Opvoeren kreidler rs 1971
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 mei 2011, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Opvoeren kreidler rs 1971
Hallo,
Ik heb een geheel originele kreidler uit zwitserland 1971, met indirecte 5 bak.
Loopt als een trein en ongeveer max 85 km/h.
Volgens http://www.kreidler-museum.de/70rs-ch.htm heeft hij 6,25 pk bij 8500 toeren.
Weet iemand of dit een sb is? Is dit dan een 4 of een 6 poorter.
De kreidler heeft een motorkenteken en het zou een stuk prettiger zijn als hij 100 zou rijden.
Is dit makkelijk te realiseren? Ik wil het liefst zo mij mogelijk wijzigen aan de machine.
Dank voor het meedenken.
Jan
Ik heb een geheel originele kreidler uit zwitserland 1971, met indirecte 5 bak.
Loopt als een trein en ongeveer max 85 km/h.
Volgens http://www.kreidler-museum.de/70rs-ch.htm heeft hij 6,25 pk bij 8500 toeren.
Weet iemand of dit een sb is? Is dit dan een 4 of een 6 poorter.
De kreidler heeft een motorkenteken en het zou een stuk prettiger zijn als hij 100 zou rijden.
Is dit makkelijk te realiseren? Ik wil het liefst zo mij mogelijk wijzigen aan de machine.
Dank voor het meedenken.
Jan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Nee Jan je hebt dan geen SB (ook 6,25 pk) maar een kleine breitwand.
Sb is pas in 1972 gekomen en past ook niet op jou kleine steek motorblok.
Enzo
Sb is pas in 1972 gekomen en past ook niet op jou kleine steek motorblok.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Ga je veel km op de A1 of A2 maken?het zou een stuk prettiger zijn als hij 100 zou rijden
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Alle Kreidler Florett Mahle cilinders, 2x spoelpoort, inlaat en uitlaatpoort.
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Hallo Jn,
Welkom op het forum. Zou leuk zijn als je jezelf even voorsteld met een foto van jouw juweel.
Je cilinder is waarschijnlijk gewoon een 2 poorts kleine breitwand met 6,25pk.
Kun je opsturen naar 1 van de forum huis tuners.
Ook kun je een 60cc KT breitwand kopen en laten optimaliseren bij een tuner.
Reken op meer kosten ivm een adere uitlaat , carburateur , zuiger , kop , etc.
Welkom op het forum. Zou leuk zijn als je jezelf even voorsteld met een foto van jouw juweel.
Je cilinder is waarschijnlijk gewoon een 2 poorts kleine breitwand met 6,25pk.
Kun je opsturen naar 1 van de forum huis tuners.
Ook kun je een 60cc KT breitwand kopen en laten optimaliseren bij een tuner.
Reken op meer kosten ivm een adere uitlaat , carburateur , zuiger , kop , etc.
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Als je gaat opvoeren lever je heleboel goede rij eigenschappen in. Hoge toeren, weinig kracht onderin enz, enz, Misschien dat een kleine revisie wonderen doet om jouw machine in de oude orginele staat te doen herleven. 85km/u is niet slecht standaard,tegenwindkracht is aanwezig,nieuwe zuiger,ontkoolde uitlaat,nieuwe bougie,schone tank,ontsteking in orde?
- tonny59
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 23 okt 2005, 19:08
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Neem maar van mij aan dat jij hem beter standaard kunt behouden.
Dan is een RS71 op zijn best en vrijwel geen onderhoudskosten of technische mankementen.
Tonny
Dan is een RS71 op zijn best en vrijwel geen onderhoudskosten of technische mankementen.
Tonny
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Om meer snelheid en je ori setje heel te houden kun je misschien beter (omdat je smalle tap hebt) de nieuwe 60cc kopen.
Rijden goed en snel +/- 90/95, kost niet veel en hoef je ook weinig aan te passen.
Andy,
Rijden goed en snel +/- 90/95, kost niet veel en hoef je ook weinig aan te passen.
Andy,
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 mei 2011, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Dank voor alle snelle reacties.
Ik heb de kreidler van oz overgenomen. Hier ook bekend op het forum.
Ik zal van de week een fototje maken.
