?? Carburatie probleem ??
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
?? Carburatie probleem ??
Stel: men neme een Kreidler waar alles nieuw aan is. En we gaan er voor het gemak even van uit dat de setup klopt. Hoe is dan het volgende probleem op te lossen:
- Kreidler loopt perfect; pakt bij alle toeren mooi op; houdt niet in; viertakt niet op top of loopt niet overdreven schraal. Rijdt gewoon als het hoort MAAR: loopt niet stationair, want de stationairschroef is helemaal uitgedraaid en gasschuif staat dus bij gas los zo laag mogelijk. Naald in clipje 4 van onderen (naald zit zo hoog mogelijk)
of:
- Zelfde Kreidler draait stationair met de stationairschroef ingedraaid MAAR: jengelt enorm na en klimt tijdens het schakelen door in toeren en is niet fijn om mee te rijden
Wat is dan de remedie?
- Grotere stationair sproeier (1/17/73; zit nu 40 in en luchtschroef helemaal dicht gedraaid) Zou ik naar de 45 moeten?
- Ik heb wel eens van Wietse gehoord dat hij soms onderaan iets van de gasnaald af haalt
Ik word hier best wel gestoord van. In situatie 1 rijdt ie perfect en ben ik er blij mee maar zou toch wel graag willen dat ik ook een stationairloop heb.
Wie of wie heeft het winnende antwoord?
- Kreidler loopt perfect; pakt bij alle toeren mooi op; houdt niet in; viertakt niet op top of loopt niet overdreven schraal. Rijdt gewoon als het hoort MAAR: loopt niet stationair, want de stationairschroef is helemaal uitgedraaid en gasschuif staat dus bij gas los zo laag mogelijk. Naald in clipje 4 van onderen (naald zit zo hoog mogelijk)
of:
- Zelfde Kreidler draait stationair met de stationairschroef ingedraaid MAAR: jengelt enorm na en klimt tijdens het schakelen door in toeren en is niet fijn om mee te rijden
Wat is dan de remedie?
- Grotere stationair sproeier (1/17/73; zit nu 40 in en luchtschroef helemaal dicht gedraaid) Zou ik naar de 45 moeten?
- Ik heb wel eens van Wietse gehoord dat hij soms onderaan iets van de gasnaald af haalt
Ik word hier best wel gestoord van. In situatie 1 rijdt ie perfect en ben ik er blij mee maar zou toch wel graag willen dat ik ook een stationairloop heb.
Wie of wie heeft het winnende antwoord?
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
ik ben maar een leek hierin.
maar ik zou bij optie 1 gewoon de kabel iets korter maken door
het elleboog draainippel iets uit te draaien.
mvg bertus
maar ik zou bij optie 1 gewoon de kabel iets korter maken door
het elleboog draainippel iets uit te draaien.
mvg bertus
- kreidler rmc florret
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik zou de luchtschroef een stukje dicht draaien en het dan nog eens proberen...
Dirk
Dirk
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ?? Carburatie probleem ??
-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Grappig dat je aanneemt dat ik daar niet allang gekeken heb. En wat is volgens jou dan het antwoord als daar alles in staat?Ronnie schreef:Carburateur afstelling staat hier gewoon op de site
ff zoek machine gebruiken
Gr. Ron
Ik schrijf al dat ik denk dat er een grotere stat sproeier in zou kunnen of de naald korter.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik heb al 3 carburateurs geprobeerd en doen allemaal hetzelfde. Het materiaal daar ligt het niet aan. Gaat erom wat ik in de afstelling kan doen om het probleem aan te pakken.afaltrokker schreef:-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.
- zou hij met een kortere naald wel stationair gaan lopen?
- of kan ik met een grotere stationair sproeier het probleem neutraliseren dat ie met de gasschuif wat omhoog blijkbaar te schraal gaat lopen bij gas los
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik heb al 3 carburateurs geprobeerd en doen allemaal hetzelfde. Het materiaal daar ligt het niet aan. Gaat erom wat ik in de afstelling kan doen om het probleem aan te pakken.afaltrokker schreef:-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.
- zou hij met een kortere naald wel stationair gaan lopen?
- of kan ik met een grotere stationair sproeier het probleem neutraliseren dat ie met de gasschuif wat omhoog blijkbaar te schraal gaat lopen bij gas los
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Geen valse lucht kunnen ontdekken. Het ligt niet aan de carb maar kan ik de carb wel gebruiken (of misbruiken) om dit probleem weg af te stellen?nozems schreef:Valse lucht? Als hij dit met andere carburateurs ook al doet ligt het niet aan de carburateur.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik zou daar voor het gemak niet vanuit gaan. Het is geen ori setup en er zijn onderdelen bewerkt.mvl schreef:Stel: men neme een Kreidler waar alles nieuw aan is. En we gaan er voor het gemak even van uit dat de setup klopt.
Dan heb je geluk ( in jou geval niet) dat het meteen goed is.
