kreidler in belgie

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#26 Bericht door ramses123 » 10 nov 2016, 21:06

Nozems ,jij bent ne mens ,met een gezond verstand.
Minder rpm, maar de pk zijn daar ,en het zijn de pk
die ik zoek om wat rustiger of wat vlotter hier in mijn streek te rijden !

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: kreidler in belgie

#27 Bericht door nozems » 11 nov 2016, 09:30

haha nou verstand :lol: Ook door schade en schande wijzer geworden. Maar als je toch een bigbore overweegt probeer mensen te benaderen die een dergelijke machine hebben, wie weet word je er toch niet zo gelukkig van. Je mag best een rondje op de mijne rijden, maar gezien de afstand is dat niet iets wat je even doet, maar in België rijden er ook mensen met bigbore setups :D

En nog iets hoe hard wil je dat de Kreidler gaat lopen?

Frédéric
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: kreidler in belgie

#28 Bericht door Frédéric » 11 nov 2016, 09:33

ramses123 schreef:Ja maar wat ik dan niet goed begrijp,dat is een 50 cc
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .Het is toch geen van de twee gezond!
verhoudingen in de versnellingsbak, koppeling, ect
met je 110cc zul je ook niet sneller kunnen gaan enkel koppel en vermogen stijgen dit is de verkeerde opvatting van veel mensen

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#29 Bericht door ramses123 » 11 nov 2016, 11:57

110 ,115 is meer dan genoeg ,persoonlijk daarboven,vind ik het echt onveilig ,gemoogt de beste remmen plaatsen, groote schijfrem bv en nog meer weet ik veel, als het er op aan komt remt hij toch niet meer, ivb met gewicht !

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: kreidler in belgie

#30 Bericht door Andy » 11 nov 2016, 12:47

ramses123 schreef:Nozems ,jij bent ne mens ,met een gezond verstand.
Minder rpm, maar de pk zijn daar ,en het zijn de pk
die ik zoek om wat rustiger of wat vlotter hier in mijn streek te rijden !
Aan koppel heb je meer dan aan pk. Pk heb je nodig voor hoge snelheid, en koppel om fijn vanuit lage toeren optrekken en versnellen.

Denk maar aan een ferarri en een vrachtwagen.

Andy,

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: kreidler in belgie

#31 Bericht door nozems » 11 nov 2016, 17:06

Ook dat is niet helemaal waar, vermogen en koppel gaan samen. Wil je dus een makkelijk rijdende machine zul je het vermogen bij een 'laag' toerental moeten zoeken, hierop zul je de vertanding zoals ik kunnen aanpassen zodat je ook nog wat sneheid kunt maken. Maar wil je een hoge topsnelheid dan moet het toerental omhoog, maar dat verandert vaak het vriendelijke karakter. Allebei zal moeilijk gaan, het blijft een compromis.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: kreidler in belgie

#32 Bericht door Andy » 11 nov 2016, 19:29

Kijk maar es goed naar een testbank grafiek. Dan weet je genoeg :idea: Vermogen is heel laag bij weinig toeren.

Andy,

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: kreidler in belgie

#33 Bericht door wilhelmus » 11 nov 2016, 20:06

95 cc kreidler
deze maakt genoeg toeren
grt wim
Bijlagen
014.jpg
014.jpg (67.33 KiB) 9870 keer bekeken

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: kreidler in belgie

#34 Bericht door hermanp » 11 nov 2016, 22:25

Het mooiste is, zoals bij een 2 liter Lancia Beta, het maximum koppel bij een laag toerental en het maximum vermogen bij een hoog toerental. Geweldig. Met de nadruk op elke lettergreep.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#35 Bericht door ramses123 » 11 nov 2016, 23:10

Alles word voledig opgebouwd door de jagger ,van ,lagers ,krukas ,onsteking,koppeling primaire vertanding, enz,,,om het zo betrouwbaar mogelijk te maken! ik denk,beter kan het altijd ,maar veel beter ,nee die gasten weten heel goed met wat ze bezig zijn! top bedrijf .

