Nieuw lid Job

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuw lid Job

#1 Bericht door Plonkie7 » 13 apr 2016, 11:29

:lol:
$_85 (1).JPG
$_85 (1).JPG (93.04 KiB) 3866 keer bekeken
]Hallo,

Mijn naam is Job van den hoven en ben bijna 48 jaar en woon in de mooie plaats Heiloo in Noord - Holland. Ik woon samen met mijn vriendin en heb geen
kinderen, wel katten. Ik werk als begeleider op een woongroep.

In mijn tienerjaren heb ik niet zoveel brommers gereden. Als eerst heb ik als eerst een Puch maxi classic gehad, eigenlijk meer een damesbrommer
wel een hele mooi in zwart uitvoering mest spaakwielen en zwarte velgen met een rood randje. Deze brommer heb ik in 1984 overgekocht van mijn oudste
zus en in 1986 verkocht. Als 2e brommer heb ik een Benelli schakelbrommer gehad, dit was een opknapper. Mijn zwager was erg handig in het motorisch
gedeelte en heeft mij hierbij geholpen. Erg onhandig met schakelen omdat dit rechts moest en het schakelen ging ook omgekeerd.

Op mijn technische school zaten jongens in de klas die 2 tot 3 jaar ouder waren, dit was ongeveer de helft van de klas. Als 14 jarige vond ik de Kreidlers waarop de oudere jongens kwamen erg mooi. Wel veel bling bling, chromenkappen en borden, gietwielen in de kleuren groen en rood etc. Vaak waren de brommers niet meer in orginele staat maar toch mooi om te zien.

Ik heb altijd een kreidlerbrommer willen hebben maar ze waren in de jaren 80 ook best nog wel prijzig en geliefd onder de jongeren en ouderen.
Het rijden van een schakelbrommer werd op een gegeven moment erg duur. Dit kwam door de verzekering die je moest afsluiten die was vrij hoog door de
vele ongelukken en schade die gebeurde door schakelbrommers volgens de verzekeraars. Ik had mij vroeger al wel voorgenomen dat ik een kreidler wilde kopen. Het liefst een rmc of rmc s uit de periode 1976 t-m 1981. Dit vind ik persoonlijk de mooiste modellen.

Nu heb ik twee weken geleden een rmc s uit 1978 kunnen kopen wel een opknapper. Mijn wens ging dus in vervulling. Op internet ben ik erachtergekomen dat
er nog heel veel spullen te krijgen zijn nieuw en tweedehands voor de brommer dus dat scheelt weer. Moet wel het framenummer en plaatje checken, of de brommer niet gestolen is, ik uit van niet.

Sinds vandaag ben ik lid geworden van de Kreidlerclub om verschillende redenen, allereerst ben ik benieuwd wie de leden zijn en wat hun drijft om een mooie kreidler te rijden. Ook vind ik het handig als ik met vragen zit anderen mij erbij kunnen helpen. En het lijkt mij leuk als lid vorm te kunnen geven aan de site.

Tot zover.

groet Job

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Nieuw lid Job

#2 Bericht door kreidler844 » 13 apr 2016, 11:41

Welkom Job.

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuw lid Job

#3 Bericht door kreidlertwin » 13 apr 2016, 11:47

Welkom beste job,

Mooi het verhaal wat je op het forum hebt gezet,ik herken ook wel wat dingen erin....je kreidler is een hele mooie basis om hem helemaal perfect te maken :clap ..komt zeker goed man! .de kreidler hobby is eigenlijk ook de mooiste hobby van ons allemaal.

Gr,Peter

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Nieuw lid Job

#4 Bericht door kursl00 » 13 apr 2016, 13:14

Welkom Job.

Succes met het opknappen van je Kreidler.

Gr Leon

henk stet
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Nieuw lid Job

#5 Bericht door henk stet » 13 apr 2016, 13:36

Hartelijk welkom, en veel sleutel en rij plezier. v. gr. Henk Stet Oude Niedorp ja bij jou in de buurt.

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Nieuw lid Job

#6 Bericht door Roland » 13 apr 2016, 14:11

Job, have fun en maak er wat moois van. Cockpitje erop, ander groen achterspatbord, ander zadel? Lekker straks de beurzen afstruinen.

Rolando

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nieuw lid Job

#7 Bericht door hermanngas » 13 apr 2016, 22:20

Welkom Job, op het enige echte "Kreidlerforum"

HermaNN

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Nieuw lid Job

#8 Bericht door Caspar » 19 apr 2016, 07:39

Welkom Job.
Herkenbaar verhaal omdat ik ongeveer even oud ben.

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuw lid Job

#9 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 23:31

henk stet schreef:Hartelijk welkom, en veel sleutel en rij plezier. v. gr. Henk Stet Oude Niedorp ja bij jou in de buurt.
Bedankt voor je reactie als ie af is de brommer kun je met jou brommer wel een bakkie doen :lol:

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuw lid Job

#10 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 23:31

hermanngas schreef:Welkom Job, op het enige echte "Kreidlerforum"

HermaNN
Ja dit is wel de leukste en beste 8)

Plaats reactie