bevriezing inlaat spruitstuk
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bevriezing inlaat spruitstuk
Beste mensen van het kreidler forum, ik heb op mijn stage6 project veel last van het bevriezen van mijn inlaat. Hier door loopt de brommer heel belabberd. Als hij gestart wordt is alles redelijk goed, maar wil ik er een stukje mee rijden bevriest m'n inlaat en is het gedaan. Heeft iemand misschien een tip of een heel goed idee om hiervan af te komen?
Na al wat dingen geprobeerd te hebben.
- andere gasnaalden, andere sproeierbuis
- een 21 mm carburateur ipv van een 24 mm maar het wil niet weg gaan.
de setup:
-50cc minarelli verticaal racing
-v-force 8 kleps membraan eigenbouw membraanhuis (dit wordt wel warm).
-5-bak direkt
-homoet 6p
-21mm dellorto phbg de carburateur op de foto is nog de 24mm nu staat er een 21mm dellorto phbg op
een foto van het bevriezen HELP!!!
Na al wat dingen geprobeerd te hebben.
- andere gasnaalden, andere sproeierbuis
- een 21 mm carburateur ipv van een 24 mm maar het wil niet weg gaan.
de setup:
-50cc minarelli verticaal racing
-v-force 8 kleps membraan eigenbouw membraanhuis (dit wordt wel warm).
-5-bak direkt
-homoet 6p
-21mm dellorto phbg de carburateur op de foto is nog de 24mm nu staat er een 21mm dellorto phbg op
een foto van het bevriezen HELP!!!
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Ik heb het wel eens opgelost door een lampje in de luchtfilterkast van een motor te monteren,maar aangezien je geen luchtfilterkast heb
gaat dat dus niet,ook worden bij motoren in de carburateurs verwarmings elementjes gemonteerd ,maar daar moet je wel een geschikte carb voor
hebben,misschien dat het inpakken van het spruitstuk met isolatie materiaal iets helpt.
Of alleen rijden boven de 10 graden
gaat dat dus niet,ook worden bij motoren in de carburateurs verwarmings elementjes gemonteerd ,maar daar moet je wel een geschikte carb voor
hebben,misschien dat het inpakken van het spruitstuk met isolatie materiaal iets helpt.
Of alleen rijden boven de 10 graden
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
1. Zündung !! 2.Magnet-Schwungrad verdreht? Sicherungs-Keil OK? 3.neu!angesaugte Luft im carburateur (-15C) wird zu kalt!(Kondenswasser zu Eis/Schnee) im kalten Winter etwas fetter (mehr Sprit) einstellen!!4. im Sommer wieder magerer einstellen!
Laatst gewijzigd door Volldampf op 22 feb 2012, 21:14, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
mein deutsch ist nicht zo gut, ich habe ein pvl zundung mit 12graden curve. Est stät af 2.7mm vor.Volldampf schreef: Zündung späht!!
nicht zu späht
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Dat is 0,9 mm vóór BDP als de volledige curve doorlopen is, altijd controleren met de stroboscoop, 0,9 mm kan te laat zijn afhankelijk van vele faktoren.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
ja maar, het probleem begint al onderin. Het probleem als hij bevriest is dat hij gewoon helemaal niet meer loopt. Het is gewoon drama
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
van welk materiaal is het inlaatspruitstuk?
Ik zou zelf voor een aluminium inlaatspruitstuk gaan omdat dit de warmte heel goed geleid vanaf je cillinder membraamhuis .
goed bezig
grt Wim
Ik zou zelf voor een aluminium inlaatspruitstuk gaan omdat dit de warmte heel goed geleid vanaf je cillinder membraamhuis .
goed bezig
grt Wim
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Stukje blote koperdraad om je spruitstuk draaien en aan de cilinder of cilinderkop vastmaken.
Koper geleid heel goed warmte waardoor de boel niet meer zo bevriest.
Bevriezing komt over het algemeen doordat je benzine vergast/verdampt. Daardoor zet het ontzettend uit, en als een stof ineens erg uitzet onttrekt dit warmte aan de omgeving met mogelijke bevriezing tot gevolg.
Een koelkast werkt eigenlijk ook volgens dit principe, alleen is het daar wel gewenst en hier niet.
Je weet pas echt dat het foute boel is als je gasschuif bij langdurig volgas geven vast vriest...
Koper geleid heel goed warmte waardoor de boel niet meer zo bevriest.