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#36 Bericht door ramses123 » 13 nov 2016, 18:49

Een echte held ,! en heb hem ooit ontmoet ,en met zijn jongste zoon een paar jaar op de schoolbank mee gezeten .
http://www.bikersclassics.be/?q=fr/news ... ncorchamps

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: kreidler in belgie

#37 Bericht door wilhelmus » 09 dec 2016, 22:10

heb je ook een foto van je Kreidler.

grt Wim

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: kreidler in belgie

#38 Bericht door wilhelmus » 09 dec 2016, 22:10

heb je ook een foto van je Kreidler.

grt Wim

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#39 Bericht door ramses123 » 10 dec 2016, 14:40

Geen enkel probleem voor foto beste Wim ,maar mischien eerst toch motor terug krijgen van bij jagger ,in elk geval hou ik jullie op de oogte van het eind resultaad! Er komen wel veel vragen voorbij vliegen,bv achterbrug ,en wat voor rijsteil met dat setje , en waar ik rekening moet mee houden ivb met aan houden topsnelheid en onderhoud ,waar ik moet op letten ivb speling ,waar ik ook al aan gedacht heb is, iets bredere banden te plaatsen voor betere baanliging en meer remopervlakte enzo,en wat betere achter schokdembers voor achterbrug wat te ontlaste,nu die busjes die in de achterbrug steken rond de as heb ik vernieuwt ,ik heb er 4 stuks geplaatst ,2 de randjes afgevijlt en achter die met de randjes geplaatst ,in vitton natuurlijk! Als er mensen zijn die mij nog wat goede tips kunnen geven ivb met big bore zijn altijd welkom.
Ps bedankt voor de leuke fotos !

Frédéric
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: kreidler in belgie

#40 Bericht door Frédéric » 11 dec 2016, 11:55

ramses123 schreef:Geen enkel probleem voor foto beste Wim ,maar mischien eerst toch motor terug krijgen van bij jagger ,in elk geval hou ik jullie op de oogte van het eind resultaad! Er komen wel veel vragen voorbij vliegen,bv achterbrug ,en wat voor rijsteil met dat setje , en waar ik rekening moet mee houden ivb met aan houden topsnelheid en onderhoud ,waar ik moet op letten ivb speling ,waar ik ook al aan gedacht heb is, iets bredere banden te plaatsen voor betere baanliging en meer remopervlakte enzo,en wat betere achter schokdembers voor achterbrug wat te ontlaste,nu die busjes die in de achterbrug steken rond de as heb ik vernieuwt ,ik heb er 4 stuks geplaatst ,2 de randjes afgevijlt en achter die met de randjes geplaatst ,in vitton natuurlijk! Als er mensen zijn die mij nog wat goede tips kunnen geven ivb met big bore zijn altijd welkom.
Ps bedankt voor de leuke fotos !
Zet eens wat foto's van je kreidler hierop van de werkzaamheden.
De "vitton" waarover je spreekt zul je van die kunststof busjes bedoelen (zijn geen kloten waard als je van plan bent om met een 110 te rijden), je kunt brons plaatsen maar om het perfect te doen achterbrug aanpassen met lagering.

mvg

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#41 Bericht door ramses123 » 11 dec 2016, 22:02

Frédéric schreef:
ramses123 schreef:Geen enkel probleem voor foto beste Wim ,maar mischien eerst toch motor terug krijgen van bij jagger ,in elk geval hou ik jullie op de oogte van het eind resultaad! Er komen wel veel vragen voorbij vliegen,bv achterbrug ,en wat voor rijsteil met dat setje , en waar ik rekening moet mee houden ivb met aan houden topsnelheid en onderhoud ,waar ik moet op letten ivb speling ,waar ik ook al aan gedacht heb is, iets bredere banden te plaatsen voor betere baanliging en meer remopervlakte enzo,en wat betere achter schokdembers voor achterbrug wat te ontlaste,nu die busjes die in de achterbrug steken rond de as heb ik vernieuwt ,ik heb er 4 stuks geplaatst ,2 de randjes afgevijlt en achter die met de randjes geplaatst ,in vitton natuurlijk! Als er mensen zijn die mij nog wat goede tips kunnen geven ivb met big bore zijn altijd welkom.
Ps bedankt voor de leuke fotos !
Zet eens wat foto's van je kreidler hierop van de werkzaamheden.
De "vitton" waarover je spreekt zul je van die kunststof busjes bedoelen (zijn geen kloten waard als je van plan bent om met een 110 te rijden), je kunt brons plaatsen maar om het perfect te doen achterbrug aanpassen met lagering.

