Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik snap het Paul, het is niet voor niets dat ik de mijne regelmatig pak om op te rijden, altijd weer feest:) ik heb voor dagelijks gebruik een gebakje op 4wielen staan.
Had je hiervoor niks tussen het frame en de tank zitten?
Had je hiervoor niks tussen het frame en de tank zitten?
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Inmiddels ook voor de Honda een gelijke stekker geplaatst zodat ik met zelfde interface kastje de honda van druppellading kan voorzien.
- Bijlagen
-
- IMG_1918 (Small).JPG (116.79 KiB) 3534 keer bekeken
-
- IMG_1917 (Small).JPG (94.03 KiB) 3535 keer bekeken
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zou je geen bitumen dempingsmat aan de binnenkant van je tank kunnen plakken?
Is hetzelfde spul als wat in de deuren of motorkap van een auto zit. Dit dempt ook trillingen.
Zal vast wel bij brezan ed te koop zijn.
Is hetzelfde spul als wat in de deuren of motorkap van een auto zit. Dit dempt ook trillingen.
Zal vast wel bij brezan ed te koop zijn.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Tussen de tank en het frame zit schuim isolatie met daar overheen een rubber afdekking die trilling moet voorkomen. Deze zit bij plaatsing van de tank vrij strak en sluit de erg strak aan, de montage boutjes zijn voorzien van een nylon sluitring om er voor te zorgen dat er geen volledige fixatie is die nadelig zou kunnen zijn bij torsen van frame. We gaan komend seizoen wel zien op dit moment volgens mij alles er aan gedaan, nu eerst winterslaap waarin de epoxy goed kan uitgharden.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
De Honda gepoetst rij mogelijk zondag een rit onverhard in Markelo, ziet er toch mooi uit als het glimt!
- Bijlagen
-
- IMG_1924 (Small).JPG (115.35 KiB) 3410 keer bekeken
-
- IMG_1926 (Small).JPG (120.4 KiB) 3410 keer bekeken
-
- IMG_1925 (Small).JPG (105.51 KiB) 3410 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Netjes Paul , een voorbeeld van een perfecte werkplaats , van alle gemakken voorzien !
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Bij ons krijgen de nieuwe huizen een tuintje van 6x6 en een schuurtje van 3x2. Onmogelijk om een hobby ernaast te hebben
Andy,
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ja dat heb je nu eenmaal meer in het oosten van het land, een huis met serieus ruimte om je heen, prachtig Paul!
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
inderdaad, als je even geen zin meer hebt in sleutelen kun je lekker gaan flipperenLeopold Hogenhuis schreef:Netjes Paul , een voorbeeld van een perfecte werkplaats , van alle gemakken voorzien !
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Het is geen Kreidler, maar wel een plaatje !
Hij staat er keurig bij Paul.
Altijd een mooie motor gevonden.
In Nederland amper verkocht omdat hij eigenlijk tussen brommer en motor in valt.
Hij staat er keurig bij Paul.
Altijd een mooie motor gevonden.
In Nederland amper verkocht omdat hij eigenlijk tussen brommer en motor in valt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Broer van Marcel Kees reed een XL 125. Ook in die tijd exotisch.Caspar schreef:Het is geen Kreidler, maar wel een plaatje !
Hij staat er keurig bij Paul.
Altijd een mooie motor gevonden.
In Nederland amper verkocht omdat hij eigenlijk tussen brommer en motor in valt.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Inderdaad.
Net als de Yamaha DT80LC2 , een superfijne machine.
Maar het was voor de Nederlandse motorrijder vlees , noch vis.
Net als de Yamaha DT80LC2 , een superfijne machine.
Maar het was voor de Nederlandse motorrijder vlees , noch vis.
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Mooie beginners motor maar ja, te zwaar voor A1 rbw, en met een A2 rbw mag je 35kW en dan is die weer wat sloom...
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb sleutel stuurslot afgebroken omdat ik sleutel liet zitten rijdens verplaatsen, heb stompje er uit kunnen krijgen. Heb nog 1 sleutel is deze na te bestellen, of ergens na te maken? Hoor het graag.
Paul.
Paul.
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Als je nog gewoon een sleutel hebt, kun je deze gewoon laten namaken bij een ijzerwaren zaak die dit kunnen. Is gewoon een kopiëerfrees, weinig bijzonders aan. Heb al heel wat sleutels gemaakt op m'n zaterdag baantje, zelfs een aantal gebroken sleutels. Als ze maar een goede "blanco" hebben met het juiste profiel en lengte.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Tenzij je aan het ori model sleutel waarde hecht. Die hebben niet alle sleutelmakers.azzink schreef: ↑24 mar 2019, 16:53 Als je nog gewoon een sleutel hebt, kun je deze gewoon laten namaken bij een ijzerwaren zaak die dit kunnen. Is gewoon een kopiëerfrees, weinig bijzonders aan. Heb al heel wat sleutels gemaakt op m'n zaterdag baantje, zelfs een aantal gebroken sleutels. Als ze maar een goede "blanco" hebben met het juiste profiel en lengte.