Ik rij met de kreidler veel op 80 km wegen en dan is het handig om wat extra power en snelheid te hebben. Maargoed. Ik ga het na jullie opmerkingen nog maar eens overwegen.
Ik heb de kreidler van oz overgenomen. Hier ook bekend op het forum.
Ik zal van de week een fototje maken.
Ik rij met de kreidler veel op 80 km wegen en dan is het handig om wat extra power en snelheid te hebben. Maargoed. Ik ga het na jullie opmerkingen nog maar eens overwegen.
Laatst gewijzigd door jddv op 19 mei 2013, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Als je gaat opvoeren lever je altijd in op betrouwbaarheid, en als je op 80km wegen rijdt heb je 100km/h als snelheid helemaal niet nodig. Maar als je iets meer porrie wil en niet teveel onderhoud kun je beter je huidige cilinder netjes in de vitrine legen en er naast een KT60cc cilinder kopen, laat die door Claus aanpassen en zeg dan vooral dat je wat meer trekkracht wilt, dan krijg je een heerlijk cilindertje voor terug die prima zal rijden met de standaard uitlaat, je gaat dan wellicht iets harder en je zult zeker meer tegenwind reserve hebben.
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Een kuip is misschien een optie ! Haal er 90 km/h mee.Met auto verkeer mee nog iets harder! (standaard set-up). Nadeel is wel dat het niet altijd lekker zit en wegzet ! groet Erik.
- Bijlagen
-
- mijn rs.jpg (88.82 KiB) 11044 keer bekeken
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Nee, die van Jddv. Wanneer je een originele machine koopt dan weet je dat er geen 100 km/h te halen valt. Als dat toch een eis is aan de brommer, had dan een leuke uitziende brommer gekozen en dan een nieuw blok er onder gehangen. Dat had wellicht ook een stuk knaken gescheeld. Plus dat een originele fiets meer oplevert dan wanneer er aanpassingen aan de cilinder zijn uitgevoerd, ongeacht of de machine er beter of slechter door loopt.super5 schreef:Bedoel je die van mij Chrismzl
Dus eigenlijk verminder je de waarde van de originele machine én je moet er nog centen tegen aangooien ook om het hard te laten lopen. Ik vind het prima, op die manier verdwijnen er steeds meer originele machine's waardoor de mijne meer waard word.
- Gerard '73
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 22:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Beste jddv
Mijn ervaring en net zo als super5 is dat als je 'm standaard laat gewoon het beste rijd en heel betrouwbaar blijft.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst eens een paar maanden zo rijden en kijken of het echt niet bevalt.
Ik ben zelf ook wel eens op pad geweest naar Denemarken en naar Oostenrijk gewoon over die autobaan (D).
De rit naar Denemarken was met een 6bak en een homoet uitlaat naar Oostenrijk alles standaard.
Beviel me prima kon ook weinig merken dat ik iets minder hard ging wel dat die wat zuiniger was.
En dat die een stuk rustiger aan me oren klonk ten opzigte van de Homoet uitlaat.
En in bijden gevallen had ik een goede vergelijking naast me rijden onderweg super5 met z'n '69 RS.
Mijn ervaring en net zo als super5 is dat als je 'm standaard laat gewoon het beste rijd en heel betrouwbaar blijft.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst eens een paar maanden zo rijden en kijken of het echt niet bevalt.
Ik ben zelf ook wel eens op pad geweest naar Denemarken en naar Oostenrijk gewoon over die autobaan (D).
De rit naar Denemarken was met een 6bak en een homoet uitlaat naar Oostenrijk alles standaard.
Beviel me prima kon ook weinig merken dat ik iets minder hard ging wel dat die wat zuiniger was.
En dat die een stuk rustiger aan me oren klonk ten opzigte van de Homoet uitlaat.
En in bijden gevallen had ik een goede vergelijking naast me rijden onderweg super5 met z'n '69 RS.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Opvoeren kreidler rs 1971
Rijd het betrouwbaarst en blijft het hoogst in waarde.jddv schreef:Ik heb nog niets gedaan hoor en twijfl ook nog erg. Er zit nu nog een originele pijp op. Alles is nog origineel.
Enzo