Kreidler in de vorige en deze eeuw

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Kreidler in de vorige en deze eeuw

#1 Bericht door Maarten » 13 jun 2018, 21:47

Kreidler in de vorige en deze eeuw

Artikel geschreven door: Nicolaas van den Heuvel.


Afbeelding


Het is zaterdag 15 december en ik ga met enkele toermaten op de Kreidlers naar de oldtimerbeurs Central Classics in Houten. De temperatuur, beetje glad wegdek en een bui op de heen en terugweg, deed de pret niet drukken. Om 10.30 liepen we naar binnen en gingen rechtstreeks richting de koffie waar de catering juffrouw de bekers iets meer dan halfvol schonk. Maar op mijn verzoek een beetje verbaast kijkend bijvulde want een Haags bakkie zijn we in Utrecht niet gewent. Het was gezellig druk en bij een onderdelenkraam kocht ik een setje remschoenen voor de Eitank. Een man van mijn leeftijd (70 plusser) sprak mij aan die begon over die goeie ouwe tijd, toen hij met zijn Kreidler nog frank en vrij overal naartoe reed met vrienden. En dat je tegenwoordig erg moet oppassen met wat je koopt vergeleken met vroeger. Helaas allemaal geschiedenis, maar wel een hele mooie. Jammer dat de gezondheid het niet meer toelaat want wat zou ik nog graag lekker toeren zei hij. Ik had een beetje medelijden met de man, maar tegelijk was het ook confronterend, ben van de zelfde leeftijd en ik toer nog overal naartoe. Maar zo is en gaat het leven, wel mooi dat hij nog steeds met plezier terug denk aan zijn goeie ouwe Kreidler tijd. Maar ik deel niet zijn mening dat je alleen tegenwoordig goed moet uitkijken met wat je koopt, ook vroege werd je als jochie van 16/17 jaar net zo hard opgelicht. Veel jonge kerels zoals ik die hun eerste brommer kochten met nauwelijks enige kennis waren een gemakkelijk slachtoffer vooral op de automarkt.
Zo kocht mijn broer in de jaren 70 een gebruikte knal gele Royal Nord, ook in die tijd was dat al een begeerde brommer. Maar de pret duurde niet lang want regelmatig gaf hij de geest. Er was altijd wel iets met de Nord totdat er een versnelling probleem opdook. Hij reed 40 in de 1e, de 2e versnelling deed niks, de 3e deed 70 deed en de 4e 90 km p/u. Volgens de reparateur werd het een dure reparatie en geld had je op die leeftijd altijd te weinig dus weg met de Nord ook al was hij nog zo mooi en snel.Zelf in de tijd meerdere Kreidlers gereden, maar ook mijn aankopen waren niet altijd een succes. Vooral op de veemarkt die een keer per week werd gehouden werden ook veel brommers te koop aangeboden. Ook ik ben er wel eens de boot in gegaan. Reed het goed dan was het goed dacht je in al je naïviteit en enige kennis brommer techniek hadden we al helemaal niet. Oplichterij is helaas een feit van alle tijden. Wat ok een feit is, is dat het bijna 70 jaar geleden is dat de eerste Kreidlers de fabriek uit rolden. De grachten in Utrecht een stinkend open riool waren. Je brood in 1960 kon (wonderwit) kopen dat langer dan een week vers bleef. Het huis verwarmd werd door een kolenkachel. Een glas water bevroor naast mijn bed zo koud was het in de slaapkamer. Je een douche nam in het badhuis want we hadden alleen koud water. Er maar een auto in de hele straat stond bij ons. Een 2e hands brommer via de advertentie pagina uit de krant kocht, bij een dealer of op de automarkt. En je de tank van je brommer voor iets meer dan 2 euro bijna vol gooide. Dat was tussen de jaren 60/70 en ik met mijn vriendin door de Domstad scheurde. De prijs van een gloednieuwe Kreidler in 1965 toen 998.- gulden was, dus geen euro’s. Het waren andere tijden en niet te vergelijken met nu.

