Weer een nieuwe!

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Weer een nieuwe!

#1 Bericht door broaap » 15 apr 2014, 13:11

Hallo allemaal,
ik ben Jaap en woon op dat eiland in het midden van het land (Flevoland).
Nu 16 jaar en rijd momenteel met een Derbi Senda.
Ik zit nu in het examenjaar VMBO (mavo) op het RSG in Harderwijk.
Ik ben gek op bijna alles wat wielen heeft; motoren, auto's, trekkers en natuurlijk brommers.
Ik woon op een boerderij dus heb eigenlijk alle ruimte en krijg alle vrijheid om lekker bezig te zijn met m'n hobby's.

Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik een Derbi heb, TOTDAT ik voor Karsemijer (brommerzaak) in Harderwijk stond en met de eigenaar van een Kreidler RMC electronik aan de praat ging. We hebben zo een kwartier staan ouwehoeren, uiteindelijk mocht ik op z'n brommer zitten om te vergelijken. Een Derbi is een stuk groter als een Kreidler dus vandaar, maar toen ik er eenmaal opzat begon de versnellingsbak in m'n hoofd te kraken. Ik keek even naar mijn Derbi, en toen... nouja... toen wou ik een Kreidler. :lol:
De Kreidler eigenaar (zou zijn naam niet weten) verwees mij naar dit forum, dus zodoende zit ik hier.

Ik ben nu al druk aan het zoeken naar een mooie Kreidler, en zodra ik m'n Derbi heb verkocht komt er een Kreidler voor terug.
Als er iemand geintresseerd is in een jonge brommer van 2011 hoor ik het graag! Natuurlijk is een mooie ruil ook welkom!

Groeten Jaap

Gebruikersavatar
koda
Berichten: 187
Lid geworden op: 25 feb 2011, 18:43
Locatie: thuis in de schuur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#2 Bericht door koda » 15 apr 2014, 16:57

hoi jaap .
welkom op het forum.
ik zeg ga voor die kreidler en weg met de derby.
je kunt hier van alles en nog wat vinden over en van kreidler.
we zien je wel verschijnen als je er 1 gescoord hebt. :rs
gr koda

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#3 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 apr 2014, 17:00

Dag Jaap,

Dit is wel de meest beroerde plaats om je Derbi aan te bieden, daar heb je niet goed over nagedacht.

Ik zou er toch nog even goed over nadenken, een Kreidler RMC ?? over het algemeen is het één bak met ellende, ze starten niet, lopen onregelmatig, de meeste bezitters moeten ze aanduwen en de remmen zijn ook niet altijd om vrolijk van te worden, en dan wil ik het nog niet hebben over het voor en achter tandwiel, daar zijn de bezitter van een RMC 30 jaar na dato nog niet uit, en het allerbelangrijkste! boven de 130-140 km/u houdt het met de snelheid wel op.

Een Eitank past jou beter, of een vette buffeltank, in alle andere gevallen is jou Derby een beter alternatief.

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#4 Bericht door De Snavelaar » 15 apr 2014, 17:13

Dag Jaap, wel even je topografische kennis bijspijkeren, bijles nemen.... Eiland.... Enne Bob, daar kom ik al ruim 30 jaar. Leuke vent, maar nu meer van Vespa.. O ja welkom hier...
Succes met je keuze en het wennen aan de input hier :mrgreen:

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Weer een nieuwe!

#5 Bericht door hermanngas » 15 apr 2014, 22:24

broaap schreef:Ik ben Jaap en woon op dat eiland in het midden van het land (Flevoland)
. . . verwees mij naar dit forum, dus zodoende zit ik hier.
. . . en op dit forum zit je goed wat betreft Kreidler.

