k53/402 van bromfiets naar motor

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#201 Bericht door Ronvanderstelt » 13 dec 2018, 22:53

Wie weet welk m stuur ik nodig heb voor kreidler met cockpit?

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#202 Bericht door MichelVH » 13 dec 2018, 22:55

Breed

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#203 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 dec 2018, 01:29

Ronvanderstelt schreef: 13 dec 2018, 22:53 Wie weet welk m stuur ik nodig heb voor kreidler met cockpit?
De ori zit het mooiste om de tellers.

Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#204 Bericht door Ronvanderstelt » 15 dec 2018, 19:12

Vandaag de wielen terug van speaker, meteen de verse bandjes er om gelegen.
Ook de maguradelen opnieuw gespoten.
Koplamnuis helemaal kaal gemaakt en staat nu ook in de primer.
20181215_190305.jpg
20181215_190305.jpg (108.07 KiB) 2077 keer bekeken
20181215_190218_resized.jpg
20181215_190218_resized.jpg (71.51 KiB) 2077 keer bekeken
20181215_173343_resized.jpg
20181215_173343_resized.jpg (84.78 KiB) 2077 keer bekeken

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#205 Bericht door Ronvanderstelt » 17 dec 2018, 23:06

Wil graag dat mijn blok eerst goed loopt voordat ik ga demonteren dus vanavond het crossuitlaatje verwijderd.
En de replica RS uitlaat gemonteerd.
De uitlaatbocht steekt ver door in de demper (9 cm), voor zover ik hier gelezen heb is het niet de bedoeling dat hij zo ver door steekt.
Ik neem dus aan dat ik er 6cm af moet zagen zodat hij net in de demper zit (3cm).
IMG_0098.JPG
IMG_0098.JPG (16.93 KiB) 2033 keer bekeken
IMG_0100.JPG
IMG_0100.JPG (19.9 KiB) 2033 keer bekeken
IMG_0101.JPG
IMG_0101.JPG (18.07 KiB) 2033 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#206 Bericht door hermanngas » 17 dec 2018, 23:09

Eerst rijden voordat je gaat zagen.
Als je hem afzaagt meer snelheid, maar minder pit.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#207 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 dec 2018, 23:43

Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#208 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 07:13

Enzo-tvdzijden schreef: 17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
Vertel Enzo hoe moet het wel?

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3689
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 519 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#209 Bericht door b.bonk » 18 dec 2018, 08:31

is goed te zien op je eerste foto in dit topic.
beide wielen staan op de grond.
mvg bertus

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#210 Bericht door Caspar » 18 dec 2018, 10:12

Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#211 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 dec 2018, 10:16

Bij een blokfluit uitlaat imi is een ori bocht juist te kort.

Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#212 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 16:26

Caspar schreef: 18 dec 2018, 10:12 Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
Goeie tip,
Ik kan eventueel de uitlaat ook naar achter brengen d.m.v. een platte strip en zo uitproberen zonder de bocht af te zagen.
En een pijpensnijder heb ik iedere dag wel in mijn handen dus komt wel goed.
Dank je.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#213 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 16:30

b.bonk schreef: 18 dec 2018, 08:31 is goed te zien op je eerste foto in dit topic.
beide wielen staan op de grond.
mvg bertus
klopt Bertus hij stond maar net los en heb klem nu op een plankje staan en wat mij ook opviel is dat de veer Van de standaard strak tegen het blok zit, dit lijkt me ook niet optimaal.
Eigenlijk moet de standaard dus wat stijler staan als ik het goed begrijp?

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#214 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 16:36

Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 16:26
Caspar schreef: 18 dec 2018, 10:12 Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
Goeie tip,
Ik kan eventueel de uitlaat ook tijdelijk naar achter brengen d.m.v. een platte strip en zo uitproberen zonder de bocht af te zagen.
En een pijpensnijder heb ik iedere dag wel in mijn handen dus komt wel goed.
Dank je.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#215 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 dec 2018, 16:38

Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 07:13
Enzo-tvdzijden schreef: 17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
Vertel Enzo hoe moet het wel?
Juiste onderdelen. Hoort bijna recht te staan. Je kan je gebruikte wat versleten standaard repareren door hem aan de achterkant op te lassen en daarna vlak te slijpen.

Enzo
313A6A18-F267-4235-A381-912DE3984A4F.jpeg
313A6A18-F267-4235-A381-912DE3984A4F.jpeg (379.8 KiB) 1939 keer bekeken

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#216 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 17:00

Enzo-tvdzijden schreef: 18 dec 2018, 16:38
Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 07:13
Enzo-tvdzijden schreef: 17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
Vertel Enzo hoe moet het wel?
Juiste onderdelen. Hoort bijna recht te staan. Je kan je gebruikte wat versleten standaard repareren door hem aan de achterkant op te lassen en daarna vlak te slijpen.

Enzo

313A6A18-F267-4235-A381-912DE3984A4F.jpeg
Ok gaan we dat eens proberen
Bedankt weer

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#217 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 17:11

Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.

Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#218 Bericht door 69erflorett » 18 dec 2018, 21:47

Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#219 Bericht door Ronvanderstelt » 18 dec 2018, 22:31

69erflorett schreef: 18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Wil het liefst naar de keuring met eigen blok dus misschien toch slimmer om het eerst goed af te stellen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#220 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 dec 2018, 07:58

Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#221 Bericht door Caspar » 19 dec 2018, 11:49

69erflorett schreef: 18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Dat is een heel fraai gebaar ,
Maar bij de keuring word in 9 van de 10 gevallen ook het bloknummer genoteerd .

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#222 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 dec 2018, 12:17

Caspar schreef: 19 dec 2018, 11:49
69erflorett schreef: 18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Dat is een heel fraai gebaar ,
Maar bij de keuring word in 9 van de 10 gevallen ook het bloknummer genoteerd .
Zwitsers blok zonder nummer :lol:

Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#223 Bericht door 69erflorett » 19 dec 2018, 12:30

Kan zijn dat ze t bloknr noteren, mss alleen al om te kijken of er geen gestolen blok onder hangt. :mrgreen:
Maar op je kenteken staat alleen maar t framenr.
:wink:

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3689
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 519 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#224 Bericht door b.bonk » 19 dec 2018, 12:42

Enzo-tvdzijden schreef: 19 dec 2018, 07:58
Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.

Enzo
ik zei tegen ron .maak eerst ff het motortje mooi lopend.
anders moet ik zo stressen haha.
mvg bertus

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#225 Bericht door Ronvanderstelt » 19 dec 2018, 23:20

b.bonk schreef: 19 dec 2018, 12:42
Enzo-tvdzijden schreef: 19 dec 2018, 07:58
Ronvanderstelt schreef: 18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.

Enzo
ik zei tegen ron .maak eerst ff het motortje mooi lopend.
anders moet ik zo stressen haha.
mvg bertus
Nou Bertus jij hoeft echt niet re stressen hoor.
Kan nog genoeg doen

Plaats reactie