Hobby
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Hobby
Ik bekeek de poll en vroeg mij af, wanneer kun je spreken over een kreidler hobby?
Ik heb bijvoorbeeld een Eitank in de schuur staan, en twee schaalmodellen op mijn bureau.
Rijden doe ik slechts zelden, hooguit 250 km per jaar, sterker! als de Noord-Hollandse Eitank toer niet bestond kwam ik nog niet aan de 100 kilometer per jaar.
Aandacht aan onderhoud incl. poetsen houdt op bij 60 minuten over een heel jaar, en dat is incl. de puntjes op de i zetten zeg maar verbeter punten.
Kreidlers hebben wel mijn interesse vandaar dat ik wekelijks op dit forum te vinden ben, maar of je dan kan spreken over een kreidler hobby?
Zo zijn er wel meer voorbeelden, een bijna 60 jaar oud horloge 24/7 om mijn pols (Geen Rolex) die bij verzamelaars ook hobby is, bij mij niet, ik vind het gewoon een mooi klokje.
Een versterker (70er jaren Marantz) is ook geen hobby van mij, maar hele volksstammen zijn hier gek van en is het hobby.
Ik vat deze drie voorbeelden samen als geinig en voor mij voor de heb, maar om het etiket hobby daar nu op te plakken.
Jaren geleden was dit wel anders wat de Kreidlers aangaat, niks was te dol, even op en neer naar Maastricht voor een origineel ventieldopje (bewijs van spreken) was meer regel dan uitzondering.
Restauraties van RMC, RS SL MF LH en een Eitank, ik zat er boven op en er midden in.
Beurs bezoeken, (meerdaagse) toer evenementen in binnen en buitenland.
Alle uithoeken van het land bezocht voor het maken van kreidler gerelateerde video`s en weet ik veel wat voor zin en onzin er door mij gemaakt en geschreven werd en gepubliceerd op dit kreidler forum, mits goed gekeurd door de ballotage van Maarten natuurlijk.
De Kreidler sleet sluipt er in na verloop van jaren, deels door de steeds drukker wordende werkzaamheden waarvan je moet eten en leven en deels door andere meest sociale verplichtingen. Ik dacht af te kunnen bouwen na 50 jaar arbeid, nou we moeten dus nog even.
Natuurlijk brand er nog wel een Kreidler vuurtje in mij, echter de geijkte paden heb ik reeds verlaten en houdt het bij het instant houden van de Eitank, verkopen is er natuurlijk niet bij, zo naïef ben ik nou ook weer niet, de centen bij verkoop verdampen als een druppel spiritus bij 30gr.
Een eventuele terugkeer naar zo een hebbedingetje na verloop van tijd is een zo goed als financiële mission impossible gezien de waanzinnige prijzen van kreidler onderdelen of erger complete schuurvonds exemplaren, je moet wel erg hoteldebotel zijn wil je dan toegeven aan de emotie van die dag.
Ik ben natuurlijk lang de enige niet waarbij het allemaal wat minder is geworden of zelfs gestopt met kreidlers, en ik ken ze ook, de ene is als hobby gaan vissen, de ander rijdt nu op een racefiets en controleert zijn verbrande calorieën, en weer een ander haalt zijn lol uit een winkelwagentje en vliegt door de Aldi of de Lidl luid roepende` EN DOORRRR.
Dus? Ik bekeek de poll en vroeg mij af, wanneer kun je spreken over een kreidler hobby?
Ik heb bijvoorbeeld een Eitank in de schuur staan, en twee schaalmodellen op mijn bureau.
Rijden doe ik slechts zelden, hooguit 250 km per jaar, sterker! als de Noord-Hollandse Eitank toer niet bestond kwam ik nog niet aan de 100 kilometer per jaar.
Aandacht aan onderhoud incl. poetsen houdt op bij 60 minuten over een heel jaar, en dat is incl. de puntjes op de i zetten zeg maar verbeter punten.