Hallo Jaap, welkom hier.
Mooi dat je van "dat eiland" komt" zo tellen wij hier in Flevoland ook langzaam aan mee wat betreft Kreidler liefhebbers.
Wil je ook kwijt in welk deel je woont? Zeewolde / Biddinghuizen

Wees niet te eigenwijs, en ga je zoektocht naar een Kreidler aan samen met het forum.
Dat zou je voor een miskoop kunnen behoeden.
En zorg dat je hem paraat hebt voor 9 augustus,
dan rijden wij hier de 3e Meerpaalrit voor oldtimer brommers.

Groet en succes met zoeken,
HermaNN

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#6 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 10:35

Henk 3bakvoet schreef:Dag Jaap,

Dit is wel de meest beroerde plaats om je Derbi aan te bieden, daar heb je niet goed over nagedacht.

Ik zou er toch nog even goed over nadenken, een Kreidler RMC ?? over het algemeen is het één bak met ellende, ze starten niet, lopen onregelmatig, de meeste bezitters moeten ze aanduwen en de remmen zijn ook niet altijd om vrolijk van te worden, en dan wil ik het nog niet hebben over het voor en achter tandwiel, daar zijn de bezitter van een RMC 30 jaar na dato nog niet uit, en het allerbelangrijkste! boven de 130-140 km/u houdt het met de snelheid wel op.

Een Eitank past jou beter, of een vette buffeltank, in alle andere gevallen is jou Derby een beter alternatief.
Hallo Henk, ik bied mijn brommer niet aan, dat doe ik op marktplaats, ik vertel slechts dat hij te koop staat!
Ik denk dat ik zelf heel goed weet wat bij mij past en dat hoef ik me al helemaal niet te laten vertellen! :wink:
Met alle respect maar ik ga toch lekker voor een RMC of een RS, dat zoek ik nog even goed uit voordat ik een definitieve keuze ga maken.
Je kan natuurlijk niet altijd de schuld naar je merk toe schuiven als je brommer niet mooi loopt of niet met één kick start, misschien zou je dan moeten overwegen om een met je poten van je Kreidler af te blijven en je nodige onderhoud/afstellen te laten doen. Bovendien vind ik een snelheid van 80 wel genoeg, ik heb geen idee hoe jij op die getallen van 130 á 140 komt.
Laatst gewijzigd door broaap op 16 apr 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#7 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 10:41

hermanngas schreef:
broaap schreef:Ik ben Jaap en woon op dat eiland in het midden van het land (Flevoland)
. . . verwees mij naar dit forum, dus zodoende zit ik hier.
. . . en op dit forum zit je goed wat betreft Kreidler.

Hallo Jaap, welkom hier.
Mooi dat je van "dat eiland" komt" zo tellen wij hier in Flevoland ook langzaam aan mee wat betreft Kreidler liefhebbers.
Wil je ook kwijt in welk deel je woont? Zeewolde / Biddinghuizen

Wees niet te eigenwijs, en ga je zoektocht naar een Kreidler aan samen met het forum.
Dat zou je voor een miskoop kunnen behoeden.
En zorg dat je hem paraat hebt voor 9 augustus,
dan rijden wij hier de 3e Meerpaalrit voor oldtimer brommers.

Groet en succes met zoeken,
HermaNN
Hoi Herman, 'het eiland' was al grapje bedoeld :lol:, maar ik woon in Biddinhuizen. Dicht bij Walibi en het Lowlands terrein.
Ik was al van plan om 10 mei naar Barneveld te gaan om daar eens wat meer te weten te komen.
9 mei zou heel leuk zijn, hoop dat ik dan een mooie oldtimer heb klaar staan!
Groeten & bedankt , Jaap

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#8 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 10:45

De Snavelaar schreef:Dag Jaap, wel even je topografische kennis bijspijkeren, bijles nemen.... Eiland.... Enne Bob, daar kom ik al ruim 30 jaar. Leuke vent, maar nu meer van Vespa.. O ja welkom hier...
Succes met je keuze en het wennen aan de input hier :mrgreen:
Ja Bob is heeft een mooie winkel, hier en daar ook een mooie kreidler staan! Topografische kennis mankeert niets aan hoor, het was als grapje bedoeld #-o , haha!

