verkeerscontrole met m,n super 5

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
henkie6
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 nov 2009, 07:25
Locatie: s-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

verkeerscontrole met m,n super 5

#1 Bericht door henkie6 » 29 jun 2012, 07:54

hallo kreidlervrienden,gisteravond reed ik een hoekje om op m,n super,..oeps grote verkeerscontrole grensovergang s-heerenberg.
ik werd er uit gepikt,en meneer agent wilde m,n super op de rollerbank hebben,ik zei tegen hem dat ik daar niet aan mee werk,en sinds waneer moeten motorfietsen op de rollerbank.
na het kenteken te hebben bestudeerd,en twee agenten verder hoefde dat dus niet.
ze konden me dus niks,begint die vent te zeuren over de decibels,ik heb een aangepaste cylinder van dick baan,met 20 mm en een homoet 4 poorter in chroom.
toen zei de ene agent we houden de regels aan van een bromfiets,..ik meteen,sorry het is een motorfiets
5000 toeren vasthouden zei de sheriff,ik zei ok hoe dan zonder toerenteller,dus geen correcte meting,maar wel
105 decibel,ik kreeg er geen bekeuring voor maar als ze me de volgende keer aanhouden moet het minder lawaai maken
anders wel een prent.
conclusie,..ze weten het zelf niet,en toen ik aan de motoragent vertelde dat ik de autobaan ook op mag,kreeg die helemaal stuiptrekkingen,dus ze moeten er nog wat bij leren op de politieschool.
groetjes henk

Gebruikersavatar
ab1rwk
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 apr 2010, 10:50
Locatie: rijswijk z.h.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#2 Bericht door ab1rwk » 29 jun 2012, 08:59

En die mensen betalen wij ook nog voor het werk wat ze doen.!!!

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#3 Bericht door MichielJ » 29 jun 2012, 09:36

Vaak is het onwetendheid van de agenten. Eenmaal aangehouden vinden ze het een afgang om te zeggen "ohw, motorfiets..dan mag je rustig verder" Als je dan ook nog praatjes hebt gaan ze zoeken.

Hier in de regio zijn de agenten inmiddels al aardig bijgeschoold. Ben regelmatig politie tegengekomen op de RS maar nog nooit aangehouden.

BBeths
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 jun 2010, 18:21
Locatie: Santpoort-noord
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#4 Bericht door BBeths » 29 jun 2012, 11:26

Jemig.. dikke prent? Ik zou het aanvechten..

Bonno

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 jun 2012, 11:38

BBeths schreef:Jemig.. dikke prent? Ik zou het aanvechten..

Bonno
Inderdaad ze horen het toerental te meten via de bougiekabel.

http://www.xead.nl/motoren--geluid" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#6 Bericht door nozems » 29 jun 2012, 12:10

Ik rij al bijna 10 jaar op een kreidler RS rond, maar ben nog nooit staande gehouden, een keer meegemaakt dat ome agent snel de achtervolging inzette toen in de Velsertunnel in reedt, maar toen hij de plaat zag kon die alleen nog maar schaapachtig naar m'n kreidler kijken :lol: en heel vaak ook verdraaide nekken meegemaakt, maar tot nog toe was het zien van het motorkenteken genoeg, ik val daarbij ook niet op kwa geluid...wellicht dat dat nog scheelt.?

Vaak zijn het ook de aspirant agenten die bij bromfietscontroles worden ingezet.

henkie6
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 nov 2009, 07:25
Locatie: s-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#7 Bericht door henkie6 » 29 jun 2012, 12:25

maar ik reed op de eitank,..dus ze wisten echt niet wat ze ermee moesten

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#8 Bericht door MichielJ » 29 jun 2012, 12:39

Enzo-tvdzijden schreef:
BBeths schreef:Jemig.. dikke prent? Ik zou het aanvechten..

Bonno
Inderdaad ze horen het toerental te meten via de bougiekabel.

http://www.xead.nl/motoren--geluid" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo
Er staat in het artikel ook dat ze mogen bekeuren zonder meting :shock: Ach ja, uiteindelijk heeft de politie altijd een stok om mee te slaan.

Volgens mij mag een originele uitlaat officieel ook niet vervangen en bij vervanging moet het een type goedgekeurde zijn. In de praktijk zijn nagenoeg alle motoren te luid maar wanneer je normaal doet loopt het meestal met een sisser af.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#9 Bericht door Caspar » 29 jun 2012, 21:36

Ik heb met de RS ook geregeld de aandacht van agenten, meestal zetten ze meteen de achtervolging in omdat ik me ca. 80km/u voorbij kom op de rijksweg. Bij het zien van de motorplaat druipen ze meestal wel af.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#10 Bericht door drika » 30 jun 2012, 01:00

MichielJ schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
BBeths schreef:Jemig.. dikke prent? Ik zou het aanvechten..

