De Kreidler LF van Bartus
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Inmiddels trekt het niet meer zo uitstekend. Het begon een paar ritten terug met het feit dat hij bij volgas wat in begon te houden, een beetje gas los en hij trok prima. In de polder zelfs nog de teller nog op 74 gekregen.
Goed, daarop had ik een andere sproeier gemonteerd en de brommer reed gelijk weer uitstekend, het ding trok prima! Echter na een paar kilometer was het uit met de pret. Het hele ding werkte niet meer, ik dacht eerst een verstopte sproeier.. ''het zal wel'', hij werkte na een enkele minuut weer prima.
Carburateur schoongemaakt en weer gaan rijden (rit van 55km). Helaas, na 20 kilometer was er echt geen sjoege meer in te krijgen en viel het me op dat de hele carburateur vol met water stond aan de buitenkant(condens). Het internet vertelde me dat het mengel te rijk is, ik heb toen het buisje van het luchtfilter eraf gehaald en met oorverdovend lawaai reed hij weer prima! 's middags tussen mijn werk door een sproeier 62 gekocht (ipv 64 die erin zat) en die er weer in gedaan zoals het was.
Terug naar huis wou de brommer niet meer harder dan 50-55. Bijvoorbeeld in z'n 2 trekt hij op tot zo'n 35 kilometer dan gaat hij ''prrrrrrrrrrrrrrrprprprprprrr'' geluid maken.
De carburateur maar weer schoongemaakt en ook de ontsteking nagekeken maar dit stond nog goed, het helpt allemaal niks.
Heeft iemand enig idee? Condensator? Zou de benzine te vet zijn?
De bougie is mooi koffiebruin.
Goed, daarop had ik een andere sproeier gemonteerd en de brommer reed gelijk weer uitstekend, het ding trok prima! Echter na een paar kilometer was het uit met de pret. Het hele ding werkte niet meer, ik dacht eerst een verstopte sproeier.. ''het zal wel'', hij werkte na een enkele minuut weer prima.
Carburateur schoongemaakt en weer gaan rijden (rit van 55km). Helaas, na 20 kilometer was er echt geen sjoege meer in te krijgen en viel het me op dat de hele carburateur vol met water stond aan de buitenkant(condens). Het internet vertelde me dat het mengel te rijk is, ik heb toen het buisje van het luchtfilter eraf gehaald en met oorverdovend lawaai reed hij weer prima! 's middags tussen mijn werk door een sproeier 62 gekocht (ipv 64 die erin zat) en die er weer in gedaan zoals het was.
Terug naar huis wou de brommer niet meer harder dan 50-55. Bijvoorbeeld in z'n 2 trekt hij op tot zo'n 35 kilometer dan gaat hij ''prrrrrrrrrrrrrrrprprprprprrr'' geluid maken.
De carburateur maar weer schoongemaakt en ook de ontsteking nagekeken maar dit stond nog goed, het helpt allemaal niks.
Heeft iemand enig idee? Condensator? Zou de benzine te vet zijn?
De bougie is mooi koffiebruin.
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
Condensatoren van tegenwoordig zijn bagger.
Tip : Japanse Nippon Denso condensator van een auto scoren.
Deze boven op het blok aan massa bevestigen en het draadje aansluiten op het zwarte draadje van je kroonsteentje.
De oude condensator op de grondplaat verwijderen en de 2 draadjes doorverbinden en isoleren.
Nooit meer gedonder.
Of een kokusan ontsteking er in , heb je ook meteen 35w / 12v licht in je koplamp.
Tip : Japanse Nippon Denso condensator van een auto scoren.
Deze boven op het blok aan massa bevestigen en het draadje aansluiten op het zwarte draadje van je kroonsteentje.
De oude condensator op de grondplaat verwijderen en de 2 draadjes doorverbinden en isoleren.
Nooit meer gedonder.
Of een kokusan ontsteking er in , heb je ook meteen 35w / 12v licht in je koplamp.
