oranje RMC '76 Restauratie
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
oranje RMC '76 Restauratie
Hallo heren,
ik heb paar maand geleden al een account aangemaakt, diverse topics gebruikt maar verder niet actief geweest op het forum.
daar komt nu verandering in. Ik heb mij toen ook al voorgesteld, maar dat doe ik nu dus nog een keer.
Daarna volgt het hele verhaal over hoe ik aan mijn Kreidler ben gekomen en hoe het er nu voor staat.
komt ie: Ik ben Pio, ik kom uit Rijssen, ben 16 jaar oud en zit momenteel in 5VWO. Vanaf jongs af aan altijd al geïntresseerd geweest in alles dat rijdt en bromt. Pa heeft een paar motoren in de schuur staan dus dat helpt ook wel mee. Maargoed, rond je 14e 15e komt dat brommerrijbewijs toch wel in de buurt, dus toen ging ik maar eens kijken waar ik mijn zuurverdiende centen aan uit ging geven
Eerst even mijn mening over die eeuwige rotscooters (sorry ), iedereen heeft ze, niemand kijkt er naar om, ze gaan niet lang mee, ze maken een rotherrie, tziet er niet uit, en je staat meteen bekent als "scootertuig".
Ik ga opzoek naar het echte werk:
zoek je dan naar kwaliteit, dan staat Kreidler bovenaan! (Om eerlijk te zijn had ik voor mijn 14e echt nog nooit van kreidler gehoort, Zundapp wel.) Ik ging dus voor een Kreidler, de modellen spraken mij erg aan, veel meer dan zundapp. Vervolgens het hele internet afgezocht en alle modellen bekeken, maar ik wist het al vrij snel Het wordt een Kreidler Florett RMC! Bij mij op school had een jongen er ook al een, toen ik voor het eerst een RMC zag belandde dat plaatje in mn hart en het zal er altijd blijven
Dan begint de grote zoektocht naar een beetje fatsoenlijk beestje, de eisen: 6-spaaks velgen, fluor oranje/groen, kickstartblok; een beetje opknappen was prima, maar niet teveel. Een beetje sleutelen kan ik wel, maar ik heb voor veel dingen simpelweg de kennis niet . Hier komt natuurlijk het forum vaak bij te pas. Vervolgens zon 2 maanden marktplaats, speurders etc afgezocht maar het viel nog niet mee. Uiteindelijk bij twee brommers wezen kijken, mijn vader en mijn ("deskundige') oom waren mee. De een liep zeer slecht en de ander zwom in de roest en liep niet eens, ook de vraagprijs bleef te hoog . Weer een maand later maakte mijn vader maar een ritje naar Helden, daar zit een bekende Kreidler handelaar, ik weet zn naam niet precies maar weet zeker dat ook hij actief is op het forum. Daar had de beste man nog wel een beestje staan, "hij loopt en ziet er redelijk netjes uit, maar het is geen klasse A brommer". Vervolgens telefoontje ontvangen van Pa en met mijn goedkeuring werdt de brommer achter in de Renault gereden;p. S'avonds al meteen een proefritje gemaakt en bijna meteen op het achterwiel, haha ik wist nog niet dat ik de koppeling langzaam los moest laten
de foto's zijn niet de beste sorry.
Mijn oom (die ik al eerder heb genoemd) helpt me met sommige dingen die ik echt niet kan.
Als eerste hebben we samen het licht aan de praat gebracht, dat ging nog niet zo makkelijk, alle draden waren amateuristisch en hadden andere kleuren dan het originele stroomschema. Nog steeds last van achterlampje dat doorbrandt(nu) maar de rest is aardig.
De brommer beschikt verder niet echt over de looks die ik wilde, dus zelf eerst onderdelen besteld en aan de slag gegaan:
M-stuur gemonteerd (nieuwe gaskabels, remkabels)
Gaten in francochamp zadel gemaakt, toen gemonteerd.
Gele brommerplaatje eraf gehaald.
controlelamphouder en spul gemonteerd.
nieuw ulo-achterlicht etc, remlichtschakelaar.
nu ziet ie er zo uit
(gisteren deze foto's genomen, zonder kappen, want er werdt aan gewerkt;p)
weer geen mooie foto's dat resizen is behoorlijk irritant vervolgens redelijk naar mijn smaak, en een paar maand op gereden, je voelt je helemaal vrij op zon ding:), rijden was redelijk zonder problemen, alleen km-kabel kapot (was oud en versleten).
