k53/402 van bromfiets naar motor
- OrangeRMC
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:51
- Locatie: Regio Aalsmeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Dit past prima, zelf een beugel gemaakt van geanodiseerd aluminium en meteen dubbele massa voor de cdi en spanningsregelaar .
- Bijlagen
-
- IMG_1889 kopie.jpg (293.62 KiB) 4077 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Hierbij de beloofde fotoos.
Claxon is via contactslot aangesloten op gelijkstroomaansluiting spanningsregelaar
Alles aangesloten .Claxon is via contactslot aangesloten op gelijkstroomaansluiting spanningsregelaar
- Bijlagen
-
- IMG_0421.JPG (57.17 KiB) 4029 keer bekeken
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Alles netjes hoor,
Maar ik zou die draden in een sok leggen die naar voren getrokken worden,bescherming tegen ellende van sluiting e.d..
Maar ik zou die draden in een sok leggen die naar voren getrokken worden,bescherming tegen ellende van sluiting e.d..
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Welke draden bedoel je?69erflorett schreef: ↑31 mar 2019, 01:41 Alles netjes hoor,
Maar ik zou die draden in een sok leggen die naar voren getrokken worden,bescherming tegen ellende van sluiting e.d..
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vielleicht meint er diese Stelle ...
Könnte möglicherweise an den scharfen Kanten anscheuern, ein Schrumpfschlauch wurde da auch helfen.
Könnte möglicherweise an den scharfen Kanten anscheuern, ein Schrumpfschlauch wurde da auch helfen.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vanavond de koppelingskabel aangebracht evenals de koppelingsveer 15.10.07
Koppelingsveer stond in onderdelen boek maar is deze noodzakelijk?
Koppeling gaat nl. Wel iets zwaarder met de veer.
Koppelingsveer stond in onderdelen boek maar is deze noodzakelijk?
Koppeling gaat nl. Wel iets zwaarder met de veer.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ja , is bedoeld om de koppeling te ontlasten , anders staat er continu druk op de beide koppelingsstiften en het kogeltje.
M.a.g. Dat de boel gaat meedraaien en onnodig slijt
M.a.g. Dat de boel gaat meedraaien en onnodig slijt
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Dacht al zoiets maar wilde graag een bevestiging.
Vriendelijk dank,
Ron
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Wenn die Kupplung richtig zusammengebaut ist, der Bowdenzug ordentlich verlegt ist, alles gut geschmiert ist, auch der Nippelhalter oben im Hebel, dann kann man die 5-Platten-Kupplung der RS mit 1 Finger betätigen.Ronvanderstelt schreef: ↑01 apr 2019, 23:53 Vanavond de koppelingskabel aangebracht evenals de koppelingsveer 15.10.07
Koppelingsveer stond in onderdelen boek maar is deze noodzakelijk?
Koppeling gaat nl. Wel iets zwaarder met de veer.
Ich habe eher kleine Hände, aber die Kupplung vielfach über Stunden zu betätigen (5-Gang), ist wirklich ein Kinderspiel, wenn alles in Ordnung ist.
Und bei meiner Eiertank ist der Kupplungshebel kleiner als bei einer RS.
Die Rückstellfeder macht von der Betätigungskraft her kaum was aus, sorgt aber dafür, dass die Kupplung in jedem Fall immer entlastet ist, wie Caspar schon sagte.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Gister nog even geklust.
Bedrading in accubak beschermd. Rubbertje om accubakken gedaan. zoals te zien wippen de uiteinden er steeds af,wellicht vastlijmen?
Dit stalen plaatje gemaakt en gespoten. Dit komt om de onderste lagercup ter aanvulling van de stuur stop, ik vind namelijk dat de bestaande voorziening hiervoor niet afdoende is.
Ik zie te veel kreidlertanks Met stuurinslag dus vandaar.
Ook de bevestigingspunten van het linker motorscherm iets opgehoogd, het scherm kwam namelijk tegen de boutjes van de kettingkast aan.