Afbeelding

Tegenwoordig betaal je rond de duizend euro voor een ongerestaureerd exemplaar afhankelijk van de staat en daar komt wil je die tiptop en wat sneller hebben rond de 2 en 3 duizend euro bij. Veel geld, maar dan weet je wel hebt. Maar terug naar de jaren 60/70, voor wie denkt dat een snelle Kreidler in die tijd bijzonder was vergist zich, het gros van de jongeren reed opgevoerd zoals de ouderen onder ons zeker nog weten. Voor de politie was het een nieuw opkomend fenomeen, ze liepen in sneltrein vaart aan tegen een grote toename van opgevoerde brommers waarvan sommigen als de brandweer gingen. En een echt antwoord, nou dat hadden ze er in het begin niet op in Utrecht. Natuurlijk waren er agenten met de auto en enkele BMW zijspan motoren. Maar het gros deed toch vooral dienst op de fiets. Uiteindelijk werd er een deel gemotoriseerd. De fout was dat de agenten van een te trage brommer werden voorzien, in andere steden pakten ze dat anders aan zoals in Ede met Super 4 of 5 Kreidlers, zie foto.

Afbeelding

De brommende jeugd reed toen al 70+ km, dus het probleem aan pakken met een berini bromfiets was nou niet bepaald wat je noemt een schot in de roos. Spotte je er een, dan gaf je vol gas en maakte je dat je weg kwam en eerlijk gezegd lukte vaker wel dan niet. Had je de pech dat een BMW met zijspan op je pad kwam dan kon je maar beter stoppen want anders reden ze je klem zoals op de foto te zien is. Er was sowieso geen speciale aanleiding nodig voor aanhouding want dat kon ook als je gewoon met de brommer langs de weg stil stond. Carburateur controle was simpel, bij Kreidler moest het 10 mm zijn en zo niet dan was je de sigaar. Brommers werden in Utrecht vrijwel altijd in beslag genomen en op het hoofdbureau Paardenveld nagezien.De politie opslag, met eigen ogen gezien stond er vol mee. Handen vol werk hadden ze aan brommers die ze kaal moesten plukken van alle niet originele onderdelen. Dat was tevens de voornaamste reden waarom het zolang duurde voor je m weer terug kreeg. Was je vaker om dezelfde reden staande gehouden dan liep je kans dat hij voorgoed in beslag werd genomen. Soms werd zelfs het frame doorgezaagd, met eigen ogen gezien bij handelaar Witte in Utrecht. Geen idee wat de gedachte daar achter was, de snelheid zit immers niet in het frame. Niettemin was het te erg om te zien, ik zag 3 Kreidlers dwars doormidden gezaagd. En zo is er ook nog het bekende pakketje zoals de Honda op de foto, gelukkig zelf nooit gezien. Een misverstand is dat de politie nu strenger is dan in de jaren 60/70. Zelfs het vermoeden dat je opgevoerd was al reden om je staande te houden, zoals mij overkwam toen juist stopte voor een geopende brug. Na carburateur controle die natuurlijk niet klopte kon ik met de benenwagen. Nog verder terug in de tijd weet ik als de dag van gisteren dat ik als jochie voor het raam stond en er een brommer in een flits voorbij reed. Het bleek buurman Vonk aan de overkant te zijn die een Kreidler Florett Eitank had gekocht met een klein koplampje, geen idee welk bouwjaar maar wellicht een van de alle eerste. Wat me nog goed bij staat was dat toen hij m’ startte, het motortje zo stil was. Hij was toen de enige in de hele buurt die als eerste een Kreidler had. Wij vonden het prachtig, een Kreidler Florett en dat in onze straat. Allemaal herinneringen uit vervlogen tijden. Even iets hypothetisch, hoe zou je het vinden als Kreidler liefhebber van nu. Al was het maar om heel even rond te kunnen kijken in de toenmalige politie opslag van Utrecht. Je mond zou open vallen van wat je zag, zoveel Kreidlers, Zündapps en andere schitterende brommers en niet te vergeten al die houten kisten vol in beslag genomen onderdelen, ik heb daar dacht ik al eerder iets over geschreven. De politie opslag van brommers en onderdelen die verbeurd waren verklaard had ook een voordeel. Ze moeten maar al tegoed geweten hebben dat het geld waard was, veel werd er immers weer aan handelaren terug verkocht. Iets van geheel andere orde is, geen mens had kunnen bedenken, zelfs niet in de jaren 80 (denk ik) dat een topmerk als Kreidler zou ophouden te bestaan. Laat staan dat de in de schuur bewaarde en al dan niet vergeten exemplaren vervolgens de tijd des tand zouden doorstaan om vervolgens opnieuw hobbymatig weer helemaal populair te worden. Zelfs nooit kunnen vermoeden dat er velen met mij na hun zeventigste nog op een Kreidler zou rijden. Duidelijk is, Kreidler wist een brommer te creëren die de jeugd letterlijk massaal aansprak. Want velen met ons wilden maar al te graag met een Kreidler pronken. Helemaal bijzonder is dat, wie had er überhaupt kunnen verzinnen dat je anno 2018 nog steeds kan kiezen uit zoveel Kreidlers al dan niet op kenteken en van z.g.a.n. tot aan een restauratie project. Nou ik zeker niet.