Bij John Bos kan je in ieder geval je sleutelnummer opgeven en hij kevert 2 nieuwe
Enzo
- Bijlagen
-
- 96E5AFD6-8F35-4F48-A834-7C78EDC8105F.jpeg (239.52 KiB) 2630 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb groene een winterbeurt gegeven, moet alleen nog poetsen. Hij mag ook tijdens nieuwjaarsreceptie mee komen.
Is het niet meer mogelijk om foto’s te plaatsen als eerder? Heb zelf geen foto’s on line staan namelijk?
Paul
Is het niet meer mogelijk om foto’s te plaatsen als eerder? Heb zelf geen foto’s on line staan namelijk?
Paul
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Of het nu van je telefoon, labtop, ipad komt, je kan hier plaatsen
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Na bijna 7 jaar is ze terug blij dat ik met de koper weer tot overeenstemming gekomen ben, past erg mooi in het decor.
Fijn weekend,
Paul
Fijn weekend,
Paul
- Bijlagen
-
- de Rode Kreidler
- IMG_4975.jpg (187.74 KiB) 1782 keer bekeken
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Mooi /gaaf dat de kreidler weer bij je terug is .
Je hebt het er wel vaker over gehad.
Toch wel een aantal dingen verandert in die 7 jaar.
Ik neem aan dat je er wel weer een wm buddy opzet en in de staat brengt zoals je hem 7 jaar geleden hebt opgebouwd.
Gr marcel
Je hebt het er wel vaker over gehad.
Toch wel een aantal dingen verandert in die 7 jaar.
Ik neem aan dat je er wel weer een wm buddy opzet en in de staat brengt zoals je hem 7 jaar geleden hebt opgebouwd.
Gr marcel
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zie al M-stuur. Te lange remslang nu.
Maar stuur past wel goed bij korte buddy.
Zou toch twee verschillende opbouwen. Is leuker dan alleen de kleur.
Enzo
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ja Enzo behalve de te lange remslang nog wel andere uitdagingen
Ik heb een aansluiting voor druppel lading aangebracht, en inmiddels de xenon lamp omgebouwd naar led net als bij de groene. De vorige eigenaar heeft helaas besloten de Kreidler te reviseren, en heeft hiervoor een expert in het hoge noorden gezocht. Bij afhalen was het geen weer om te rijden en hij starte wel maar de timing was niet goed, dit bij thuiskomst gecontrolleerd. Helaas is de timing niet het probleem de expert die ik inmiddels ook gesproken heb en minimaal honderden blokken per jaar reviseerd heeft niet gezien dat de krukas een was met een slag van 45,5mm en heeft een standaard Rito 40mm er in gezet. De timing is helaas dus niet het probleem en dat hij wil lopen is nog een wonder, inmiddels gesproken met de bouwer van deze mooie big bore producten en gaat een nieuwe krukas voor mij maken. Gezien dat hij de krukas over het hoofd heeft gezien lijkt het mij goed ook het blok te laten controlleren, bij een Hurth 6 bak is het namelijk wel belangrijk dat de axiale spelingen erg nauw komen. In afwachting van de productie is het decor wel weer meer compleet gelukkig. In de motor beplating was een gat voor de benzine slang gemaakt vermoedelijk zodat de slang recht vanuit de tank kon lopen, dit heb ik weer dicht laten lassen gelijk ook de twee originele ronde gaten. Met dan aan Marc die het plaatwerk van mijn auto aan het herstellen is, erg knap wat hij met zulk dun plaat kunnen doen.
Ik heb een aansluiting voor druppel lading aangebracht, en inmiddels de xenon lamp omgebouwd naar led net als bij de groene. De vorige eigenaar heeft helaas besloten de Kreidler te reviseren, en heeft hiervoor een expert in het hoge noorden gezocht. Bij afhalen was het geen weer om te rijden en hij starte wel maar de timing was niet goed, dit bij thuiskomst gecontrolleerd. Helaas is de timing niet het probleem de expert die ik inmiddels ook gesproken heb en minimaal honderden blokken per jaar reviseerd heeft niet gezien dat de krukas een was met een slag van 45,5mm en heeft een standaard Rito 40mm er in gezet. De timing is helaas dus niet het probleem en dat hij wil lopen is nog een wonder, inmiddels gesproken met de bouwer van deze mooie big bore producten en gaat een nieuwe krukas voor mij maken. Gezien dat hij de krukas over het hoofd heeft gezien lijkt het mij goed ook het blok te laten controlleren, bij een Hurth 6 bak is het namelijk wel belangrijk dat de axiale spelingen erg nauw komen. In afwachting van de productie is het decor wel weer meer compleet gelukkig. In de motor beplating was een gat voor de benzine slang gemaakt vermoedelijk zodat de slang recht vanuit de tank kon lopen, dit heb ik weer dicht laten lassen gelijk ook de twee originele ronde gaten. Met dan aan Marc die het plaatwerk van mijn auto aan het herstellen is, erg knap wat hij met zulk dun plaat kunnen doen.
- Bijlagen
-
- IMG_5163.jpg (144.84 KiB) 1617 keer bekeken
-
- IMG_5161.jpg (228.7 KiB) 1617 keer bekeken
-
- IMG_5159.jpg (188.31 KiB) 1617 keer bekeken
-
- IMG_5158.jpg (155.32 KiB) 1617 keer bekeken