Kreidler RS 1972 van Marcus

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Kreidler RS 1972 van Marcus

#1 Bericht door Maarten » 13 okt 2012, 19:59

Kreidler van Marcus
Marcus schreef:Hallo Maarten,

Kan je deze plaatsen op uw site.
Na lang zwoegen en gevloek toch een mooi eindresultaat bekomen.
RS1972 - 5 bak direct - 20/100 Bing - 12V Kokusan - -Tuning LVS
Bedankt
Bijlagen
Marcus Kreidler RS 1972
Marcus Kreidler RS 1972
marcus.jpg (181.8 KiB) 11090 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#2 Bericht door Gijs » 13 okt 2012, 21:10

Mooie machine, veel aandacht aan besteed. Sommige details zou ik anders doen. Maar je kan r mee voor de dag komen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 okt 2012, 21:17

Deel Gijs zijn antwoord. Jammer dat je voor Leleu gekozen hebt. En nog erger dat je remplaat voor van een achterwiel is. :?
Ik zou gaan sparen voor 150mm Campagnolo, een originele buddy nieuw bekleed en de echt originele open RS buffeltank schokbrekers.
Veder ben ik geen fan van een kaal achterspatbord, of een bagagerek of een sportbeugel.

Enzo

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#4 Bericht door BESTMAN » 13 okt 2012, 21:33

Mooie machine geworden.
En het is zeker te zien dat je er veel werk mee heb gehad.
Veel toer plezier.

MVG Dick

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#5 Bericht door Maarten » 13 okt 2012, 21:42

Ziet er heel goed uit hoor, het harde werken is beloond met een mooie machine.

En met de opbouwende kritiek van de echte kenners kun je altijd nog je voordeel doen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#6 Bericht door Mach4 » 13 okt 2012, 23:55

Trek je niks aan van de leuteraars en orifreaks :roll: ,is gewoon een mooie machine en lekker zo houden
zoals je hem zelf wil :clap :D
Laatst gewijzigd door Mach4 op 14 okt 2012, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#7 Bericht door Jupke » 14 okt 2012, 00:13

Mooie RS Marcus en veel rijplezier
Groet Jupke

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 okt 2012, 09:35

Mach4 schreef:Trek je niks aan van de leuteraars en orifreaks :roll: ,is gewoon een mooie machine en lekker zo houden
zoals je hem zelf wil :clap :D
Volgens mij snap jij het nog niet helemaal. De benoemde figuren heb ik nog niet gezien in DEZE topic. :^o :lol:

Enzo

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#9 Bericht door hermanp » 14 okt 2012, 11:13

Hij is mooi geworden. Nog even de emblemen op de tank en hij is af.

Mark2431972
Berichten: 256
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
Locatie: Nieuwegein
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#10 Bericht door Mark2431972 » 14 okt 2012, 12:40

Ziet er heel mooi uit.......
Alleen wat kleine dingetjes aanpassen zoals Enzo omschreef....
Veel plezier ermee en veel veilige km's......

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#11 Bericht door Mach4 » 14 okt 2012, 12:59

Enzo-tvdzijden schreef:
Mach4 schreef:Trek je niks aan van de leuteraars en orifreaks :roll: ,is gewoon een mooie machine en lekker zo houden
zoals je hem zelf wil :clap :D
Volgens mij snap jij het nog niet helemaal. De benoemde figuren heb ik nog niet gezien in DEZE topic. :^o :lol:

Enzo
Was ook een waarschuwing vooraf 8-[ ,maar je voelt je toch niet aangesproken :?: :o :mrgreen:

marcus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2002, 23:48
Locatie: hoboken
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#12 Bericht door marcus » 14 okt 2012, 19:44

Bedankt aan alle voor de mooie berichten over men rs

Ik weet ook wel dat deze niet helemaal is zoals zou moeten zijn,
Maar voorlopig tot ik de juiste onderdelen vind,
Hou ik hem zoals hem nu is

Ben toch tevreden ermee, en ik kan natuurlijk tegen positieve kritiek

En ik mag gerust zeggen, iemand zoals Enzo dat is een kreidler man in hart en ziel
Wou dat ik ook zoveel kennis had ;)

Ben zeer blij dat Enzo mijn fout heeft opgemerkt, en dus bij deze mooi Enzo

Hoop ooit eens in nl te kunnen meerijden, samen men al de kreidler vrienden hier

Alvast een mooie opmerking gehad onderweg, met de vraag of deze een replica was van een kreidler van vroeger
Of een mooie restauratie...