Kreidlers hebben wel mijn interesse vandaar dat ik wekelijks op dit forum te vinden ben, maar of je dan kan spreken over een kreidler hobby?
Zo zijn er wel meer voorbeelden, een bijna 60 jaar oud horloge 24/7 om mijn pols (Geen Rolex) die bij verzamelaars ook hobby is, bij mij niet, ik vind het gewoon een mooi klokje.
Een versterker (70er jaren Marantz) is ook geen hobby van mij, maar hele volksstammen zijn hier gek van en is het hobby.
Ik vat deze drie voorbeelden samen als geinig en voor mij voor de heb, maar om het etiket hobby daar nu op te plakken.
Jaren geleden was dit wel anders wat de Kreidlers aangaat, niks was te dol, even op en neer naar Maastricht voor een origineel ventieldopje (bewijs van spreken) was meer regel dan uitzondering.
Restauraties van RMC, RS SL MF LH en een Eitank, ik zat er boven op en er midden in.
Beurs bezoeken, (meerdaagse) toer evenementen in binnen en buitenland.
Alle uithoeken van het land bezocht voor het maken van kreidler gerelateerde video`s en weet ik veel wat voor zin en onzin er door mij gemaakt en geschreven werd en gepubliceerd op dit kreidler forum, mits goed gekeurd door de ballotage van Maarten natuurlijk.
De Kreidler sleet sluipt er in na verloop van jaren, deels door de steeds drukker wordende werkzaamheden waarvan je moet eten en leven en deels door andere meest sociale verplichtingen. Ik dacht af te kunnen bouwen na 50 jaar arbeid, nou we moeten dus nog even.
Natuurlijk brand er nog wel een Kreidler vuurtje in mij, echter de geijkte paden heb ik reeds verlaten en houdt het bij het instant houden van de Eitank, verkopen is er natuurlijk niet bij, zo naïef ben ik nou ook weer niet, de centen bij verkoop verdampen als een druppel spiritus bij 30gr.
Een eventuele terugkeer naar zo een hebbedingetje na verloop van tijd is een zo goed als financiële mission impossible gezien de waanzinnige prijzen van kreidler onderdelen of erger complete schuurvonds exemplaren, je moet wel erg hoteldebotel zijn wil je dan toegeven aan de emotie van die dag.
Ik ben natuurlijk lang de enige niet waarbij het allemaal wat minder is geworden of zelfs gestopt met kreidlers, en ik ken ze ook, de ene is als hobby gaan vissen, de ander rijdt nu op een racefiets en controleert zijn verbrande calorieën, en weer een ander haalt zijn lol uit een winkelwagentje en vliegt door de Aldi of de Lidl luid roepende` EN DOORRRR.
Dus? Ik bekeek de poll en vroeg mij af, wanneer kun je spreken over een kreidler hobby?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Hobby
Tsja dat is denk voor iedereen persoonlijk. Voor mij zijn er twee hobby’s nl. Alfa en Kreidler
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Hobby
Leuk geschreven weer Henk.
Gewoon lekker je eitank houden en eens per jaar oppoetsen, en op een dag laait het vuurtje weer op. Als je je pensioen haalt natuurlijk...
Tsja, zoals het nu gaat is het een sluimerende hobby. Dat geeft toch ook niet? Beetje het forum volgen af en toe.
Op een dag word je weer enthousiast door een of ander verhaal.
Ik denk dat het hobby is als je er regelmatig mee bezig bent.
Gewoon lekker je eitank houden en eens per jaar oppoetsen, en op een dag laait het vuurtje weer op. Als je je pensioen haalt natuurlijk...
Tsja, zoals het nu gaat is het een sluimerende hobby. Dat geeft toch ook niet? Beetje het forum volgen af en toe.
Op een dag word je weer enthousiast door een of ander verhaal.
Ik denk dat het hobby is als je er regelmatig mee bezig bent.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Hobby
Kreidler is al meer dan 30 jaar mijn dagelijkse vervoermiddel. Of eigenlijk één van mijn dagelijkse vervoersmiddelen. Kreidler en BMW zijn mijn favoriete merken, maar een Mercedes voor in de zomer of een Zündapp voor de fun, moet allemaal kunnen.