Momenteel gaat het echter wel wat slechter, maar ik houdt het hier nu even bij, mijn volgende bericht komt binnen een paar dagen en dan vertel ik over mijn probleem en wat ik er verder nog aan wil en ga veranderen/repareren.
Ik hoor graag commentaar, tips en weet ik veel wat;p
Pio
ik heb paar maand geleden al een account aangemaakt, diverse topics gebruikt maar verder niet actief geweest op het forum.
daar komt nu verandering in. Ik heb mij toen ook al voorgesteld, maar dat doe ik nu dus nog een keer.
Daarna volgt het hele verhaal over hoe ik aan mijn Kreidler ben gekomen en hoe het er nu voor staat.
komt ie: Ik ben Pio, ik kom uit Rijssen, ben 16 jaar oud en zit momenteel in 5VWO. Vanaf jongs af aan altijd al geïntresseerd geweest in alles dat rijdt en bromt. Pa heeft een paar motoren in de schuur staan dus dat helpt ook wel mee. Maargoed, rond je 14e 15e komt dat brommerrijbewijs toch wel in de buurt, dus toen ging ik maar eens kijken waar ik mijn zuurverdiende centen aan uit ging geven
Eerst even mijn mening over die eeuwige rotscooters (sorry ), iedereen heeft ze, niemand kijkt er naar om, ze gaan niet lang mee, ze maken een rotherrie, tziet er niet uit, en je staat meteen bekent als "scootertuig".
Ik ga opzoek naar het echte werk:
zoek je dan naar kwaliteit, dan staat Kreidler bovenaan! (Om eerlijk te zijn had ik voor mijn 14e echt nog nooit van kreidler gehoort, Zundapp wel.) Ik ging dus voor een Kreidler, de modellen spraken mij erg aan, veel meer dan zundapp. Vervolgens het hele internet afgezocht en alle modellen bekeken, maar ik wist het al vrij snel Het wordt een Kreidler Florett RMC! Bij mij op school had een jongen er ook al een, toen ik voor het eerst een RMC zag belandde dat plaatje in mn hart en het zal er altijd blijven
Dan begint de grote zoektocht naar een beetje fatsoenlijk beestje, de eisen: 6-spaaks velgen, fluor oranje/groen, kickstartblok; een beetje opknappen was prima, maar niet teveel. Een beetje sleutelen kan ik wel, maar ik heb voor veel dingen simpelweg de kennis niet . Hier komt natuurlijk het forum vaak bij te pas. Vervolgens zon 2 maanden marktplaats, speurders etc afgezocht maar het viel nog niet mee. Uiteindelijk bij twee brommers wezen kijken, mijn vader en mijn ("deskundige') oom waren mee. De een liep zeer slecht en de ander zwom in de roest en liep niet eens, ook de vraagprijs bleef te hoog . Weer een maand later maakte mijn vader maar een ritje naar Helden, daar zit een bekende Kreidler handelaar, ik weet zn naam niet precies maar weet zeker dat ook hij actief is op het forum. Daar had de beste man nog wel een beestje staan, "hij loopt en ziet er redelijk netjes uit, maar het is geen klasse A brommer". Vervolgens telefoontje ontvangen van Pa en met mijn goedkeuring werdt de brommer achter in de Renault gereden;p. S'avonds al meteen een proefritje gemaakt en bijna meteen op het achterwiel, haha ik wist nog niet dat ik de koppeling langzaam los moest laten
de foto's zijn niet de beste sorry.
Mijn oom (die ik al eerder heb genoemd) helpt me met sommige dingen die ik echt niet kan.
Als eerste hebben we samen het licht aan de praat gebracht, dat ging nog niet zo makkelijk, alle draden waren amateuristisch en hadden andere kleuren dan het originele stroomschema. Nog steeds last van achterlampje dat doorbrandt(nu) maar de rest is aardig.
De brommer beschikt verder niet echt over de looks die ik wilde, dus zelf eerst onderdelen besteld en aan de slag gegaan:
M-stuur gemonteerd (nieuwe gaskabels, remkabels)
Gaten in francochamp zadel gemaakt, toen gemonteerd.
Gele brommerplaatje eraf gehaald.
controlelamphouder en spul gemonteerd.
nieuw ulo-achterlicht etc, remlichtschakelaar.
nu ziet ie er zo uit
(gisteren deze foto's genomen, zonder kappen, want er werdt aan gewerkt;p)
weer geen mooie foto's dat resizen is behoorlijk irritant vervolgens redelijk naar mijn smaak, en een paar maand op gereden, je voelt je helemaal vrij op zon ding:), rijden was redelijk zonder problemen, alleen km-kabel kapot (was oud en versleten).