Ook nog met de koppelinskabel aan het stoeien geweest.
Ik had nameljjk een universele kabel besteld omdat de kabel eerst buiten langs liep , die mogelijkheid is er niet meer omdat daar nu de bobine zit.
Deze kabel is niet geschikt want de buiten kabel Is te dun waardoor hij door de stelbout wordt getrokken. Iemand een idee welke koppelingskabel ik nodig heb voor een m stuur?
Ook via mp deze 12v lampjes besteld ter vervanging van de 6v controlelampjes.
Bedrading in accubak beschermd. Rubbertje om accubakken gedaan. zoals te zien wippen de uiteinden er steeds af,wellicht vastlijmen?
Dit stalen plaatje gemaakt en gespoten. Dit komt om de onderste lagercup ter aanvulling van de stuur stop, ik vind namelijk dat de bestaande voorziening hiervoor niet afdoende is.
Ik zie te veel kreidlertanks Met stuurinslag dus vandaar.
Ook de bevestigingspunten van het linker motorscherm iets opgehoogd, het scherm kwam namelijk tegen de boutjes van de kettingkast aan.
Ook nog met de koppelinskabel aan het stoeien geweest.
Ik had nameljjk een universele kabel besteld omdat de kabel eerst buiten langs liep , die mogelijkheid is er niet meer omdat daar nu de bobine zit.
Deze kabel is niet geschikt want de buiten kabel Is te dun waardoor hij door de stelbout wordt getrokken. Iemand een idee welke koppelingskabel ik nodig heb voor een m stuur?
Ook via mp deze 12v lampjes besteld ter vervanging van de 6v controlelampjes.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Worden verschillende kwaliteiten verkocht. Origineel is vrij breed aan één kant. Als het nieuw is zal het zich een beetje moeten vormen. Het komt nu eenmaal van een rol.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 9558C405-70E4-4B1F-BF46-EEFD2AF9707E.jpeg (103.99 KiB) 3768 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ronvanderstelt schreef: ↑07 apr 2019, 10:22 Iemand een idee welke koppelingskabel ik nodig heb voor een m stuur?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Is huer even stil geweest wegens omstandigheden.
Vandaag de draad maar weer opgepakt.
Vorige week de juiste koppelingskabel besteld en vandaag gemonteerd.
Ook de nieuwe motor schermen nog even waterproof geschuurd en een keer gespoten,ik vond ze namelijk zo uit de verpakking niet zo mooi. Ook nog even zit te lezen op forum met betrekking tot aanbrengen transfers. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat de RS logo,s voor de tank ontbreken,heb al mail gestuurd naar leverancier.
Ik lees overal dat je zowel de ondergrond als de transfer moet verwarmen maar wil dat zeggen dat je de transfer aan de achterzijde moet verwarmen voordat je de folie aan de achterkant verwijderd of moet deze folie (of papier) eerst verwijderd worden?
Of zit er nog verschil in de transfers?
Vandaag de draad maar weer opgepakt.
Vorige week de juiste koppelingskabel besteld en vandaag gemonteerd.
Ook de nieuwe motor schermen nog even waterproof geschuurd en een keer gespoten,ik vond ze namelijk zo uit de verpakking niet zo mooi. Ook nog even zit te lezen op forum met betrekking tot aanbrengen transfers. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat de RS logo,s voor de tank ontbreken,heb al mail gestuurd naar leverancier.
Ik lees overal dat je zowel de ondergrond als de transfer moet verwarmen maar wil dat zeggen dat je de transfer aan de achterzijde moet verwarmen voordat je de folie aan de achterkant verwijderd of moet deze folie (of papier) eerst verwijderd worden?
Of zit er nog verschil in de transfers?
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ondergrond en transfer lauw warm maken met een haarföhn.. transfers laat ik daarbij op de beschermlaag zitten. .