- Monsma
- Berichten: 4804
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 669 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Hobby
Betekenis 'Hobby '
Je hebt gezocht op het woord: Hobby .
hob·by (de; m; meervoud: hobby's)1ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; =liefhebberij
Bron: dikke van Dale
Je hebt gezocht op het woord: Hobby .
hob·by (de; m; meervoud: hobby's)1ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; =liefhebberij
Bron: dikke van Dale
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Hobby
Alleen al het lezen van diverse berichten van mensen die razend enthousiast zijn kan op zich al een hobby zijn en het werkt aanstekelijk.
Ook de zoektocht naar specifieke onderdelen is op zich al een hobby of dat dat nu van een kreidler is of van een ander voorwerp doet er eigenlijk volgens mij nog niet zo veel toe.
Je komt in kontakt met mensen die dezelfde interesses hebben en dat geeft leuke gespreksstof.
Eigenlijk stel je jezelf steeds weer voor een nieuwe uitdaging en als die dan voltooid is geeft dat voldoening.
Persoonlijk zat ik voordat ik me hier heb aangemeld veel op motorforum bij z650,z900 en z1000 onderwerpen daar ikzelf meerdere z 650,s had.
Dat forum was voor mij gesneden koek en ik post daar nu af en toe ook nog ontwikkelingen van de kreidler die ik nu heb.
Kreidlerforum moest ik helemaal opnieuw ontdekken en ben ik nu nog niet helemaal in thuis qua zoeken.
Dat is dus ook een onderdeel van de hobby.
Ik denk als je bijvoorbeeld bij de loods in maaasdijk (niets ten nadele van dit bedrijf hoor) een nieuw opgebouwde kreidler koopt en daar af en toe een rondje mee rijd,kan dat voor jou ook een hobby zijn .
Ook de zoektocht naar specifieke onderdelen is op zich al een hobby of dat dat nu van een kreidler is of van een ander voorwerp doet er eigenlijk volgens mij nog niet zo veel toe.
Je komt in kontakt met mensen die dezelfde interesses hebben en dat geeft leuke gespreksstof.
Eigenlijk stel je jezelf steeds weer voor een nieuwe uitdaging en als die dan voltooid is geeft dat voldoening.
Persoonlijk zat ik voordat ik me hier heb aangemeld veel op motorforum bij z650,z900 en z1000 onderwerpen daar ikzelf meerdere z 650,s had.
Dat forum was voor mij gesneden koek en ik post daar nu af en toe ook nog ontwikkelingen van de kreidler die ik nu heb.
Kreidlerforum moest ik helemaal opnieuw ontdekken en ben ik nu nog niet helemaal in thuis qua zoeken.
Dat is dus ook een onderdeel van de hobby.
Ik denk als je bijvoorbeeld bij de loods in maaasdijk (niets ten nadele van dit bedrijf hoor) een nieuw opgebouwde kreidler koopt en daar af en toe een rondje mee rijd,kan dat voor jou ook een hobby zijn .
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Hobby
Henk, de donkere dagen voor Kerst zijn weer voorbij en de dagen zijn al weer aan het lengen.
Hoe zeg jij dat ook al weer zo mooi?
"6 januari melken de boeren weer met licht en gaan we richting voorjaar" Zo iets toch?
Houd moed nog even geduld en dan is jouw winterdepressie ook weer verleden tijd.
Groet Kees
Hoe zeg jij dat ook al weer zo mooi?
"6 januari melken de boeren weer met licht en gaan we richting voorjaar" Zo iets toch?
Houd moed nog even geduld en dan is jouw winterdepressie ook weer verleden tijd.
Groet Kees
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Hobby
Henk je klinkt een heel stuk genuanceerder dan vroeger, toen werd alles nog afgefikt als het bouwjaar vd kreidler boven 1972 lag en de bigbore rijders waren rijp voor bos&duin al dan niet met een dwangbuis.
