RS 1970
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: RS 1970
Ik heb de 27.61.00 nieuw in de doos.
Dus die maat klopt van een ori RS uitlaat. 45 zelfs.
en met 8 gaten
Enzo
Dus die maat klopt van een ori RS uitlaat. 45 zelfs.
en met 8 gaten
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_3077.JPG (81.79 KiB) 15480 keer bekeken
-
- DSCN1590 (Small).JPG (41.35 KiB) 15480 keer bekeken
-
- DSCN1631 (Small).JPG (34.85 KiB) 15480 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9265
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: RS 1970
ik heb een ori RS uitlaat onder mijn flour.... ik kan jij die in het voorjaar ens op stuuren om te testen
of jij kommt ens een eifelrijtje maaken...
of jij kommt ens een eifelrijtje maaken...
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Ik ben bang dat het weinig verschil maakt. De lengte van de Jamarcol uitlaat en een originele RS uitlaat is bijna hetzelfde.
Door de bevestiging zit de RS uitlaat iets verder naar voren, waardoor de bocht waarschijnlijk 3 cm korter gemaakt kan worden. Het tussenschot komt hierbij ook verder naar voren toe, waarbij het op een halve cm weer bijna gelijk zit aan de Jamercol uitlaat.
Ik heb nog een oude uitlaat liggen en ik kan hem verbouwen naar de originele RS uitlaat afmetingen. Is een kwestie van het tussenschot en de bevestiging verplaatsen.
De binnendemper is echter wel volledig anders bij de Jamercol. Deze mist namelijk de klepjes in de pijpjes en is gewoon open. Ik weet niet of dit nog veel effect heeft.
Door de bevestiging zit de RS uitlaat iets verder naar voren, waardoor de bocht waarschijnlijk 3 cm korter gemaakt kan worden. Het tussenschot komt hierbij ook verder naar voren toe, waarbij het op een halve cm weer bijna gelijk zit aan de Jamercol uitlaat.
Ik heb nog een oude uitlaat liggen en ik kan hem verbouwen naar de originele RS uitlaat afmetingen. Is een kwestie van het tussenschot en de bevestiging verplaatsen.
De binnendemper is echter wel volledig anders bij de Jamercol. Deze mist namelijk de klepjes in de pijpjes en is gewoon open. Ik weet niet of dit nog veel effect heeft.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: RS 1970
Jazeker maakt dat uit.gcge schreef:
De binnendemper is echter wel volledig anders bij de Jamercol. Deze mist namelijk de klepjes in de pijpjes en is gewoon open. Ik weet niet of dit nog veel effect heeft.
Afbroken klepjes of open gebogen is minder power.
Is het geen idee om zo'n ori einddempertje aan te schaffen.
Enzo
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
De vakantie is geboekt en begin juni zijn we 2 weken in Maria Alm Oostenrijk. De Kreidlers en Honda MB8 gaan op de aanhanger mee en het is de bedoeling dat we de weg naar de Grossglockner gaan bedwingen. We zitten daar in een mooie omgeving en ook dicht bij Zell am See en de Konigsee/ Berchtesgaden. Nu alleen nog hopen op mooi weer!
De RS is volledig gepoetst en staat alweer in elkaar. Paar kleine dingen aangepast die hopelijk iets meer snelheid bergop gaan geven:
- toch weer achtertandwiel 36 gemonteerd i.p.v. 35. Ook de ketting en voortandwiel vervangen
- andere pakkingen gebruikt (was dunne 0,1 mm voetpakking en 0,2 mm alu koppakking en is op advies van Claus vervangen door 0,4 mm voetpakking en 0,1 mm alu koppakking)
- andere uitlaat gekocht. Betreft een aangepaste uitlaat met dezelfde specs als een originele RS uitlaat. Demperschot is voorzien van de grote gaten en staat op de juiste afstand en de bevestiging van de uitlaat is veranderd. Daarnaast is er een originele binnendemper met klepjes in de pijpjes gebruikt
De RS is volledig gepoetst en staat alweer in elkaar. Paar kleine dingen aangepast die hopelijk iets meer snelheid bergop gaan geven:
- toch weer achtertandwiel 36 gemonteerd i.p.v. 35. Ook de ketting en voortandwiel vervangen
- andere pakkingen gebruikt (was dunne 0,1 mm voetpakking en 0,2 mm alu koppakking en is op advies van Claus vervangen door 0,4 mm voetpakking en 0,1 mm alu koppakking)
- andere uitlaat gekocht. Betreft een aangepaste uitlaat met dezelfde specs als een originele RS uitlaat. Demperschot is voorzien van de grote gaten en staat op de juiste afstand en de bevestiging van de uitlaat is veranderd. Daarnaast is er een originele binnendemper met klepjes in de pijpjes gebruikt
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: RS 1970
De Grossglockner dat is andere koek Gerrit, daarbij vergeleken is de Eifel een polder landschap
Mooie ervaring, ook voor het uithouding`s vermogen van de kreidler.
