waar staan de letters RM voor?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 mar 2004, 20:41
- Locatie: Oosterbeek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
waar staan de letters RM voor?
Ik heb een RMC uit 1980. Ik weet dat de C voor cockpit staat. De motorfiets RS staat voor Rensport. Maar staat de afkorting RM eigenlijk voor? Wie kan mij dat vertellen?????
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik dacht eigenlijk altijd dat de M voor mokick stond, maar in een NL folder praten ze weer over meesterklasse.
En de T in TS omdat daar het eerst de nieuwe telescoopvoorvering werd gebruikt.
Dingen die ik wel zeker weet;
LH= (hoog)Stuur Handschakeling.
LF= (hoog)Stuur Voetschakeling.
LFC= Chromen tank
RSH= Hoog stuur
RSGS= Gietwielen Schijfrem
Zal de R vraag eens stellen op het forum van het duitse museum wie weet, weet daar iemand het.
En de T in TS omdat daar het eerst de nieuwe telescoopvoorvering werd gebruikt.
Dingen die ik wel zeker weet;
LH= (hoog)Stuur Handschakeling.
LF= (hoog)Stuur Voetschakeling.
LFC= Chromen tank
RSH= Hoog stuur
RSGS= Gietwielen Schijfrem
Zal de R vraag eens stellen op het forum van het duitse museum wie weet, weet daar iemand het.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- hallo-stege
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 mei 2003, 10:15
- Locatie: D - Satrup
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hallo Frans,
RS steht in Deutschland normalerweise für "Rallye Sport", das R alleine gibt es eigentlich nicht ... naja, und aus RS wurde RM für Rallye Mokick ... die Buchstaben gibt es ja auch bei diversen Autos (Ford 17 M TS, Glas GT, Audi GT, Ford Capri RS ... )
TM = Touren Modell (im Gegensatz zur RS)
LF-F : L mit Fußschaltung - Fahrtwindkühlung
Viele Grüße von Frank
RS steht in Deutschland normalerweise für "Rallye Sport", das R alleine gibt es eigentlich nicht ... naja, und aus RS wurde RM für Rallye Mokick ... die Buchstaben gibt es ja auch bei diversen Autos (Ford 17 M TS, Glas GT, Audi GT, Ford Capri RS ... )
TM = Touren Modell (im Gegensatz zur RS)
LF-F : L mit Fußschaltung - Fahrtwindkühlung
Viele Grüße von Frank
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Hallo Frank,
Vielen dank für das Antwort und fabelhaft das du das richtige topic dafür gefunden hast.
Weisst du vielleicht auch wo der T in TS für steht? Touring oder Teleskop?
De originele vraag, zoals ik hem gesteld had op het forum van Frank ( http://www.kreidler-museum.de ) was;
Vielen dank für das Antwort und fabelhaft das du das richtige topic dafür gefunden hast.
Weisst du vielleicht auch wo der T in TS für steht? Touring oder Teleskop?
De originele vraag, zoals ik hem gesteld had op het forum van Frank ( http://www.kreidler-museum.de ) was;
Hallo Leute,
Wir haben am niederländischen Forum ein Diskussion über was die Abkürzungen von Kreidler bezeignen.
Weiss jemand das genaue Antword darüber?
Wir haben gedacht;
LH= (hoch)Lenker Handschaltung.
LF= (hoch)Lenker Füssschaltung.
LFC= Chrom Tank
RS= R???? Sport
RSH= Hoch Lenker
RSGS= Gussräder Scheibenbremsen
RMC-S= R???Moped/Mokick Cockpit Scheibenbremse
TM= Touring Motorrad
GT= Grand Tourismo
RM=R???? Moped/Mokick
GP= Grand Prix
TS= Touring Super (ich hatte gedachte T von Telescopgabel)
Wo der R für steht gibt es bei uns die meist grosse Frage.
- greenwikinger
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
- Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- hallo-stege
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 mei 2003, 10:15
- Locatie: D - Satrup
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
En waar zie jij de oorspronkelijke vraagstelling dan staan, wat RM betekent?a-killer schreef:Tecnisch......framenummers ......sublet's
Geen dank!
