Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Hallo jongens
ik wil jullie ens een nieuwe produkt van de duitse handelaar kiesler-racing voorstellen die vanaf mart te koop is
Het is een niewe Bigbore cilinder met het inhoud van 98cc, 112cc en 125cc
het gietwerk heft een bekennende duitse gieterij gemaakt en het Nikasil is van Mahle
het vermoegen van deze cilinder is so bij 33pk+
de prijs is variabel, darom moet je het voor je eigen projekt ook aanfragen bij Jürgen
E-Mail-Adresse: boss@scooter-racing.de
de cilinder heft een eigen mebraankast
ik zelfs en andy hebben de cilinder met 86ccm kunnen testen bij de eifeltour.....
hier heb ik wat plaatje van deze nieuwe cilinder
meer weet ik niet evan
Groeten Roman
ik wil jullie ens een nieuwe produkt van de duitse handelaar kiesler-racing voorstellen die vanaf mart te koop is
Het is een niewe Bigbore cilinder met het inhoud van 98cc, 112cc en 125cc
het gietwerk heft een bekennende duitse gieterij gemaakt en het Nikasil is van Mahle
het vermoegen van deze cilinder is so bij 33pk+
de prijs is variabel, darom moet je het voor je eigen projekt ook aanfragen bij Jürgen
E-Mail-Adresse: boss@scooter-racing.de
de cilinder heft een eigen mebraankast
ik zelfs en andy hebben de cilinder met 86ccm kunnen testen bij de eifeltour.....
hier heb ik wat plaatje van deze nieuwe cilinder
meer weet ik niet evan
Groeten Roman
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 02 jan 2019, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Hallo caspar,
mij was het echt "to much"....124 km/u in de 3e vers. en da waren noog 2 vernellingen
was so als dat je een 125er crosser rijd
als andy terub was van sijn testrijd waren dat sijn oogen
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Ziet er goed uit , materiaal heeft tenminste een warmte behandeling gehad ben benieuwd hoe de (booster)poorten erin zitten.
124Km in de 3e versn ? wat voor toerental en gearing reed je dan ?
124Km in de 3e versn ? wat voor toerental en gearing reed je dan ?
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Waarom koop je niet gewoon een motor?
Ik snap dat niet cilinders van 98 cc op een Kreidler.
Heb je dan een motor kenteken of een brommerkenteken?
Ik snap dat niet cilinders van 98 cc op een Kreidler.
Heb je dan een motor kenteken of een brommerkenteken?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
brommer of motor hangt van KW af. Je mag een bepaald percentage van cc afwijken wat er op kenteken vermeld staat.
Enzo
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Zo,,,,,,,,,,,,,, dat was een echte kanon, in luttele seconden op de 110 in 3. De weg was niet lager en scherpe bochten daarna.
Had niet het idee dat ik op een kreidler "brommer" zat maar op een heuse 250cc 2T.
Als de prijzen bekent zijn, denk ik erover om 1 te kopen. Meer kreidlers heb ik daarna niet meer nodig.............. 1 RS met zo'n set en je bent klaar.
Andy,
Had niet het idee dat ik op een kreidler "brommer" zat maar op een heuse 250cc 2T.
Als de prijzen bekent zijn, denk ik erover om 1 te kopen. Meer kreidlers heb ik daarna niet meer nodig.............. 1 RS met zo'n set en je bent klaar.
Andy,
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
En dat gaat nog over de 86cc versie?
Als dat allemaal werkt ga ik er misschien maar eens aan denken. Wilde een goedkope A1 motor erbij, zoals een DT125 uit '98 oid. Maar als dit zo goed loopt is een motorkenteken te overwegen...
Als dat allemaal werkt ga ik er misschien maar eens aan denken. Wilde een goedkope A1 motor erbij, zoals een DT125 uit '98 oid. Maar als dit zo goed loopt is een motorkenteken te overwegen...
- Harry Huizing
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
- Locatie: grunn-city
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
boven de 50 cc. vindt ik het allemaal niet realistisch meer om wat voor borrelglaasje het ook gaat
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Vind het mooi dat de ontwikkelingen nog steeds doorgaan.
Vooral voor de jongens die de grenzen willen opzoeken.
Ik denk alleen dat je jezelf af moet gaan vragen of het allemaal nog in verhouding is.
Ten eerste natuurlijk qua veiligheid,170km/h op bandjes 2.75 of max.3.00 x17 lijkt me toch vrij wiebelig worden.
Remmerij zal uiteraard aangepast zijn aan die snelheden maar bij een noodstop vouwt in mijn ogen alles dubbel.
Ten tweede natuurlijk gua techniek, 33 pk overbrengen via een kreidlerblok naar het achterwiel is ook een behoorlijke uitdaging.
Verder vind ik het super
Vooral voor de jongens die de grenzen willen opzoeken.
Ik denk alleen dat je jezelf af moet gaan vragen of het allemaal nog in verhouding is.
Ten eerste natuurlijk qua veiligheid,170km/h op bandjes 2.75 of max.3.00 x17 lijkt me toch vrij wiebelig worden.
Remmerij zal uiteraard aangepast zijn aan die snelheden maar bij een noodstop vouwt in mijn ogen alles dubbel.
