Kostenplaatje restauratie

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#26 Bericht door Jan » 22 jan 2018, 14:25

Mooi topic voor jou Menno om te maken.
Onderdeelprijzen in al zijn vormen, van NOS tot schroot.
Leerzaam voor de beginners onder ons.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#27 Bericht door nozems » 22 jan 2018, 17:39

Ik lees al een hoop commotie in het te koop topic "a tank' gezocht. Ik heb je vaker dat soort vragen zien stellen, waarop ik dan reageerde dat het opknappen van een Kreidler een slechte investering is, maar het lijkt in mijn ogen dan toch altijd weer daarom te draaien, ook in het algemeen hoor je het vaak 'restaureer je Kreidler in geheel originele staat, dan is hij meer waard' ik snap dat dus niet, zoiets doe je toch voor je plezier? Tijdje terug kocht jij voor een habbekrats een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook een vette bek mee hebt gehaald, ding ging voor dik geld in onderdelen de deur uit (excuus als ik er finaal naast zit) maar dan mag een mede 'hobbyist' er dan toch ook een centje op verdienen? Hopelijk heb ik niet weer op lange/zere tenen gestaan :oops:


Ik ben voor het rijwielgedeelte iets van 3500,- kwijt, maar heb het niet goed bijgehouden, zolang ik het gewoon kan betalen doe ik lekker waar ik zin in heb, kan ik het niet betalen, moet ik m'n brood ervoor laten staan of uit principe dat ik iets overgewaardeerd vind dan koop ik het gewoon niet.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#28 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jan 2018, 18:04

Ik ga ook voor jou laatste alinea Pascal ipv van geleuter

Anderen kunnen er van leren is verspilde moeite. Ze doen toch wat ze in hun hoofd hebben en luisteren dan niet.

Laat het maar stranden. Komt het weer voor weinig op de markt.

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#29 Bericht door jamojamo » 22 jan 2018, 18:06

Diep ademhalen Pascal, tot tien tellen en nog eens lezen wat je geschreven hebt voor je op “bevestig” drukt. Als het je niet aanstaat reageer je beter niet dan zo (denk ik). Even goede vrienden hoor maatje maar laat de boel opnaaien maar aan anderen over :D
Gr.,
Eric

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#30 Bericht door Jan » 22 jan 2018, 18:15

No hard feelings hoor Pascal, het is alleen jammer dat wanneer ik een hele algemene vraag stel, andere mensen dat niet goed lezen en er een geheel eigen interpretatie aan geven en mij vervolgens betichten van info achterhouden etc,
Topic mag wel dicht wat mij betreft!

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#31 Bericht door Ed.P » 22 jan 2018, 18:44

Nah is het toch nog een leuk topic geworden.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#32 Bericht door hermanp » 22 jan 2018, 21:53

Jan schreef:Mannen,
Ik weet niet of er al eerder is geschreven over het kostenplaatje van een Kreidler restauratie cq flinke opknapbeurt.
Ben echter wel benieuwd, want ik krijg de indruk dat het er allemaal niet goedkoper op wordt.
Ben nu met een RMC bezig en dat is zeker niet de meest dure Kreidler, maar toch loopt het aardig op.

Uitgangspunt is een mooie schuurvondst, welke compleet is, maar nog geen kenteken heeft.
Velgen en spaken zijn aan vervanging toe.
Blokje is aan revisie toe.
Buddy heeft de nodige beschadigingen en moet opnieuw bekleed worden.
Tank heeft deuken en slecht chroom, moet opnieuw verchroomd worden.
Volledig overspuiten niet noodzakelijk, maar wel achterbrug, middenbok en subframe.
Voorvork reviceren.
Achterschokkers reviceren of nieuwe kopen.
Verder nieuwe kabels, ketting, tandwielen, remsegmenten en ander klein spul.

Als je een aankoopbedrag hebt van pakweg €800 tot €1000,- dan schat ik in dat je het onder de €2000,- niet gaat redden.
Wat is jullie ervaring cq mening over de te maken kosten?
Voordat het topic gesloten wordt, nog even een vraag c.q. opmerking of verzoek. Het lijkt erop dat het de bedoeling is dat je een schuurvondst gaat aanschaffen en je wilt weten of het rendabel kan worden? Laat dan ook even weten, achteraf, of het dat ook werkelijk is. Was het echt (en dat is best wel subjectief) nodig om het motorblok (compleet of gedeeltelijk) te reviseren? De zwarte delen worden gestraald en gespoten/gepoedercoat? Voor welke velgen en spaken heb je gekozen en vlecht je de wielen zelf of laat je het doen?
En dan de volgende vraag; wat is een al dan niet complete Kreidler zonder kenteken waard? Ik ben zelf, al jaren, bezig met een RS bouwjaar 1970; ik heb al een frame, mooie tank en zo goed als nieuwe buddy. Qua kosten zit ik al op de aanschafprijs van mijn nieuwste aanwinst, een erg nette originele LFC, bouwjaar 1975. Het kan verkeren, zei Bredero...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#33 Bericht door Eifelyeti » 22 jan 2018, 22:03

nozems schreef:Ik lees al een hoop commotie ................ een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook .....
Een Kreidler 6-Gang MC- Motor.... nieks KVV :mrgreen:

van wie heft Van Veen die 6 bakken gekocht, Tjerry ? :D
Bijlagen
DSC00154.JPG
DSC00154.JPG (75.84 KiB) 1509 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kostenplaatje restauratie

#34 Bericht door nozems » 22 jan 2018, 23:12

Het is mij niet te doen om te stoken of wat dan ook. Wat een restauratie kan kosten is van heel veel faktoren afhankelijk en niet uniform kwa financiele uitkomst. Het is maar net hoever je wilt gaan:)

Plaats reactie