mvg

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#42 Bericht door ramses123 » 11 dec 2016, 22:12

Ok bedankt! http://www.carburateurwinkel.nl/content ... teurs.html
Ps En wat is het prijskaartje ongeveer voor achterbrug versterkt met lagering?
groetjes

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: kreidler in belgie

#43 Bericht door wilhelmus » 13 dec 2016, 20:20

pom.kunststof of bronsen bussen (sinter) voor de achterbrug.
zo heb ik m gemaakt (foto)
grt Wim
Bijlagen
DSCI2022.jpg
DSCI2022.jpg (78.29 KiB) 9399 keer bekeken

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#44 Bericht door ramses123 » 14 dec 2016, 20:35

Vakwerk, mooi gebogen en zeer mooi gebraseerd Dit noemt men een vast hand ,ik zelf werk met TIG en met halfautomaat ,werk in een bedrijf ramen ,deuren ,garagepoorten ,en al het laswerk is voor mij ,ik ben als lasser eigenlijk tussen schrijnwerkers beland!
Ps Als ik mijn achterbrug uit mijn frame gaan trekke,kan ik mischien bij u terecht!

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: kreidler in belgie

#45 Bericht door wilhelmus » 15 dec 2016, 21:46

de eerste past niet :wink:
tweede is een verstevigde achterbrug van een bestaande kreidler.
wel wat extreem :lol:
grt Wim
Bijlagen
DSCI2067 (1).jpg
DSCI2067 (1).jpg (88.01 KiB) 9330 keer bekeken
278.jpg
278.jpg (106.31 KiB) 9330 keer bekeken

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#46 Bericht door ramses123 » 16 dec 2016, 23:16

Knap gedaan ,de bovenkant van de plaat ,loopt mooi mee met bevesteging van de steekas van het wiel.En nu poederlakken in 9005 mat !Persies al veel ervaring met achterbruggen versterken Wim? ,zo te zien .Een krakske zegt men hier in belgie.

Frédéric
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: kreidler in belgie

#47 Bericht door Frédéric » 03 mei 2017, 18:41

Heb je ondertussen al foto's van je kreidler??
Hoe ver staat het met het blok?

mvg

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#48 Bericht door ramses123 » 03 mei 2017, 19:05

Het was minimum 6 maanden wachten,ik ben er nu een paar dagen over ,mijn cilinder zou genicaselt zijn,krukas was hij mee bezig met draaien laaten harden ,slijpen ! en dan kan hij beginnen met opbouwen ,dus nog wat geduld,en kan aleen maar hopen !

Frédéric
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: kreidler in belgie

#49 Bericht door Frédéric » 03 mei 2017, 19:16

ramses123 schreef:Het was minimum 6 maanden wachten,ik ben er nu een paar dagen over ,mijn cilinder zou genicaselt zijn,krukas was hij mee bezig met draaien laaten harden ,slijpen ! en dan kan hij beginnen met opbouwen ,dus nog wat geduld,en kan aleen maar hopen !
Hallo,

Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Welke kreidler heb je? Zou interessant zijn om wat foto's te plaatsen.

mvg

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler in belgie

#50 Bericht door ramses123 » 03 mei 2017, 20:22

Ik heb ringetjes laaten draaien, die mooie over de voeten passen van de schockdembers en zijn een beetje afgerond
aan voorkant, en ook is op die manier alles goed op slot .Ik denk op die manier toch wat meer stabiliteit te geven aan
de achterbrug ,fottos is niet gelukt maar wel een video!
Laatst gewijzigd door ramses123 op 04 mei 2017, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie