nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
mijn MVT digitaal is alt verkoopt. Nu is tied voor een nieuwe Projekt.
Heb me weer een Kokusan gekoopt bij Born2Brom wegen de meer Massa van het vliegwiel en een Ignitech van Emot-Racing bestellt.
1. heft de Kokusan genoeg spanning bij aankicken voor de ignitech te starten zonder een akku te gebruiken?
2. is de Pickup van de Kokusan te gebruiken?
3. heft iemand ervaringen ermee?
Ik weet dat alt Vapes en Kokusans loopen met de Ignitech CDI..... ma geen info te finden
Kokusan Vliegwiel heb ik alt laaten balancieren
wie kan ik de Pickup punt finden ?
Groeten, Roman
mijn MVT digitaal is alt verkoopt. Nu is tied voor een nieuwe Projekt.
Heb me weer een Kokusan gekoopt bij Born2Brom wegen de meer Massa van het vliegwiel en een Ignitech van Emot-Racing bestellt.
1. heft de Kokusan genoeg spanning bij aankicken voor de ignitech te starten zonder een akku te gebruiken?
2. is de Pickup van de Kokusan te gebruiken?
3. heft iemand ervaringen ermee?
Ik weet dat alt Vapes en Kokusans loopen met de Ignitech CDI..... ma geen info te finden
Kokusan Vliegwiel heb ik alt laaten balancieren
wie kan ik de Pickup punt finden ?
Groeten, Roman
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 25 sep 2015, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Ja het is niet zoals een Bosch vliegwiel origineel gebalanceerd..bud schreef:Zijn die vliegwielen van Kokusan dan zo erg uit balans? dat vinden de krukaslagers niet zo mooi denk ik
Heb ze erger met gaten gezien na balanceren
Enzo
- Bijlagen
-
- image.jpeg (103.39 KiB) 19957 keer bekeken
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Daar is nog flink wat onbalans weggehaald zo te zien.Soms lees/hoor ik wel eens gevallen over afgebroken kruktappen icm kokusan. Om het goed te doen komt er meestal werk (onkosten) bij om het imitatie aftermarket naar behoren te laten functioneren.
-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Roman,neem eens contact op met PSTuning in Geldermalsen,hij heeft de combinatie Kokusan/Ignitech al meerdere keren toegepast.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
bedank voor de tip, ma ik ken die man niet.....nsr schreef:Roman,neem eens contact op met PSTuning in Geldermalsen,hij heeft de combinatie Kokusan/Ignitech al meerdere keren toegepast.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Ik had er deze link van in mijn favorieten staan: http://www.pstuning.nl/shop/index.php?m ... 20a&page=3
Eric
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Ik ben benieuwd waar je op uitkomt Roman, Pieter schimdt kan jou daar volgens mij wel mee verder helpen. Vindt dat je hiermee opzoek bent naar een beter alternatief, namelijk een beetje vliegwiel werking te verkrijgen, zo'n binnenrotor geval wordt je alleen maar nerveus van(althans ik wel).
Het laten balanceren zou ik zeker wel laten doen, zelf heb ik dat ook laten doen bij mijn Bosch vliegwiel, maar daar was niet zo heel veel aan te behalen, twee kleine gaatjes en dat was het wel.
Succes en laat maar weten waar je op uitkomt.
Het laten balanceren zou ik zeker wel laten doen, zelf heb ik dat ook laten doen bij mijn Bosch vliegwiel, maar daar was niet zo heel veel aan te behalen, twee kleine gaatjes en dat was het wel.
Succes en laat maar weten waar je op uitkomt.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Het balaseren van een vliegwiel, hoe doe je dat?
En wie kan dit doen?
Gr Kees
En wie kan dit doen?
Gr Kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Meer wie wil het doen. Deze twee zijn gedaan bij de Firma Kiesler in Duitsland. Maar er is een topic van een adres in Boxmeer.Zolenheuvel schreef:Het balaseren van een vliegwiel, hoe doe je dat?
En wie kan dit doen?
Gr Kees
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Enzo-tvdzijden schreef:Meer wie wil het doen. Deze twee zijn gedaan bij de Firma Kiesler in Duitsland. Maar er is een topic van een adres in Boxmeer.Zolenheuvel schreef:Het balaseren van een vliegwiel, hoe doe je dat?