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Is eigenlijk de condensator van een Honda brommer niet bruikbaar?
Of zoiets? http://link.marktplaats.nl/m952355446
Of van een Kadett..
http://link.marktplaats.nl/m946176647
Of zoiets? http://link.marktplaats.nl/m952355446
Of van een Kadett..
http://link.marktplaats.nl/m946176647
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
Daar schiet je weinig mee op denk ik.
Die Honda bromfiets condensator is ook een Bosch
Gewoon een Japanse Nippon Denso zoeken. Daar heb je de minste ellende mee.
Die Honda bromfiets condensator is ook een Bosch
Gewoon een Japanse Nippon Denso zoeken. Daar heb je de minste ellende mee.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
http://www.leertouwer.com in de shop zoeken op condensatorCaspar schreef:Daar schiet je weinig mee op denk ik.
Die Honda bromfiets condensator is ook een Bosch
Gewoon een Japanse Nippon Denso zoeken. Daar heb je de minste ellende mee.
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 11 aug 2015, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Ze hebben er 4 van Nippon Denso, maar deze zijn allen voor honda brommers.
Ik ben vandaag bij een japanse autogarage binnengelopen en die vonden nog wat..
Een Mitsubishi condensator van 0.22uf, het is een klein ding. Kleiner dan de ''bosch'' van de Kreidler.
Proberen waard? Of toch een http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... doorzoeken bestellen.
Ik ben vandaag bij een japanse autogarage binnengelopen en die vonden nog wat..
Een Mitsubishi condensator van 0.22uf, het is een klein ding. Kleiner dan de ''bosch'' van de Kreidler.
Proberen waard? Of toch een http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... doorzoeken bestellen.
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Met deze op de massa en het draadje doorgesoldeerd rijd de Kreidler exact hetzelfde als met de oude ''bosch'' bobine..
Kan het ook in de bekabeling van de brommer zitten, de massa? Het is allemaal erg vettig daar beneden en het kroonsteentje ziet er ook niet echt degelijk uit...
Kan het ook in de bekabeling van de brommer zitten, de massa? Het is allemaal erg vettig daar beneden en het kroonsteentje ziet er ook niet echt degelijk uit...
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
natuurlijk kan het in de bedrading zitten , als de boel slecht contact maakt vul je de rest maar zelf in.
maak het zwarte draadje naar boven toe eens los , wat doet hij dan ?
maak het zwarte draadje naar boven toe eens los , wat doet hij dan ?
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
Dat klopt. Zwarte draadje gaat naar het uit-knopje.
Nu weet je zeker dat het probleem niet in de draadboom of schakelaar zit.
Heb je achter je ontstekingsspoel het mica plaatje liggen ?
Het zou kunnen dat je bougiekabel daar doorslaat naar het carter.
Maar het zou me ook niet verbazen als je ontstekingsspoel gaar is.
Kun je een andere ontsteking lenen om te testen ?
Nu weet je zeker dat het probleem niet in de draadboom of schakelaar zit.
Heb je achter je ontstekingsspoel het mica plaatje liggen ?
Het zou kunnen dat je bougiekabel daar doorslaat naar het carter.
Maar het zou me ook niet verbazen als je ontstekingsspoel gaar is.
Kun je een andere ontsteking lenen om te testen ?
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Nee, ik heb niet zo'n plaatje erachter zitten...
Morgen ga ik er even flink mee aan de slag en wil ik 't eigenlijk weer klaar hebben.
Bij Leertouwer in Soest haal ik dan een fatsoenlijke Condensator op, welke dan buiten het blok gemonteerd moet worden. Of kan het kleine formaat van de Mitsubishi geen verschil maken?
Zojuist de chinees van een spoel vervangen door een oude Bosch, geen verschil.
Wat ik morgen dan wil checken in ieder geval;
Bougie
Bougiekabel
Contactpunten
Tijdstip dubbel checken (al zo vaak gedaan nu )
Kabel achter de spoel beter isoleren.
Daar ergens zal 't toch moeten zitten...
