Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#51 Bericht door Henk 3bakvoet » 06 aug 2016, 22:05

Ik heb er eens goed over nagedacht, eigenlijk moeten “wij” (die gene die zo een ding in de schuur hebben staan) blij zijn met dit soort exceptionele prijzen.
De financiële kramp, inspanningen en teleurstellingen die men nou eenmaal ondervind aan een top restauratie komen op eens in een ander dag licht te staan met dit soort aanbiedingen.
Ik ken ook mensen, A technisch die een Eitank (super) bestelde, 6000 euro later was de Eitank echt klaar.
Een rode buffel, één uit mijn kennissen kring, als wrak gekocht, eenmaal klaar ging hij toch echt over de 4000 euro heen, dit is excl. Bijkomende gemakshalve vergeten kosten.
Ik begrijp de oppositie wel, maar toch.
Ga het maar maken, maak het maar mooi en top, en tel dan echt alle kosten en uren.

Waar het mij om gaat, wees blij dat ze niet te geef worden gezet, Een Batavus Whippet eigenaar zal het niet in zijn hoofd halen om zijn soort genoot onderuit te trekken.
Die denkt, hij gaat lekker in de lift. Prima.

En wij? Wij schieten in ons eigen voet.”

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#52 Bericht door Mach4 » 06 aug 2016, 22:29

Het is de markt die de prijs bepaald,een enkeling kan wel dollar tekens in zijn ogen krijgen maar
dat wil nog niet zeggen dat men bereid is dat ook te betalen.
Een Kreidler is nu eenmaal niet iets zeldzaams,je koopt ze bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat.
Je moet een restauratie ook niet doen om er rijk van te worden,maar gewoon voor jezelf.
Anders kan je beter een al gerestaureerd exemplaar kopen,dan ben je meestal goedkoper uit.
Alleen zeldzame of heel speciale voertuigen leveren een hoge prijs op,en dan loont het soms om het te restaureren.
Verder hebben we eigenlijk weinig te klagen,zo blijft de hobby nog enigszins betaalbaar,en durf je nog te rijden als
er niet al teveel geld inzit zoals bijvoorbeeld bij die Royal Nord brommers.
En was je in de jaren 60 en 70 zuinig geweest op je Kreidler dan levert hij nu toch een aardige premie op vergeleken met
wat ze in die tijd kosten.

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#53 Bericht door Helmantel » 06 aug 2016, 23:48

Dat een echt goede restauratie vaak meer geld kost ben ik met Henk eens, maar hoge prijzen heb je eigenlijk alleen wat aan als je met de hobby stopt, net als hoge huizenprijzen waar je ook alleen maar wat aan hebt als je van een dure naar een goedkopere streek verhuisd.

Wat de verkoper voor deze fraaie Kreidler wil hebben moet hij zelf maar weten, maar 9500 Euro vragen met als motivatie een onzinverhaal dat het om een nog nooit gebruikte en dus helemaal perfecte Kreidler gaat is natuurlijk redelijk lachwekkend.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#54 Bericht door Henk 3bakvoet » 07 aug 2016, 06:31

Jullie vergeten één ding, de Kreidler staat te koop bij een auto handelaar.

@ Helmantel De Kreidler is strategisch geprijsd zo als dat heet. :wink: Dat een auto handelaar hier voor alle denkbare onzin uit de kast trekt is inherent aan hun vak van tweede hands automobiel verkoper.
Bij getoonde interesse zal zijn eerste vraag dan ook altijd zijn, Heeft u iets in te ruilen. :wink:

@Mach4 Hele verstandige woorden, en het klopt wat je schrijft.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#55 Bericht door kreidler844 » 08 aug 2016, 10:24

Henk 3bakvoet schreef:Ik heb er eens goed over nagedacht, eigenlijk moeten “wij” (die gene die zo een ding in de schuur hebben staan) blij zijn met dit soort exceptionele prijzen.
De financiële kramp, inspanningen en teleurstellingen die men nou eenmaal ondervind aan een top restauratie komen op eens in een ander dag licht te staan met dit soort aanbiedingen.
Ik ken ook mensen, A technisch die een Eitank (super) bestelde, 6000 euro later was de Eitank echt klaar.
Een rode buffel, één uit mijn kennissen kring, als wrak gekocht, eenmaal klaar ging hij toch echt over de 4000 euro heen, dit is excl. Bijkomende gemakshalve vergeten kosten.
Ik begrijp de oppositie wel, maar toch.
Ga het maar maken, maak het maar mooi en top, en tel dan echt alle kosten en uren.

Waar het mij om gaat, wees blij dat ze niet te geef worden gezet, Een Batavus Whippet eigenaar zal het niet in zijn hoofd halen om zijn soort genoot onderuit te trekken.
Die denkt, hij gaat lekker in de lift. Prima.

En wij? Wij schieten in ons eigen voet.”
Vraagprijs vind ik prima Henk, misschien is er een gek die het wil geven. Alleen glashard liegen over de afkomst vind ik niet kunnen.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Re: Nieuwe RMC-S voor weinig te koop op MP

#56 Bericht door Melvin » 25 aug 2016, 10:49

Nog maar een paar dan bovenop wat al eerder was genoemd

GKS sleutels duiden op een nieuw slotsetje.
Geen rubbertje op het carburateur bochtje
Ringetjes horen niet onder het boutkopje te zitten van de boutjes in het voorspatbord
Ik zie geen veertje aan de koppelingshevel zitten bij het blok
Zit een nieuwe eriks o-ring in het koppelingsdeksel
Buddy is overgetrokken (leer is te glad, origineel zit er een beetje krakelee in en glanst het meer

Sportbeugel met bagagerek kan overigens wel :)

Plaats reactie