Na het aanbrengen wrijf ik de transfers met een zacht potlood van de rug af.
Rug voorzichtig lostrekken van de transfers.
Als er stukjes achterblijven op de rug : opnieuw warm föhnen en opnieuw wrijven
Na het aanbrengen wrijf ik de transfers met een zacht potlood van de rug af.
Rug voorzichtig lostrekken van de transfers.
Als er stukjes achterblijven op de rug : opnieuw warm föhnen en opnieuw wrijven
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Gister nog even wat geknutseld aan de kreidler.
Bovenste dode punt bepaald en voorontstekingspunt op 1.3 mm in overleg met Johan.
Dit uiteraard met behulp van de meetklok. Ook afgelopen week een stoboscooplamp aangeschaft. Ook de mikuni vm 20 voorzien van gasnaald 4h16 en sproeier 90 ( moet ik volgens Johan behoorlijk in de richting zitten).
Spruitstuk en carb gemonteerd maar het s pruitstuk (wat al op het blok zat bij aankoop) is niet optimaal passend. Heb naar de fotoos gekeken van blackmambaparts en daar lijkt de carb iets dichter bij het frame te zitten dus zal waarschijnlijk toch een nieuw s pruitstuk en een adaptersetje aan moeten schaffen om hem achter het motorscherm te krijgen. Nu zit het motorscherm namelijk niet optimaal.
Kan iemand mij bevestigen dat dit wel het geval is wanneer ik het s pruitstuk en adaptersetje van blackmambaparts gebruik?
Groeten,
Ron
Bovenste dode punt bepaald en voorontstekingspunt op 1.3 mm in overleg met Johan.
Dit uiteraard met behulp van de meetklok. Ook afgelopen week een stoboscooplamp aangeschaft. Ook de mikuni vm 20 voorzien van gasnaald 4h16 en sproeier 90 ( moet ik volgens Johan behoorlijk in de richting zitten).
Spruitstuk en carb gemonteerd maar het s pruitstuk (wat al op het blok zat bij aankoop) is niet optimaal passend. Heb naar de fotoos gekeken van blackmambaparts en daar lijkt de carb iets dichter bij het frame te zitten dus zal waarschijnlijk toch een nieuw s pruitstuk en een adaptersetje aan moeten schaffen om hem achter het motorscherm te krijgen. Nu zit het motorscherm namelijk niet optimaal.
Kan iemand mij bevestigen dat dit wel het geval is wanneer ik het s pruitstuk en adaptersetje van blackmambaparts gebruik?
Groeten,
Ron
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik heb het op deze manier gedaan.
Met een ori spruitstuk en een van Johan maar daar zit nagenoeg geen verschil in.
Alleen het spruitstuk wat ik besteld heb bij Johan heb ik qua aansluiting op de cillinder helemaal op maat moeten maken, dus moeten uitvijlen.
Op de foto zit het spruitstuk van Johan gemonteerd.
Met een ori spruitstuk en een van Johan maar daar zit nagenoeg geen verschil in.
Alleen het spruitstuk wat ik besteld heb bij Johan heb ik qua aansluiting op de cillinder helemaal op maat moeten maken, dus moeten uitvijlen.
Op de foto zit het spruitstuk van Johan gemonteerd.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Hoe groot is dan de afstand tussen het frame en het spruitstuk?gijsvanzanten schreef: ↑05 mei 2019, 14:39 Ik heb het op deze manier gedaan.
Met een ori spruitstuk en een van Johan maar daar zit nagenoeg geen verschil in.
Alleen het spruitstuk wat ik besteld heb bij Johan heb ik qua aansluiting op de cillinder helemaal op maat moeten maken, dus moeten uitvijlen.
Op de foto zit het spruitstuk van Johan gemonteerd.19-05-05 14-27-58 2608.jpg
Ik neem aan dat jij ook de adapterset van johan hebt gebruikt.
je hebt het mooi opgelost maar mijn bedoeling was eigenlijk niett aan het motorscherm te zagen.
als ik dat dan toch moet doen heeft het geen nut een nieuw s pruitstuk en adaptersetje aan te schaffen.