Maar dat is nu niet de toon meer
Voor mij is de Kreidler zeker hobby en bestaat die voornamelijk in de vorm van rijden en af en toe sleutelen, maar voor iedereen persoonlijk is dat weer anders. Gelukkig verschillen we daarin allemaal.
Ook ik ben minder fanatiek ermee bezig, vooral het rijden dan, maar ja ik heb er nu ook andere dingen naast die veel tijd en aandacht vragen, als dat niet zo was geweest had ik hetzelfde gedaan als Max. Gewoon het echte avontuur opzoeken met de Kreidler, ik benijd hem wel.
Iedereen alvast een goed uiteinde en op en goed en gezond 2019!
Maar dat is nu niet de toon meer
Voor mij is de Kreidler zeker hobby en bestaat die voornamelijk in de vorm van rijden en af en toe sleutelen, maar voor iedereen persoonlijk is dat weer anders. Gelukkig verschillen we daarin allemaal.
Ook ik ben minder fanatiek ermee bezig, vooral het rijden dan, maar ja ik heb er nu ook andere dingen naast die veel tijd en aandacht vragen, als dat niet zo was geweest had ik hetzelfde gedaan als Max. Gewoon het echte avontuur opzoeken met de Kreidler, ik benijd hem wel.
Iedereen alvast een goed uiteinde en op en goed en gezond 2019!
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Hobby
Bij mij blijft het leuk kijken naar dit forum, wat op zich ook al een hobby is. De update doet het goed.
Eén Kreidler heb ik dit jaar verkocht, had er meer dan een jaar niet meer mee gereden, iemand anders heeft er nu plezier aan. De andere kreidler blijft mooi staan met Aspen in de tank.
De hobby-tijd gaat nu meer naar de oude BMW Boxer, blijft aandacht vragen dat ding...
En de MTB fiets uit de jaren 90 krijgt ook weer een onderhoud deze winter.
En de oude Marantz uit de jaren 70 staat nu in Marokko ..
Eén Kreidler heb ik dit jaar verkocht, had er meer dan een jaar niet meer mee gereden, iemand anders heeft er nu plezier aan. De andere kreidler blijft mooi staan met Aspen in de tank.
De hobby-tijd gaat nu meer naar de oude BMW Boxer, blijft aandacht vragen dat ding...
En de MTB fiets uit de jaren 90 krijgt ook weer een onderhoud deze winter.
En de oude Marantz uit de jaren 70 staat nu in Marokko ..
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hobby
Weer een mooi stukje proza uit de pen van Henk , ook dat is een deel van de hobby.
Net als lezen , neuzen , verzamelen , poetsen , sleutelen , kopen/verkopen en rijden aan/op/over Kreidler.
Ieder zijn heug , ieder zijn meug. Zolang het maar leuk blijft noem ik het hobby.
Ook bij mij staat de hobby bij tijd en wijlen wel eens op een laag pitje. Maar stoppen ? Nee.
Leuk om te zien dat o.a. Max , Michel en vele andere jonge mensen het stokje weer oppakken /overnemen .
Net als lezen , neuzen , verzamelen , poetsen , sleutelen , kopen/verkopen en rijden aan/op/over Kreidler.
Ieder zijn heug , ieder zijn meug. Zolang het maar leuk blijft noem ik het hobby.
Ook bij mij staat de hobby bij tijd en wijlen wel eens op een laag pitje. Maar stoppen ? Nee.
Leuk om te zien dat o.a. Max , Michel en vele andere jonge mensen het stokje weer oppakken /overnemen .