En aub Heren--geef elkaar eens wat meer ruimte--
Laat iedereen zen zeg doen of hebben, vind dat op forum alles kan of mag gezegd worden,
Maar gaat over kreidler en niet over pietluttig heden, die wel die niet-- aub,...

grtz Marcus
Laatst gewijzigd door marcus op 19 okt 2012, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#13 Bericht door Mach4 » 14 okt 2012, 20:37

Enzo is een prima gast,hij zou alleen eens moeten beseffen dat er
ook nog niet orginele Kreidlers zijn en dat accepteren zonder gelijk mensen die met bloed, zweet
en tranen een Kreidler hebben opgeknapt door de mangel te halen omdat er hier en daar iets
niet orgineel is,je zou er af en toe bijna bang van worden zoals hij te keer gaat. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 okt 2012, 21:04

Mach4 schreef:Enzo is een prima gast,hij zou alleen eens moeten beseffen dat er
ook nog niet orginele Kreidlers zijn en dat accepteren zonder gelijk mensen die met bloed, zweet
en tranen een Kreidler hebben opgeknapt door de mangel te halen omdat er hier en daar iets
niet orgineel is,je zou er af en toe bijna bang van worden zoals hij te keer gaat. :mrgreen:
Wordt tijd dat wij eens kennis maken. Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. (Of andersom :D )
Ik probeer alleen maar de kennis van origineel uit te dragen op het forum. Heel veel mensen stellen dit op prijs.
Ieder kan er mee doen wat hij of zij wil.
Forumleden die hier de topics zorgvuldig volgen weten dat. Ook spreek ik deze mensen vaak bij evenementen.
Dus geen toetsenbord vreemdeling.

Enzo

Gebruikersavatar
Hans van Kuijen
Berichten: 817
Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
Locatie: Den Haag - Zuid west
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#15 Bericht door Hans van Kuijen » 14 okt 2012, 22:21

Enzo-tvdzijden schreef:
Mach4 schreef:Enzo is een prima gast,hij zou alleen eens moeten beseffen dat er
ook nog niet orginele Kreidlers zijn en dat accepteren zonder gelijk mensen die met bloed, zweet
en tranen een Kreidler hebben opgeknapt door de mangel te halen omdat er hier en daar iets
niet orgineel is,je zou er af en toe bijna bang van worden zoals hij te keer gaat. :mrgreen:
Wordt tijd dat wij eens kennis maken. Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. (Of andersom :D )
Ik probeer alleen maar de kennis van origineel uit te dragen op het forum. Heel veel mensen stellen dit op prijs.
Ieder kan er mee doen wat hij of zij wil.
Forumleden die hier de topics zorgvuldig volgen weten dat. Ook spreek ik deze mensen vaak bij evenementen.
Dus geen toetsenbord vreemdeling.

Enzo
Enzo is het maar net :lol: .

groet Hans

Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 300
Lid geworden op: 09 mar 2010, 22:30
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#16 Bericht door Rein » 15 okt 2012, 00:01

Als je wil weten hoe je Kreidler er voor staat ben je hier op de goede plek zie ook de lovende reacties.
Wil je weten of je kreidler origineel is en dat is zeer moeilijk, weet Enzo je genadeloos = onbevooroordeeld je te vertellen wat er aan mankeert en dat is ook vaak de vraag.
Ik snap wel dat je er soms verdrietig van word wie weet er nog na zoveel jaren precies hoe je Kreidler er fabrieksnieuw uitzag? Helaas Enzo wel ;-)
Ik vind het een Super Kreidler alleen de voornaaf kan echt niet al had er een wiel van een kinderwagen in gezeten het moet wel goed gemonteerd zijn.
Ik vind het ook mooi dat er echt superscherp gekeken word , Ik had het zelf op de foto niet gezien, Enzo kan er ook nog extra water in je trommel lopen.
Veel plezier met je super Kreidler.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#17 Bericht door Mach4 » 15 okt 2012, 03:12

Enzo-tvdzijden schreef:
Mach4 schreef:Enzo is een prima gast,hij zou alleen eens moeten beseffen dat er
ook nog niet orginele Kreidlers zijn en dat accepteren zonder gelijk mensen die met bloed, zweet
en tranen een Kreidler hebben opgeknapt door de mangel te halen omdat er hier en daar iets
niet orgineel is,je zou er af en toe bijna bang van worden zoals hij te keer gaat. :mrgreen:
Wordt tijd dat wij eens kennis maken. Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. (Of andersom :D )
Ik probeer alleen maar de kennis van origineel uit te dragen op het forum. Heel veel mensen stellen dit op prijs.
Ieder kan er mee doen wat hij of zij wil.
Forumleden die hier de topics zorgvuldig volgen weten dat. Ook spreek ik deze mensen vaak bij evenementen.
Dus geen toetsenbord vreemdeling.

Enzo
Ook ik stel de kennis van je op prijs,heeft mij al veel geholpen,
kennis van het origineel uitdragen is ook niks mis mee en word
zeer gewaardeerd.

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#18 Bericht door dolle aad » 15 okt 2012, 13:33

Dit geld ook wel voor mij ,
Leuk Ja ,
dat Orgineel maar in feite ook niet zò boeiend ,voor mij .
Het is m,n Doelstelling ook niet , echter voor een ander en als dat zijn hobby is , is mij Okee

Het is (voor mij ) ANDERS OOK nog eens onbetaalbaar ,voor anderen ligt dit dus wellicht anders .
Ik kijk er dus soms ook iets anders tegenaan .

maar technies okee :wink: is wel een absolute eis die we hoog in het vaandel moeten houden .
(op ritjes zie je dan ook gelukkig geen slonzige Kreidlers )

Let wel !
De kennis die Enzo bezit lijkt wel soms onbeperkt te zijn ,en wil ook Altijd iemand helpen
en dat WAARDEER ik ten zeerste . :clap :thumbleft :thumbleft :thumbleft :thumbleft

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#19 Bericht door Mach4 » 15 okt 2012, 13:51

dolle aad schreef:Dit geld ook wel voor mij ,
Leuk Ja ,
dat Orgineel maar in feite ook niet zò boeiend ,voor mij .
Het is m,n Doelstelling ook niet , echter voor een ander en als dat zijn hobby is , is mij Okee

Het is (voor mij ) ANDERS OOK nog eens onbetaalbaar ,voor anderen ligt dit dus wellicht anders .
Ik kijk er dus soms ook iets anders tegenaan .

maar technies okee :wink: is wel een absolute eis die we hoog in het vaandel moeten houden .
(op ritjes zie je dan ook gelukkig geen slonzige Kreidlers )

Let wel !
De kennis die Enzo bezit lijkt wel soms onbeperkt te zijn ,en wil ook Altijd iemand helpen
en dat WAARDEER ik ten zeerste . :clap :thumbleft :thumbleft :thumbleft :thumbleft
Laten we hem nou ook weer niet te veel de hemel in prijzen O:) ,straks gaat hij nog blozen :oops: :lol:

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#20 Bericht door rm-mer » 17 okt 2012, 09:43

Dat heb je goed gedaan! Geniet er met volle teugen van, je harde werk heeft zijn vruchten geworpen.

Je mag er trots op zijn !

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#21 Bericht door jamojamo » 17 okt 2012, 10:22

Mooi hoor Marcus,
Je hebt een degelijke Kreidler in elkaar gebouwd die er goed uitziet. Die puntjes op de i komen nog wel eens (en anders maar niet) . Je hebt ten minste een mooie chromen tank, en dat is één van de kostbaarste items.
Veel plezier ermee.
Eric

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#22 Bericht door Parlotti » 19 okt 2012, 12:18

Mooie Kreidler, Marcus. Leuk om te lezen hoe trots je er op bent. En terecht :thumbleft

Interessant ook om te lezen wat er gebeurt n.a.v. Enzo 's commentaar. Forumgenoten Mach4 ("door de mangel halen") en Rein ("meedogenloos") zetten weliswaar smiies bij hun reacties, maar Enzo voelt zich toch aangesproken en dat kan ik mij wel voorstellen. Als je zoiets op een zonnig terrasje met een biertje in de hand tegen mekaar zegt dan wordt het anders uitgezonden en anders ontvangen. Communicatie is en blijft een boeiend proces: als een Limburger en een Fries op dit forum gaan zitten discussieren over een goeie vlaai, dan lopen ze het risico dat ze over totaal verschillende begrippen zitten te ouwenelen :wink: Gelukkig wordt het misverstand hier vlotjes opgelost :clap maar soms zit ik mij oprecht te verbazen hoe slecht sommige mensen tegen kritiek kunnen, hoe zorgvuldig en opbouwend die ook opgediend wordt.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#23 Bericht door Mach4 » 19 okt 2012, 14:32

Parlotti schreef:Mooie Kreidler, Marcus. Leuk om te lezen hoe trots je er op bent. En terecht :thumbleft