Momenteel gaat het echter wel wat slechter, maar ik houdt het hier nu even bij, mijn volgende bericht komt binnen een paar dagen en dan vertel ik over mijn probleem en wat ik er verder nog aan wil en ga veranderen/repareren.
Ik hoor graag commentaar, tips en weet ik veel wat;p
Pio
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
@ bud
bedankt, is dit gevaarlijk ofzo dan? als je detailfoto's nodig hebt kan ik die voor je regelen.
bedankt, is dit gevaarlijk ofzo dan? als je detailfoto's nodig hebt kan ik die voor je regelen.
Re: Mijn RMC :D
ik vind het knap dat jij zo kan zien dat de remvoeringen versleten zijn ,ik zie dat nietbud schreef:check gelijk de achter en voorrem trommelrem voeringen.Aan de foto's te zien staan de hevels voor en achter al op de uiterste stand..
leg eens uit,zo weet die jongen nog niets en niemand is te oud om te leren toch
mvg
dirk
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Mijn RMC :D
In ieder geval zijn de remhevels aan de verre kant uitgesteld.drika schreef:ik vind het knap dat jij zo kan zien dat de remvoeringen versleten zijn ,ik zie dat nietbud schreef:check gelijk de achter en voorrem trommelrem voeringen.Aan de foto's te zien staan de hevels voor en achter al op de uiterste stand..
leg eens uit,zo weet die jongen nog niets en niemand is te oud om te leren toch
mvg
dirk
Enzo
Re: Mijn RMC :D
dat is zeer duidelijk enzo,maar zijn het de goede kabels?het zou zo maar kunnen zijn dat het handel of het rempeddaal maar een klein beetje in kunnen gaan natuurlijk geen garantie dat het dan ook nog goed werktEnzo-tvdzijden schreef:In ieder geval zijn de remhevels aan de verre kant uitgesteld.drika schreef:ik vind het knap dat jij zo kan zien dat de remvoeringen versleten zijn ,ik zie dat nietbud schreef:check gelijk de achter en voorrem trommelrem voeringen.Aan de foto's te zien staan de hevels voor en achter al op de uiterste stand..
leg eens uit,zo weet die jongen nog niets en niemand is te oud om te leren toch
mvg
dirk
Enzo
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
Ik heb er werkelijk de ballen verstand van maar naar mijn mening remmen ze prima:) maar ik zal mn oom dr eens naar laten kijken, die weet wel of er nieuwe voeringen in moetn, ieg bedankt!
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
Pio, als en remvoering slijt kun je hem steeds strakker en strakker opstellen zodat hij goed blijft remmen,KreidlerBOY schreef:Ik heb er werkelijk de ballen verstand van maar naar mijn mening remmen ze prima:) maar ik zal mn oom dr eens naar laten kijken, die weet wel of er nieuwe voeringen in moetn, ieg bedankt!
Maar uiteindelijk houdt het op,dat is een beetje wat er eigenlijk verteld wordt,suc6.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Mijn RMC :D
En volgens de Kreidler Montagehandleiding is dat 2mm.RMC-Smokey schreef:Pio, als en remvoering slijt kun je hem steeds strakker en strakker opstellen zodat hij goed blijft remmen,KreidlerBOY schreef:Ik heb er werkelijk de ballen verstand van maar naar mijn mening remmen ze prima:) maar ik zal mn oom dr eens naar laten kijken, die weet wel of er nieuwe voeringen in moetn, ieg bedankt!
Maar uiteindelijk houdt het op,dat is een beetje wat er eigenlijk verteld wordt,suc6.
Enzo
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
Ok bedankt:) haha er komen nog een boel vragen maar die post ik woensdag! Fijne pasen allemaal
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
Met Pasen mag je hier best over werk praten,in Rijssen niet....KreidlerBOY schreef:Ok bedankt:) haha er komen nog een boel vragen maar die post ik woensdag! Fijne pasen allemaal
Geintje,leuke brommer,maak er wat van.
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
pascal schreef:Met Pasen mag je hier best over werk praten,in Rijssen niet....KreidlerBOY schreef:Ok bedankt:) haha er komen nog een boel vragen maar die post ik woensdag! Fijne pasen allemaal
Geintje,leuke brommer,maak er wat van.
