Peter Polo's Hornet
- Peter Polo
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
- Locatie: Twentestad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Peter Polo's Hornet
Hallo beste mensen,
Graag wil ik aan jullie voorstellen mijn nieuwe trots,the Hornet.
In 2010 heb ik samen met Marinus in Kaatsheuvel een (overkill)groene watergekoelde RS gekocht.
Kosten nog moeite waren gespaard door de vorige eigenaar,dubbele schijf voor,een ingenieus verbouwde
achterbrug met (achter)schijfrem.
De 60 cc cylinder was gemaakt door Emot,de basis was goed.
Volgens de vorige eigenaar moest deze Kreidler makkelijk 17,5 pk op het achterwiel halen,maar dat
was in werkelijkheid natuurlijk een stuk minder,toch nog een slordige 14 pk,ook niet slecht . . .
Mijn eerste ritje met de groene was de Eifelrit 2010.
Daarna is de Kreidler meteen naar 't land van Flipje gegaan.
Helaas kan ik geen betere foto's vinden van de Groene,ik weet,dat er ergens op t forum een gedetailleerde foto staat,
waarop de groene watergekoelde goed te zien is,ik kan 'm niet vinden . . .
Piet zei hier tegen mij ; "Peet ,zullen we van Kreidler ruilen,die van jou past beter bij m'n shirt "
Ik heb Marinus quasi "carte blanche" gegeven,hij mocht de Kreidler geheel naar eigen inzicht bouwen.
Het enige waar ik me mee bemoeide,was de kleur.
De vorige eigenaar vertelde me,dat hij een speciaal schema voor de electronica heeft laten maken,dit natuurlijk voor de pomp,
knipperlichten etc,alles werkte,ook in de reuze-cockpit brandden alle lampjes . . .
Marinus heeft alles eruit gesloopt en de stroomverzorging wordt nu geleverd door een battery pack,
die is verlijmd in de linker zijkap.
De ori verlichting is vervangen door LED.
Binnen 10 seconden kan ik het geheel los koppelen en dit achter een lader hangen.
Erg praktisch als je bv een ritje tijdens een week-end hebt,je kan t geheel bijvoorbeeld op je nachtkastje in je hotel
leggen en laden maar,ipv moeilijk doen met verlengsnoeren en stekkerdozen .
Zo'n 3 weken geleden was ik op bezoek bij Marinus,hij liet mij een youtube filmpje zien van een van de Dyno runs met de Hornet.
Het was een indrukwekkend geweld,hij bleef maar opbouwen,met gemak 15000 RPM
Aangezien ik veel op reis ben ivm met werkzaamheden,heb ik 2 weken geleden pas m'n eerste ritje op de Hornet gemaakt.
Ook moest ik nog een voorraadje Aral Ultimate 102 kopen,die in Nederland niet verkrijgbaar is.
Ik heb op verschillende snelle Kreidlers mogen rijden,maar 't geweld wat Marinus uit deze 60 cc heeft weten te persen,daarvoor
alle lof.
Het rijwielgedeelte is in een woord Uitmuntend ,superveilig en 't stuurt als een scheermes,zoals alle Betuwe Kreidlers,veiligheid voorop !
Deze machine is niet gebouwd om mooi te zijn maar om hard te rijden en VOORAL veilig !
De voorvork is een aangepaste Marzocchi,deze zaten op een Hercules.
Dit kan je geen vering meer noemen,dit is en voorvork,die dempt . . .
Ben met hoge snelheid door een hobbelige weg gereden,met een originele Kreildler vork moet je opletten,maar met deze vork . . .
Eerst was t plan,om de tank mat te chromen,maar we konden geen geschikt bedrijf vinden,die dit wou doen,de oppervlakte
van de tank vonden ze te groot.
We hebben ook lang zitten zoeken naar 2 mooie ronde tellers,maar dan loop je al gauw tegen 't probleem,dat de toerentellers niet
tot 15000 of meer gaan,daarom maar voor Koso gegaan met witte displayverlichting,mocht iemand nog een goede tip hebben . . .
[right]
Op deze foto is goed te zien,hoe de Hornet qua breedte is gekrompen
Ff voor de perfectionisten,ik weet,m'n nummerplaat is krom,die is inmiddels weer recht . . .en 't schroefje voor het vastmaken van de tank zit er ook weer op
Foto's zijn een klein beetje overbelicht,had op het moment van fotograferen m'n eigen camera uitgeleend.
Mocht iemand vragen hebben,dan wil ik die graag beantwoorden . . .
Groet,
Peter Polo
PS Alle onderdelen van de groene,waaronder Koni veren,reuze cockpit,koplamp,mooi lederen buddy,
compeet werkende schijfrem set voor ACHTER enz ,zijn te koop,uiteraard in top staat.
Graag wil ik aan jullie voorstellen mijn nieuwe trots,the Hornet.
In 2010 heb ik samen met Marinus in Kaatsheuvel een (overkill)groene watergekoelde RS gekocht.
Kosten nog moeite waren gespaard door de vorige eigenaar,dubbele schijf voor,een ingenieus verbouwde
achterbrug met (achter)schijfrem.