Bonno
Inderdaad ze horen het toerental te meten via de bougiekabel.

http://www.xead.nl/motoren--geluid" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo
Er staat in het artikel ook dat ze mogen bekeuren zonder meting :shock: Ach ja, uiteindelijk heeft de politie altijd een stok om mee te slaan.

Volgens mij mag een originele uitlaat officieel ook niet vervangen en bij vervanging moet het een type goedgekeurde zijn. In de praktijk zijn nagenoeg alle motoren te luid maar wanneer je normaal doet loopt het meestal met een sisser af.
daar heb jij helemaal gelijk in michiel
zwart wit gezien moet er eigenlijk een type goedgekeurde uitlaat gemonteerd zijn zelfs bij een keuring voor een kenteken
en inderdaad doet men daar niet al te moeilijk over bij oldtimers is maar gelukkig ook want dan zouden veel kreidlers niet meer mogen rijden
wel is het zo dat er af en toe decibel controles zijn voor auto,s en motoren en als er dan geen goed gekeurde uitlaat aanwezig is dan volgt er op zeker een boete

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#11 Bericht door Mach4 » 30 jun 2012, 11:16

Ik ben ook wel eens achtervolgd door een politiewagen ,die eikels bleven een tijd achter mij rijden,en ja hoor ingehaald en
stopteken gegeven,2 jonge pikkies vers van de politieschool stappen uit en beginnen te zeuren dat ik te hard ging voor een brommer
binnen de bebouwde kom,ik zei tegen ze dat het een motorfiets is ,en wees ze op de motorplaat achterop,de jochie,s stonden schaapachtig te kijken toen ze de plaat zagen,nadat ze overtuigd waren dat het toch echt een motorfiets is dropen ze maar weer af. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#12 Bericht door Chrismetzwarteletters » 02 jul 2012, 19:25

Als je het over de bebouwde kom hier in het dorp hebt, dan mag je even hard met de brommer als de motor. Niet harder als 30 dus.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#13 Bericht door Mach4 » 03 jul 2012, 12:53

Chrismetzwarteletters schreef:Als je het over de bebouwde kom hier in het dorp hebt, dan mag je even hard met de brommer als de motor. Niet harder als 30 dus.
Nee was in Vlaardingen,op 1 of andere manier moeten ze mij daar altijd hebben :? ,dat was vroeger al zo met m,n Kreidler en blijkbaar nog steeds zo,alleen kunnen ze mij nu niks meer maken :rs :mrgreen:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#14 Bericht door nozems » 03 jul 2012, 16:55

Dan heb je volgens mij een zeer opvallende rijstijl, of een zeer opvallend geluid...of beide natuurlijk :lol: het is mij in 10jaar nog nooit overkomen, en heb toch verschrikkelijk veel km's weggereden :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10341
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#15 Bericht door Andy » 03 jul 2012, 17:41

Knetterpijp misschien :?:
Wij zijn gister avond ook zeker 8x politie tegengekomen en geen enkele iniatief werd genomen om ons aan te houden.

Andy,

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#16 Bericht door nozems » 03 jul 2012, 17:49

Dat bedoel ik Andy, zo heb ik, of gezamenlijk zoals gister wel vaker de politie gezien, en geen enkele keer werd er initiatief genomen om ons te achtervolgen....... was bytheway een zeldzaam leuk avond toeren gister, heerlijk!

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#17 Bericht door Mach4 » 03 jul 2012, 18:15

Andy schreef:Knetterpijp misschien :?:
Wij zijn gister avond ook zeker 8x politie tegengekomen en geen enkele iniatief werd genomen om ons aan te houden.

Andy,
Alleen een Homoet,maar daar hadden ze geen opmerkingen over,ook niet over mijn rijstijl,ik hield mij netjes aan de max snelheid(voor een motor),misschien dat de uitlaat extra aandacht trekt,het klinkt natuurlijk wel als een opgevoerde brommert,of misschien hangt mijn foto na 36jaar nog steeds op het Vlaardingse politiebureau als most wanted :mrgreen:

Gebruikersavatar
Markde2e
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verkeerscontrole met m,n super 5

#18 Bericht door Markde2e » 08 jul 2012, 20:10

Haha schitterend om te lezen dit :mrgreen:
Aan de andere kant wel ergelijk natuurlijk :roll:

Plaats reactie