Haha wij geloven niet:p maar ik ben druk met school dus vandaar;)
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mijn RMC :D
weer een update, ik had nogal een probleem, een van de bouten van de uitlaatflens was afgebroken, mn oom heeft nu het spul uitgeboord,en ik vanmiddag even nieuwe pakkingen gekocht.
even wat technische gegevens, (ik moet nog even registreren bij maloud) Kreidler florett K53/42 NL BJ '72,
indentificatie nummer: 1182647 (NL) B1134
op de cilinder (heel onduidelijk) staat 40 70 154 (klopt dit?) een ander nummer kon ik er niet op vinden. 50 cc
carb: 1/14/99 bing, ontsteking: bosch
dit is waarschijnlijk iets dat niet veel voor komt maar als ik het goed heb opgezocht is het een RM grand prix frame. Mn vader hoorde al wel van de vorige eigenaar dat hij helemaal was omgebouwd naar een RMC, ik heb het een en al kunnen vinden in dit topic: viewtopic.php?t=4577" onclick="window.open(this.href);return false; en deze site
http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/x-30107-09.htm" onclick="window.open(this.href);return false; maar het is dus wel zeer vreemd, ook zit er dus een ander blok en alles onder, volgens mij is alleen het frame van een "RM Grand Prix 4-speed' (iemand misschien meer info??) ik weet niet of dit verder nog gevolgen heeft ofzo.
vreemd is het in ieder geval, aangezien ik hem dus nooit "origineel" zou kunnen maken.
het opknappen gaat in ieder geval gewoon door, binnenkort even weer spul bestellen.
gr Pio
even wat technische gegevens, (ik moet nog even registreren bij maloud) Kreidler florett K53/42 NL BJ '72,
indentificatie nummer: 1182647 (NL) B1134
op de cilinder (heel onduidelijk) staat 40 70 154 (klopt dit?) een ander nummer kon ik er niet op vinden. 50 cc
carb: 1/14/99 bing, ontsteking: bosch
dit is waarschijnlijk iets dat niet veel voor komt maar als ik het goed heb opgezocht is het een RM grand prix frame. Mn vader hoorde al wel van de vorige eigenaar dat hij helemaal was omgebouwd naar een RMC, ik heb het een en al kunnen vinden in dit topic: viewtopic.php?t=4577" onclick="window.open(this.href);return false; en deze site
http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/x-30107-09.htm" onclick="window.open(this.href);return false; maar het is dus wel zeer vreemd, ook zit er dus een ander blok en alles onder, volgens mij is alleen het frame van een "RM Grand Prix 4-speed' (iemand misschien meer info??) ik weet niet of dit verder nog gevolgen heeft ofzo.
vreemd is het in ieder geval, aangezien ik hem dus nooit "origineel" zou kunnen maken.
het opknappen gaat in ieder geval gewoon door, binnenkort even weer spul bestellen.
gr Pio
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
inmiddels geregistreerd bij maloud, weet alleen mijn motornummer niet, waar kan ik deze vinden?
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mijn RMC :D
Aan de koppelingkant achter op het blok.KreidlerBOY schreef:inmiddels geregistreerd bij maloud, weet alleen mijn motornummer niet, waar kan ik deze vinden?
Mahle cilindernrs beginnen met 15.
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
oke bedankt!, even uitvogelen wat voor rare cilinder ik dan heb en motornummer nog even opsturenMach4 schreef:Aan de koppelingkant achter op het blok.KreidlerBOY schreef:inmiddels geregistreerd bij maloud, weet alleen mijn motornummer niet, waar kan ik deze vinden?
Mahle cilindernrs beginnen met 15.
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn RMC :D
ik heb een vraag, ik wil graag een wat andere setup om mn kreidler, nu heb ik standaard 50cc (smalle tap) met 14mm carb en 28 mm uitlaat. ik wil graag een 17mm carb erop (+spruitstuk) en een homoet 4P (glaswol-gedempt). Is dit mogelijk of kan het blok dit niet aan?
(ik heb er weinig verstand van sorry)
(ik heb er weinig verstand van sorry)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Mijn RMC :D
Blok kan wel 3x zoveel vermogen aan.KreidlerBOY schreef:ik heb een vraag, ik wil graag een wat andere setup om mn kreidler, nu heb ik standaard 50cc (smalle tap) met 14mm carb en 28 mm uitlaat. ik wil graag een 17mm carb erop (+spruitstuk) en een homoet 4P (glaswol-gedempt). Is dit mogelijk of kan het blok dit niet aan?
(ik heb er weinig verstand van sorry)
Maar dan moet wel je blokkie 100% in orde zijn. Dus verse krukas revisie.
Enzo