De 60 cc cylinder was gemaakt door Emot,de basis was goed.
Volgens de vorige eigenaar moest deze Kreidler makkelijk 17,5 pk op het achterwiel halen,maar dat
was in werkelijkheid natuurlijk een stuk minder,toch nog een slordige 14 pk,ook niet slecht . . .
Mijn eerste ritje met de groene was de Eifelrit 2010.
Daarna is de Kreidler meteen naar 't land van Flipje gegaan.
Helaas kan ik geen betere foto's vinden van de Groene,ik weet,dat er ergens op t forum een gedetailleerde foto staat,
waarop de groene watergekoelde goed te zien is,ik kan 'm niet vinden . . .
Piet zei hier tegen mij ; "Peet ,zullen we van Kreidler ruilen,die van jou past beter bij m'n shirt "
Ik heb Marinus quasi "carte blanche" gegeven,hij mocht de Kreidler geheel naar eigen inzicht bouwen.
Het enige waar ik me mee bemoeide,was de kleur.
De vorige eigenaar vertelde me,dat hij een speciaal schema voor de electronica heeft laten maken,dit natuurlijk voor de pomp,
knipperlichten etc,alles werkte,ook in de reuze-cockpit brandden alle lampjes . . .
Marinus heeft alles eruit gesloopt en de stroomverzorging wordt nu geleverd door een battery pack,
die is verlijmd in de linker zijkap.
De ori verlichting is vervangen door LED.
Binnen 10 seconden kan ik het geheel los koppelen en dit achter een lader hangen.
Erg praktisch als je bv een ritje tijdens een week-end hebt,je kan t geheel bijvoorbeeld op je nachtkastje in je hotel
leggen en laden maar,ipv moeilijk doen met verlengsnoeren en stekkerdozen .
Zo'n 3 weken geleden was ik op bezoek bij Marinus,hij liet mij een youtube filmpje zien van een van de Dyno runs met de Hornet.
Het was een indrukwekkend geweld,hij bleef maar opbouwen,met gemak 15000 RPM
Aangezien ik veel op reis ben ivm met werkzaamheden,heb ik 2 weken geleden pas m'n eerste ritje op de Hornet gemaakt.
Ook moest ik nog een voorraadje Aral Ultimate 102 kopen,die in Nederland niet verkrijgbaar is.
Ik heb op verschillende snelle Kreidlers mogen rijden,maar 't geweld wat Marinus uit deze 60 cc heeft weten te persen,daarvoor
alle lof.
Het rijwielgedeelte is in een woord Uitmuntend ,superveilig en 't stuurt als een scheermes,zoals alle Betuwe Kreidlers,veiligheid voorop !
Deze machine is niet gebouwd om mooi te zijn maar om hard te rijden en VOORAL veilig !
De voorvork is een aangepaste Marzocchi,deze zaten op een Hercules.
Dit kan je geen vering meer noemen,dit is en voorvork,die dempt . . .
Ben met hoge snelheid door een hobbelige weg gereden,met een originele Kreildler vork moet je opletten,maar met deze vork . . .
Eerst was t plan,om de tank mat te chromen,maar we konden geen geschikt bedrijf vinden,die dit wou doen,de oppervlakte
van de tank vonden ze te groot.
We hebben ook lang zitten zoeken naar 2 mooie ronde tellers,maar dan loop je al gauw tegen 't probleem,dat de toerentellers niet
tot 15000 of meer gaan,daarom maar voor Koso gegaan met witte displayverlichting,mocht iemand nog een goede tip hebben . . .
[right]
Op deze foto is goed te zien,hoe de Hornet qua breedte is gekrompen
Ff voor de perfectionisten,ik weet,m'n nummerplaat is krom,die is inmiddels weer recht . . .en 't schroefje voor het vastmaken van de tank zit er ook weer op
Foto's zijn een klein beetje overbelicht,had op het moment van fotograferen m'n eigen camera uitgeleend.
Mocht iemand vragen hebben,dan wil ik die graag beantwoorden . . .
Groet,
Peter Polo
PS Alle onderdelen van de groene,waaronder Koni veren,reuze cockpit,koplamp,mooi lederen buddy,
compeet werkende schijfrem set voor ACHTER enz ,zijn te koop,uiteraard in top staat.
Laatst gewijzigd door Peter Polo op 12 sep 2012, 23:40, 27 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Peter Polo's Hornet
Een echte MEga geile fiets. Ik heb hem langzaam opgebouwd zien worden. Daar zal zich menig snelle Kreidler aan verkijken! -))
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Peter Polo's Hornet
Heel apart. Maar wel mooi geheel. Al vind ik de voor partij behoorlijk van Kreidler afwijken.
De kwaliteit van de Italiaanse voorvork en dubbelschijf zal de prioriteit hebben.
Kosten nog moeite gespaard.
Enzo
De kwaliteit van de Italiaanse voorvork en dubbelschijf zal de prioriteit hebben.
Kosten nog moeite gespaard.