Overgeleverd

Terug naar deze tijd. Wat kan er tegenwoordig zoal mis gaan als je als 'leek' maar ook als je dat niet bent, tijd en geld hebt voor zo’n blinkende oldtimer Kreidler die bijvoorbeeld op M.P hebt gespot. Hopelijk niets. Een feit is, je bent overgeleverd aan de oprechtheid van de verkoper. Zegt die, alles werkt, is in prima staat en het blok is gereviseerd. Dan is dat precies en zeker als leek graag wat je graag wilt horen. Maar hoor je de waarheid, of een onsmakelijk verkoop praatje? Zo zag mijn broer in 2015 een RMC - 5 bak bouwjaar 1978 op MP. Visueel zag het er goed uit op de foto’s en bij navraag bleek de prijs en originaliteit okay. Toen er contact werd gelegd zei de man, prima RMC was met een gereviseerd blok. Na wat vragen over en weer zag het er allemaal positief uit, maakte een afspraak en met een kameraad ging hij erna toe. Nu loopt iedereen een bepaald risico, maar dat een verkoper er op uit is je bewust te belazeren was in deze wel heel treurig, maar daar over straks meer.

Afbeelding

Geschiedenis

En zo komt de geschiedenis van de aankoop om de hoek kijken. Vooral een leek, maar ook als je geen leek bent kan je je maar beter goed voorbereiden, vooral als er flink de buidel getast moet worden.
Als ik contact met de verkoper leg laat ik me niet meteen verleiden tot een afspraak. Ik informeer me eerst goed bij de man over de geschiedenis van de Kreidler. Mijn moto is, wie betaald, bepaald. Ik ben ongetwijfeld een lastige koper aan de telefoon omdat ik wil weten wat ik koop. Heeft hij m' zo heeft gekocht, zelf heeft gerestaureerd, hoe lang hij m heeft, is er een onderhoud boekje bijgehouden, (doe ik al 20 jaar) is het een echte Nederlander of een ingevoerd exemplaar, staat hij op kenteken. Ik wil altijd een duidelijke foto van het type plaatje, frame en bloknummer, dan zie ik of de cijfers in lijn staan, duidelijk te lezen zijn en of het blok en frame nummer gelijk zijn en er niet aan de cijfers gerommeld is. Bij Louis Dörr kan ik dan de gegevens natrekken. Ik wil ook veel foto's hebben om wanneer nodig ze te laten beoordelen op de Kreidler site, er is immers een berg aan kennis hier. Bij twijfel haak ik meteen af en helemaal als de verkoper zegt, dat er zeer veel interesse is en ik snel moet zijn. Door deze uitspraak ontneemt hij bewust mij mijn onderhandeling positie vanwege al die zo genaamde kapers op de kust. Met dat soort praatjes hou ik me niet op, Kreidlers zijn er immers zat te koop. Maar vertrouw ik het en heb ik een goed beeld dan reis ik pas af. Ter plaatse heb ik ook tijd zat. Ik maak een dikke proefrit en ontroleer de remmen, het licht, de teller, speling op het balhoofd, trapas en wielen. Maar ook de vering op demping, klinkt het blok normaal, schakelt en koppelt hij soepel en zit er geen vliegroest in de tank en van alles en nog wat. Dat deed ik ook toen ik de RMC-S bij Jacco Witte jaren geleden kocht, ook toen ging het om veel geld. Met een positieve benadering is niks mis, maar met een beetje achterdocht ook niet. Er zullen zijn die denken, lekker overdreven allemaal, maar gebreken zijn wellicht een reden van de koop af te zien en zo niet van invloed op de prijs. Ruimte voor onderhandeling over de vraagprijs is er altijd en soms, ook als die vast is. Hoe je er ook over denkt, geen mens die wil dat er in zijn schuur blinkende ellende staat. Achteraf wil ik niet denken, waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen. eenmaal betaald, is betaald en de deal is gesloten. Als ontevreden koper verhaal gaan halen is niet zinvol, ik ging immers als tevreden koper huiswaarts.

