Wel voor de tank.Eifelyeti schreef:niet nodig? of wel?
Enzo
wegen de bioethanol en water in de tank?Enzo-tvdzijden schreef:Wel voor de tank.Eifelyeti schreef:niet nodig? of wel?
Enzo
Yep en andere additieven gebaseerd op moderne auto motoren.Eifelyeti schreef:wegen de bioethanol en water in de tank?Enzo-tvdzijden schreef:Wel voor de tank.Eifelyeti schreef:niet nodig? of wel?
Enzo
gaat mij niet om rook maar om houdbaarheid en geen water in mijn metalen tanken.Timo_iepsma schreef:De rs van me oom rijd ook op 98 van de tank-s (van staveren) met motul 800 racing 1:60 gemengd en geen rook te zien. De cross op 102 competition van de firezone met motul 800 racing met 1:40 die ruik je wel maar de rook zie je bijna niet. Maar het roken was er toen ik met de Prescott van eurol reed. Het verschil is er dus maar daar betaal je dan ook 3-4 euro extra voor.
Timo
Dat begrijp ik maar dit kan je verkopen door middel van een coating in de tank of begrijp ik dat verkeerd? En dat de brommer niet rookt verkomt gezeik (in mijn geval dan).Enzo-tvdzijden schreef:gaat mij niet om rook maar om houdbaarheid en geen water in mijn metalen tanken.Timo_iepsma schreef:De rs van me oom rijd ook op 98 van de tank-s (van staveren) met motul 800 racing 1:60 gemengd en geen rook te zien. De cross op 102 competition van de firezone met motul 800 racing met 1:40 die ruik je wel maar de rook zie je bijna niet. Maar het roken was er toen ik met de Prescott van eurol reed. Het verschil is er dus maar daar betaal je dan ook 3-4 euro extra voor.
Timo
Enzo
Elke dag rijden krijg je nooit lastMichelVH schreef:Tankcure ugh bah rotzooi.
Ik rijd elke dag met de brommer en zie nog geen spatje roest vanbinnen. Heb hem 1x met azijn en één hand Parkers bewerkt en het blijft mooi. Als er eenmaal pitten in het oppervlak zitten gaat de roest ook veel sneller maar heb daar geen ervaring mee.
Eens, maar zo cure bedoel ik niet gwn echt een dikke coating aan zoals 2k blanke lak.Enzo-tvdzijden schreef:Elke dag rijden krijg je nooit lastMichelVH schreef:Tankcure ugh bah rotzooi.
Ik rijd elke dag met de brommer en zie nog geen spatje roest vanbinnen. Heb hem 1x met azijn en één hand Parkers bewerkt en het blijft mooi. Als er eenmaal pitten in het oppervlak zitten gaat de roest ook veel sneller maar heb daar geen ervaring mee.
Enzo
Dag TimTimo_iepsma schreef:Eens, maar zo cure bedoel ik niet gwn echt een dikke coating aan zoals 2k blanke lak.Enzo-tvdzijden schreef:Elke dag rijden krijg je nooit lastMichelVH schreef:Tankcure ugh bah rotzooi.
Ik rijd elke dag met de brommer en zie nog geen spatje roest vanbinnen. Heb hem 1x met azijn en één hand Parkers bewerkt en het blijft mooi. Als er eenmaal pitten in het oppervlak zitten gaat de roest ook veel sneller maar heb daar geen ervaring mee.
Enzo
Timo
Het is vooral een kwestie van proberen. Op een kwalitatieve Super benzine zonder ethanol met Triboron 1:100 loopt een RS voor mijn gevoel goed en rookvrij. Als het niet zo kneiterhard zou aankolen zou ik er mee blijven rijden. Nu smeer ik met Castrol RS met toevoeging van ca. 10% Triboron om toch een borium filmpje te houden.Henk 3bakvoet schreef: ↑13 okt 2019, 09:36 Ecomax 1:40 of Aspen 1:50 is een weldaad voor de tweetact "overlast".
Bijkomend voordeel, lang houdbaar, dus geen problemen bij een lange winter opslag.
Maar opeens, Bij de zelfmengers is de gebruikte mengolie geen issue meer.
Het wachten is op de eerste vastnaaier, zo dat de Ecomax of Aspen de volle laag krijgt.
Want dat het daaraan ligt staat nu al vast.
jamojamo schreef: ↑13 okt 2019, 10:08Het is vooral een kwestie van proberen. Op een kwalitatieve Super benzine zonder ethanol met Triboron 1:100 loopt een RS voor mijn gevoel goed en rookvrij. Als het niet zo kneiterhard zou aankolen zou ik er mee blijven rijden. Nu smeer ik met Castrol RS met toevoeging van ca. 10% Triboron om toch een borium filmpje te houden.Henk 3bakvoet schreef: ↑13 okt 2019, 09:36 Ecomax 1:40 of Aspen 1:50 is een weldaad voor de tweetact "overlast".
Bijkomend voordeel, lang houdbaar, dus geen problemen bij een lange winter opslag.
Maar opeens, Bij de zelfmengers is de gebruikte mengolie geen issue meer.
Het wachten is op de eerste vastnaaier, zo dat de Ecomax of Aspen de volle laag krijgt.
Want dat het daaraan ligt staat nu al vast.
Ook heb ik van Emot een flesje wonderolie gebruikt maar ik laat me niet meer gek maken. Ecomaxx of Aspen is in mijn ogen overbodig.
Of ik gisteren tijdens de najaarsrit gewalmt heb weet ik eigenlijk niet maar diverse andere toer rijders zeker wel en dat is niet prettig om achter te rijden.
Gr.,
Eric