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#9 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 10:45

koda schreef:hoi jaap .
welkom op het forum.
ik zeg ga voor die kreidler en weg met de derby.
je kunt hier van alles en nog wat vinden over en van kreidler.
we zien je wel verschijnen als je er 1 gescoord hebt. :rs
gr koda
Bedankt Koda!
Als ik zover ben zal ik een gallery openen!
Mvg Jaap

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#10 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 21:59

Henk 3bakvoet schreef:Een Eitank past jou beter, of een vette buffeltank, in alle andere gevallen is jou Derby een beter alternatief.
Hallo Henk, ik vroeg me eigenlijk nog af op welke feiten deze gedachten is gebaseerd aangezien u mij amper of eigenlijk helemaal niet kent.
Mvg Jaap

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#11 Bericht door De Snavelaar » 16 apr 2014, 22:05

Jaap als je komend half uur even op alle postings van Henk zoekt weet je waar de goedbedoelde opmerking vandaan komt.


Voor onze ome Henk zijn er namelijk maar 2 modellen, nou ja eigenlijk maar een... :mrgreen:

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#12 Bericht door broaap » 16 apr 2014, 22:27

Okee, jaja. Nee sorry hoor ik vatte het denk ik als een beledeging op :oops:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer een nieuwe!

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 apr 2014, 22:30

broaap schreef:Okee, jaja. Nee sorry hoor ik vatte het denk ik als een beledeging op :oops:
Dat is hier op het forum strafbaar en kan een ban opleveren. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2293
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Weer een nieuwe!

#14 Bericht door Zolenheuvel » 16 apr 2014, 23:25

broaap schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Een Eitank past jou beter, of een vette buffeltank, in alle andere gevallen is jou Derby een beter alternatief.
Hallo Henk, ik vroeg me eigenlijk nog af op welke feiten deze gedachten is gebaseerd aangezien u mij amper of eigenlijk helemaal niet kent.
Mvg Jaap
Jaap, welkom op dit onvolprezen forum.
Geweldig dat je je alleen al door de aanblik en verhalen van een liefhebber hebt laten verleiden een Kreidler te willen aanschaffen.
Doen man.
Toen ik 16 was moest ik nog met een opgevoerde Mobylette tevreden stellen...

Je kan hier alle denkbare info over Kreidler en meer lezen.
Als nieuweling en dan ook nog jongeling, is het even wennen aan de diversiteit aan pluimage dat hier ook rondscharrelt, maar met uitvoerig inlezen en enig incasseringsvermogen is het goed toeven.
Henk moet je een beetje leren kennen en uit jouw berichten lees ik dat je snel leert.
Kort samengevat zou je Henk zijn opmerkingen kunnen opvatten als die van een buffel die uit een ei komt en op een stokpaard rijdt.
Als je dit op waarde weet te schatten, is ook zijn inbreng zeker de moeite waard om te lezen of te bekijken.

Veel succes bij het vinden van een geschikte Kreidler en zorg dat je een lange adem houdt.

Groet, Kees ex-bewoner van het prachtige Flevoland
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 16 apr 2014, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Weer een nieuwe!

#15 Bericht door hermanp » 16 apr 2014, 23:27

Welkom op het forum.
Derbi is ook leuk. En is (veel) makkelijker en goedkoper snel te maken.
Kreidler is natuurlijk veel leuker. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik in april 1987 een Kreidler tegen de schutting zag en dacht; 'die is voor mij...'