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Hobby
Interessante woordspeling; hobby, passie, beleving etc. Lang geleden heb ik geleerd dat het woord "vlaai" in Limburg een andere betekenis heeft dan in Friesland, dus dat kan iedereen op zijn eigen manier interpreteren. Maar gaat het hier wel echt om? Ik kan (gelukkig) niet in Henks hersenpan kijken noch kan ik voor hem schrijven, maar ik denk dat zijn topic een diepere lading heeft dan de pure betekenis van het woord "hobby". Tussen de regels door lees ik onzekerheid over hoe het op termijn met "onze" Kreidlers zal vergaan. Natuurlijk zijn we blij met de jongelui die het merk omarmen, in wat voor vorm dan ook, maar is dat genoeg als wij er niet meer zijn? Het is geen doemdenken als je gewoon realistisch stelt dat de gemiddelde eigenaar/berijder (doorhalen wat niet van toepassing is) een leeftijd heeft bereikt dat hij meer verleden dan toekomst heeft. In het verlengde van die constatering geldt dat dus ook voor Kreidler en dat stemt tot nadenken:
Hoe gaan wij en/of Zundapp-lotgenoten ons culturele erfgoed veilig stellen? Kunnen we dat eigenlijk wel?
Groet,
Marcel
Hoe gaan wij en/of Zundapp-lotgenoten ons culturele erfgoed veilig stellen? Kunnen we dat eigenlijk wel?
Groet,
Marcel
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Hobby
Voor mij bestaat de Kreidler "hobby" uit het speuren naar onderdelen, het hebben van sociale contacten, het nieuw leven inblazen, een beursbezoek afleggen en af en toe een tochtje rijden en dit alles is bedoeld om de dagelijkse sleur te doorbreken, kortweg hobby genoemd.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Hobby
Ehrenwert, sich darüber Gedanken zu machen, wie es mit den Kreidler-Mopeds weitergeht, wenn wir sie nicht mehr nutzen und pflegen.Parlotti schreef: ↑01 jan 2019, 16:12 Interessante woordspeling; hobby, passie, beleving etc. Lang geleden heb ik geleerd dat het woord "vlaai" in Limburg een andere betekenis heeft dan in Friesland, dus dat kan iedereen op zijn eigen manier interpreteren. Maar gaat het hier wel echt om? Ik kan (gelukkig) niet in Henks hersenpan kijken noch kan ik voor hem schrijven, maar ik denk dat zijn topic een diepere lading heeft dan de pure betekenis van het woord "hobby". Tussen de regels door lees ik onzekerheid over hoe het op termijn met "onze" Kreidlers zal vergaan. Natuurlijk zijn we blij met de jongelui die het merk omarmen, in wat voor vorm dan ook, maar is dat genoeg als wij er niet meer zijn? Het is geen doemdenken als je gewoon realistisch stelt dat de gemiddelde eigenaar/berijder (doorhalen wat niet van toepassing is) een leeftijd heeft bereikt dat hij meer verleden dan toekomst heeft. In het verlengde van die constatering geldt dat dus ook voor Kreidler en dat stemt tot nadenken:
Hoe gaan wij en/of Zundapp-lotgenoten ons culturele erfgoed veilig stellen? Kunnen we dat eigenlijk wel?
Groet,
Marcel
Ich denke, für gute Stücke werden sich immer Interessenten finden, wie bei anderen Oldtimern auch. Wesentlich ältere Oldtimer werden ja auch noch schön verwahrt, auch wenn deren Besitzer mittlerweile deutlich jünger als die Fahrzeuge selbst sind.
Ansonsten gebe ich mich da keinen Illusionen hin, ich lebe das Hobby in erster Linie für mich, um daran Freude zu haben, natürlich geht es mir aber auch darum, diese Fahrzeuge im Originalzustand zu erhalten und regelmäßig zu fahren, damit sie mal wieder im Strassenbild auftauchen.
Dabei merke ich, sehr viele Menschen erfreuen sich daran, mal wieder eine Kreidler auf der Strasse zu sehen und auch den charakteristischen Klang zu hören, und dabei habe ich das Gefühl, dass auch andere etwas davon haben, dass ich mir die Mühe gemacht habe, so einen "Dino" wieder auf die Strasse gebracht zu haben. Das ist doch erstmal eine schöne Sache !
Aber alles ist vergänglich, alles hat seine Zeit, wenn sich nach uns niemand mehr findet, der an diesen kultigen Vehikeln Freude hat, dann kann ich das auch nicht ändern ... dann sind nicht nur wir, sondern auch die Mopeds irgendwann Geschichte ...
Gruß
Carsten
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hobby
Ik wil Kreidler niet 1 op 1 vergelijken met een oude Indian of Gillet motorfiets , maar de oorspronkelijke bestuurders van deze 2 motoren zijn ver uitgestorven , of in het gunstigste geval bewoner van een bejaardenhuis.
Tóch zijn er véél liefhebbers voor deze motoren , en de prijzen zijn meer dan stevig !
Ik denk dat een volgende generatie zeker interesse heeft voor een mooie Kreidler , ook al zijn deze liefhebbers vaak geboren ná het faillissement van Kreidler.
Tóch zijn er véél liefhebbers voor deze motoren , en de prijzen zijn meer dan stevig !
Ik denk dat een volgende generatie zeker interesse heeft voor een mooie Kreidler , ook al zijn deze liefhebbers vaak geboren ná het faillissement van Kreidler.
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Hobby
Er zijn echt hartstikke veel mensen van 20-40 die die dingen opbouwen met allemaal nieuw spul alsof het geld uit de kraan komt. Dus ondanks de prijzen blijven ze wel in trek. De interesse van de jongeren (15-18) is er wel, maar het zijn gewoon de prijzen die het em doen. Objectief gezien is een 3 bak handje met kenteken natuurlijk veel minder waar voor je geld dan een Derbi met 80cc die 160 loopt (zag er laatst eentje voor 900 euro, liep 150). Zelf zou ik toch nog voor de Kreidler gaan maar ja das mijn keus.
Lieber rost statt Plastik
Lieber rost statt Plastik
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Hobby
Een hobby is voor mij iets waar je, over het algemeen, plezier aan beleeft. Het heeft je interesse, je wilt er meer van weten en dat weet je middels hobbygenoten uit te bouwen.
Met elke hobby heb je periodes van groei, stilstand, achteruitgang en zo mogelijk de "begrafenis". Wanneer de "begrafenis" is weet je nooit zeker.
Soms bloeit het, door toevallige omstedigheden, weer op en ga je er weer mee verder.
We hebben immers allemaal te maken met prioriteiten/omstandigheden in het leven die om aandacht vragen en de tijd is niet oneindig .
Zo heb ik de afgelopen jaren veel meer tijd besteed aan motorvakanties door europa met de BMW. Ook dat is erg leuk. Rustig toeren door de alpen etc. Daarnaast een paar ritjes per jaar op de "brommers" gereden. Dat was zowel op de Kreidler, Zundapp en Honda's.
In de afgelopen weken heb ik het machinepark in de schuur weer eens nagelopen en eea heeft weer wat aandacht nodig. Er lag nog een GS125 blok met een defect bigend (inmiddels opgelost). Een 515 waarbij het zadel ook nodig vervangen moets worden (ook opgelost). Mijn standaard RS lekte olie (blok wordt nu gerepareerd). De van Veen 6bak maar eens onder gemonteerd met een standaard SB met power box. Dat was wel weer leuk om te doen. Vervolgens zijn er nog wat andere kleine dingetjes die beter kunnen en daar dus weer wat spulletjes voor besteld. Is nu onderweg als het goed is.
Ook de Lama weer eens bereden. Met oordoppen in was het wel weer een genot om mee te rijden. Met de 13-35 tandwielverhouding loopt ie zo naar de 120 toe. Inmiddels vind ik een goede 100 wel prima op zo'n brommer.
De Honda waarmee ik ook nog wel eens op een straten circuit heb gereden ook nog getest. loopt ook nog als vergif. Deze 2 takt olie ruikt nog het lekkerste . Helaas wat krukas lager speling bij de onsteking. Dat moet ik dus nog verhelpen.
Al met al weer eea aan de hobby gedaan en nog wat te doen.
Dit mooie forum ook weer eens bezocht en eea gelezen waarbij mijn enthousiasme weer versterkt werd. O.a. de nieuwe 60cc set die Bertus heeft aangeschaft en daar zijn ervaringen over verteld.