En wie kan dit doen?
Gr Kees
Enzo
dit is een topic over Ignitech en Kokusan
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 19:00
- Locatie: megen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Die kan het vliegwiel niet opspannen asgat is te klein
Een dunne as wordt te duur voor te kleine oplage
Ben er geweest
Een dunne as wordt te duur voor te kleine oplage
Ben er geweest
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Hoi Roman,
ik rijd ook met die combinatie, alleen niet via de pick up van de kokusan. De emot opnemer heb ik gemonteerd buiten het vliegwiel. Ik gebruik wel een kleine accu van 2,2 ah. De kokusan pick up heb ik ook aangesloten op een top performance cdi. Zo heb ik nog een back up als 1 het laat afweten. Hieronder heb ik wat foto's, maar de constructie is nu niet compleet, omdat ik nu aan het testen ben zonder vliegwiel. Als de foto's bekijkt snap je waarschijnlijk wel hoe het werkt. De schakelaars van de limiter en curve hen ik in de rand van mijn stuurkuip. Misschien is met accu toch de makkelijkste optie.
ik rijd ook met die combinatie, alleen niet via de pick up van de kokusan. De emot opnemer heb ik gemonteerd buiten het vliegwiel. Ik gebruik wel een kleine accu van 2,2 ah. De kokusan pick up heb ik ook aangesloten op een top performance cdi. Zo heb ik nog een back up als 1 het laat afweten. Hieronder heb ik wat foto's, maar de constructie is nu niet compleet, omdat ik nu aan het testen ben zonder vliegwiel. Als de foto's bekijkt snap je waarschijnlijk wel hoe het werkt. De schakelaars van de limiter en curve hen ik in de rand van mijn stuurkuip. Misschien is met accu toch de makkelijkste optie.
- Bijlagen
-
- koso.jpg (180.62 KiB) 19675 keer bekeken
-
- ontsteking.jpg (198.99 KiB) 19675 keer bekeken
-
- 20150919_204039.jpg (179.13 KiB) 19675 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Hallo Niek,
bedank voor de Infos. Top Fotos....
deze TP cdi heb ik ook alt probeerd met de Kokusan... heft me de HSP kapott gemaakt: viewtopic.php?f=23&t=31391&hilit=81er&start=175
als ik het korrekt snap, je maakt een eigen Konus en werkt die dan in het vliegwiel in van de Kokusan?
dat is ook een goede oplossing
Ik heb een probleem de Pickup punt te finden bij de Kokusan.... , die moet ik ja finden voor de instelling van de ontsteking....
ik denk ook, dat ik met een akku moet rijden....
bedank voor de Infos. Top Fotos....
deze TP cdi heb ik ook alt probeerd met de Kokusan... heft me de HSP kapott gemaakt: viewtopic.php?f=23&t=31391&hilit=81er&start=175
als ik het korrekt snap, je maakt een eigen Konus en werkt die dan in het vliegwiel in van de Kokusan?
dat is ook een goede oplossing
Ik heb een probleem de Pickup punt te finden bij de Kokusan.... , die moet ik ja finden voor de instelling van de ontsteking....
ik denk ook, dat ik met een akku moet rijden....
-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
PS Tuning is een hele normale gozer Roman,die kan je gewoon een mail sturen hoor.
Nog even een laatste dingetje over het balanceren van vliegwielen,de firma
ZUNTRADE uit HENGELO heeft hier speciaal een hele dure machine voor gekocht.
Zij kunnen alle vliegwielen en alle conussen opspannen,en het kost niet de hele wereld.
Ik meen dat ze een maximaal tarief hanteren van 30 euro per vliegwiel.
Nog even een laatste dingetje over het balanceren van vliegwielen,de firma
ZUNTRADE uit HENGELO heeft hier speciaal een hele dure machine voor gekocht.
Zij kunnen alle vliegwielen en alle conussen opspannen,en het kost niet de hele wereld.
Ik meen dat ze een maximaal tarief hanteren van 30 euro per vliegwiel.
