Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebben
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 mar 2011, 21:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
hoi dennis ik hoop dat je tevreden bent met je mono shock. zie ook een bekende uitlaat heb hem toen gemaakt voor een homoet gr alco
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Watergekoelde Kreidler crossers
Hallo Klaas Jan ,KJ schreef:Je bedoelt deze.
Wat is de buitendiameter hiervan ?
Ik heb anders 2 stuurhouders in aluminium hier voor .
Gr, Leopold .
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
De Bobine/CDI die hier bij zit is niet van Kokusan, je moet de zwarte hebben met Zundapp embleem die is beter.Hegu-Dennis schreef:Hieronder even een foto van de Kokusan (EVO) die ik laatst van MP heb gekocht. Ik heb de ontsteking nodig om de electrische pomp te laten draaien. Ik hoop dat ie het houdt? Ik hoor de laatste tijd veel negatieve verhalen rond de Kokusan ontstekingen?! Ze schijnen, zeker op opgevoerde Kreidlers, nogal eens vaak stuk te gaan.
Weet iemand daar meer van? Waar ligt dat aan? Wat is een goed (of beter) alternatief?
Wietse
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Watergekoelde Kreidler crossers
Leopold Hogenhuis schreef:Hallo Klaas Jan ,KJ schreef:Je bedoelt deze.
Wat is de buitendiameter hiervan ?
Ik heb anders 2 stuurhouders in aluminium hier voor .
Gr, Leopold .
Leopold,
ik moest ff nazoeken waar je de quote vandaag gehaald had...de buitendiameter van de VDO temp.meter is 51,8mm
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Watergekoelde Kreidler crossers
Sorry , bedankt nogKJ schreef:Leopold Hogenhuis schreef:Hallo Klaas Jan ,KJ schreef:Je bedoelt deze.
Wat is de buitendiameter hiervan ?
Ik heb anders 2 stuurhouders in aluminium hier voor .
Gr, Leopold .
Leopold,
ik moest ff nazoeken waar je de quote vandaag gehaald had...de buitendiameter van de VDO temp.meter is 51,8mm
Leopold .
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Ik heb het frame terug van Alco Bergman.
Het is hem gelukt om er een mono/shock frame van te maken. Hij heeft daarvoor een andere achterbrug gebruikt. Ziet er allemaal fantastisch uit! Echt vakwerk. Deze jongen verstaat zijn vak! Niet voor niets komen mensen vanuit heel Nederland en zelfs daarbuiten om advies, frame's, uitlaten enz. Dat alles doet ie naast zijn baan, voor de hobby.
Nu blijkt dat ook de uitlaat die ik via Marktplaats heb gekocht, door Alco is gemaakt. Dat stemt me gerust. Dan is het vast een goede uitlaat.
Alco, je hebt me ontzettend blij gemaakt. Tot ziens op de crossbaan!
Hieronder wat foto's van het frame, met daarin de gouden velgen, Voorvork en Grimecanaven.
Het is hem gelukt om er een mono/shock frame van te maken. Hij heeft daarvoor een andere achterbrug gebruikt. Ziet er allemaal fantastisch uit! Echt vakwerk. Deze jongen verstaat zijn vak! Niet voor niets komen mensen vanuit heel Nederland en zelfs daarbuiten om advies, frame's, uitlaten enz. Dat alles doet ie naast zijn baan, voor de hobby.
Nu blijkt dat ook de uitlaat die ik via Marktplaats heb gekocht, door Alco is gemaakt. Dat stemt me gerust. Dan is het vast een goede uitlaat.
Alco, je hebt me ontzettend blij gemaakt. Tot ziens op de crossbaan!
Hieronder wat foto's van het frame, met daarin de gouden velgen, Voorvork en Grimecanaven.