Enzo
- Peter Polo
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
- Locatie: Twentestad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Peter Polo's Hornet
Hoi Tjerry,Enzo-tvdzijden schreef:Heel apart. Maar wel mooi geheel. Al vind ik de voor partij behoorlijk van Kreidler afwijken.
De kwaliteit van de Italiaanse voorvork en dubbelschijf zal de prioriteit hebben.
Kosten nog moeite gespaard.
Enzo
Uiteraard was de kwaliteit van de Marzocchi het hoofddoel,gelukkig wel een vork uit 't zelfde tijdperk.
Sommige mensen geven de voorkeur aan een moderne upsidedown,met knalkleuren,maar dan sla je de plank mis,althans,dat is mijn mening.
Over smaak valt niet te twisten . . .
Groet,
Peter Polo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Peter Polo's Hornet
Heel speciale machine, zit erg veel tijd en aandacht in. Ik vind 'm heel gaaf.
Hoewel de foto's op ImageShack staan, zijn ze toch nog vrij klein (of ik doe iets niet goed, maar ik zie ze niet heel groot)... Je mag ze ook naar mij mailen op maarten@kreidler.nl dan zorg ik er voor dat je Kreidler in volle glorie hier op het forum komt te staan.
Hoewel de foto's op ImageShack staan, zijn ze toch nog vrij klein (of ik doe iets niet goed, maar ik zie ze niet heel groot)... Je mag ze ook naar mij mailen op maarten@kreidler.nl dan zorg ik er voor dat je Kreidler in volle glorie hier op het forum komt te staan.
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Peter Polo's Hornet
Mooi hoor Peter,zullen hem graag in het echie bewondren.
Veel plezier ermee.
Ps,in de eifel ging die toch al als een speer??
Groetn Pascal
Veel plezier ermee.
Ps,in de eifel ging die toch al als een speer??
Groetn Pascal
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Peter Polo's Hornet
Grotere foto's volgen 1 voor 1.Enzo-tvdzijden schreef:Eindelijk weer eens het uiterlijk van een Kreidler waterkoker.
Enzo
Werkzaamheden aan de motorschermen zijn zeer geslaagd te noemen en doen de waterkoeler eer aan. Een bijzonder goede oplossing om een watergekoelde cilinder op een Kreidler er goed uit te laten zien.
- Hans van Kuijen
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
- Locatie: Den Haag - Zuid west
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Peter Polo's Hornet
We hebben ook lang zitten zoeken naar 2 mooie ronde tellers,maar dan loop je al gauw tegen 't probleem,dat de toerentellers niet tot 15000 of meer gaan,daarom maar voor Koso gegaan met witte displayverlichting,mocht iemand nog een goede tip hebben
Stack heeft grotere tellers.
Toerenteller incl 12,5/25 minuten opnamefunctie t/m 20000 rpm: http://www.stackltd.com/st400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Snelheidsmeter: http://www.stackltd.com/professional_speedometer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeldfoto: Of van SPA
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/tachometers" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/speedometers" onclick="window.open(this.href);return false;
of van Smiths:
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... tachometer" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... peedometer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Peter Polo's Hornet
Inderdaad een erg mooie oplossing met de zijkappen.
Cockpit met de op deze manier iel ogende tellers is wat minder, zeker met die rare schakelaars erbij.
De stippen op de zijkappen snap ik niet helemaal, smaken verschillen.
Cockpit met de op deze manier iel ogende tellers is wat minder, zeker met die rare schakelaars erbij.
De stippen op de zijkappen snap ik niet helemaal, smaken verschillen.
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Peter Polo's Hornet
De Hoornaar, ik zag er laatst een in de schuur, hangend in een spinnenweb... daarmee kun je deze grote wesp dus vangen?Parlotti schreef: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... en-om-wesp
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Peter Polo's Hornet
prachtig, vooral de voorvork met dat spatbord staat ontzettend strak. ook zijn de kappen leuk bewerkt!
- rick rol
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
- Locatie: noordwijkerhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Peter Polo's Hornet
Ik zou liever gezien hebben een spatbord voor in de kleur geel of chroom en de rest van de voorpartij in het zwart .stuur lijkt mij niet zo lekker zitten of het moet echt een kreidler zijn om mee te gaan knallen. Voor de rest zeer mooie speciaal ,waar is eigenlijk de schijf achter gebleven ?
Ik wens je er veel veilige kilometers mee
mvg RR
Ik wens je er veel veilige kilometers mee
mvg RR
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Peter Polo's Hornet
Ontzettend mooie en aparte fiets en het is nog duidelijk een Kreidler . Inderdaad, kosten nog moeite zijn bespaard.................... Veel plezier en geluk ermee.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Peter Polo's Hornet
Gave machine Peter, ik heb hem ook in opbouw gezien bij Marinus kosten noch moeite zijn gespaard, met een bijzondere special als gevolg....een hele snelle special ook, eentje die gemaakt is om mee te racen. Ik denk dat heel veel snelle kreidlers zullen sneuvelen als ze het willen opnemen tegen jouw machine.
Veel plezier ermee Peter.
Gr Pascal
Veel plezier ermee Peter.
Gr Pascal