50cc.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
- Locatie: Oldenzaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
50cc.
Beste forum leden. Ik ben van plan om een 50cc cilinder en bijbehorende kop te kopen voor mn rmc(s) bouwjaar 1979. Welke nieuwe cilinder adviseren jullie zodat ik zo min mogellijk moet aanpassen.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 779 keren
Re: 50cc.
hier is een te koop
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 514&type=3
noog een
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-306-2467
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 514&type=3
noog een
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-306-2467
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: 50cc.
Niet echt duidelijk, wat wil je?
-hoog of laagtoerig
-krachtig of juist tam
-prijsklasse
-topsnelheid
2e hands weet je zeker wel wat je koopt, moet je het af gaan halen ipv laten opsturen.
-hoog of laagtoerig
-krachtig of juist tam
-prijsklasse
-topsnelheid
2e hands weet je zeker wel wat je koopt, moet je het af gaan halen ipv laten opsturen.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: 50cc.
Athena is te extreem getimed voor straatgebruik.
Hebben ook geen model dat hoort op een 1979 RMC.
Neem contact op met Wietse of Claus.
Zij kunnen je vast helpen aan een passende oplossing.
Denk dan aan een gebruikte Mahle met een nieuwe wand.
Gewenste snelheid aangeven en alles komt goed
Hebben ook geen model dat hoort op een 1979 RMC.
Neem contact op met Wietse of Claus.
Zij kunnen je vast helpen aan een passende oplossing.
Denk dan aan een gebruikte Mahle met een nieuwe wand.
Gewenste snelheid aangeven en alles komt goed
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
- Locatie: Oldenzaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50cc.
Liefst laagtoerig. Snelheid rond 70kmh. Prijs is niet belangrijk. Is er dan geen enkele nieuwe cilinder te koop die past op mn rmc zodat hij iets pittiger is? Ktt misschien? Parma?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 50cc.
Alle imi cilinders zijn rond de 5 pk en dat is te veel voor 70.Patrickgrunder schreef:Liefst laagtoerig. Snelheid rond 70kmh. Prijs is niet belangrijk. Is er dan geen enkele nieuwe cilinder te koop die past op mn rmc zodat hij iets pittiger is? Ktt misschien? Parma?
Daar heb je 4 pk voor nodig.
Dan zijn de meeste imi cilinders bagger (hoogtoerig) en niet het blokmodel voor jou bouwjaar
Enzo
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: 50cc.
Allemaal niet origineel, als je je Mahle laat tunen en een nieuwe laag Nikasil laat geven ben je minder kwijt dan een nieuwe en heb je nog betere kwaliteit ook. En als kers op de taart hoef je ook niet te kukelen met de afstelling, dat heb je met imi cilinders wel vaker namelijk. Een imi moet altijd een andere zuiger hebben, moet worden geflowed en soms moet zelfs de poorttiming aangepast worden voordat het lekker loopt. Als je 70 wil rijden voldoet een licht getunede Mahle 2 pk echt wel. Pittige cilinders voor smalle tap zijn er wel, maar dan zit je voor je het weet op de 90kmh en ik weet niet of je dat wel wil. Stuur LVS of Chris Homoet of andere bekende namen eens een mailtje en dan leggen zij jou precies uit wat er mogelijk is.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 50cc.
Wat er mogelijk is kunnen wij ook vertellen en is al geschreven. Ik zou deze twee personen daar niet lastig mee vallen via e-mail bommen.MichelVH schreef:. Stuur LVS of Chris Homoet of andere bekende namen eens een mailtje en dan leggen zij jou precies uit wat er mogelijk is.
Enzo
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
- Locatie: Oldenzaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50cc.
Allemaal dank voor de informatie, ik ga een van de beide heren bellen en kijken of ze wat voor me kunnen doen. Vind het wel verwarrend dat op de diverse kreidlers sites allemaal nieuwe cilinders voor smalle tap blokken worden aangeboden
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
- Locatie: Oldenzaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50cc.
Maar dat deze dus eigenlijk totaal niet geschikt zijn. Zeer verwarrend voor een leek. Maar ik wil wel iedereen bedanken voor de welgemeende adviezen. Nu ga ik telefoonnummers opzoeken...groeten Patrick. Oja ik woon in het oosten van het land.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: 50cc.
Patrick , Kreidler heeft diverse modellen cilinders gemaakt voor smalle steek.
Op jouw RMC hoort een blokmodel cilinder met 28mm flens aansluiting voor de uitlaat.