- Bijlagen
-
- vanveen 132.jpg (64.36 KiB) 9966 keer bekeken
-
- vanveen 131.jpg (51.1 KiB) 9966 keer bekeken
-
- vanveen 130.jpg (68.56 KiB) 9966 keer bekeken
-
- vanveen 129.jpg (64.46 KiB) 9966 keer bekeken
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Via een vriend heb ik de hand weten te leggen op de originele foto's van de watergekoelde van Veen-Gebben van de RAI uit 1975 van fotograaf Jan Heeze uit Leerdam.
De gekleurde foto komt uit een Engels motorblad uit 1977 *On two wheels, nr. 46*
De gekleurde foto komt uit een Engels motorblad uit 1977 *On two wheels, nr. 46*
- Bijlagen
-
- vanveen 144.jpg (55.26 KiB) 9952 keer bekeken
-
- vanveen 143.jpg (46.98 KiB) 9952 keer bekeken
-
- vanveen 141.jpg (39.31 KiB) 9952 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Dat heeft Alco heel mooie gemaakt, de blokophanging is ook gerepareerd ...
Welke onsteking zat er in de LC kreidler en hoe werd de accu op spanning gehouden ???
Andy,
Welke onsteking zat er in de LC kreidler en hoe werd de accu op spanning gehouden ???
Andy,
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hegu-Dennis schreef:Via een vriend heb ik de hand weten te leggen op de originele foto's van de watergekoelde van Veen-Gebben van de RAI uit 1975 van fotograaf Jan Heeze uit Leerdam.
De gekleurde foto komt uit een Engels motorblad uit 1977 *On two wheels, nr. 46*
heeele mooje plaatjes Dennis,
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hoi Andy,
Geen idee welke ontsteking gebruikt werd op de watergekoelde van Veen/Gebben.
Hieronder nog even een foto van mijn laatste aankoop. Wat nieuw spul.
Geen idee welke ontsteking gebruikt werd op de watergekoelde van Veen/Gebben.
Hieronder nog even een foto van mijn laatste aankoop. Wat nieuw spul.
- Bijlagen
-
- december 2011 019.jpg (50.29 KiB) 9869 keer bekeken
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
er zit toch een Dellorto ub carb. op of zie ik op die mooije gekleurde foto iets andersHegu-Dennis schreef:Via een vriend heb ik de hand weten te leggen op de originele foto's van de watergekoelde van Veen-Gebben van de RAI uit 1975 van fotograaf Jan Heeze uit Leerdam.
De gekleurde foto komt uit een Engels motorblad uit 1977 *On two wheels, nr. 46*
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hoi Johnny,
Ik weet niet wat voor carburateur er op zit, maar het zou zo maar een kartcarburateur kunnen zijn. Er werd in die tijd wel vaker geexpirimenteerd met dat soort carburateurs.
Ik ken iemand uit Noord-Holland die eind jaren ´70 kampioen is geworden met een kartcarburateur er op.
Ik weet niet wat voor carburateur er op zit, maar het zou zo maar een kartcarburateur kunnen zijn. Er werd in die tijd wel vaker geexpirimenteerd met dat soort carburateurs.
Ik ken iemand uit Noord-Holland die eind jaren ´70 kampioen is geworden met een kartcarburateur er op.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Kart carburateurs werden inderdaad ook toegepast, je hebt namelijk niet een vlotter en kan je kan hem dus plaatsen zoals je wilt.Hegu-Dennis schreef:Hoi Johnny,
Ik weet niet wat voor carburateur er op zit, maar het zou zo maar een kartcarburateur kunnen zijn. Er werd in die tijd wel vaker geexpirimenteerd met dat soort carburateurs.
Ik ken iemand uit Noord-Holland die eind jaren ´70 kampioen is geworden met een kartcarburateur er op.
Werkt met een membraan. Een nadeel hiervan is dat het membraan werkt (slijtage) en zo je afstelling veranderd.
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Deze carburateus werken op carterpulsen. Daardoor moet de aanzuigbuis (spruitstuk) het liefst zo kort mogelijk zijn.
De carterpulsen worden ook vaak door een extra slangetje naar de carburateur gebracht.