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Drill a hole in the flywheel and use a neodymium magnet as a trigger point for an external pickup?Eifelyeti schreef:
Ik heb een probleem de Pickup punt te finden bij de Kokusan.... , die moet ik ja finden voor de instelling van de ontsteking....
Just a thought - I know little to nothing about this subject.
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Ik heb nog een basis tekening gevonden van het aluminium onderdeel wat ik gedraaid heb. Dat is de basis waar je de messing nok in perst/lijmt. Op de foto staat ook een sleutel van een stuk pijp met 2 nokjes waar ik hem mee vast draai. Ik borg de draad met iets loctite. Het mooiste is als je nog wat gewicht weet te besparen, want de standaard messing conus weegt aardig wat.
- Bijlagen
-
- 20150920_103351.jpg (179.9 KiB) 19566 keer bekeken
-
- 20150920_101859.jpg (194.59 KiB) 19566 keer bekeken
-
- 20150920_101839.jpg (184.31 KiB) 19566 keer bekeken
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 22:46
- Locatie: De Kwakel /gemeente Uithoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Ik heb zelf geen ervaring met Ignitech, wel met Kokusan en diverse andere ontstekingen.
Volgens mij is Ignitech een accu ontsteking, deze werkt met gelijkspanning.
Kokusan is een magneet ontsteking, deze werkt met wisselspanning.
Hierdoor kun je niet zomaar een combinatie maken.
Je zult een accu moeten gebruiken welke je op spanning houdt met de lichtspoelen via een gelijkrichter en spanningregelaar.
Waarschijnlijk kun je de pick up van Kokusan gebruiken in combinatie met de Ignitech CDI.
Werkt dit niet dan kun je ook nog de primair spoel (de grote zwarte) uit de Kokusan slopen en op deze plaats de pick up monteren. Je zult dan een nokje in het vliegwiel moeten maken op het deel waar de conus zit, net als bij een punten ontsteking.
Succes.
Groeten Jan-Willem.
Volgens mij is Ignitech een accu ontsteking, deze werkt met gelijkspanning.
Kokusan is een magneet ontsteking, deze werkt met wisselspanning.
Hierdoor kun je niet zomaar een combinatie maken.
Je zult een accu moeten gebruiken welke je op spanning houdt met de lichtspoelen via een gelijkrichter en spanningregelaar.
Waarschijnlijk kun je de pick up van Kokusan gebruiken in combinatie met de Ignitech CDI.
Werkt dit niet dan kun je ook nog de primair spoel (de grote zwarte) uit de Kokusan slopen en op deze plaats de pick up monteren. Je zult dan een nokje in het vliegwiel moeten maken op het deel waar de conus zit, net als bij een punten ontsteking.
Succes.
Groeten Jan-Willem.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
hallo jan-Wilhelm,
so wil ik het ook doen...
het probleem is de stuurpunt van de pickup in het Vliegwiel te finden, is ja van binnen gesloten........
de kopper van de hoogspanningspoel heb ik alt eruit gehaalt....
so wil ik het ook doen...
het probleem is de stuurpunt van de pickup in het Vliegwiel te finden, is ja van binnen gesloten........
de kopper van de hoogspanningspoel heb ik alt eruit gehaalt....
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 22:46
- Locatie: De Kwakel /gemeente Uithoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
Stuurpunt vinden is inderdaad lastig.
Grondplaat zo laat mogelijk zetten, zuiger in bdp dan moet de nok voor de pick up staan.
Je kunt het ook met de Kokusan pick up proberen type pick up maakt niet zoveel uit voor de CDI is alleen een commado hiervoor.
Ik heb pas nog een Kokusan CDI aangesloten op een scooter ontsteking met buiten pick up dit werkt goed.
Jan-Willem.
Grondplaat zo laat mogelijk zetten, zuiger in bdp dan moet de nok voor de pick up staan.
Je kunt het ook met de Kokusan pick up proberen type pick up maakt niet zoveel uit voor de CDI is alleen een commado hiervoor.
Ik heb pas nog een Kokusan CDI aangesloten op een scooter ontsteking met buiten pick up dit werkt goed.
Jan-Willem.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
ja, ik weet nu wie ik de bdp kan finden.... dan de pickup op 35° voor bpm draien........J.W.W. schreef:Stuurpunt vinden is inderdaad lastig.