Bevriezing komt over het algemeen doordat je benzine vergast/verdampt. Daardoor zet het ontzettend uit, en als een stof ineens erg uitzet onttrekt dit warmte aan de omgeving met mogelijke bevriezing tot gevolg.
Een koelkast werkt eigenlijk ook volgens dit principe, alleen is het daar wel gewenst en hier niet.
Je weet pas echt dat het foute boel is als je gasschuif bij langdurig volgas geven vast vriest...
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
De warmtegeleiding van cilinder naar spruitstuk is gering door het isolerende membraanhuis en pakkingen, het beetje geleiding door de boutjes stelt niets voor.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Ik heb dit op een Suzuki ooit opgelost door gewoon daklood te gebruiken als inlaatpakking.
Daardoor geleide de warmte beter richting het spruitstuk.
Op mijn Supermotard heb ik 2 Carburateurs met verwarming gemonteerd omdat de gasschuiven steeds vastvroren ( heel eng als je net volgas op een bocht afstuift )
Nu loopt het warme koelwater dus deels door de carburateurs , dat werkt prima.
Maatje grotere sproeier wil ook wel eens helpen
Daardoor geleide de warmte beter richting het spruitstuk.
Op mijn Supermotard heb ik 2 Carburateurs met verwarming gemonteerd omdat de gasschuiven steeds vastvroren ( heel eng als je net volgas op een bocht afstuift )
Nu loopt het warme koelwater dus deels door de carburateurs , dat werkt prima.
Maatje grotere sproeier wil ook wel eens helpen
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Het spruitstuk is van RVS wim. Daar kan idd iets zitten.wilhelmus schreef:van welk materiaal is het inlaatspruitstuk?
Ik zou zelf voor een aluminium inlaatspruitstuk gaan omdat dit de warmte heel goed geleid vanaf je cillinder membraamhuis .
goed bezig
grt Wim
dit kan ik ook eens gebruiken.SwiffMeister schreef:Stukje blote koperdraad om je spruitstuk draaien en aan de cilinder of cilinderkop vastmaken.
Koper geleid heel goed warmte waardoor de boel niet meer zo bevriest.
Bevriezing komt over het algemeen doordat je benzine vergast/verdampt. Daardoor zet het ontzettend uit, en als een stof ineens erg uitzet onttrekt dit warmte aan de omgeving met mogelijke bevriezing tot gevolg.
Een koelkast werkt eigenlijk ook volgens dit principe, alleen is het daar wel gewenst en hier niet.
Je weet pas echt dat het foute boel is als je gasschuif bij langdurig volgas geven vast vriest...
het membraanhuis zelf wordt wel gewoon warm, dit is van alluminium.TonK schreef:De warmtegeleiding van cilinder naar spruitstuk is gering door het isolerende membraanhuis en pakkingen, het beetje geleiding door de boutjes stelt niets voor.
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Wel behoorlijk dik koperdraad gebruiken anders heeft het weinig effekt.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
RVS heeft een hele slechte warmte geleidings factor.
Koper of alu zou een alternatief kunnen zijn als de andere tips geen nut hebben
Koper of alu zou een alternatief kunnen zijn als de andere tips geen nut hebben
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Ik zou er een "valstroom" carburateur op maken, dan kan het spruitstuk heel kort zijn.
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
ik zou het inlaatspruitstuk vervangen voor een aluminium of een koperen exemplaar dit is naar mijn inziens de goedkoopste oplossing.
zelf heb ik op mijn kreidlers een koperen en de ander een aluminium en heb geen last van bevriezingen.
grt Wim
zelf heb ik op mijn kreidlers een koperen en de ander een aluminium en heb geen last van bevriezingen.
grt Wim
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 22:58
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
Ik heb het zelfde probleem ook al eens meegemaakt, alles geprobeerd maar niets hielp.!!
Spruitstuk was ook van staal gemaakt.
Heb er een alu spruitstuk voor gelast en het was over.
Succes!!
Groet ; Hans
Spruitstuk was ook van staal gemaakt.
Heb er een alu spruitstuk voor gelast en het was over.
Succes!!
Groet ; Hans
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: bevriezing inlaat spruitstuk
bedankt voor de reacties mannen, ik ga aan de slag met een ander spruitstuk. Ik ga even kijken of het koper of alluminium wordt ligt eraan wat ik nog heb liggen .
MVG
JP
MVG
JP