RM-Super cockpit 1975 ( NL )
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Inderdaad heren , een hele mooie machine .
Geweldig gewoon Caspar .
Een beauty .
Leopold .
Geweldig gewoon Caspar .
Een beauty .
Leopold .
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Een gedeelte van The Making Of heb ik live gezien, maar het eindresultaat zal net zo mooi zijn als op de foto.
Je eigen Kreidler van toen na meer dan 30 jaar in ere herstelen, dat heeft toch iets.
Complimenten, Ben.
Je eigen Kreidler van toen na meer dan 30 jaar in ere herstelen, dat heeft toch iets.
Complimenten, Ben.
- Bijlagen
-
- complimenten.jpg (4.68 KiB) 9089 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Dank U voor de positieve bijdrage heren.
Natuurlijk doe je het op de eerste plaats voor jezelf , maar het is wel leuk als anderen het ook kunnen waarderen. !
Ik heb ook wel veel steun gehad van mede forum leden: Folders , kennis , foto's , achterlicht , ontsteking , claxon , benzinekraan , het werd allemaal gratis verstrekt. Ook Ben nog bedankt voor het slijpen van de tank.
Dus zonder jullie was het veel moeilijker geweest voor mij Merci
Natuurlijk doe je het op de eerste plaats voor jezelf , maar het is wel leuk als anderen het ook kunnen waarderen. !
Ik heb ook wel veel steun gehad van mede forum leden: Folders , kennis , foto's , achterlicht , ontsteking , claxon , benzinekraan , het werd allemaal gratis verstrekt. Ook Ben nog bedankt voor het slijpen van de tank.
Dus zonder jullie was het veel moeilijker geweest voor mij Merci
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Casper, het is een brommer naar mijn hart geworden. Een Super blijft mijn lievelingsKreidler en hij is mooier dan die van mij.
Wietse
Wietse
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Merci Ricardo,
Update: Carburateur liep over , even een andere 14mm er op gezet .
Claxon van Leopold zit er nu ook op , werkt prima.
Heb er nu een 450km opzitten .
De héle lange bocht knijpt hem flink , misschien eens 5cm afzagen.
Toerenteller werkt niet .
Van de winter eens allemaal uitzoeken en verbeteren. Nu gassen met die bak ( zolang het nog mooi weer is )
Update: Carburateur liep over , even een andere 14mm er op gezet .
Claxon van Leopold zit er nu ook op , werkt prima.
Heb er nu een 450km opzitten .
De héle lange bocht knijpt hem flink , misschien eens 5cm afzagen.
Toerenteller werkt niet .
Van de winter eens allemaal uitzoeken en verbeteren. Nu gassen met die bak ( zolang het nog mooi weer is )
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Op deze RM-SuperCockpit had ik tijdelijk een 50cc KTT SB cilinder gemonteerd , zo uit de doos.
Met een 14mm Bing , een 28mm uitlaat en kleine tandwielverhouding liep dat gekke ding nog makkelijk 70km/u
Dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk kunnen knijpen tot ca 50 á 55km/u door een hééle lange 28mm bocht te monteren die 300mm doorsteekt in de demper.
Dat liep op zich niet verkeerd , maar door de hoge poorttimingen mis je toch onderin wat gif. En bovenin wurgt de lange bocht hem natuurlijk.
( wél mooi 50km/u bergje op en gewoon doorschakelen naar de 5)
Met Gosé heb ik daarna een mooie Fluor opgebouwd die een 15.43.71/64 W1 er op had. Die set had wél onderin meer gif.
Natuurlijk loopt het ongeknepen mooier dan een geknepen 6,25 pk cilinder met astmatische klachten
Ik heb nu van Gosé zo'n cilinder gekregen
Volgens de lijst zou dit een 2,9pk zijn , ik geloof er niks van : hij loopt net zo als mijn 4,2pk setje !
Claus heeft in het verleden ooit een kop aangepast met O-ring voor een Meteor zuiger.
Van de winter de set eens monteren en kijken wat het doet. Zonder de hééle lange bocht natuurlijk.