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#16 Bericht door dolle aad » 17 apr 2014, 08:29

Welkom Jaap .
:thumbleft

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#17 Bericht door broaap » 17 apr 2014, 17:08

hermanp schreef:Welkom op het forum.
Derbi is ook leuk. En is (veel) makkelijker en goedkoper snel te maken. '
Zeker, het is enorm leuk om derbi te rijden, word vast wennen als er een kreidler in huis komt.
Het opvoeren gaat erg makkelijk met een andere uitlaat en een grotere carburateur op de originele cilinder. Maar als je echt hard wilt gaan, moet het hele blok worden aangepast zoals een andere krukas en er moet worden gefreest. Bij een kreidler zou dit niet nodig zijn omdat het allemaal een stuk degelijker is en het blok meer kan verdragen.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#18 Bericht door broaap » 17 apr 2014, 17:12

Zolenheuvel schreef:
broaap schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Een Eitank past jou beter, of een vette buffeltank, in alle andere gevallen is jou Derby een beter alternatief.
Hallo Henk, ik vroeg me eigenlijk nog af op welke feiten deze gedachten is gebaseerd aangezien u mij amper of eigenlijk helemaal niet kent.
Mvg Jaap
Als nieuweling en dan ook nog jongeling, is het even wennen aan de diversiteit aan pluimage dat hier ook rondscharrelt, maar met uitvoerig inlezen en enig incasseringsvermogen is het goed toeven.
Henk moet je een beetje leren kennen en uit jouw berichten lees ik dat je snel leert.
Ja, ik merkt al dat de sfeer hier heel anders is als op het derbi-forum
En achja, Henk en ik gaat vast dikke vrienden worden! :D

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#19 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 apr 2014, 10:55

Natuurlijk gaan wij vrienden worden, alleen vraag ik wel aan jou om enige realiteit zin ten toon te spreiden, en je eerst goed te oriënteren in de Kreidler slangenkuil zo dat je weet waar je over praat.

En die indruk heb ik niet, jou gewenste RS http://link.marktplaats.nl/m796001500 als je hem mooier en completer wilt hebben zal je drie Senda`s in de verkoop moeten gooien, incl. de tractor van je vader.
Daar komt bij dat het auto/motor rijbewijs eerdaags ook begint te lonken, en als je daar eenmaal aan geroken hebt als jonge jongen. :wink:

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#20 Bericht door De Snavelaar » 18 apr 2014, 12:34

Die groene heeft een flinke schuiver gemaakt en een slechte jeugd gehad. Dat plaatst mijn eerdere opmerking (€) weer in juiste perspectief. Onderdelen waaronder blok (brommerkeuring), aandrijflijn, chroomwerk, is alles recht, reviseren techniek, rubberparts waaronder luchtfilterbuis etc, wat spuitwerk, WM-buddy, stickers en ga zo maar door. Zou kijken naar een redelijke rijdende Jaap. Of el-cheapo onderdelen verzamelen en ooit opbouwen. Keuzes, keuzes.....

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Weer een nieuwe!

#21 Bericht door midde » 18 apr 2014, 12:45

Deze groene RS word dan wel aangeboden Door een handelaar waar het lijkt of hij het gewicht in roest in goudprijs wil betaalt krijgen. Ik denk dat er betere rijwiel gedeeltes te koop zijn voor mss nog wel minder dan dat deze ervoor vraagt.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#22 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 apr 2014, 12:46

Het kan nog gekker, voor € 750.00 kun je met deze starten, de lol is er echt af, ook voor mij.
Bijlagen
schroot.JPG
schroot.JPG (147.82 KiB) 6657 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Weer een nieuwe!

#23 Bericht door hermanngas » 18 apr 2014, 12:56

Om te beginnen zou hij dan al op 780 euro komen ;-)
Bijlagen
sized_VoorvorkKapje (1).JPG
sized_VoorvorkKapje (1).JPG (32.57 KiB) 6654 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#24 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 apr 2014, 13:06

Hier zit de juiste op Hermann [-o< dus als basis heeft de verkoper een punt :lol:

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Weer een nieuwe!

#25 Bericht door midde » 18 apr 2014, 13:48

Haha ja is idd belachelijk maar deze zal ook wel van dezelfde aanbieder zijn .

Gr Thijs

Plaats reactie