Afbeelding

Blauwe ogen

Toen de mijn broer de straat in reed bleek het om een groot losstaand huis te gaan met een Mercedes voor de deur en 2 motoren en de beoogde Kreidler in de garage. De man was vriendelijk, bleek in Duitsland te werken en te weinig tijd te hebben om op de RMC te rijden. De Kreidler was perfect en het blok pas gerestaureerd, alleen de lege accu moest worden opgeladen en dan werken de knipperlichten ook weer zij hij. Na controle en een proefrit die goed verliep werd na dat een prijs was overeen gekomen de koop gesloten. Maar helaas is niet alles wat men zegt en waarop je hoopt. Achteraf bleek er veel meer mis met het blok en de elektra dan hij überhaupt had kunnen vermoeden. Wat de koper zag, was niks meer en minder dan een inderdaad prachtige Kreidler die het deed en dat was ook zo op de lege accu na. De vraag is niet of de verkoper op de hoogte van deze gebreken, want dat was hij wel degelijk. Eenmaal thuis werd er de volgende dag een stukje getoerd en dat ging kort gezegd niet goed, hij viel zomaar ineens stil en meer dan eens. Via de Kreidlersite werd contact gelegd met Joop B. die een goede naam heeft als Kreidler monteur/reviseur. Hij zette m op de brug, controleerde wat standaard dingen, stelde die bij en zag wel wat olie onder het blok maar ging niet meteen van het ergste uit. Helaas viel de RMC vlak bij huis weer uit dus terug naar Joop B. Eenmaal op de brug bleken er enkele vitale delen niet te kloppen dus het blok moest los. Het bleek om een samen gesteld blok te geen, het linker carter was origineel een 5 bak, maar het rechter carter was van een bromfiets met trapas. Men had in de uitsparing van de trapas een stalen buis gezet en daar liet de kickstartas nu in, niet echt fraai en met veel speling. Het big-end was slecht en de krukas tapeinden ingelopen en daardoor wil hij niet goed lopen, hij zuigt olie en valse lucht aan en de schakelnaaf was bewerkt met een flex. Tevens zat er een pool van het vliegwiel los. Al met al een mooie RMC met een baggerblok. Joop verving de versnellingsbaklagers, keringen, een nieuwe originele krukas met een nieuw big-end (RITO), kickstartas nieuwe bronzen bus plus nieuwe o ringen en een nieuwe bronzen bus met buitenkering voor de kickstartas. En uiteraard werd het vliegwiel vervangen. Wat bleek was dat er ook een storing zat in de bedrading, richtingaanwijzers en de km teller werkten niet. Dat was volgens de verkoper slechts de accu, maar niet heus dus. Omdat er ook wel een beetje meer snelheid in kon is de cilinder en kop bewerkt zodat hij beter opneemt en de uitlaat wat aangepast voor meer kracht. Was het een hele klus, dat is zeker maar daar wist Joop B. wel weg mee. Eindelijk kunnen we nu wel spreken van een gerestaureerde RMC 5 bak maar wel na de nodige euro’s. Was het een harde les, financieel gezien wel. Maar als het ter plaatse goed rijd en men zegt dat alleen de accu opgeladen moet worden dan ben je er op een professionele manier ingeluisd. Of de gemiddelde kenner wel had ontdekt dat er veel mis was met de RMC zal altijd een vraagteken blijven.

Ondanks alles is er nu weer toer plezier.