Moet wel eerlijk bekennen dat ik helemaal niet bij sublets heb gekeken en hoofdzakelijk op het kreidlermuseum heb gekeken, omdat ik nog niet echt kan wennen aan het nieuwe menu van Louis.
- greenwikinger
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
- Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Yellow devil
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 13 jul 2003, 22:30
- Locatie: WIJHE
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Contacteer:
Mijne heren,
Het is eenvoudiger, zoals vele van u wel weten zijn er Moped's (bromfietsen) en Mokick's (motoren) geproduceerd door de firma Kreidler.
Om deel te nemen aan het toenmalige kampioenschap in de 50cc "standaard klasse" moesten er natuurlijk ook "standaard" modellen zijn. Daarom is toen de Ren Moped uitgebracht. Aan de hand van een geminimaliseerde reeks ( ik meen minimaal 1500 stuks) kon je dan mee doen en de "standaard versie "friseren" oftewel een beetje kietelen. Uiteraard was dit voor de tijd dat men inzag dat de 50cc een volwaardige racemachine voort zou brengen, zoals later bereden door Jan en Aalt.
Dit rare fenomeen ben ik later ook regen gekomen bij Lancia. (Waar ik enige tijd gewerkt heb) Daar produceerde men op een gegeven moment uitsluitend nog de Lancia Delta 2.0 16v Turbo Integrale in producties van 1500 stuk's. Deze werden in de oude fabriek van Fiat neergezet (Lingotto) en als er weer eens een rallywagen van de berg was gedonderd of tegen een huis gereden en onherstalbaar beschadigd was, werd er weer ééntje uit de fabriek gehaald. Toen na een jaar bleek dat de voorschriften veranderd waren en er weer een ander type geproduceerd moest worden (Evaluzione) werden de "oude" modellen te koop aangeboden via de dealers. Voor rond de 120.000 gulden kon je dan een auto kopen, waarbij vooral de wegligging erg opviel. Liggend op een skatebord is het beste de beschrijving van het gevoel dat je kreeg. Voor rond de 2000,= gulden kon je dan bij Carly Pellinkhof, de huistuner van BMW Nederland (Patrick Huisman) de chip van die Integrale laten "Kietelen" waarbij een acceleratie van 0-100 km/h in 3,2 seconden niet uitgesloten was.
Het is eenvoudiger, zoals vele van u wel weten zijn er Moped's (bromfietsen) en Mokick's (motoren) geproduceerd door de firma Kreidler.
Om deel te nemen aan het toenmalige kampioenschap in de 50cc "standaard klasse" moesten er natuurlijk ook "standaard" modellen zijn. Daarom is toen de Ren Moped uitgebracht. Aan de hand van een geminimaliseerde reeks ( ik meen minimaal 1500 stuks) kon je dan mee doen en de "standaard versie "friseren" oftewel een beetje kietelen. Uiteraard was dit voor de tijd dat men inzag dat de 50cc een volwaardige racemachine voort zou brengen, zoals later bereden door Jan en Aalt.
Dit rare fenomeen ben ik later ook regen gekomen bij Lancia. (Waar ik enige tijd gewerkt heb) Daar produceerde men op een gegeven moment uitsluitend nog de Lancia Delta 2.0 16v Turbo Integrale in producties van 1500 stuk's. Deze werden in de oude fabriek van Fiat neergezet (Lingotto) en als er weer eens een rallywagen van de berg was gedonderd of tegen een huis gereden en onherstalbaar beschadigd was, werd er weer ééntje uit de fabriek gehaald. Toen na een jaar bleek dat de voorschriften veranderd waren en er weer een ander type geproduceerd moest worden (Evaluzione) werden de "oude" modellen te koop aangeboden via de dealers. Voor rond de 120.000 gulden kon je dan een auto kopen, waarbij vooral de wegligging erg opviel. Liggend op een skatebord is het beste de beschrijving van het gevoel dat je kreeg. Voor rond de 2000,= gulden kon je dan bij Carly Pellinkhof, de huistuner van BMW Nederland (Patrick Huisman) de chip van die Integrale laten "Kietelen" waarbij een acceleratie van 0-100 km/h in 3,2 seconden niet uitgesloten was.