Interessant ook om te lezen wat er gebeurt n.a.v. Enzo 's commentaar. Forumgenoten Mach4 ("door de mangel halen") en Rein ("meedogenloos") zetten weliswaar smiies bij hun reacties, maar Enzo voelt zich toch aangesproken en dat kan ik mij wel voorstellen. Als je zoiets op een zonnig terrasje met een biertje in de hand tegen mekaar zegt dan wordt het anders uitgezonden en anders ontvangen. Communicatie is en blijft een boeiend proces: als een Limburger en een Fries op dit forum gaan zitten discussieren over een goeie vlaai, dan lopen ze het risico dat ze over totaal verschillende begrippen zitten te ouwenelen :wink: Gelukkig wordt het misverstand hier vlotjes opgelost :clap maar soms zit ik mij oprecht te verbazen hoe slecht sommige mensen tegen kritiek kunnen, hoe zorgvuldig en opbouwend die ook opgediend wordt.
Volgende keer zal ik er een duiveltje bij zetten :twisted: ,dat men zich aangesproken voelt was ook de bedoeling,net zo als sommige restaurateurs zich door hun aangesproken zullen voelen,of die het waarderen is de vraag,
ik zou zelf niet blij zijn met sommige commentaren op net gerestaureerde fietsen,waar men maanden of langer
aan bezig is geweest,maar commentaar ergens op geven moet kunnen het is een forum dus je kan van alles verwachten,ook commentaar van mij dus :shock: ,maar ik zal de orimannen niet meer plagen,ze zijn zoals ze zijn en je heb ook voordeel van de kennis die ze hebben. :D :evil: :lol:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 okt 2012, 16:53

Mach4 schreef:
Parlotti schreef:Mooie Kreidler, Marcus. Leuk om te lezen hoe trots je er op bent. En terecht :thumbleft

Interessant ook om te lezen wat er gebeurt n.a.v. Enzo 's commentaar. Forumgenoten Mach4 ("door de mangel halen") en Rein ("meedogenloos") zetten weliswaar smiies bij hun reacties, maar Enzo voelt zich toch aangesproken en dat kan ik mij wel voorstellen. Als je zoiets op een zonnig terrasje met een biertje in de hand tegen mekaar zegt dan wordt het anders uitgezonden en anders ontvangen. Communicatie is en blijft een boeiend proces: als een Limburger en een Fries op dit forum gaan zitten discussieren over een goeie vlaai, dan lopen ze het risico dat ze over totaal verschillende begrippen zitten te ouwenelen :wink: Gelukkig wordt het misverstand hier vlotjes opgelost :clap maar soms zit ik mij oprecht te verbazen hoe slecht sommige mensen tegen kritiek kunnen, hoe zorgvuldig en opbouwend die ook opgediend wordt.
Volgende keer zal ik er een duiveltje bij zetten :twisted: ,dat men zich aangesproken voelt was ook de bedoeling,net zo als sommige restaurateurs zich door hun aangesproken zullen voelen,of die het waarderen is de vraag,
ik zou zelf niet blij zijn met sommige commentaren op net gerestaureerde fietsen,waar men maanden of langer
aan bezig is geweest,maar commentaar ergens op geven moet kunnen het is een forum dus je kan van alles verwachten,ook commentaar van mij dus :shock: ,maar ik zal de orimannen niet meer plagen,ze zijn zoals ze zijn en je heb ook voordeel van de kennis die ze hebben. :D :evil: :lol:
Jammer dat jullie niet weten dat Marcus al een jaar e-mail contact met mij heeft over diverse Kreidler zaken.
Daarom wil ik het even recht zetten.
Hij kent mijn bijdrage dus en weet hoe hij daar mee om moet gaan.
Kijk maar naar zijn reactie. :thumbleft
Het wordt dus ingewikkeld gemaakt voor niets. :lol:

Enzo

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler RS 1972 van Marcus

#25 Bericht door Mach4 » 19 okt 2012, 17:31

Ok dat is mooi,maar Marcus is niet de enigste ,
aan de andere kant als iedereen maar roept dat het allemaal mooi en aardig er
uit ziet dan is er ook niks aan,kritiek en opmerkingen moet kunnen,maar sommige
gaan er wel erg ver in,zoals bv H3B,is overigens zijn goed recht,maar persoonlijk vind ik
het af en toe wel erg ver gaan,dat je het absolute origineel aanhangt is prima,maar enige
soepelheid daarmee zou sommige niet misstaan.
maar goed ik hou er over op,er is al lang genoeg off topic over gezwamd,
buiten dat zijn de betreffende personen mans genoeg om daar zelf een weerwoord
over te geven lijkt mij.

Plaats reactie