Grondplaat zo laat mogelijk zetten, zuiger in bdp dan moet de nok voor de pick up staan.
Je kunt het ook met de Kokusan pick up proberen type pick up maakt niet zoveel uit voor de CDI is alleen een commado hiervoor.
Ik heb pas nog een Kokusan CDI aangesloten op een scooter ontsteking met buiten pick up dit werkt goed.
Jan-Willem.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
so, de Basispunt van 35° is gefonden...
die start/loopt ook koort aan en dan weer uit.... warom dat, heb ik noog niet gefonden....
Bougie gewisselt, nieks
Busie gewisselt, nieks
nu noog de Bougiedop wisselen..... en dan heb ik een probleem....
die start/loopt ook koort aan en dan weer uit.... warom dat, heb ik noog niet gefonden....
Bougie gewisselt, nieks
Busie gewisselt, nieks
nu noog de Bougiedop wisselen..... en dan heb ik een probleem....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: ervaringen met kokusan en Ignitech CDI ?
So,
de Ignitech loopt met de Kokusan .... ,
en start ook zonder Akku met de roode draad van de +12V uit de regelaar.... de spanning is also hoog genoeg voor de start.
in gebruik van de Kokusan is de ori Pickup (roode draad en witte draad van de Massa) en de 5 lichtspoelen (geele draad)
de HSP (groene draad) komt eruit....
de Tourenteller kan man instellen met de Ignitech CDI : 4 impulsen per round voor 24.000er en 6 impulsen per round voor 36.000er
Heb nu eerst als basis de kromme van den HPI 210 ingegeven... loopt alt goed... ma nu noog op de testbank....
Finden van de stuurpunt van de pickup:
0° instellen met het vliegwiel en dan 35° op de carter....
dan eerst CDI op 0° instellen tot 3000 touren....
dan de ankerplaat so instellen, dat bij het aankicken (Bougie eruit) moet dan punt Vliegwiel op punt Carters bij 0° tezammen kommen.
als je de Grondplaat ingestellt had.... dan de Ignitech CDI met get Programma op 35° instellen. dan aankicken.... als dan de punt van het Vliegwiel op de carterpunt van 35° is.... is het klar...
voor de ankerplaatverstelling moet je de grondplaat wat bewerken....
dan een kromme ingeven... z.B die van HPI of andere, en het werkt...
kabels heb ik met Poverseal stecker klar gemaakt.... is praktisch find ik....
Ignitech CDI en Busie heb ik van EMOT- Racing
Kokusan EVO van Born2Brom
Groeten, Roman
de Ignitech loopt met de Kokusan .... ,
en start ook zonder Akku met de roode draad van de +12V uit de regelaar.... de spanning is also hoog genoeg voor de start.
in gebruik van de Kokusan is de ori Pickup (roode draad en witte draad van de Massa) en de 5 lichtspoelen (geele draad)
de HSP (groene draad) komt eruit....
de Tourenteller kan man instellen met de Ignitech CDI : 4 impulsen per round voor 24.000er en 6 impulsen per round voor 36.000er
Heb nu eerst als basis de kromme van den HPI 210 ingegeven... loopt alt goed... ma nu noog op de testbank....
Finden van de stuurpunt van de pickup:
0° instellen met het vliegwiel en dan 35° op de carter....
dan eerst CDI op 0° instellen tot 3000 touren....
dan de ankerplaat so instellen, dat bij het aankicken (Bougie eruit) moet dan punt Vliegwiel op punt Carters bij 0° tezammen kommen.
als je de Grondplaat ingestellt had.... dan de Ignitech CDI met get Programma op 35° instellen. dan aankicken.... als dan de punt van het Vliegwiel op de carterpunt van 35° is.... is het klar...
voor de ankerplaatverstelling moet je de grondplaat wat bewerken....
dan een kromme ingeven... z.B die van HPI of andere, en het werkt...
kabels heb ik met Poverseal stecker klar gemaakt.... is praktisch find ik....
Ignitech CDI en Busie heb ik van EMOT- Racing
Kokusan EVO van Born2Brom
Groeten, Roman