Uitlaat is ook uitgebrand (heel m'n uitlaat verpest ).
Of zal m'n benzinekraan kapot zijn...
Morgen ga ik er even flink mee aan de slag en wil ik 't eigenlijk weer klaar hebben.
Bij Leertouwer in Soest haal ik dan een fatsoenlijke Condensator op, welke dan buiten het blok gemonteerd moet worden. Of kan het kleine formaat van de Mitsubishi geen verschil maken?
Zojuist de chinees van een spoel vervangen door een oude Bosch, geen verschil.
Wat ik morgen dan wil checken in ieder geval;
Bougie
Bougiekabel
Contactpunten
Tijdstip dubbel checken (al zo vaak gedaan nu )
Kabel achter de spoel beter isoleren.
Daar ergens zal 't toch moeten zitten...
Uitlaat is ook uitgebrand (heel m'n uitlaat verpest ).
Of zal m'n benzinekraan kapot zijn...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
Het zit er origineel niet voor niets. Kost weinig, doet veel.Bart1989 schreef:Nee, ik heb niet zo'n plaatje erachter zitten...
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
we gaan er nu vanuit dat het de ontsteking is , maar best eerst alle andere dingen uitsluiten.
Als je het kraantje verdenkt dan kun je een los flesje benzine ( knijpfles ) er naast hangen
Als je het kraantje verdenkt dan kun je een los flesje benzine ( knijpfles ) er naast hangen
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Vanochtend een Mikaplaatje gehaald en onsteking gecheckt (staat echt precies goed), bougie schoongemaakt & de carburateur nagelopen.
De bedrading allemaal gecheckt en het ding loopt zowaar al een stuk beter dan voorheen.
Aangezien de bougie pikzwart was nadat ik hem had schoongemaakt ga ik eerst maar eens andere benzine proberen...
Benzine kraantje heeft behoorlijke opbrengst, lijkt me ook niet het euvel..
De bedrading allemaal gecheckt en het ding loopt zowaar al een stuk beter dan voorheen.
Aangezien de bougie pikzwart was nadat ik hem had schoongemaakt ga ik eerst maar eens andere benzine proberen...
Benzine kraantje heeft behoorlijke opbrengst, lijkt me ook niet het euvel..
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
aaghr, ik zit in de buurt van perfectie.
De brommer trekt na heel wat geklooi weer perfect in toeren, maar mist in het middengebied een hoop kracht. (bij stationair volgas geven eerst een dip).
Kleine sproeier al geprobeerd en wat standen van de naald. Geen verschil..
Edit; met sproeier 66 goede kracht onderin, maar net te weinig bovenin. Denk dat nummer 64 de oplossing is, en welke heb ik niet..?
De brommer trekt na heel wat geklooi weer perfect in toeren, maar mist in het middengebied een hoop kracht. (bij stationair volgas geven eerst een dip).
Kleine sproeier al geprobeerd en wat standen van de naald. Geen verschil..
Edit; met sproeier 66 goede kracht onderin, maar net te weinig bovenin. Denk dat nummer 64 de oplossing is, en welke heb ik niet..?
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
62 zat er altijd in, dat ging prima. Toen werd dat minder en ging ik naar 64, daarmee bevroor de carburateur.
Terug naar 62 gaf ellende in geen vermogen meer..
Nu met 66 is het alweer een heel stuk beter en hoop ik dat mijn (inmiddels verloren/kwijt) 64 de oplossing gaat zijn tot weer 100%..
Verslijten sproeier normaliter? Misschien is heel de carburateur na 30.000 kilometer wel een keer aan vervanging toe...
Terug naar 62 gaf ellende in geen vermogen meer..
Nu met 66 is het alweer een heel stuk beter en hoop ik dat mijn (inmiddels verloren/kwijt) 64 de oplossing gaat zijn tot weer 100%..
Verslijten sproeier normaliter? Misschien is heel de carburateur na 30.000 kilometer wel een keer aan vervanging toe...
