Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

Grasbaan & Cross 50 CC
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#26 Bericht door oz » 29 apr 2012, 20:19

................. :? hoek voorvork ? snap eigenlijk niet dat dit niet goed gegaan is als je ziet wat een vakmanschap hier te werk is gegaan.....

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#27 Bericht door kreidler844 » 29 apr 2012, 20:48

oz schreef:................. :? hoek voorvork ? snap eigenlijk niet dat dit niet goed gegaan is als je ziet wat een vakmanschap hier te werk is gegaan.....
Alco zal dat niet voor niets hebben gedaan... Gebben techniek is gedateerd dus dat kan beter... hij heeft hem dan ook verbeterd.
't is alleen geen classic.......

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#28 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 apr 2012, 21:00

Nee hij is modern :!: in die tijd had je ook veel zelfbouw Kreidlers en die zijn ook classic.
Zo'n Kreidler Crosser hoort van mij zeker in de Classic cross.
Net als een replica Homoet en een replica Van Veen.

Enzo

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#29 Bericht door kreidler844 » 29 apr 2012, 23:32

Enzo-tvdzijden schreef:Nee hij is modern :!: in die tijd had je ook veel zelfbouw Kreidlers en die zijn ook classic.
Zo'n Kreidler Crosser hoort van mij zeker in de Classic cross.
Net als een replica Homoet en een replica Van Veen.

Enzo
Daarin verschillen we dan van mening Tjerry,
Volgens het reglement mogen deze fietsen niet mee doen.

Gebruikersavatar
Heggemus
Berichten: 236
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:26
Locatie: Meterik, Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#30 Bericht door Heggemus » 30 apr 2012, 11:00

Dat chrome frame had je rood of zwart moeten maken is VEEEEL mooier.. Maar ja zoals altijd weer geldt maar dan in de franse sferen: ''Chacun ses gouts!'' Voor de rest een leuke crosser!

Gebruikersavatar
simon.
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 nov 2006, 23:57
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#31 Bericht door simon. » 30 apr 2012, 19:46

De hoek van het balhoofd is inderdaad niet als een Gebben,hier zit wel heel veel verschil in.

Verder heel mooi gemaakt :clap maar inderdaad geen classic.

Ook zit het voorspatbord volgens mij verkeert om gemonteerd,maar goed passen zal hij niet want daar is nu geen ruimte voor.
Bijlagen
dsc00183as.jpg
dsc00183as.jpg (363.19 KiB) 6270 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hegu-Dennis
Berichten: 1013
Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
Locatie: Sint Pancras
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#32 Bericht door Hegu-Dennis » 01 mei 2012, 07:49

Hallo allemaal,
Ik heb de crosser van Ben live mogen aanschouwen en in het echt is ie nog veel mooier dan op de foto. De hoek van het balhoofd is inderdaad 2 graden veranderd om hem beter stuurbaar te maken op het crossterrein. Dat is eigenlijk het enige wat aan het originele Gebben-concept is aangepast. Voor de rest is ie zo classic als wat.
Dat ie door sommige clubs niet als zodanig wordt erkent, ligt meer aan de clubs zelf dan aan de motor. Er wordt nu eenmaal verschillend gedacht over wat nu wel en wat niet classic is.

Het vernikkelen van het frame was een wens van Ben zelf. Je moet het mooi vinden, persoonlijk vind ik het erg mooi, maar smaken verschillen en over smaak valt immers niet te twisten, zo zegt het gezegde.
Voor mij is dit een puur staaltje vakmanschap door Alco en Ben en dat kan toch moeilijk door iemand ontkent worden.

Ze kunnen wat mij betreft bijgeschreven worden in de annalen van de Kreidlercrosshistorie van Nederland.

Groeten van Dennis

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#33 Bericht door kreidler844 » 01 mei 2012, 08:47

Het is duidelijk vakwerk van iemand die weet waar hij mee bezig is. :clap

Wietse

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#34 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2012, 16:00

Hegu-Dennis schreef:Dat ie door sommige clubs niet als zodanig wordt erkent, ligt meer aan de clubs zelf dan aan de motor. Er wordt nu eenmaal verschillend gedacht over wat nu wel en wat niet classic is.
Inderdaad. De één verlengt zijn voorvork en de ander veranderd de balhoofdhoek. De techniek voor de voortbeweging is 100% Kreidler dus waar hebben we het over. #-o
In die tijd floreerde de zelfbouw en die zijn eigenlijk ook allemaal Classic.

Wat ik wil is een volledig gevuld veld met Classic crossmotoren als ik langs de baan sta.

Enzo

Gebruikersavatar
STEENGE.C.S.
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:44
Locatie: Borger
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#35 Bericht door STEENGE.C.S. » 01 mei 2012, 22:23

zeer zeker vakwerk as je dit zo kunt maken, maar zoals hij op de foto staat vind ik hem absoluut niet mooi!

gelukkig is hij goed van het origineel te onderscheiden... voor mij in de verste verte geen classic!

bassieberg
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 mar 2011, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#36 Bericht door bassieberg » 03 mei 2012, 22:03

hallo allemaal.
allereerst even iedereen bedanken voor de leuke reacties die we hebben gehad!! :thumbleft Ben is super blij met zijn kreidler.
Wel weer een hoop gesprekstof doen oplaaien over het wel of geen classic.(blijft een hekel punt)
Om een hoop mensen uit de brand te helpen:de vork, achterbrug en wielen komen van een suzuki begin jaren 80(lijkt me redelijk classic?)
De achterveer van een later model, dat we voor deze optie gekozen hebben is puur de prijs!!
Het is tegenwoordig schrikwekkend wat men voor deze spullen vraagt, dus leek het mij een goed alternatief.(zie het net als met de kt cilinders, goed spul voor een redelijke prijs)
Dat gebben geen monoveer heeft weet ik ook wel, dus moeten we hem maar omdopen tot de Aljo zelfbouw kreidler.
Ik ben het dan ook met Tjerry eens, en ben dan ook bezig om zoveel mogenlijk jongens te verblijden met deze sport cq hobby :!:
gr Alco
ps: we gaan eerdaags beginnen aan een vhs waar een cilinder met schuin spruitstuk op kan, lijkt me weer een leuk project!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Bouw van een Alco(Gebben) frame - Gebben is klaar!!

#37 Bericht door dijk » 03 mei 2012, 22:09

bassieberg schreef:hallo allemaal.
allereerst even iedereen bedanken voor de leuke reacties die we hebben gehad!! :thumbleft Ben is super blij met zijn kreidler.
Wel weer een hoop gesprekstof doen oplaaien over het wel of geen classic.(blijft een hekel punt)
Om een hoop mensen uit de brand te helpen:de vork, achterbrug en wielen komen van een suzuki begin jaren 80(lijkt me redelijk classic?)
De achterveer van een later model, dat we voor deze optie gekozen hebben is puur de prijs!!
Het is tegenwoordig schrikwekkend wat men voor deze spullen vraagt, dus leek het mij een goed alternatief.(zie het net als met de kt cilinders, goed spul voor een redelijke prijs)
Dat gebben geen monoveer heeft weet ik ook wel, dus moeten we hem maar omdopen tot de Aljo zelfbouw kreidler.
Ik ben het dan ook met Tjerry eens, en ben dan ook bezig om zoveel mogenlijk jongens te verblijden met deze sport cq hobby :!:
gr Alco
ps: we gaan eerdaags beginnen aan een vhs waar een cilinder met schuin spruitstuk op kan, lijkt me weer een leuk project!

helemaal mee eens alco :!:

Plaats reactie