Of je moet aan de slag met proberen.
Dat is dus nog niet genoeg gebeurd.
Ik lees al een aantal zaken die je kan uitvoeren.
De luchtschroef moet ten alle tijden reageren op verdraaien.
De gasschuif kan voor stationair ook bewerkt worden. Iets te grote hoofdsproeier kan ook iets betekenen.
Succes
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Luchtstelschroef reageert zeker maar gaat bij meer open meer jengelen. Rijd het beste helemaal dicht. Vandaar dat ik dacht nog een maatje groter stat sproeier.
Wat bewerk ik aan een gasschuif? Schuin afvijlen van onder? krijgt ie dan niet nog meer lucht en gaat ie dan niet nog meer jengelen?
Gasnaald inkorten?
Ben dus op zoek naar mensen die me het effect daarvan kunnen vertellen
Wat bewerk ik aan een gasschuif? Schuin afvijlen van onder? krijgt ie dan niet nog meer lucht en gaat ie dan niet nog meer jengelen?
Gasnaald inkorten?
Ben dus op zoek naar mensen die me het effect daarvan kunnen vertellen
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik heb dus een apart topic geopend om met aannames te gaan werken. Dus wat doe je in de besproken situatie met je carb instellingen.
Had gehoopt dat iemand me nog wat beter de werking vd carburateur in dit soort situaties uit kan leggen. Wil namelijk begrijpen hoe het werkt.
Enige wat aan cilinder bewerkt is is afdraaien bij de voet en iets hogere inlaattiming.
En op het stationair na rijdt ie echt heel erg mooi
Had gehoopt dat iemand me nog wat beter de werking vd carburateur in dit soort situaties uit kan leggen. Wil namelijk begrijpen hoe het werkt.
Enige wat aan cilinder bewerkt is is afdraaien bij de voet en iets hogere inlaattiming.
En op het stationair na rijdt ie echt heel erg mooi
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
wat is de bougiekleur bij stationair draaien? Starten met of zonder choke?
gr sven
gr sven
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Niet onderkant maar bovenkant is iets afgedraaid en alle poorten zijn minimaal bewerktmvl schreef:
Enige wat aan cilinder bewerkt is is afdraaien bij de voet en iets hogere inlaattiming.
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
starten zonder choke is mss toch een aanduiding dat de hoofdsproeier wat groot is...
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Menno nog een tip. Ga eens de andere kant op van je gedachte. Dus als je denkt kleinere sproeier monteer een grotere.
Het metaalzeefje er uit ipv van er in.
Gasnaald helemaal naar beneden ipv je zou zeggen omhoog. Test dus de extremen. Dan weet je sneller of je de juiste kant op gaat.
Enzo
Het metaalzeefje er uit ipv van er in.
Gasnaald helemaal naar beneden ipv je zou zeggen omhoog. Test dus de extremen. Dan weet je sneller of je de juiste kant op gaat.
Enzo
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Lekt die niot bij de cilinderkop ( had ik van de week) kreeg ook niet goed stationair.
Wat je ook kan doen, is kijk of de pakking van cilinder/ spruitstuk niet over de rand naar binnen is. De meeste pakkingen is de doorlaat te klein of scheef wat een verstoring geeft bij stationair draaien.
Hoog in toeren of jengelen = teveel lucht en te weinig brandstof.
Laag in toeren en afslaan = teveel branstof en te weinig lucht.
Dit is de basis van een niet goed draaiende 2t. Doe je voordeel mee.
Andy,
Wat je ook kan doen, is kijk of de pakking van cilinder/ spruitstuk niet over de rand naar binnen is. De meeste pakkingen is de doorlaat te klein of scheef wat een verstoring geeft bij stationair draaien.
Hoog in toeren of jengelen = teveel lucht en te weinig brandstof.
Laag in toeren en afslaan = teveel branstof en te weinig lucht.
Dit is de basis van een niet goed draaiende 2t. Doe je voordeel mee.
Andy,
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik krijg binnenkort nog een andere cilinderkop binnen en zal dan kijken. Reed jouw Kreidler verder wel helemaal goed toen. Dus allee stationair het probleem?
Inlaatpakking had ik bijgesneden. Misschien dat voetpakking net scheef zit. Zal het nogmaals checken. Had wel laatst weer alle pakkingen vervangen.
Met stationairschroef uit krijgt ie onderin teveel brandstof en met stationairschroef ingedraaid te weinig.
Zou goed in de kop kunnen zitten. Hoe heb jij dat toen opgelost, nieuwe kop geplaatst?
Inlaatpakking had ik bijgesneden. Misschien dat voetpakking net scheef zit. Zal het nogmaals checken. Had wel laatst weer alle pakkingen vervangen.
Met stationairschroef uit krijgt ie onderin teveel brandstof en met stationairschroef ingedraaid te weinig.
Zou goed in de kop kunnen zitten. Hoe heb jij dat toen opgelost, nieuwe kop geplaatst?