kreidler florett gt 1967

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#126 Bericht door Robbe G. » 24 nov 2011, 19:32

tank is trouwens goed gelukt volgens mij.
bedankt enzo!

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#127 Bericht door Robbe G. » 11 jan 2012, 20:33

weer eens een vraagje in men topic.
heb weer lang niks gepost deels omdat er niet veel meer is gebeurt door examens, school, vakantie, ...
mja :p

het asgat van m'n binnenkorf is niet zo fris meer en toen ik hem erop wilde zetten bleef hij kantelen.
er moet tussen buitenkorf en binnenkorf een vulring zitten omdat er ong 1.5mm ruimte overblijft voordat de as platte kanten krijgt (foto)
nu heeft bij mij die vulring niet gewoon een gat dat helemaal over de as past maar alleen over de platte kantjes past. dus die 1.5mm wordt niet weggewerkt waardoor mijn korf alleen maar ruimte verliest ipv bijkrijgt.
in de onderdeelboeken staat gewoon vulring maar niet of het nu een gewoon gat moet zijn?
weet iemand wat het moet zijn? :d
SDC14037v2.jpg
SDC14037v2.jpg (84.83 KiB) 3318 keer bekeken
SDC14045.jpg
SDC14045.jpg (97.4 KiB) 3318 keer bekeken

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3590
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#128 Bericht door freaky_ferry » 12 jan 2012, 18:52

aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2961
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#129 Bericht door TonK » 12 jan 2012, 19:10

Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#130 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jan 2012, 19:22

TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#131 Bericht door Robbe G. » 13 jan 2012, 17:05

freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#132 Bericht door Robbe G. » 13 jan 2012, 17:06

Enzo-tvdzijden schreef:
TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo
moet deze onder de binnenkorf?
want eigenlijk pakt hij alleen maar ruimte af van de platte kantjes.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#133 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jan 2012, 17:10

Robbe G. schreef:
freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
Zie toch duidelijk vulring 30


viewtopic.php?t=4042" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#134 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jan 2012, 17:12

Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo
moet deze onder de binnenkorf?
want eigenlijk pakt hij alleen maar ruimte af van de platte kantjes.
Staat toch duidelijk beschreven. Ook nog met foto 29


viewtopic.php?t=1978" onclick="window.open(this.href);return false;


Enzo

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3590
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#135 Bericht door freaky_ferry » 13 jan 2012, 21:19

Robbe G. schreef:
freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
niet tot deze weg is, ik meen de weten dat deze nog een speling tot 0.12 moet hebben

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#136 Bericht door Robbe G. » 22 jan 2012, 21:19

weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#137 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jan 2012, 21:26

Robbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:
Waarom moeilijk doen voor die paar euro's
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1498" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik heb effe gemeten 48,3 mm. :wink:


Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#138 Bericht door Robbe G. » 22 jan 2012, 21:46

Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:
Waarom moeilijk doen voor die paar euro's
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1498" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik heb effe gemeten 48,3 mm. :wink:


Enzo
enzo wat ben jij toch rap man :lol:
de mijne was 47,.. mm we kunnen dus weer voort proberen!
bedankt!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#139 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jan 2012, 21:49

Dat is dus duidelijk.
Snel ?
Tsja wat moet ik daar op zeggen :oops:

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#140 Bericht door Robbe G. » 24 jan 2012, 16:35

Enzo-tvdzijden schreef:Dat is dus duidelijk.
Snel ?
Tsja wat moet ik daar op zeggen :oops:

Enzo
binnen 3minuten een antwoord en dan nog gaan meten ook dat mag je toch wel snel noemen niet? :D

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#141 Bericht door Robbe G. » 28 jan 2012, 20:15

is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#142 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2012, 20:22

Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#143 Bericht door Robbe G. » 28 jan 2012, 20:25

Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo
ok dus buiten de veren verder geen verschil?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#144 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2012, 20:32

Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo
ok dus buiten de veren verder geen verschil?
Het is meer dan alleen de veren.
Maar goed als je het exact wil weten zal je met de cilindernummers aan moeten komen.
Ga er van uit dat je gewoon in een GT een RS zuiger kunt stoppen.

Het is meer de vraag waar ga je hem nieuw kopen met de juiste maat.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 28 jan 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#145 Bericht door Robbe G. » 28 jan 2012, 20:35

ok ik moest weten of ze gewoon in een geforceerde cilinder pasten.

iemand die ze nog had liggen :D

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#146 Bericht door Robbe G. » 03 feb 2012, 17:31

heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#147 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 feb 2012, 17:39

Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D
Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.
De inbouwspeling lees je direct op je klok af.
Dan pas weet je of je de juiste zuiger hebt. De cilinder te veel is versleten of dat een hoontje erdoor nog wat uitstel en een betere passing kan opleveren.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 03 feb 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#148 Bericht door Robbe G. » 03 feb 2012, 17:52

Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D
Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.
Dan pas weet je of je de juiste zuiger hebt.

Enzo
dit gaat momenteel niet omdat ik de zuiger niet heb.
het is wel een mahle (nieuw) maat G.
zou het lukken of is de kans te groot dat hij te krap is?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#149 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 feb 2012, 17:57

Als je 39,98 ook hebt gemeten is hij daar 0,01 mm te strak.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#150 Bericht door Robbe G. » 03 feb 2012, 18:08

Enzo-tvdzijden schreef:Als je 39,98 ook hebt gemeten is hij daar 0,01 mm te strak.

Enzo
ja 39.98 haaks op de uitlaat. maar is hij daar niet ruimer ivm ovaalheid van een zuiger ofzoiets?

Plaats reactie