal niet meer goed rijden.
En draai de BOVENKANT af (waar de koppakking tegen zit dus).
Als je de onderkant afdraait zakken de poorten nog dieper naar beneden en zal hij helemaal niet meer goed rijden.
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
Dat is inderdaad waar, maar als je van de bovenkant een één mm afdraaid, dan blijven de poort hetzelfde tenopzichte van de slag van de krukas. En wordt in principe alleen de compressie verhoogd, nietwaar?Ed.P schreef:Wat er niet bij verteld wordt is dat de timingen niet hetzelfde als een .99 worden , met het afdraaien van de onderkant krijg je meer inlaat timing maar spoelpoorten en uitlaat timing worden minder ( en dat is al niet veel) m.a.w. alles wordt uit verband getrokken.het antwoord is al gegeven. 1 mm dan is is gelijk qua lengte aan de 15.43.99.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: afdraaien cilinder
Ed en anderen,Ed.P schreef:Wat er niet bij verteld wordt is dat de timingen niet hetzelfde als een .99 worden , met het afdraaien van de onderkant krijg je meer inlaat timing maar spoelpoorten en uitlaat timing worden minder ( en dat is al niet veel) m.a.w. alles wordt uit verband getrokken.het antwoord is al gegeven. 1 mm dan is is gelijk qua lengte aan de 15.43.99.
Let ff op... Eén mm van de bovenzijde van deze cilinder af (laten) draaien geeft meer pit.
Timingen zijn best ok, compressie is veel te laag.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
Zelf rij ik op mijn kroeg-Kreidler met een afgedraaide 2,9 pk cilinder met 14-36 heerlijk rijdende combinatie 70+ met lekker koppel onderin.
Wietse
Wietse
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: afdraaien cilinder
Heb een paar jaar geleden op MP een versleten 15.03.91 gekocht die aan de kopzijde 3 mm is afgedraaid ( 70--> 67 )
Deze cilinder heb ik voor controle zonder pakkingen met een originele kop gemonteerd en door soldeertin te pletten de ruimte tussen zuiger en kop vastgesteld ( aan de uitlaatzijde gemeten ) Met pakkingen zou ik dan op 1.2 mm komen.
Het was de bedoeling deze cilinder te laten opknappen ( nieuwe wand ) om mijn 15.13.91 met stootrand te vervangen. Maar ik weet ook niet hoe dit gaat lopen of te wel wat het karakter van dit cilindertje is t.o.v. een standaard 2.9 15.03.91 of 2.0 15.13.91 . Ik kan het zelf wel invullen, zoals meer temprament, betere gasreactie, toename van trekkracht, maar dit zijn mijn veronderstellingen en niet mijn ervaringen.
Dus ben ook ik erg benieuwd wat de ervaringsdeskundigen op dit forum hierover te zeggen hebben.
Groeten Ben.
Deze cilinder heb ik voor controle zonder pakkingen met een originele kop gemonteerd en door soldeertin te pletten de ruimte tussen zuiger en kop vastgesteld ( aan de uitlaatzijde gemeten ) Met pakkingen zou ik dan op 1.2 mm komen.
Het was de bedoeling deze cilinder te laten opknappen ( nieuwe wand ) om mijn 15.13.91 met stootrand te vervangen. Maar ik weet ook niet hoe dit gaat lopen of te wel wat het karakter van dit cilindertje is t.o.v. een standaard 2.9 15.03.91 of 2.0 15.13.91 . Ik kan het zelf wel invullen, zoals meer temprament, betere gasreactie, toename van trekkracht, maar dit zijn mijn veronderstellingen en niet mijn ervaringen.
Dus ben ook ik erg benieuwd wat de ervaringsdeskundigen op dit forum hierover te zeggen hebben.
Groeten Ben.