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: De Kreidler LF van Bartus
een sproeier zal theoretisch slijten door de brandstof die er langs stroomt , maar dat is nihil in de praktijk.
Meer slijtage wordt veroorzaakt door "reinigen" met een scherp voorwerp of opboren
Carburateur kan i.d.d. versleten zijn , dat kan ik vanaf hier niet zien.
Makkelijkste is om een andere te lenen om zo e.e.a. uit te sluiten
Meer slijtage wordt veroorzaakt door "reinigen" met een scherp voorwerp of opboren
Carburateur kan i.d.d. versleten zijn , dat kan ik vanaf hier niet zien.
Makkelijkste is om een andere te lenen om zo e.e.a. uit te sluiten
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Ik ga in ieder geval sproeier 64 proberen, misschien is het daarmee wel weer klaar. Reinigen doe ik gewoon met de mond haha.
Er zit nu natuurlijk ook een andere condensator op, een mika plaatje en een andere spoel. Wie weet wat dat eigenlijk op heeft gelost uiteindelijk.
Heel erg bedankt voor de hulp heren!!
Er zit nu natuurlijk ook een andere condensator op, een mika plaatje en een andere spoel. Wie weet wat dat eigenlijk op heeft gelost uiteindelijk.
Heel erg bedankt voor de hulp heren!!
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: De Kreidler LF van Bartus
Wat een genot! Sproeier 64 maakt mijn LF weer helemaal vanouds, de brommer loopt als een raket en schakelt nog altijd fantastisch. Het is lang geleden dat hij zo lekker reed.
Het aftakelen gaat natuurlijk langzaam tot hij het niet meer doet, dus eigenlijk rijd je al even met een wat mindere brommer.
Er staan nu nog wel een paar dingen op de planning.
Ten eerste wil ik een lakstift, om wat plekjes bij te werken.
Een originele benzinekraan, want aan deze irriteer ik me al jaren.
Een mooie bel, want deze van Kreidlerparts ziet er niet uit qua chroom.
Een paar nieuwe banden, want ik begin het vertrouwen in deze 8 jaar oude Deestone's te verliezen.
Iemand tips? Wil eigenlijk wel een A merk nu zoals Michelin of Continentaal.
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... 75x17.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... -x-17.html
http://www.kreidlerservice.nl/?26,00.96 ... 26b2ed9f13
Hier een foto van de condensator.
Hij doet het er dus echt prima mee, maar hoelang.. Hij is erg klein!
En mijn verpeste uitlaat..
Binnenkort zet ik mijn beenscherm er weer een keer op, dat is tof!
Ik voelde me net weer helemaal 16, lekker door het dorp heen blaffen en plat erop de teller over de 65 laten gaan
Het is ook precies hard genoeg voor een brommert zo.
Het aftakelen gaat natuurlijk langzaam tot hij het niet meer doet, dus eigenlijk rijd je al even met een wat mindere brommer.
Er staan nu nog wel een paar dingen op de planning.
Ten eerste wil ik een lakstift, om wat plekjes bij te werken.
Een originele benzinekraan, want aan deze irriteer ik me al jaren.
Een mooie bel, want deze van Kreidlerparts ziet er niet uit qua chroom.
Een paar nieuwe banden, want ik begin het vertrouwen in deze 8 jaar oude Deestone's te verliezen.
Iemand tips? Wil eigenlijk wel een A merk nu zoals Michelin of Continentaal.
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... 75x17.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... -x-17.html
http://www.kreidlerservice.nl/?26,00.96 ... 26b2ed9f13
Hier een foto van de condensator.
Hij doet het er dus echt prima mee, maar hoelang.. Hij is erg klein!
En mijn verpeste uitlaat..
Binnenkort zet ik mijn beenscherm er weer een keer op, dat is tof!
Ik voelde me net weer helemaal 16, lekker door het dorp heen blaffen en plat erop de teller over de 65 laten gaan
Het is ook precies hard genoeg voor een brommert zo.