Ik reken wel op een mooi verslag met foto`s.
Mooie ervaring, ook voor het uithouding`s vermogen van de kreidler.
Ik reken wel op een mooi verslag met foto`s.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: RS 1970
Beste Gerrit,gcge schreef:
- andere uitlaat gekocht. Betreft een aangepaste uitlaat met dezelfde specs als een originele RS uitlaat. Demperschot is voorzien van de grote gaten en staat op de juiste afstand en de bevestiging van de uitlaat is veranderd. Daarnaast is er een originele binnendemper met klepjes in de pijpjes gebruikt
Wat is dit voor een uitlaat en waar/door wie is hij aangepast?
In de handel te koop?
B.t.w. leuke uitdaging deze rit
Gr Kees
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Vergis je niet in de heuvels in de moezel/eifel HenkHenk 3bakvoet schreef:De Grossglockner dat is andere koek Gerrit, daarbij vergeleken is de Eifel een polder landschap
Mooie ervaring, ook voor het uithouding`s vermogen van de kreidler.
Ik reken wel op een mooi verslag met foto`s.
http://youtu.be/K2QTNtrgFMk
Maar het wordt inderdaad een mooi avontuur. Ik ben er al regelmatig met de motor geweest, maar met de Kreidler is het ook erg speciaal. Ik denk dat we veel bekijks gaan hebben.
Foto's ga ik natuurlijk maken en ben me nog aan het oriënteren voor een HD camera op het stuur.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: RS 1970
Tip. zo vaak gebruik je het niet.
http://www.medion.com/nl/shop/hobby-en- ... &x=19&y=11
Om je nek, zijkant helm om je arm, verzin maar wat.
Kijk ook naar een action cam uitvoering met instelbare hoek, de standaard hoek van de go-pro bijvoorbeeld trekt kromme lantaarnpalen huizen en andere objecten die langs de weg staan.
http://www.medion.com/nl/shop/hobby-en- ... &x=19&y=11
Niet op je stuur Gerrit, dat wordt één dikke bende in beeld en geluid, ongeacht het merk en type.ben me nog aan het oriënteren voor een HD camera op het stuur.
Om je nek, zijkant helm om je arm, verzin maar wat.
Kijk ook naar een action cam uitvoering met instelbare hoek, de standaard hoek van de go-pro bijvoorbeeld trekt kromme lantaarnpalen huizen en andere objecten die langs de weg staan.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Wie heeft er nog een handpompje liggen voor onder het zadel van een buffeltank (lang zadel).
De lengte is ongeveer 28 cm
De lengte is ongeveer 28 cm
- Bijlagen
-
- image.jpg (105.02 KiB) 14972 keer bekeken
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
- Locatie: Nieuwegein
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: RS 1970
Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemetengcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.
Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
175 113 147
178 119 141
Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144
Dus zeg het maar
Enzo
Enzo...Misschien een moeilijke vraag...maar hoe meet je nou de poort timingen en kan je dit uitleggen dmv plaatje/foto 's voor de leken onder ons en mij????
Groet Mark
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: RS 1970
Ik kies even de gemakkelijke weg, Duits betoog over KT cilinders
die vertex die ich vom ziegler gekauft hab als er noch lebte waren 100% masshaltig. ob die jetzt beim Haag kürzer sind weis ich nicht
normalerweise bei 68,00+- ist fehlen bis zum ot noch 0,65 -/+
der KT kolben is ein Dreck viel zu weich und die form stimmt nicht, die KLEMMEN.
kommt auch drauf an wie dick deine fussdichtung ist, die nachbau dichtungen sind 0,5 nach dem anziehn gehn die auf 0,35 runter.