Ik zou dan eventueel kunnen volstaan met alleen de trekchoke.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
De afstand van de carburateur ten opzichte van het frame word bepaald door het kunststof wieltje voor de afstelling van de gasschuif.
Zoals je kan zien op de foto.
Ik heb ook nog ongeveer 8mm van het immi uitlaat spruitstuk afgezaagd zodat de carburateur iets naar voren komt ivm onderkant vlotterkamer.
Hoe meer naar voren, hoe meer ruimte er tussen het blok en de kamer zit.
Zoals je kan zien op de foto.
Ik heb ook nog ongeveer 8mm van het immi uitlaat spruitstuk afgezaagd zodat de carburateur iets naar voren komt ivm onderkant vlotterkamer.
Hoe meer naar voren, hoe meer ruimte er tussen het blok en de kamer zit.
- Bijlagen
-
- 19-05-05 20-25-04 2612.jpg (64.22 KiB) 3517 keer bekeken
-
- 19-05-05 20-25-30 2615.jpg (60.23 KiB) 3517 keer bekeken
-
- 19-05-05 20-20-00 2611.jpg (52.65 KiB) 3517 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
@gijs
Ok duidelijk.
Het s pruitstuk dat ik gemis gemodificeerd door de vorige eigenaar (gelast) De ruimte tussen het blok en de vlotterkamer is voldoende,ook zit hij volgens mij ver genoeg naar voren
Dacht alleen dat hij nog wat verder naar het frame moest maar zo te zien zit bij jou het motorscherm nog enigszins vrij van het frame.
Vraag me af of ik nog winst behaal qua ruimte met een ander s pruitstuk en adaptersetje
Ok duidelijk.
Het s pruitstuk dat ik gemis gemodificeerd door de vorige eigenaar (gelast) De ruimte tussen het blok en de vlotterkamer is voldoende,ook zit hij volgens mij ver genoeg naar voren
Dacht alleen dat hij nog wat verder naar het frame moest maar zo te zien zit bij jou het motorscherm nog enigszins vrij van het frame.
Vraag me af of ik nog winst behaal qua ruimte met een ander s pruitstuk en adaptersetje
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ben voor de oplossing van gijs gegaan en heb het motorscherm aangepast op de mikuni.
Alles past nu,zowel het oir luchtfilterhuis als het motorscherm.
Alleen nog even een trekchoke bestellen. Ik dacht maak ik meteen de gas kabel .
Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?
Groeten,
Ron
Alles past nu,zowel het oir luchtfilterhuis als het motorscherm.
Alleen nog even een trekchoke bestellen. Ik dacht maak ik meteen de gas kabel .
Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?
Groeten,
Ron
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik weet niet of je al filters in je luchtfilterhuis hebt zitten maar die zullen er waarschijnlijk wel uit moeten anders
krijg je niet voldoende lucht.
krijg je niet voldoende lucht.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Nee geen verschillen met model 75 behalve natuurlijk het M-stuur.Ronvanderstelt schreef: ↑06 mei 2019, 22:12 Ben voor de oplossing van gijs gegaan en heb het motorscherm aangepast op de mikuni.
Alles past nu,zowel het oir luchtfilterhuis als het motorscherm.
Alleen nog even een trekchoke bestellen.IMG_0483-2.JPG
IMG_0484.JPG
IMG_0482.JPG
Ik dacht maak ik meteen de gas kabel .
Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?
Groeten,
Ron
- Bijlagen
-
- 873439B2-B372-4B03-B700-725BBC19CC68.jpeg (55.53 KiB) 3450 keer bekeken
-
- E6C6FBF3-36E5-4D20-8AD8-219DACAA0297.jpeg (40.27 KiB) 3450 keer bekeken