Mark's 91cc racemonster
Re: Mark's 91cc racemonster
Hoi Mark...
Ziet er schitterend uit ook de zuiger is prachtig ben benieuwd hoe de prestaties zijn wanneer hij klaar is.
Grt Wim
Ziet er schitterend uit ook de zuiger is prachtig ben benieuwd hoe de prestaties zijn wanneer hij klaar is.
Grt Wim
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
ben zeer benieuwd naar dit project en de resultaten,ik heb er echt respect voor hoe je alles maakt, denk dat dit een topper gaat worden.
ik blijf je volgen
ik blijf je volgen
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Bedankt, wilhelmus en franksuper voor de reacties!
Ik heb de poeg eindelijk klaar nu en kan er weer mee rijden
Vandaag nog even wat aan de kreidler gedaan.
Had namelijk een paar weken terug een naaldlager besteld die in het stanaard drijfstang oog van kreidler past, maar dan voor pen 15 ipv 14.
Dit is het lager:
Het lager heeft een kunststof kooi.
Ik weet het, het is 1 april; maar dit is geen grap
Luc gebruikte dit lager ook in zn sprinter en ging gewoon goed.
Hopen dat het bij mij ook geen problemen opleverd..
Voor de speling tussen het lager en de zuiger heb ik bronzen vulbusjes gedraait: Nu moet de zuiger nog iets ingekort worden (komt tegen carter).
En het slotje van de zuigerveer verplaatsen.
Als dat gedaan is kan ik kijken hoe de poorten etc precies openen en kan ik nog het een en ander aanpassen.
Deze zuiger is vanaf de piston pen tot het deck namelijk iets hoger dan de vertex zuiger die ik eerst wou gebruiken..
Ik heb de poeg eindelijk klaar nu en kan er weer mee rijden
Vandaag nog even wat aan de kreidler gedaan.
Had namelijk een paar weken terug een naaldlager besteld die in het stanaard drijfstang oog van kreidler past, maar dan voor pen 15 ipv 14.
Dit is het lager:
Het lager heeft een kunststof kooi.
Ik weet het, het is 1 april; maar dit is geen grap
Luc gebruikte dit lager ook in zn sprinter en ging gewoon goed.
Hopen dat het bij mij ook geen problemen opleverd..
Voor de speling tussen het lager en de zuiger heb ik bronzen vulbusjes gedraait: Nu moet de zuiger nog iets ingekort worden (komt tegen carter).
En het slotje van de zuigerveer verplaatsen.
Als dat gedaan is kan ik kijken hoe de poorten etc precies openen en kan ik nog het een en ander aanpassen.
Deze zuiger is vanaf de piston pen tot het deck namelijk iets hoger dan de vertex zuiger die ik eerst wou gebruiken..
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
ja
Edit:
Weet jij toevallig als je de pen juist wel uit het midden hebt, welke kant deze op moet bij een linksdraaiend blok?
Groeten,
Mark
Edit:
Weet jij toevallig als je de pen juist wel uit het midden hebt, welke kant deze op moet bij een linksdraaiend blok?
Groeten,
Mark
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Markde2e schreef:ja
Edit:
Weet jij toevallig als je de pen juist wel uit het midden hebt, welke kant deze op moet bij een linksdraaiend blok?
Groeten,
Mark
je zou zeggen aan de boven kant! maar dat kan ik mis hebben
- veldmuis
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
- Locatie: Where I lay my hat
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Mark's 91cc racemonster
Mark,
Als ik het goed zie zijn de vulringen maar net iets groter in diameter dan je lagerkooi. Gaat dat wel goed komen? Zo gaan ze denk ik invreten op je small end.....
Als ik het goed zie zijn de vulringen maar net iets groter in diameter dan je lagerkooi. Gaat dat wel goed komen? Zo gaan ze denk ik invreten op je small end.....
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
zorg wel mark! dat het smal-end altijd over de naalden loopt..... anders loopt het goed fout ik en lvs kunnen er over mee praten (staphorst 2008). alles was aan diggelen
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
@ royekolen en veldmuis:
Lager blijft netjes in smal-end lopen.
En drijfstang oog kan die vulringen niet raken, lager is namelijk 17 breed en smal end oog ca 13mm
Maargoed, dacht ik vandaag weer lekker verder te kunnen.