Zeta heeft dit model ook geproduceerd voor de aftermarket , zowel in tamme 2pk alsook in een wat snellere 4 - 5pk variant. Deze was opzich best geschikt voor jouw RMC , maar ze worden al jaren niet meer gemaakt en de wand was niet hard genoeg waardoor ze snel versleten waren.
Momenteel worden vanuit Scandinavië weer imi blokmodel cilinders aangeboden , zowel in 50 alsook in 60cc variant. Ook de bijpassende kop is leverbaar.
Ervaring met deze cilinders is er (nog-) niet veel.
Zelf heb ik meerdere 2pk blokcilinders laten opknappen en aanpassen naar 4 - 5pk.
In mijn geval bij LVS. Dat bevalt prima. Ik ben er zeer tevreden over.
In vergelijking met imitatie cilinders is het een hele verbetering , en het oogt origineel.
Wietse zit ook in het oosten van het land , die weet ook waar Abraham de pk’s haalt
Kan jou ongetwijfeld goed helpen. Heeft geregeld zoiets op vooraad .
De overige aangeboden kleine steek cilinders zijn meestal van het vorige model : kleine -breitwand , deze hebben een tuit uitlaat en een schuin inlaatspruitstuk. Het past zondermeer op een RMC , maar ik vind het geen porem.
Mijn recept: 2pk blokmodel cilinder voorzien van de juiste timing en een nieuwe NiCaSil wand , eventueel kop aanpassen , 14mm spruitstuk en carburateur , bijbehorend klein luchtfilterhuis , standaard 28mm bocht en uitlaat , 12/36 tandwielen , eventueel 13/36 .
Het aanpassen en tunen is niet zo duur , de nieuwe wand kost wel wat meer.
Mooi kwaliteitszuigertje er in , en eventueel nog een elektronische ontsteking als je budget het toelaat.
Tot slot nog een goede mengsmeerolie in de verhouding 1:50 en je hebt jaaaren lol van je investering.
Op jouw RMC hoort een blokmodel cilinder met 28mm flens aansluiting voor de uitlaat.
Zeta heeft dit model ook geproduceerd voor de aftermarket , zowel in tamme 2pk alsook in een wat snellere 4 - 5pk variant. Deze was opzich best geschikt voor jouw RMC , maar ze worden al jaren niet meer gemaakt en de wand was niet hard genoeg waardoor ze snel versleten waren.
Momenteel worden vanuit Scandinavië weer imi blokmodel cilinders aangeboden , zowel in 50 alsook in 60cc variant. Ook de bijpassende kop is leverbaar.
Ervaring met deze cilinders is er (nog-) niet veel.
Zelf heb ik meerdere 2pk blokcilinders laten opknappen en aanpassen naar 4 - 5pk.
In mijn geval bij LVS. Dat bevalt prima. Ik ben er zeer tevreden over.
In vergelijking met imitatie cilinders is het een hele verbetering , en het oogt origineel.
Wietse zit ook in het oosten van het land , die weet ook waar Abraham de pk’s haalt
Kan jou ongetwijfeld goed helpen. Heeft geregeld zoiets op vooraad .
De overige aangeboden kleine steek cilinders zijn meestal van het vorige model : kleine -breitwand , deze hebben een tuit uitlaat en een schuin inlaatspruitstuk. Het past zondermeer op een RMC , maar ik vind het geen porem.
Mijn recept: 2pk blokmodel cilinder voorzien van de juiste timing en een nieuwe NiCaSil wand , eventueel kop aanpassen , 14mm spruitstuk en carburateur , bijbehorend klein luchtfilterhuis , standaard 28mm bocht en uitlaat , 12/36 tandwielen , eventueel 13/36 .
Het aanpassen en tunen is niet zo duur , de nieuwe wand kost wel wat meer.
Mooi kwaliteitszuigertje er in , en eventueel nog een elektronische ontsteking als je budget het toelaat.
Tot slot nog een goede mengsmeerolie in de verhouding 1:50 en je hebt jaaaren lol van je investering.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: 50cc.
Verstandige keuze Patrick Het college van Caspar is een advies waar niets aan valt toe te voegen. Wietse kan en wil je vast helpen. Zo zit jij straks met volle teugen te genieten op je KreidlerPatrickgrunder schreef:Caspar dank je voor de uitgebreide uitleg. Daar kan ik wat mee. Ik ga zorgen dat ik met wietse in kontakt kom. Hoop dat hij mij wil helpen.