orginal sind die nur 0,2 dick und gehn auf 0,1-0,12 zusammen, das sind die dünnen die früher verbaut waren die kriegt man kaum noch runter
--- steuerzeiten
es genügt wenn du den ot suchst und die gradscheibe dazu auf null stellst
wenn du die gradscheibe später nochmal verdrehst haste wieder 1grad Fehlerquelle
vorgehensweise
1, zylinder mit kolben und kopf montieren
2 ot suchen
3gradscheibe auf ot auf null grad stellen
4zylinderkopf weg
5zylinder mit mehreren unterlegscheiben OHNE kopf anziehn 13nm reichen aus. mit kopf siehste ja die kanäle nicht
6polrad drehn bis auslass oberkante ca 0,3mm offen steht, WEIL die FASE am Zylinder zwar die kanäle undicht werden lässt jedoch nicht zur steuerzeit mit gilt
7beispiel wenn dein Auslass 95grad nach ot öffnet haste noch 85 bis ut , 85x2 =170 grad auslasswinkel
8das gleiche am überströmer, die gradscheibe ein mal eingestellt so belassen, nicht dran rumdrehn. Wenn dein überströmer 120 grad nach ot öffnet, haste noch 60 bist ut. 60x2=120 grad überström
9 einlass
kolben runterdrehn bis das kolbenhemd die einlassunterkante fast schliesst so dass noch ca 0,3luftspalt offen stehn.
bei 70grad nach OT, 70x2=140 einlass 140 grad
das wichtigste ist die überströmer so niedrig wie möglich. wenn es geht, den vertex oder ein metheor mit L Ring gibts auch, verwenden. der KT kolben ist mist, der kommt nicht rein
nimm den vertex und lass den zylinder unten noch so weit abdrehn bis der L Ring bündig mit oberen zylinderrand ist.
Du kannst auch die kanaloberkante von oberem zylinderrand messen mit tiefen mass am messchieber
dazu drehste den zylinder um und kuckst von der fussdichtfläche aus rein und schiebst das Tiefen mass so lange hoch bis DU die kanalsteuerkante hast, die fase am schlitz da musste etwas drüber messen ca 0,3 höher schieben, die fase verfälscht zwar die steuerzeit wirkt aber nicht so tragisch
auslassoberkante müsste von kopfdichtfläche 25,0 sein
überströmoberkante 33,0
einlassunterkante 65,0
prüf es mal so mal sehn was da raus kommt
alle anderen masse sind EGAL brauchste nicht zu messen.
die vertex die ich vom ziegler gekauft hab als er noch lebte waren 100% masshaltig. ob die jetzt beim Haag kürzer sind weis ich nicht
normalerweise bei 68,00+- ist fehlen bis zum ot noch 0,65 -/+
der KT kolben is ein Dreck viel zu weich und die form stimmt nicht, die KLEMMEN.
kommt auch drauf an wie dick deine fussdichtung ist, die nachbau dichtungen sind 0,5 nach dem anziehn gehn die auf 0,35 runter.
orginal sind die nur 0,2 dick und gehn auf 0,1-0,12 zusammen, das sind die dünnen die früher verbaut waren die kriegt man kaum noch runter
--- steuerzeiten
es genügt wenn du den ot suchst und die gradscheibe dazu auf null stellst
wenn du die gradscheibe später nochmal verdrehst haste wieder 1grad Fehlerquelle
vorgehensweise
1, zylinder mit kolben und kopf montieren
2 ot suchen
3gradscheibe auf ot auf null grad stellen
4zylinderkopf weg
5zylinder mit mehreren unterlegscheiben OHNE kopf anziehn 13nm reichen aus. mit kopf siehste ja die kanäle nicht
6polrad drehn bis auslass oberkante ca 0,3mm offen steht, WEIL die FASE am Zylinder zwar die kanäle undicht werden lässt jedoch nicht zur steuerzeit mit gilt
7beispiel wenn dein Auslass 95grad nach ot öffnet haste noch 85 bis ut , 85x2 =170 grad auslasswinkel
8das gleiche am überströmer, die gradscheibe ein mal eingestellt so belassen, nicht dran rumdrehn. Wenn dein überströmer 120 grad nach ot öffnet, haste noch 60 bist ut. 60x2=120 grad überström
9 einlass
kolben runterdrehn bis das kolbenhemd die einlassunterkante fast schliesst so dass noch ca 0,3luftspalt offen stehn.
bei 70grad nach OT, 70x2=140 einlass 140 grad
das wichtigste ist die überströmer so niedrig wie möglich. wenn es geht, den vertex oder ein metheor mit L Ring gibts auch, verwenden. der KT kolben ist mist, der kommt nicht rein
nimm den vertex und lass den zylinder unten noch so weit abdrehn bis der L Ring bündig mit oberen zylinderrand ist.
Du kannst auch die kanaloberkante von oberem zylinderrand messen mit tiefen mass am messchieber
dazu drehste den zylinder um und kuckst von der fussdichtfläche aus rein und schiebst das Tiefen mass so lange hoch bis DU die kanalsteuerkante hast, die fase am schlitz da musste etwas drüber messen ca 0,3 höher schieben, die fase verfälscht zwar die steuerzeit wirkt aber nicht so tragisch
auslassoberkante müsste von kopfdichtfläche 25,0 sein
überströmoberkante 33,0
einlassunterkante 65,0
prüf es mal so mal sehn was da raus kommt
alle anderen masse sind EGAL brauchste nicht zu messen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Afgelopen weekend eindelijk tijd gehad om de Kreidler te testen. 0,0 verschil t.o.v. de oude pakkingen en uitlaat dus ik laat het maar even zo. Moet wel de carb iets afstellen, want als ik vanuit volle gas op een recht stuk uit een bocht wil accelereren houdt hij heel even in. Daarna pakt hij direct weer op.
Heeft dit inhouden te maken met de luchtschroef of de gasnaald? Duid dit op te veel benzine of juist te weinig?
Heeft dit inhouden te maken met de luchtschroef of de gasnaald? Duid dit op te veel benzine of juist te weinig?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Na een jaar de RS weer onder de deken vandaag gehaald. Eind deze maand gaan we weer naar de Eifel dus belangrijk dat het weer tiptop is.
Ik heb inmiddels een stroboscooplamp gekocht dus deze keer de ontsteking zelf gecontroleerd. Het blijkt dat hij exact op 0,95 mm staat, maar de grondplaat kan niet verder versteld worden. Op het forum teruggevonden dat je dan de contactpunten op 0,4 mm moet zetten.
Op welk punt meet je de maximale opening van de contactpunten? Dat is toch op het BDP (hoogste punt van de zuiger)? Of staan ze op een ander moment het meest ver open? Ik meet dan namelijk 0,2/0,25 mm dus dat is te weinig.
Hoe merk je trouwens dat je contactpunten niet ver genoeg open staan. Scheelt dat in trekkracht of is dat minimaal?
Ik heb inmiddels een stroboscooplamp gekocht dus deze keer de ontsteking zelf gecontroleerd. Het blijkt dat hij exact op 0,95 mm staat, maar de grondplaat kan niet verder versteld worden. Op het forum teruggevonden dat je dan de contactpunten op 0,4 mm moet zetten.
Op welk punt meet je de maximale opening van de contactpunten? Dat is toch op het BDP (hoogste punt van de zuiger)? Of staan ze op een ander moment het meest ver open? Ik meet dan namelijk 0,2/0,25 mm dus dat is te weinig.
Hoe merk je trouwens dat je contactpunten niet ver genoeg open staan. Scheelt dat in trekkracht of is dat minimaal?
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: RS 1970
De genoemde maat voor de contactpunten is de grootste opening ongeacht op welk punt. Het punt is afhankelijk van de draaiing van de nok in je vliegwiel en de stand van de grondplaat.
De grootte van de opening zal er vermoedelijk mee te maken hebben dat door slijtage van het fibernokje de opening wel eens kleiner zou kunnen worden. Het is een fabrikanten voorschrift dat een goede werking betekent voor een bepaald aanttal kilometers tot de volgende service beurt.
Wat cruciaal is dat de puntjes opengaan op het moment dat jij een vonk wilt. Dat ze ervolgens meer of minder ver opengaan is niet zo interessant voor het ontstekingstijdstip.
Echter als jij met de grondplaat uitgesteld bent en niet eerder je puntjes kunt laten openen door verdraaiing van je grondplaat kun je door je puntjes een grotere maximale opening te geven bewerkstelligen dat ze ook iets eerder opengaan. Dit kun je makkelijk testen.
Eigenlijk is er iets anders aan de hand als je niet verder kunt draaien met je grondplaat. Origineel zou het moeten kunnen.
Denk aan de nok in het vliegwiel en de fibernok van je puntjes. Als die mechanisch kontakt maken wordt de stand van de puntjes bepaald.
Mvg,
Eric
De grootte van de opening zal er vermoedelijk mee te maken hebben dat door slijtage van het fibernokje de opening wel eens kleiner zou kunnen worden. Het is een fabrikanten voorschrift dat een goede werking betekent voor een bepaald aanttal kilometers tot de volgende service beurt.
Wat cruciaal is dat de puntjes opengaan op het moment dat jij een vonk wilt. Dat ze ervolgens meer of minder ver opengaan is niet zo interessant voor het ontstekingstijdstip.
Echter als jij met de grondplaat uitgesteld bent en niet eerder je puntjes kunt laten openen door verdraaiing van je grondplaat kun je door je puntjes een grotere maximale opening te geven bewerkstelligen dat ze ook iets eerder opengaan. Dit kun je makkelijk testen.