Ook een (bijna-) nieuwe 14mm Bing overgenomen die ik er op ga zetten.
De huidige 14mm carburateur wil hem wel eens verzuipen als ik het kraantje open laat staan. eens nakijken tzt.
Met een 14mm Bing , een 28mm uitlaat en kleine tandwielverhouding liep dat gekke ding nog makkelijk 70km/u
Dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk kunnen knijpen tot ca 50 á 55km/u door een hééle lange 28mm bocht te monteren die 300mm doorsteekt in de demper.
Dat liep op zich niet verkeerd , maar door de hoge poorttimingen mis je toch onderin wat gif. En bovenin wurgt de lange bocht hem natuurlijk.
( wél mooi 50km/u bergje op en gewoon doorschakelen naar de 5)
Met Gosé heb ik daarna een mooie Fluor opgebouwd die een 15.43.71/64 W1 er op had. Die set had wél onderin meer gif.
Natuurlijk loopt het ongeknepen mooier dan een geknepen 6,25 pk cilinder met astmatische klachten
Ik heb nu van Gosé zo'n cilinder gekregen
Volgens de lijst zou dit een 2,9pk zijn , ik geloof er niks van : hij loopt net zo als mijn 4,2pk setje !
Claus heeft in het verleden ooit een kop aangepast met O-ring voor een Meteor zuiger.
Van de winter de set eens monteren en kijken wat het doet. Zonder de hééle lange bocht natuurlijk.
Ook een (bijna-) nieuwe 14mm Bing overgenomen die ik er op ga zetten.
De huidige 14mm carburateur wil hem wel eens verzuipen als ik het kraantje open laat staan. eens nakijken tzt.
- Bijlagen
-
- 20150912_154846 (Medium).jpg (124.61 KiB) 8345 keer bekeken
-
- 20150912_154814 (Medium).jpg (68.58 KiB) 8345 keer bekeken
-
- 20150912_154758 (Medium).jpg (66.46 KiB) 8345 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Nou ik heb deze cilinders gemeten. Maar een 4,2pk geforceerd heeft veel hogere in en uitlaat timing hoor.
Wel heb ik twee verschillende spoel timingen aangetroffen bij deze cilinders. Heb er twee met rond de 112 gemeten en 1 met 105. In en uitlaat zo goed als bij allemaal gelijk.
Een kleine breitwand 2,9 pk heb ik hogere uitlaat en spoel timingen gevonden maar weer lagere inlaat timing.
Enzo
Wel heb ik twee verschillende spoel timingen aangetroffen bij deze cilinders. Heb er twee met rond de 112 gemeten en 1 met 105. In en uitlaat zo goed als bij allemaal gelijk.
Een kleine breitwand 2,9 pk heb ik hogere uitlaat en spoel timingen gevonden maar weer lagere inlaat timing.
Enzo
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
De 71/64 is ongeveer 4pk. Kan een 18bing hebben maar ook een 20bing niet met grote sproeiers dan.
Kan makkelijk de 70/75km halen.
Hele mooie poortiming heeft deze cilinders.
Ik heb ze allebei en de poorten zijn anders. Dan van de 71ér.
Andy,
Kan makkelijk de 70/75km halen.
Hele mooie poortiming heeft deze cilinders.
Ik heb ze allebei en de poorten zijn anders. Dan van de 71ér.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Er zit i.d.d. nogal wat verschil in. Kreidler blijft verwonderen
Ik heb er echter ook wel eens een gereden die niet vooruit te branden was. Die zal rond de 2,9pk gehad hebben.
Maar deze zal , zoals Andy ook al zegt , rond de 4pk zitten.
Heerlijke loopcultuur , een echte aanwinst. Ben er blij mee
Ik heb er echter ook wel eens een gereden die niet vooruit te branden was. Die zal rond de 2,9pk gehad hebben.
Maar deze zal , zoals Andy ook al zegt , rond de 4pk zitten.