Een voordeel van deze carburateurs is dat ze enorm betrouwbaar en eenvoudig zijn en ze werken in elke positie. Wel gaat het afstellen anders en maken ze veel lawaai.
Ze kunnen best goed vermogen leveren.
Op hoogtoerige motoren kan een korte inlaat vermogenswinst opleveren en met deze carburateur kan je een kort spruitstuk realiseren.
Verder zou de gasreactie van een kartcarburateur veel beter zijn. het afstellen valt mee, maar is niet geschikt voor straatgebruik..
Nadeel is dat de carburateur erg onderhevig is aan slijtage door het gebruik van een membramen.
In de jaren ´70 is o.a. geexperimenteerd met een 25,4 mm Tillotson carburateur (o.a. door LBS).
24 mm was toen standaard in de cross. De Tillotson was groter en kan in alle standen gemonteerd worden. Via een aanboring op een spoelpoort kwam het vacuum op de carburateur.
Goed af te stellen middels twee schroeven.De carburateur heeft geen gasschuif maar een gasklep, waardoor moeilijk te doseren.
Het hevelsysteem van de gasklep ging bij modderige banen vastzitten. Dat was niet onoverkomelijk, maar toch is deze carburateur een stille dood gestorven in de 50cc cross.
Daar komt bij dat deze kartcarburateurs gevoelig schijnen te zijn voor weersomstandigheden (Koud, warm, droog en vochtig weer).
Hieronder een foto van een straat Kreidler met daarop een Tillotson carburateur
De carterpulsen worden ook vaak door een extra slangetje naar de carburateur gebracht.
Een voordeel van deze carburateurs is dat ze enorm betrouwbaar en eenvoudig zijn en ze werken in elke positie. Wel gaat het afstellen anders en maken ze veel lawaai.
Ze kunnen best goed vermogen leveren.
Op hoogtoerige motoren kan een korte inlaat vermogenswinst opleveren en met deze carburateur kan je een kort spruitstuk realiseren.
Verder zou de gasreactie van een kartcarburateur veel beter zijn. het afstellen valt mee, maar is niet geschikt voor straatgebruik..
Nadeel is dat de carburateur erg onderhevig is aan slijtage door het gebruik van een membramen.
In de jaren ´70 is o.a. geexperimenteerd met een 25,4 mm Tillotson carburateur (o.a. door LBS).
24 mm was toen standaard in de cross. De Tillotson was groter en kan in alle standen gemonteerd worden. Via een aanboring op een spoelpoort kwam het vacuum op de carburateur.
Goed af te stellen middels twee schroeven.De carburateur heeft geen gasschuif maar een gasklep, waardoor moeilijk te doseren.
Het hevelsysteem van de gasklep ging bij modderige banen vastzitten. Dat was niet onoverkomelijk, maar toch is deze carburateur een stille dood gestorven in de 50cc cross.
Daar komt bij dat deze kartcarburateurs gevoelig schijnen te zijn voor weersomstandigheden (Koud, warm, droog en vochtig weer).
Hieronder een foto van een straat Kreidler met daarop een Tillotson carburateur
- Bijlagen
-
- tilston-carburateur.jpg (23.4 KiB) 9670 keer bekeken
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hallo Allemaal,
Nog even terug naar de vraag van Johnnycross. Een viriend van mij neemt binnenkort contact op met Jan de Vries. Die heeft tijdens zijn race-carriere gewerkt als ontwikkelaar/monteur bij van Veen en heeft zo ook aan de wieg gestaan van de watergekoelde van Veen (Gebben) uit 1975.
Ik ben benieuwd wat hij zich nog kan herinneren welke carburateur er op heeft gezeten en of er iemand in Nederland is of daarbuiten, die in het bezit is van zo´n watergekoelde crosser. Er zijn er maar een paar gemaakt.
Wordt vervolgd ...
Nog even terug naar de vraag van Johnnycross. Een viriend van mij neemt binnenkort contact op met Jan de Vries. Die heeft tijdens zijn race-carriere gewerkt als ontwikkelaar/monteur bij van Veen en heeft zo ook aan de wieg gestaan van de watergekoelde van Veen (Gebben) uit 1975.
