verschil luchtfilter
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
verschil luchtfilter
Goede middag,kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit in een power-filter zo'n goedkope en een Twin-Air filter, mijn probleempje is nl dat wanneer ik mijn ori filter of zo'n power-filter plaats de motor inhoud en zonder filter direct vlamt kan dat misschien met de weerstand te maken hebben of is hier iets anders aan de hand.
het gaat om een 5.3 pk geforceerd met een ori bing 20 en 78 sproeier.
BULLET
het gaat om een 5.3 pk geforceerd met een ori bing 20 en 78 sproeier.
BULLET
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: verschil luchtfilter
Voor een 5, 3pk is sproeier 78 in een 20mm Bing al aan de ruime kant !
Waarom zou je groter willen , hoofdsponsor van de Shell ofzo ??
Een écht origineel lucht filter van Bing moet voldoende zijn.
Waarom zou je groter willen , hoofdsponsor van de Shell ofzo ??
Een écht origineel lucht filter van Bing moet voldoende zijn.
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: verschil luchtfilter
Met een dergelijke cilinder is een Powerfilter of Twinair helemaal niet nodig en daar loopt ie eerder slechter dan beter op. Die krengen zijn alleen geschikt als er veel lucht word gevraagd op een zwaar getunede set. Zit er wel een zeefje in de zwarte koker en zo ja, zit ie soms verstopt? Zonder zeefje moet er natuurlijk een wat grotere sproeier in, ca, +5 tot +10.
Anyway, wat Caspar ook al schreef, een 78 is al aan de ruime kant met een 5,3 PK, moet eerder een 72 of 75 in, met een origineel zeefje in de zwarte kokert.
Kijk dus je uitlaat ook na op verstoppingen en controleer je luchtfilter. Suc6!
Anyway, wat Caspar ook al schreef, een 78 is al aan de ruime kant met een 5,3 PK, moet eerder een 72 of 75 in, met een origineel zeefje in de zwarte kokert.
Kijk dus je uitlaat ook na op verstoppingen en controleer je luchtfilter. Suc6!
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: verschil luchtfilter
hallo ja er zit een ori filter en filter huis op helemaal schoon ik heb met remmen reiniger en pers lucht de filter schoon gemaakt.
hij loopt met deze set ook goed +/- 80 maar in de hoogste versnelling wil hij nog een beetje inzakken bij de minste weerstand zoals een lichte verhoging of een beetje tegenwind en daarom wilde ik er een iets grotere sproeier inzetten, dat op zich is geen probleem maar dan moet er wel de filter af anders smoort hij.
de 5.3 cilinder heeft 2 extra poorten en in de zuiger ook 2 gaatjes.
misschien moet ik de ontsteking wel iets later zetten staat nu op 1.2 motor is een indirecte 5 bak.
BULLET
hij loopt met deze set ook goed +/- 80 maar in de hoogste versnelling wil hij nog een beetje inzakken bij de minste weerstand zoals een lichte verhoging of een beetje tegenwind en daarom wilde ik er een iets grotere sproeier inzetten, dat op zich is geen probleem maar dan moet er wel de filter af anders smoort hij.
de 5.3 cilinder heeft 2 extra poorten en in de zuiger ook 2 gaatjes.
misschien moet ik de ontsteking wel iets later zetten staat nu op 1.2 motor is een indirecte 5 bak.
BULLET
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: verschil luchtfilter
Dan is het ook geen 5, 3pk cilinder....
De kleur van je bougie bepaald de maat van je sproeier.
Powerfilter snel vergeten !
De kleur van je bougie bepaald de maat van je sproeier.
Powerfilter snel vergeten !
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: verschil luchtfilter
Hoeveel bedraagt je squish, m.a.w. hoe hoog komt de zuiger in de cilinder? Hoeveel speling bedraagt nu de ruimte tussen de zuiger en de cilinderwand? Ook dat zijn 2 zeer belangrijke elementen m.b.t. plezierig en sterk rijden onderin
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: verschil luchtfilter
Ontsteking staat goed op 1.2 m/m ......
Je mist dus wat kracht bovenin .........je kan een tandje kleiner voortandwiel plaatsen zodat hij wat beter is zijn toeren blijft en beter vast houd in zijn 5 de ... (dit hoeft niet ten kosten te gaan van de snelheid omdat hij beter doorloopt in zijn 5 )
Om wat meer koppel te krijgen zou je de uitlaat iets naar achteren kunnen schuiven , dus wat langer maken .
Iets dunnere koppakking / voetpakking verhoogt de compressie ook iets kan ook een voordeel zijn .
Johan
Je mist dus wat kracht bovenin .........je kan een tandje kleiner voortandwiel plaatsen zodat hij wat beter is zijn toeren blijft en beter vast houd in zijn 5 de ... (dit hoeft niet ten kosten te gaan van de snelheid omdat hij beter doorloopt in zijn 5 )
Om wat meer koppel te krijgen zou je de uitlaat iets naar achteren kunnen schuiven , dus wat langer maken .
Iets dunnere koppakking / voetpakking verhoogt de compressie ook iets kan ook een voordeel zijn .
Johan