Ten tweede natuurlijk gua techniek, 33 pk overbrengen via een kreidlerblok naar het achterwiel is ook een behoorlijke uitdaging.
Verder vind ik het super
- Deze gebruikers waarderen Ronvanderstelt voor dit bericht:
- piet1945 (19 apr 2022, 19:46)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
je bedoelt niet interessant.Harry Huizing schreef: ↑02 jan 2019, 12:09 boven de 50 cc. vindt ik het allemaal niet realistisch meer om wat voor borrelglaasje het ook gaat
grt Wim
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Gaaf dat er nu ook aanbod van bigbore cilinders uit Duitsland:) mooie ontwikkelingen. Maar ik dacht dat Kiesler mikte op veel kracht van ‘onderuit’? Ik reed vd zomer met een andere pijp aardig tegen de 140km/h aan, ik vind dat persoonlijk wel erg hard op zo’n klein ding, je mag wel een groot hart hebben wil je 170 gaan rijden op een Kreidler.
Zijn de cilinders er ook zonder die extra uitlaatpoorten? Wat zijn de timingem? Of staat dat allemaal vast?
Niettemin mooie ontwikkelingen, ik neem aan dat bij die 33pk versie er andere (CNC?) carters gebruikt moeten worden, alsmede andere krukaslagers? Of word de volle 33pk losgelaten op de standaard BO17 lagers?
Zijn de cilinders er ook zonder die extra uitlaatpoorten? Wat zijn de timingem? Of staat dat allemaal vast?
Niettemin mooie ontwikkelingen, ik neem aan dat bij die 33pk versie er andere (CNC?) carters gebruikt moeten worden, alsmede andere krukaslagers? Of word de volle 33pk losgelaten op de standaard BO17 lagers?
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Allereerst is het allemaal buitengewoon knap gemaakt maar het gaat inmiddels veel TE ver wat betreft snelheden en vermogens op zo'n klein orgel. Wat 5,8tje ook al schreef "waarom koop je niet gewoon een motor" daar ben ik het meer dan roerend mee eens. Het moet wel een kunst blijven (plat erop) om met zo'n minifiets laten we zeggen 100+ te rijden. Nogmaals, met 20PK of zelfs 33PK, afgezien van het feit dat het razendknap is, is het compleet doorgeslagen. Mikuni's, Keihins, Dellorto's, scootercilinders met 80cc plus en membranen, Anton Kreidler draait zich om in zijn graf denk ik of misschien ook wel niet maar het is aan mij echt niet besteed. Ook ik vind het leuk om met wat meer vermogen te kunnen rijden op een RSje maar voor mij houd het op met een snelheid van rond de 100 met een PK of 10. Vroegâh, rond 2007 reden we allemaal met 60cc zuigergestuurd, een cilinder van Claus, Piet v.d Gaag, Luc Foekema of Kees van Leeuwen en ik vergeet er nog wel eentje. Een uitgedraaide 20 naar 24 BING met een Homoet of look-a-like pijp...... Toen konden we nog leuk sporten met elkaar. 124km in zijn 3, waar gaat dit nog over Koop lekker een 250cc motorfietsje, nog veel leuker ook, een Suzuki GS250 bijvoorbeeld
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 19:00
- Locatie: megen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Hebben we het nog niet over de remmerij, achterbrug..........piet1945 schreef: ↑02 jan 2019, 16:46 Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Ik vindt het abnormale snelheden met een 50 cc frame en remmen, dat kan nooit goed gaan. Moet je ooit een ongeluk veroorzaken met blijvend letsel! ik vraag me hoe de verantwoordelijkheden dan liggen. Dat kon je wel eens geld gaan kosten.
Maar als je nog sneller wilt op een Kreidler bouw je er toch een Ducati Panigale blok onder zo een V 4.
Mijn mening tot 60 misschien een keer 70 km/u is genoeg voor een brommer, 50cc kun je wat sneller dat wel.
Maar als je nog sneller wilt op een Kreidler bouw je er toch een Ducati Panigale blok onder zo een V 4.
Mijn mening tot 60 misschien een keer 70 km/u is genoeg voor een brommer, 50cc kun je wat sneller dat wel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Brommer is ook 50cc5,8tje schreef: ↑02 jan 2019, 18:37 Ik vindt het abnormale snelheden met een 50 cc frame en remmen, dat kan nooit goed gaan. Moet je ooit een ongeluk veroorzaken met blijvend letsel! ik vraag me hoe de verantwoordelijkheden dan liggen. Dat kon je wel eens geld gaan kosten.
Maar als je nog sneller wilt op een Kreidler bouw je er toch een Ducati Panigale blok onder zo een V 4.
Mijn mening tot 60 misschien een keer 70 km/u is genoeg voor een brommer, 50cc kun je wat sneller dat wel.
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Zou graag eens een filmpje zien van dit resultaat op de weg, moet wel erg impressionant zijn, en het geluid zal ook wel uniek zijn..
Petje af
Die cilinder lijkt wel, met dat groot inlaattraject, een gewone breidwand zo op de foto.
Petje af
Die cilinder lijkt wel, met dat groot inlaattraject, een gewone breidwand zo op de foto.