Heb het zuigertje 5.5mm ingekort omdat deze richting ODP het carter raakte..
Foto's:
Toen dacht ik, ga ik eens kijken hoe deze past icm cilinder..
Lager blijft netjes in smal-end lopen.
En drijfstang oog kan die vulringen niet raken, lager is namelijk 17 breed en smal end oog ca 13mm
Maargoed, dacht ik vandaag weer lekker verder te kunnen.
Heb het zuigertje 5.5mm ingekort omdat deze richting ODP het carter raakte..
Foto's:
Toen dacht ik, ga ik eens kijken hoe deze past icm cilinder..
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
En toen bleek dus, dat de topracing drijfstang totaal niet uitgericht is..
Zie filmpje, hoe belachelijk scheef/krom de topracing drijfstang wel niet is:
Klik mij!
In het filmpje laat ik de zuiger rond gaan door aan de kruktap te draaien.
Nu zie je dus de cilinder heen en weer wiebelen.
Als ik de cilinder aanleg tegen de voet van het carter, loopt de zuiger op een bepaald punt gewoon vast
Ps.
Dit wordt dus het blok helaas uit elkaar halen, originele krukas monteren en opnieuw uitshimmen, zit niks anders op
Ik weet iig wel na zulke slechte ervaring met topracing, voor puch en nu dus ook bij kreidler; dat ik nooit meer een krukas van dit merk neem!
Zie filmpje, hoe belachelijk scheef/krom de topracing drijfstang wel niet is:
Klik mij!
In het filmpje laat ik de zuiger rond gaan door aan de kruktap te draaien.
Nu zie je dus de cilinder heen en weer wiebelen.
Als ik de cilinder aanleg tegen de voet van het carter, loopt de zuiger op een bepaald punt gewoon vast
Ps.
Dit wordt dus het blok helaas uit elkaar halen, originele krukas monteren en opnieuw uitshimmen, zit niks anders op
Ik weet iig wel na zulke slechte ervaring met topracing, voor puch en nu dus ook bij kreidler; dat ik nooit meer een krukas van dit merk neem!
- RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Mark's 91cc racemonster
Zo....dat gaat lekker zeg Er gaat niets boven de originele krukas, heb mijn originele er ook weer in. Toen gekozen voor een Rito volle krukas Aalt schrok zich bij revisie rot hoeveel onbalans er in zat. Maar doordat het zo trilde voelde het tijdens het rijden wel lekker onder je ballen Jammer dat je alles weer uit elkaar moet halen, prachtig project btw.
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
oz schreef:Ziet er allemaal keurig uit en een prachtig stukkie huisvlijt maar ik denk niet dat je met die top racing krukas ver zult komen met dat aantal cc wat je hebt we hebben in het verleden al heel wat problemen gehad met getunde 50 cc zundappie,s , maargoed je kunt het proberen...........
............................
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Mark's 91cc racemonster
Jammer Mark. Echt balen weer alles uit elkaar. Ook KJ heeft je gewaarschuwd voor dat spul van Topracing.oz schreef:oz schreef:Ziet er allemaal keurig uit en een prachtig stukkie huisvlijt maar ik denk niet dat je met die top racing krukas ver zult komen met dat aantal cc wat je hebt we hebben in het verleden al heel wat problemen gehad met getunde 50 cc zundappie,s , maargoed je kunt het proberen...........
............................
Denk dat een 2 pk Kreidler kruk het beter zou doen.
Maar ga door met je mooie verslag.
Enzo
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: Mark's 91cc racemonster
Wat een prut zeg! Heb hier ook nog een blok liggen waar zo'n kadaver inzit. Zal dat ook eens controleren.
Ga door met de kwaliteit, ik volg deze topic met veeel plezier en aandacht.
Ga door met de kwaliteit, ik volg deze topic met veeel plezier en aandacht.
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Zonde dat het blok uit elkaar moet, zo blijft de progressie ook maar een beetje laag. Maar gelukkig kom je er zo achter dat er geen fluit van klopt, dat is beter dan wanneer het hele spulletje in elkaar gelopen was!
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Ja ja ik weet het iemand zei het al...
@Gijs:
Een kadaver zegtie
Maargoed, vandaag blok uit elkaar getrokken en de oude 1.8PK krukas tevoorschijn gehaald.
Verrek, deze is wel recht!
