Vrees de bobine.Andy schreef:Als een binnenrotor onsteking knallen geeft, is de stator stuk of de bobine
Andy,
Is de stator stuk krijg je helemaal niks.
Enzo
Vrees de bobine.Andy schreef:Als een binnenrotor onsteking knallen geeft, is de stator stuk of de bobine
Andy,
Kom op ferdiboy95: we branden van nieuwsgierigheid!
Als de topic starter deze vraag stelt dan weet je toch dat de hpi bij een ander uit de puinbak komt.welk onderdeel is dan niet meer goed van de hpi
Hij moet even inkomen na zijn 2 vorige geweldige topics zonder terugkoppeling of het gelukt is.Henk 3bakvoet schreef:Kom op ferdiboy95: we branden van nieuwsgierigheid!Als de topic starter deze vraag stelt dan weet je toch dat de hpi bij een ander uit de puinbak komt.welk onderdeel is dan niet meer goed van de hpi
ferdiboy95 schreef:bedankt voor de reacties
met aanlopen wil die nog steeds niet in toeren komen
maar in zijn vrij toen die op de hef tafel stond deed die het echt perfect
ik ga morgen met een andere stator, bobine, en cdi proberen of die het beter gaat doen
ik laat het morgen weten of die het doet
lazy rider schreef:Ik hoop alleen dat de topic starter nog vermeld om welke ontsteking het gaat , en of deze nieuw of gebruikt is .
Anders weten we nog niets .
En dan is al de moeite die we in dit topic steken voor niets .
Johan
Dat geeft niet, maar leg het dan uit aan de hobbyisten ipv HET KLOPT NIETTonK schreef:Het fascineerd mij nog steeds hoeveel ondeskundigheid hier heerst, maar dat mag niet aangegeven worden, dan is men op de lange tenen getrapt.
Het is niet in kort bestek uit te leggen, om het te begrijpen is kennis van de wisselstroomtheorie nodig, om dat uit te leggen vergt een verhaal met de omvang van een boek.parid001 schreef:Dat geeft niet, maar leg het dan uit aan de hobbyisten ipv HET KLOPT NIETTonK schreef:Het fascineerd mij nog steeds hoeveel ondeskundigheid hier heerst, maar dat mag niet aangegeven worden, dan is men op de lange tenen getrapt.
klopt, I=U/Rkreidler844 schreef:Volgens mij is hogere weerstand lagere stroom bij gelijkblijvende spanning...
eh dus minder warmteontwikkeling....
je draadje van de spoel zal wel dunner zijn dus eerder doorbranden......
Wietse
ferdiboy95 schreef:de hpi is gebruikt
en het is een hpi binnenrotor
Meer wikkelingen betekent dat de spanning omhoog gaat, dus gaat de stroom weer naar beneden.parid001 schreef:klopt, I=U/Rkreidler844 schreef:Volgens mij is hogere weerstand lagere stroom bij gelijkblijvende spanning...
eh dus minder warmteontwikkeling....
je draadje van de spoel zal wel dunner zijn dus eerder doorbranden......
Wietse
maar meer wikkelingen denk ik, dus kan hij zijn warmte slechter kwijt
ferdiboy95 schreef:vanavond bezig geweest aan de hpi afstellen en hij loopt misschien nog een klein beetje fijn afstellen en het is goed
Help mij even: ik heb je tekst een paar keer gelezen en ik heb al een paar op. Ik snap dat je de jongens prijst. Soms hebben ze wat onenigheid, maar ze bedoelen het niet verkeerd. Echter, na de eerste komma snap ik er geen (grijze)zak vanpax00l schreef:Gelukkig zijn er nog jongens die de bevindingen op de forum kwijt willen dat is al een groot ding om dat te doen,maar wat moet je met zn HPI die warmte door het blok jaagt,wij zijn in +- 65 gaan werken om zo min mogelijk warmte te krijgen,en het is nog een groot taboe,je moet het gebeuren naar de grijzezak genereren.
Zijn er nog andere factoren in het spel? Cilindertiming, carburateur, uitlaat.ferdiboy95 schreef:de hpi blijft bij hoge toeren nog een beetje hangen wat kan ik hier aan doen