Eigenlijk is er iets anders aan de hand als je niet verder kunt draaien met je grondplaat. Origineel zou het moeten kunnen.
Denk aan de nok in het vliegwiel en de fibernok van je puntjes. Als die mechanisch kontakt maken wordt de stand van de puntjes bepaald.
Mvg,
Eric
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
De punten staan nu op 0,35 mm (was 0,25) met de voorontsteking bij stationair op 1,2 mm (was 0,95). Ben benieuwd wat dit voor effect heeft
https://youtu.be/vYQYKB1bU_M
https://youtu.be/vYQYKB1bU_M
- Bijlagen
-
- image.jpeg (188.2 KiB) 12188 keer bekeken
-
- image.jpeg (188.36 KiB) 12188 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Afgelopen week op vakantie geweest in het Zwarte Woud. Helaas veel regen dus het voornemen om een motor te huren was snel van de baan. Wel een kijkje genomen in het auto und uhrenwelt in Schramberg. Was o.a. een mooie collectie motoren met zowaar nog een aantal Kreidlers
- Bijlagen
-
- image.jpeg (189.66 KiB) 12004 keer bekeken
-
- image.jpeg (181.27 KiB) 12004 keer bekeken
-
- image.jpeg (177.55 KiB) 12004 keer bekeken
-
- image.jpeg (187.63 KiB) 12004 keer bekeken
-
- image.jpeg (186.09 KiB) 12004 keer bekeken
-
- image.jpeg (189.06 KiB) 12004 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Na de Eifeltour van afgelopen weekend gisterenavond toch nog een flinke rit van 100 km gemaakt. In het weekend een klein buitje gehad dus vanavond was het weer flink poetsen, maar hij ziet er weer als nieuw uit.
Wat vinden jullie van de bougiekleur. Een kant is netjes, maar de andere kant vrij licht.
Ik rij met een 15.43.97 W5, 1/18/26 (sproeier 75), luchtschroef 1 slag open, gasnaald 2e van boven, 1,2 mm voorontsteking en een Bosch W3AC
Wat vinden jullie van de bougiekleur. Een kant is netjes, maar de andere kant vrij licht.
Ik rij met een 15.43.97 W5, 1/18/26 (sproeier 75), luchtschroef 1 slag open, gasnaald 2e van boven, 1,2 mm voorontsteking en een Bosch W3AC
- Bijlagen
-
- image.jpeg (183.3 KiB) 11817 keer bekeken
-
- image.jpeg (187.83 KiB) 11817 keer bekeken
-
- image.jpeg (180.52 KiB) 11817 keer bekeken
-
- image.jpeg (185.94 KiB) 11817 keer bekeken
-
- image.jpeg (180.17 KiB) 11817 keer bekeken
-
- image.jpeg (189.12 KiB) 11817 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: RS 1970
Paul ik heb je amper gesproken met de eifeltour, maar je hebt het nou over dingen die mij verweten worden altijd te doen en te zeggen
Maar nu we toch bezig zijn, jouw bougie ziet er goed uit, niks meer aan doen er is niks spannends aan te zien. Hoe rijdt jouw RS met iets meer voorontsteking?
Maar nu we toch bezig zijn, jouw bougie ziet er goed uit, niks meer aan doen er is niks spannends aan te zien. Hoe rijdt jouw RS met iets meer voorontsteking?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RS 1970
Okay, duidelijk!
Gevoelsmatig loopt hij nu iets beter door en vooral heuvelop gaat nu iets beter. Het verschil is echter minimaal en het blijft hard werken op zo´n originele 50 cc in de heuvels. Paul rijdt met zijn originele Super Breitwand toch beter bergop en heeft duidelijk iets meer vermogen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd...
Gerrit
Gevoelsmatig loopt hij nu iets beter door en vooral heuvelop gaat nu iets beter. Het verschil is echter minimaal en het blijft hard werken op zo´n originele 50 cc in de heuvels. Paul rijdt met zijn originele Super Breitwand toch beter bergop en heeft duidelijk iets meer vermogen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd...
Gerrit
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: RS 1970
Sorry dat ik jullie door elkaar haal, maar houdt hem maar zo hij pakt wellicht nu wat beter op doordat je hem iets meer voorontsteking hebt gegeven wat je dus met rijden in heuvelachtig terrein goed kan merken. En vergeet niet is altijd hard werken voor zo'n machine, jij hoeft alleen maar gas een optijd terugschakelen