Ik ben benieuwd wat hij zich nog kan herinneren welke carburateur er op heeft gezeten en of er iemand in Nederland is of daarbuiten, die in het bezit is van zo´n watergekoelde crosser. Er zijn er maar een paar gemaakt.
Wordt vervolgd ...
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
okee ,we wachten af maar als Jan de Vries nog wat van die crossers op zolder heeft staan meenemen AUB.Hegu-Dennis schreef:Hallo Allemaal,
Nog even terug naar de vraag van Johnnycross. Een viriend van mij neemt binnenkort contact op met Jan de Vries. Die heeft tijdens zijn race-carriere gewerkt als ontwikkelaar/monteur bij van Veen en heeft zo ook aan de wieg gestaan van de watergekoelde van Veen (Gebben) uit 1975.
Ik ben benieuwd wat hij zich nog kan herinneren welke carburateur er op heeft gezeten en of er iemand in Nederland is of daarbuiten, die in het bezit is van zo´n watergekoelde crosser. Er zijn er maar een paar gemaakt.
Wordt vervolgd ...
Johnny
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hoi Allemaal,
Even wat nieuws over de watergekoelde van Veen/Gebben uit 1975 en een update over het immitatie Gebben restauratie project. Jan de vries nog niet gecontacteerd, maar wel iemand anders (naam laat ik even in het midden). Deze wist te vertellen dat er maar 1 of hooguit 2 exemplaren zijn geweest. Eén daarvan is toentertijd verbrand, niets meer van over dus. Dit verhaal is eerder ook bevestigd door Gebben zelf. Het is dus nog maar de vraag of er überhaupt één in omloop is. Ik hoop binnenkort meer te weten te komen van Jan de Vries.
Ik heb inmiddels alle watergekoelde onderdelen weggebracht naar Claus Langeveld. Alles goed bekeken aldaar. Het mysterie van de niet denderend lopende, waterkoelers is wellicht ook opgelost. Mijn cilinder is een exacte kopie van de cilinder uit ´75 en dat is jammer. Jammer, omdat de tuning nog ´ouderwets´ is. Timing is verouderd, uitlaatpoort te hoog, etc. Het zal nog een hele toer worden om het blok goed te laten lopen. Misschien kan mijn 2de (niet-genicasealde) cilinder soelaas bieden wanneer de poorten worden opgehoogd door er hier en daar een rups op te lassen. Zo kunnen de poorten en daarmee de poorttimingen verbeterd worden. Maar dat is voorlopig toekomst muziek, eerst maar eens de genicasealde cilnder laten lopen.
Ik heb inmiddels ook al een hoop aan het frame gedaan.
• kettingrol gemaakt
• kettinggeleider gemaakt
• glijblokje waar ketting overheen glijdt op bovenkant achterbrug gemaakt
• tank gecoat
• achteras gemaakt
• rempook pas gemaakt + remstang gemaakt
Dan heb ik ook nog iemand gevonden die mijn originele plastic op een goede manier kan repareren en spuiten. Door een goed 2 komponenten mengsel blijft deze verflaag er gegarandeerd opzitten. De motor is nog niet klaar, maar er is alweer aardig wat werk verzet.
Wordt vervolgd!
Even wat nieuws over de watergekoelde van Veen/Gebben uit 1975 en een update over het immitatie Gebben restauratie project. Jan de vries nog niet gecontacteerd, maar wel iemand anders (naam laat ik even in het midden). Deze wist te vertellen dat er maar 1 of hooguit 2 exemplaren zijn geweest. Eén daarvan is toentertijd verbrand, niets meer van over dus. Dit verhaal is eerder ook bevestigd door Gebben zelf. Het is dus nog maar de vraag of er überhaupt één in omloop is. Ik hoop binnenkort meer te weten te komen van Jan de Vries.