Heerlijke loopcultuur , een echte aanwinst. Ben er blij mee
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Misschien is toch stiekem de hoogte de noodzakelijke mm ingekort. En dan nog met aangepaste kop wel logisch meer dan 2,9kreidler844 schreef:2,9
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
RM-Supercockpit ietwat aangepast ivm het stuur.
Had er een origineel stokstuur op zitten in eerste instantie.
Op mijn LS met 3 voetbak met trappers bevalt dat prima. Maar met vaste voetsteunen zat ik niet lekker.
Doet pijn om toe te geven , maar Henk had toch gelijk.
Het halfhoge Kreidlerstuur vond ik net effe te hoog op dit model. En dan blijft er weinig meer over dacht ik.
En een M-stuur ? Nou nee , niet op dit model.
Andre tipte me dat Zündapp wél een tussenoplossing heeft , die heb ik er nu opzitten en het bevalt prima.
Qua maat precies tussen het stokstuur en het halfhoge stuur. Oordeel zelf.
Nog eens goed gekeken naar de A3 cilinder , maar die is niet afgedraaid .
Er is ook niet aan getuned. Wél is de kop aangepast , zie foto een stukje hogerop.
En ter vergelijking nog eens een 2,9pk blokcilinder setup geprobeerd op de RMC , maar dat rijd toch echt een stuk minder fijn.
Ook met een aangepaste kop van LVS. Kakt ook eerder in en loopt minder hard met vergelijkbare setup en tandwielen.
Ben er van overtuigd dat deze 15.43.64/71 A3-W1 cilinder méér in zijn mars heeft dan 2,9pk .
Had er een origineel stokstuur op zitten in eerste instantie.
Op mijn LS met 3 voetbak met trappers bevalt dat prima. Maar met vaste voetsteunen zat ik niet lekker.
Doet pijn om toe te geven , maar Henk had toch gelijk.
Het halfhoge Kreidlerstuur vond ik net effe te hoog op dit model. En dan blijft er weinig meer over dacht ik.
En een M-stuur ? Nou nee , niet op dit model.
Andre tipte me dat Zündapp wél een tussenoplossing heeft , die heb ik er nu opzitten en het bevalt prima.
Qua maat precies tussen het stokstuur en het halfhoge stuur. Oordeel zelf.
Nog eens goed gekeken naar de A3 cilinder , maar die is niet afgedraaid .
Er is ook niet aan getuned. Wél is de kop aangepast , zie foto een stukje hogerop.
En ter vergelijking nog eens een 2,9pk blokcilinder setup geprobeerd op de RMC , maar dat rijd toch echt een stuk minder fijn.
Ook met een aangepaste kop van LVS. Kakt ook eerder in en loopt minder hard met vergelijkbare setup en tandwielen.
Ben er van overtuigd dat deze 15.43.64/71 A3-W1 cilinder méér in zijn mars heeft dan 2,9pk .
- Bijlagen
-
- DSCF8023 (Medium).JPG (148.42 KiB) 7535 keer bekeken
-
- 20160430_145452 (Large).jpg (165.3 KiB) 7535 keer bekeken
-
- 20160430_145329 (Large).jpg (150.91 KiB) 7535 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mooi weer vandaag : gas er op.
Pitstop in Merkelbeek
Pitstop in Merkelbeek
- Bijlagen
-
- 20190822_155312.jpg (194.68 KiB) 2958 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
ik heb die cilinders bijde liggen, veel verschil alt so te zien...so als Tjerry alt schrijf
W1 is 2,9
W2 is 4,2 (frans uitvoering)
@ Caspar: als het noog ens mooi weer is, kom ik ens naar heerlen je mooi brommers kijken
W1 is 2,9
W2 is 4,2 (frans uitvoering)
@ Caspar: als het noog ens mooi weer is, kom ik ens naar heerlen je mooi brommers kijken
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Op mijn 4bak h3b ik de 71/64 met 17bing en loopt met gemak de 75, tegenwind ook wel 70.TWV 15/33. Lijkt mij geen 2.9pk !!!
Zijn super de super cilinders
Andy,
Zijn super de super cilinders
Andy,