Het verhaal van Henk die dit topic starte met wat is nu een hobby. Ook dat is weer zijn bekende proza. Geweldig om te lezen. Je moet Henk een beetje kennen om zijn lach tijdens het schrijven te ervaren. Dat is niet voor iedereen te doen maar zelfs in Den Haag en omstreken zijn ze dat gaan waarderen. Ook onze hobby verbroederd dus en dat is mooi.
In elke groep of roedel heb je verschillende types. De allesweter ( we kennen hem allemaal), de beterweter (daar zijn er meer van ), de onbenullen (worden vanzelf beter door de hulp van overige leden), de zeurpieten (daar zijn er gelukkig niet zoveel van), de miereneukers, flierefluiters en niet te vergeten de kunstenaars (die het onmogelijke op techniek mogelijk maken of gemaakt hebben (met name Nico RIP).
In de buitencategorie hebben we onze Johan die met de Black Mamba een ongekende ontwikkeling teweeg gebracht heeft in onze hobby. Een grote buiging voor deze energie en inspanning.
Dit zo schrijvende schieten mijn ervaringen door mijn hoofd die ik aan dit forum te danken heb. En die zijn erg leuk en mooi om op terug te kijken.
De komende jaren hoop ik nog wat ritjes mee te rijden en dat vol te houden totdat er geen benzine meer verkrijgbaar is. Elektrisch rijden doen we wel op de kermis .
Dus Henk voor mij is dit nog steeds een hobby
Groet, Willem
Met elke hobby heb je periodes van groei, stilstand, achteruitgang en zo mogelijk de "begrafenis". Wanneer de "begrafenis" is weet je nooit zeker.
Soms bloeit het, door toevallige omstedigheden, weer op en ga je er weer mee verder.
We hebben immers allemaal te maken met prioriteiten/omstandigheden in het leven die om aandacht vragen en de tijd is niet oneindig .
Zo heb ik de afgelopen jaren veel meer tijd besteed aan motorvakanties door europa met de BMW. Ook dat is erg leuk. Rustig toeren door de alpen etc. Daarnaast een paar ritjes per jaar op de "brommers" gereden. Dat was zowel op de Kreidler, Zundapp en Honda's.
In de afgelopen weken heb ik het machinepark in de schuur weer eens nagelopen en eea heeft weer wat aandacht nodig. Er lag nog een GS125 blok met een defect bigend (inmiddels opgelost). Een 515 waarbij het zadel ook nodig vervangen moets worden (ook opgelost). Mijn standaard RS lekte olie (blok wordt nu gerepareerd). De van Veen 6bak maar eens onder gemonteerd met een standaard SB met power box. Dat was wel weer leuk om te doen. Vervolgens zijn er nog wat andere kleine dingetjes die beter kunnen en daar dus weer wat spulletjes voor besteld. Is nu onderweg als het goed is.
Ook de Lama weer eens bereden. Met oordoppen in was het wel weer een genot om mee te rijden. Met de 13-35 tandwielverhouding loopt ie zo naar de 120 toe. Inmiddels vind ik een goede 100 wel prima op zo'n brommer.
De Honda waarmee ik ook nog wel eens op een straten circuit heb gereden ook nog getest. loopt ook nog als vergif. Deze 2 takt olie ruikt nog het lekkerste . Helaas wat krukas lager speling bij de onsteking. Dat moet ik dus nog verhelpen.
Al met al weer eea aan de hobby gedaan en nog wat te doen.
Dit mooie forum ook weer eens bezocht en eea gelezen waarbij mijn enthousiasme weer versterkt werd. O.a. de nieuwe 60cc set die Bertus heeft aangeschaft en daar zijn ervaringen over verteld.
Het verhaal van Henk die dit topic starte met wat is nu een hobby. Ook dat is weer zijn bekende proza. Geweldig om te lezen. Je moet Henk een beetje kennen om zijn lach tijdens het schrijven te ervaren. Dat is niet voor iedereen te doen maar zelfs in Den Haag en omstreken zijn ze dat gaan waarderen. Ook onze hobby verbroederd dus en dat is mooi.