Nicolaas
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht:
Nicolaas (18 apr 2023, 19:30)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#2 Bericht door hermanngas » 13 jun 2018, 22:47

Wat een leuk en herkenbaar verhaal!
Dank je wel Nikolaas.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 jul 2012, 06:21
Locatie: Eersel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#3 Bericht door GerritE » 14 jun 2018, 11:03

Nu ben ik niet zo een lezer, het is niet mijn hobby, maar dit verhaal lees ik dan weer wel in een ruk uit.
Mooi verhaal. Thanks.

Gebruikersavatar
Joop B
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:57
Locatie: Hierden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#4 Bericht door Joop B » 14 jun 2018, 15:39

Een werkelijk prachtig verhaal,wat je met genoegen leest.
en het klopt ook nog helemaal,want ik werd in 1965 16 jaar en had dus zo een fel begeerde eitank.
na een paar weken moet er dus een snel set op, een super voorvork en kleine wielen.
zo nu hoorde je er bij, en kon je een beetje meedoen met de duitsers op hun supers hier op de campings op de veluwe.
maar dat zag ook de politie helaas.
gelukkig was het voorblijven van de politie DKW geen probleem,en we hadden natuurlijk nog geen verzekerings plaatje en ook geen helm.
als ze je dan herkende stonden ze je op te wachten,en begon het spel opnieuw.
gelukkig loopt de RMC S nu als een speer, maar deze problemen maak ik vandaag de dag geregeld mee.
met hele brommers,maar ook met zo genaamd gereviseerde blokken, waar dus van alles aan mankeert en weer opnieuw onder de loep genomen moeten worden.
reviseren is dus niet alleen nieuwe lagers keerringen en pakkingen.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#5 Bericht door jvr » 14 jun 2018, 22:11

Heel leuk verhaaltje Nico, komt mij bekent voor in de jaren 65, maar dat was wel een hele mooie tijd toen, heel veel te koop voor een kreidler, veel dealers(kreidler), cilinders, cabareteurs, uitlaten,tandwielen en veel chroom-delen, te kust en te keur, Ik denk er vaak aan terug, ook aan die bekeuringen als ik weer eens werd opgewacht door die Juuten haha
groeten Jan.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#6 Bericht door Nicolaas » 15 jun 2018, 09:11

Bedankt voor de lovende woorden

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#7 Bericht door jvr » 15 jun 2018, 15:23

Bedankt voor het mooie verhaal Nico, jij weet er alles van goed hoor !!

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#8 Bericht door gijsvanzanten » 15 jun 2018, 22:33

Ik vind het ook een zeer herkenbaar verhaal.
De Fa. Matton, Schalkwijk, had ook stapels doorgeslepen frames liggen. En in Utrecht zat op de
Amsterdamsestraatweg de Fa. Snel. Waar ik mijn eerste Kreidler kocht in 1962, voor 945 gulden.
Het was een goed bedrijf, volgens mij bestaan ze nog en doen ze nu in witgoed.
Ik ben heel wat keertjes vanuit Culemborg naar de Amsterdamsestraatweg gereden voor een keurige service beurt.

Gijs v Z

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#9 Bericht door Nicolaas » 16 jun 2018, 14:16

Hoi Gijs.
Snel bestaat nog maar verkoopt nu fietsen
De oude heer Snel enkele jaren geleden nog gesproken en hem om een origineel Snel naam plaatje gevraagd die vroeger door hun op de Kreidlers gezet werden. In een houten sigaren kistje had hij er nog wat en gaf mij er 2 en keek met bewondering naar de Eitank en zei dat er vroeger een hele rij Kreidlers voor de deur stond. Of de oude Snel nog leeft weet ik niet.
Bijlagen
Snel 20180609_170705-1-1-608x428.jpg
Snel 20180609_170705-1-1-608x428.jpg (107.48 KiB) 7228 keer bekeken

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#10 Bericht door gijsvanzanten » 16 jun 2018, 16:14

Nicolaas schreef:Hoi Gijs.
Snel bestaat nog maar verkoopt nu fietsen
De oude heer Snel enkele jaren geleden nog gesproken en hem om een origineel Snel naam plaatje gevraagd die vroeger door hun op de Kreidlers gezet werden. In een houten sigaren kistje had hij er nog wat en gaf mij er 2 en keek met bewondering naar de Eitank en zei dat er vroeger een hele rij Kreidlers voor de deur stond. Of de oude Snel nog leeft weet ik niet.