Uitgeshimt en alles weer in elkaar gezet.
Cilindertje erop en de zuiger bewoog vloeiend heen en weer
$#@$$#%!! topracing
@Gijs:
Een kadaver zegtie
Maargoed, vandaag blok uit elkaar getrokken en de oude 1.8PK krukas tevoorschijn gehaald.
Verrek, deze is wel recht!
Uitgeshimt en alles weer in elkaar gezet.
Cilindertje erop en de zuiger bewoog vloeiend heen en weer
$#@$$#%!! topracing
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Mark's 91cc racemonster
Mooi dat je toch ergens in je achterhoofd je bedenkingen had.Markde2e schreef:Ja ja ik weet het iemand zei het al...
@Gijs:
Een kadaver zegtie
Maargoed, vandaag blok uit elkaar getrokken en de oude 1.8PK krukas tevoorschijn gehaald.
Verrek, deze is wel recht!
Uitgeshimt en alles weer in elkaar gezet.
Cilindertje erop en de zuiger bewoog vloeiend heen en weer
$#@$$#%!! topracing
Deze drjfstang is een dure flessenopener. Ik verkoop ze al heeeeeeeel lang niet meer.
Beter een originele krukas overpersen met een RITO drijfstang erin.
Anders contact me maar ff voor een stel nieuwe krukwangen, std slag, 42/44/46mm slag...kun je je eigen krukas maken met een Samarin drijfstang erin...
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Ja zoiets schoot me ook al te binnendanahi schreef:flopracing ff terugbrengen zeg ik. Eventueel door de voorruit
Helaas heb ik dit ding jaren terug gekocht...
Kopen?
Klopt!KJ schreef:Mooi dat je toch ergens in je achterhoofd je bedenkingen had.Markde2e schreef:Ja ja ik weet het iemand zei het al...
@Gijs:
Een kadaver zegtie
Maargoed, vandaag blok uit elkaar getrokken en de oude 1.8PK krukas tevoorschijn gehaald.
Verrek, deze is wel recht!
Uitgeshimt en alles weer in elkaar gezet.
Cilindertje erop en de zuiger bewoog vloeiend heen en weer
$#@$$#%!! topracing
Deze drjfstang is een dure flessenopener. Ik verkoop ze al heeeeeeeel lang niet meer.
Beter een originele krukas overpersen met een RITO drijfstang erin.
Anders contact me maar ff voor een stel nieuwe krukwangen, std slag, 42/44/46mm slag...kun je je eigen krukas maken met een Samarin drijfstang erin...
Ik ga gewoon verder met de standaard krukas/koppeling.
Tegen de tijd dat alles af is en het loopt goed, is het mooi om te weten dat jij deze krukassen/delen leverd.
Mischien dat ik ooit overstap naar een langere slag krukas, aangezien het ding toch niet te hoogtoerig mag worden.
Maar voor voorlopig leek me dit het handigst.
----------------------------------------------------------------------
Ik had nadat ik het blok weer in elkaar gezet had ook alvast het pinnetje voor het zuigerveerslotje kunnen verplaatsten, maar goed dat ik dit nog even niet gedaan heb!
Want het komt er op neer dat ik de zuiger 'op de kop' ga gebruiken
De bovenste zuigerflap is namelijk veel smaller dan die van de oorspronkelijke uitlaatzijde.
Smaller zelfs dan de breedte van de inlaat!
Dit lijkt me niet zo gunstig ivm met 'happen' van de zuiger.
Als ik de zuiger omdraai is het probleem weg en als ik dan later een ronde inham in de zuiger maak ivm de inlaattiming heb ik ook veel meer 'vlees' over voor ondersteuning vd zuiger tegen het kantelen.
Koek mal:
Re: Mark's 91cc racemonster
mooi dat je het weer klaar hebt.je hebt het er weer druk mee gehad,ik wacht met spanning af wanneer je hem klaar hebt.
met een woord grote klasse
grt Wim
met een woord grote klasse
grt Wim
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mark's 91cc racemonster
Nee dank je, maar ff een lange pijp in het smalend kun je 'm zo richten hoor...Markde2e schreef:Ja zoiets schoot me ook al te binnendanahi schreef:flopracing ff terugbrengen zeg ik. Eventueel door de voorruit
Helaas heb ik dit ding jaren terug gekocht...
Kopen?