Ik heb inmiddels alle watergekoelde onderdelen weggebracht naar Claus Langeveld. Alles goed bekeken aldaar. Het mysterie van de niet denderend lopende, waterkoelers is wellicht ook opgelost. Mijn cilinder is een exacte kopie van de cilinder uit ´75 en dat is jammer. Jammer, omdat de tuning nog ´ouderwets´ is. Timing is verouderd, uitlaatpoort te hoog, etc. Het zal nog een hele toer worden om het blok goed te laten lopen. Misschien kan mijn 2de (niet-genicasealde) cilinder soelaas bieden wanneer de poorten worden opgehoogd door er hier en daar een rups op te lassen. Zo kunnen de poorten en daarmee de poorttimingen verbeterd worden. Maar dat is voorlopig toekomst muziek, eerst maar eens de genicasealde cilnder laten lopen.
Ik heb inmiddels ook al een hoop aan het frame gedaan.
• kettingrol gemaakt
• kettinggeleider gemaakt
• glijblokje waar ketting overheen glijdt op bovenkant achterbrug gemaakt
• tank gecoat
• achteras gemaakt
• rempook pas gemaakt + remstang gemaakt
Dan heb ik ook nog iemand gevonden die mijn originele plastic op een goede manier kan repareren en spuiten. Door een goed 2 komponenten mengsel blijft deze verflaag er gegarandeerd opzitten. De motor is nog niet klaar, maar er is alweer aardig wat werk verzet.
Wordt vervolgd!
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
dit kopje gekocht zaterdag , dus het begin is er ...
- Bijlagen
-
- RAI Gebben 026 (Medium).JPG (86.5 KiB) 9354 keer bekeken
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
mooie kop, heb je al een cilinder op het oog ?
- Hegu-Dennis
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
- Locatie: Sint Pancras
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
Hallo,
Eindelijk contact gehad met Dhr. Jan de Vries.
Het gesprek met Jan de Vries heeft jammergenoeg niet heel veel opgeleverd. Wel is nu bekend dat er gewoon een dellorto ub 24 S carburateur op zat en dat er achter het luchtfilter, dus bijna tegen het achterspatbord een Zundapp radiator geplaatst was.
Jan kon zich niet heel veel meer herinneren van de bouw van de watergekoelde van Veen/Gebben uit ´75. Hij heeft zelf ook niets meer liggen. Wel wist hij te vertellen dat er minstens 2 geweest moeten zijn.
Misschien dat zijn geheugen nu wel geprikkeld is en dat er later bij hem wellicht nog iets te binnen schiet. Later nog maar eens proberen.
Wordt dus vervolgd!
Eindelijk contact gehad met Dhr. Jan de Vries.
Het gesprek met Jan de Vries heeft jammergenoeg niet heel veel opgeleverd. Wel is nu bekend dat er gewoon een dellorto ub 24 S carburateur op zat en dat er achter het luchtfilter, dus bijna tegen het achterspatbord een Zundapp radiator geplaatst was.
Jan kon zich niet heel veel meer herinneren van de bouw van de watergekoelde van Veen/Gebben uit ´75. Hij heeft zelf ook niets meer liggen. Wel wist hij te vertellen dat er minstens 2 geweest moeten zijn.
Misschien dat zijn geheugen nu wel geprikkeld is en dat er later bij hem wellicht nog iets te binnen schiet. Later nog maar eens proberen.
Wordt dus vervolgd!
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Watergekoelde Kreidlercross + restauratie watergek. Gebb
freaky_ferry schreef:mooie kop, heb je al een cilinder op het oog ?
nee nog niet ferry,
hopelijk een nieuwe orgi. (maar dat word moeilijk)
of een repro from Duutslaand (wil die wel snel genoeg )
of ,iemand mij iets aanbied via deze weg (mag ook )
of we gaan voor iets heel anders .... (dat gaat wel snel)
ps .hier de binnen kant ,(de poetslap mut er wel eem deur /en is helaas niet te koop,sorry)
- Bijlagen
-
- RAI Gebben 027 (Medium).JPG (84.33 KiB) 9176 keer bekeken