Hoi Nicolaas,
Dat ze tegenwoordig in fietsen doen wist ik niet. Maar dat je de oude heer Snel nog hebt gesproken
is natuurlijk hartstikke leuk. Het was ook een geweldig goed bedrijf. Zo"n plaatje van Snel daar zou ik een moord voor doen :wink: bij wijze van.
Als ik er een tegenkom zou ik mijn uiterste best doen om hem binnen te hengelen.

Groet Gijs

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#11 Bericht door Nicolaas » 24 jun 2018, 19:11

gijsvanzanten schreef:
Nicolaas schreef:Hoi Gijs.
Snel bestaat nog maar verkoopt nu fietsen
De oude heer Snel enkele jaren geleden nog gesproken en hem om een origineel Snel naam plaatje gevraagd die vroeger door hun op de Kreidlers gezet werden. In een houten sigaren kistje had hij er nog wat en gaf mij er 2 en keek met bewondering naar de Eitank en zei dat er vroeger een hele rij Kreidlers voor de deur stond. Of de oude Snel nog leeft weet ik niet.

Hoi Nicolaas,
Dat ze tegenwoordig in fietsen doen wist ik niet. Maar dat je de oude heer Snel nog hebt gesproken
is natuurlijk hartstikke leuk. Het was ook een geweldig goed bedrijf. Zo"n plaatje van Snel daar zou ik een moord voor doen :wink: bij wijze van.
Als ik er een tegenkom zou ik mijn uiterste best doen om hem binnen te hengelen.

Groet Gijs
Hoi Gijs.
Contact gehad met Snel.
Die ik heb waren de laatste.
Hij had nog wel ergens oude Snel stikkers liggen maar moest dan wel ff zoeken zei hij.
Wie weet zijn die ook mooi van kleur.
Maak je keus.
Gr. Nicolaas

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#12 Bericht door Nicolaas » 08 jul 2018, 16:22

Voor Gijs en evt liefhebbers zaterdag 07/07 bij Snel langs geweest omdat hij via de mail toe zei de oude stikkers had gezien en ze op te zoeken. Werd vriendelijk te woord gestaan door een medewerker die zei dat de oude heer Snel was overleden op 73 jarige leeltijd aan prostaat [erg scheldwoord]. De baas (zoon?) zelf deed 'zeer' ongeïnteresseerd en zei dat ze die ouwe dingen niet meer hadden in tegenstelling tot wat hij per email zei zonder mij ook maar aan te kijken. Ik kwam dan wel niet als klant maar fatsoenlijk is anders.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#13 Bericht door jvr » 08 jul 2018, 17:23

Natuurlijk heb ik naar dit verhaal gekeken van jou, wat dacht jij dan !!!

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler in de vorige en deze eeuw

#14 Bericht door gijsvanzanten » 08 jul 2018, 23:16

Nicolaas schreef:Voor Gijs en evt liefhebbers zaterdag 07/07 bij Snel langs geweest omdat hij via de mail toe zei de oude stikkers had gezien en ze op te zoeken. Werd vriendelijk te woord gestaan door een medewerker die zei dat de oude heer Snel was overleden op 73 jarige leeltijd aan prostaat [erg scheldwoord]. De baas (zoon?) zelf deed 'zeer' ongeïnteresseerd en zei dat ze die ouwe dingen niet meer hadden in tegenstelling tot wat hij per email zei zonder mij ook maar aan te kijken. Ik kwam dan wel niet als klant maar fatsoenlijk is anders.
Ik heb de Firma Snel ook nog benaderd en een foto van mijn eitank bijgevoegd.
Met de vraag of er nog eventueel stickers of plaatjes waren.
Ik heb wel een berichtje terug gehad dat ze de Kreidler mooi vonden.
Of dat door personeel is verzonden of door Snel zelf weet ik niet maar ik heb verder niets meer van hen vernomen.
Nicolaas, bedankt dat je ook nog bij Snel bent langs geweest.
Jammer dat de jonge Hr. Snel des-interesse toonde.
Ik laat het hier dus maar bij.
Wie weet kom ik er ooit nog een tegen.

Mvg. Gijs

Plaats reactie