In elke groep of roedel heb je verschillende types. De allesweter ( we kennen hem allemaal), de beterweter (daar zijn er meer van ), de onbenullen (worden vanzelf beter door de hulp van overige leden), de zeurpieten (daar zijn er gelukkig niet zoveel van), de miereneukers, flierefluiters en niet te vergeten de kunstenaars (die het onmogelijke op techniek mogelijk maken of gemaakt hebben (met name Nico RIP).
In de buitencategorie hebben we onze Johan die met de Black Mamba een ongekende ontwikkeling teweeg gebracht heeft in onze hobby. Een grote buiging voor deze energie en inspanning.
Dit zo schrijvende schieten mijn ervaringen door mijn hoofd die ik aan dit forum te danken heb. En die zijn erg leuk en mooi om op terug te kijken.
De komende jaren hoop ik nog wat ritjes mee te rijden en dat vol te houden totdat er geen benzine meer verkrijgbaar is. Elektrisch rijden doen we wel op de kermis .
Dus Henk voor mij is dit nog steeds een hobby
Groet, Willem
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Hobby
Ook mooi geschreven Willem.
Voor de members die Willem alias de lama niet kennen.
We gaan even een paar jaar terug.
Kennismaking video The Boss https://www.youtube.com/watch?v=N9cC41By5gA&t=46s
Voor de members die Willem alias de lama niet kennen.
We gaan even een paar jaar terug.
Kennismaking video The Boss https://www.youtube.com/watch?v=N9cC41By5gA&t=46s
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Hobby
Is al een wat ouder topic en lees het nu pas.
Wat voor mij de hobby maakt, is zo nu en dan wat poetsen en onderhoud aan de Kreidler. Mijn Kreidler is verre van origineel maar heb hem gemaakt zoals ik hem vroeger had. Tijdens het rijden komen er herinneringen van vroeger naar boven. Dat maakt het voor mij toch echt wel een hobby.
Wat voor mij de hobby maakt, is zo nu en dan wat poetsen en onderhoud aan de Kreidler. Mijn Kreidler is verre van origineel maar heb hem gemaakt zoals ik hem vroeger had. Tijdens het rijden komen er herinneringen van vroeger naar boven. Dat maakt het voor mij toch echt wel een hobby.
- nvliet
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
- Locatie: Zuid-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Re: Hobby
Wat ik me afvraag naar aanleiding van het stukje van Henk 3bakvoet, die Bossrace, wordt dat nog wel eens gedaan, of is dat evenement doodgebloed, volgens mij is zoiets de uitgelezen manier om de diverse tuners met elkaar te laten kijken wie nou eigenlijk de snelste machines kan bouwen, tuning is tenslotte niet alleen de blokjes snel maken, maar ook het rijwielgedeelte, ik ben eigenlijk wel benieuwd zeg maar.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Hobby
Nee dat gaat nooit meer terug komen. Tegenwoordig kijken we op het circuit wiens Pa het sterkste is en dat doen we met een groep van circa 15 actieve mensen. Circa de helft of iets meer rijdt een Kreidler. De andere helft meestal een Honda en soms een verdwaalde Derbi. Afgelopen vrijdag haalden we op een recht stuk van 650 meter nog een GPS snelheid van 140+ km/u..
- nvliet
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
- Locatie: Zuid-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Re: Hobby
Jammer, ik vind dat soort dingen wel ludiek, vooral met de filmpjes enz, lijkt een beetje op een bokswedstrijd, elkaar uitdagen en zeggen dat je het snelst bent.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hobby
Niet meer te verkopen op de openbare weg.
Er worden snelheden gehaald die je 2x het rijbewijs kosten.
Het risico is te groot als organisatie.
Er worden snelheden gehaald die je 2x het rijbewijs kosten.
Het risico is te groot als organisatie.